[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:15

Gefeliciteerd wat een mooie punten!!

Ik vandaag ook weer gestart 2 winst mee naar huis en een mooie 4e prijs. Nou komt het moment dichtbij dat we bijna weer naar de L1 moeten. Ik durf nog niet Haha

Afbeelding
Afbeelding

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:46

HiFive5; Hopelijk doet een nieuw zadel wonderen!

Denise_Storm; wat goed zeg! Gefeliciteerd!

Shelly21; Top! En gewoon gaan met die banaan!

Wij vandaag weer, sinds ruim een half jaar geleden, voor het eerst gestart. Van te voren was ze enorm gestrest tijdens vlechten etc. Maar eenmaal op het terrein was ze lekker ontspannen eigenlijk. Eerste proef kreeg ze waarschijnlijk een vlieg oid op haar buik of kont en bokte ze met aan galopperen en reed ik bijna mijn vader omver :+ . Voor de rest braaf maar wat kleine dingetjes, hier hadden we 180. Viel wel een klein beetje tegen. Tweede proef best constant eigenlijk ook wel wat kleine dingen en daar 197,5 en een 3e prijs. Tevens weer door naar de regio kampioenschappen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:00

wow gefeliciteerd met de punten allemaal!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:23

Helaas gister een minder resultaat... De eerste proef ging beter dan de proef van vrijdag met 189 punten. Maar toch kreeg ik van deze jury maar 177,5 punten... De tweede proef waren we allebei op en kwamen we op 173. Het is en blijft een stomme jurysport... :( Baalde wel even flink gisteravond. Geen winst, wel heel fijn gereden!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:24

Mag ik me hier ook melden?

Ik rijd een 13 jarige ruin van de manege.

Ik heb gister mijn laatste punten voor t L1 binnen gehaald.

Met 4 wedstrijden de B door met gemiddeld ruim 192 punten.

Nu ga ik indoor in ieder geval de eerste selectie wedstrijd in de B rijden. Maar eens zien hoe hoog we eindigen... na de kampioenschappen over naar de L1

Dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:06

Welkom ynskek! Mooi paardje heb je

Er komen allemaal fijne punten tevoorschijn. Echt top, dat geeft me moed :D

Nieuw zadel is vrijdag toegekomen, wat een zeteltje zeg. Ben erg tevreden! Hopelijk zijn de paarden even blij als mij.

Donderdag terug rijles. Hopelijk gaat het na de rust toch iets beter gaan. Ik neem me voor max 4x id week rustig te werken, incl wel een rijles die iets pittiger is. In de hoop dat we op die manier uit onze 'depressie' komen. :-)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:43

Balen Denise_Storm!

Welkom ynskek! Wanneer zijn bij jullie de kampioenschappen?

HiFive5: welk zadel heb je nu? :D hopelijk werkt het idd!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:01

Tsplendid: een anatomica :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:09

Denise storm jammer kan misschien ook komen door een ander deelnemersveld jury's vergelijken toch..

Hifive fijn hopelijk vinden je paarden het nieuwe zadel ook fijn.

Ik doe deze week lekker rustig aan. Moet zelf veel werken en paard is denk ik wel toe aan beetje mini vakantie. Veel weg geweest de afgelopen tijd.

Ynskek welkom! Indoor kampioenschappen duurt nog wel even toch? Hier in januari altijd.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:14

Half november zijn de eerste selecties bij ons op stal... bevallen de plaatsingspunten dan ga ik in december en januari ook selecties rijden... bevalt t resultaat niet ga ik door naar t L1

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:07

Ah oké, nou je mag ook nog ff in de B dat scheelt!

Ik heb een klein beetje gekeken. Denk dat ik 30 september weer L1 ga starten. Nu nog 2/3 wedstrijden B en dan gaan we gewoon weer over. 30e eerst veilig op koudbloed wedstrijd en dan zien we verder. Indoor zal hij ook wat makkelijker wijken in een bak met bakrand.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:14

Ik start alleen eind augustus nog en heel misschien of 29 oktober of 4 november nog een keer voor die tijd..

Flexibel starten is wel fijn alleen mag je dan enkel in de hoogste klasse meedoen voor de kampioenschappen

Ik heb net een topic aangemaakt met foto's van vorige week en mn tweede proef van gisteren...

ynskek @ [RIJ-ITP] Zecchino in de zon aan de slag

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:49

HiFive5 fijn dat je zadel er is!

Shelley21 misschien heb ik er even met mijn blonde kop overheen gelezen, maar waarom ga je nog een paar keer B starten? Ervaring?

Welkom ynskek! Dat rooie setje <3. Heb ook even snel je topic doorgelezen; dat ziet er goed uit!

Ik heb afgelopen woensdag heel fijn gereden met Phil. We zijn zelfs aan de oefeningen voor het M toegekomen haha :=. Niet dat ik daar veel aan heb nu, maar het is altijd leuk om te knutselen. Vandaag ging het ook weer heel fijn, en onze juf heeft ons een nieuw aandachtspuntje gegeven: de rugspieren die net achter het zadel liggen losser en sterker te maken. Daarna hebben we nog een paar sprongetjes gemaakt om paardlief blij te maken.

20 augustus staat er een wedstrijd gepland. Ben benieuwd, de laatste keer dat wij startte was februari 2016. En dan nu het grootste dilemma. Welk kleur wedstrijdjasje denken jullie dat leuk bij hem staat?

In de zomer is dit zijn vachtkleur:
Afbeelding

En in de winter ziet hij er meer zo uit (als hij geschoren is):
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:56

Ach af en toe zijn de oefeningen uit t M best leuk als afwisseling...

Zecc moet ik echt bezig houden anders heeft ie een erg sterke voorkeur voor met name hard gaan _O-

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 22:58

xemmafalcon schreef:
HiFive5 fijn dat je zadel er is!

Shelley21 misschien heb ik er even met mijn blonde kop overheen gelezen, maar waarom ga je nog een paar keer B starten? Ervaring?

Welkom ynskek! Dat rooie setje <3. Heb ook even snel je topic doorgelezen; dat ziet er goed uit!

Ik heb afgelopen woensdag heel fijn gereden met Phil. We zijn zelfs aan de oefeningen voor het M toegekomen haha :=. Niet dat ik daar veel aan heb nu, maar het is altijd leuk om te knutselen. Vandaag ging het ook weer heel fijn, en onze juf heeft ons een nieuw aandachtspuntje gegeven: de rugspieren die net achter het zadel liggen losser en sterker te maken. Daarna hebben we nog een paar sprongetjes gemaakt om paardlief blij te maken.

20 augustus staat er een wedstrijd gepland. Ben benieuwd, de laatste keer dat wij startte was februari 2016. En dan nu het grootste dilemma. Welk kleur wedstrijdjasje denken jullie dat leuk bij hem staat?

In de zomer is dit zijn vachtkleur:
[ [url=m/RjP95C.png]Afbeelding[/url] ]

En in de winter ziet hij er meer zo uit (als hij geschoren is):
[ [url=m/zCuD8w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben sinds vorige maand ongeveer weer terug B gaan starten, omdat het in de L1 gewoon 3 wedstrijden op rij niet wilde. Ik merkte dat ik gefrustreerd werd, dus even terug de B in voor plezier van paard en ik zelf. Natuurlijk trainen we thuis wel verder voor de L1. Heb ook wel winst ik weet dat we het kunnen, maar dit leek mij even verstandige keuze.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:02

Dat is frustrerend! Goede keuze denk ik dan. Kan je thuis verder trainen en op wedstrijd weer even een goed gevoel opbouwen. Train je thuis een niveau hoger dan je wedstrijdklassering of dat niet?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:05

Ik doe thuis verschillende oefeningen. Sinds kort wat begonnen met contra galop, kleine stukjes. Achterwaarts noem maar op. Maar is vooral om de afwisseling erin te houden en hem met zijn koppie er bij te houden. Ik ga straks gewoon weer over en dan zie ik het wel. Heb gewoon de bevestiging dat we het kunnen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:08

Shelly21 is een goede beslissing dat je hebt gemaakt. Eens een klein stapje terug zetten om erna te knallen in de L1 :-) Zo blijft je paard ook fris in haar hoofd wellicht.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:57

Ik heb vandaag weer heel fijn gereden met Phil. Ons doel was om de spieren net achter het zadel lekker los te krijgen en dat is ook gelukt :). Daarna geprobeerd hoger in te stellen, maar daar was meneer niet zo van gediend. Komende tijd dus veel wisselen tussen laag, midden en hoog. Voorheen pakte ik hoog nooit mee, misschien dat daar mijn fout in zit.

Iemand nog wedstrijd dit weekend?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:27

Hij zal inderdaad nog moeten wennen om hogerin te lopen :j Afwisselen is een goeie oplossing!

Ik heb zaterdag jumping en zondag L1 dressuur
Weliswaar met twee verschillende paarden :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:49

ynskek; aah de indoor kampioenschappen, haha ik dacht al wat kort dag anders :P

xemmafalcon; spannend! Ook na een lange tijd weer op concours! Welke kleuren heb je of wil je een nieuw jasje?

Succes voor degene die moeten dit weekend!

Ik heb vandaag de regiokampioenschappen gereden. Heel veel last van spanning, ook wel logisch op zo'n groot terrein met harde wind en weer voor de 2e keer mee :) . Dus gewoon als leermoment gepakt en geen mooie proef kunnen laten zien. Kwam telkens een paard omhoog voor mijn ring tijdens mijn proef bij het losrijden dus mijn paard had daar nogal last van en had volgens mij echt zoiets van help wat is er aan de hand :+ . Toch nog op 194 en 192 uitgekomen wat mij best verbaasde! Volgende keer gaan we L2 want zit aan de punten helaas :D

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:12

Tsplendid. Ik heb nu een zwarte en een iron grey. Die grijze is nieuw, maar was meteen verliefd toen ik hem zag hangen :D .

Dat zijn zeker goeie punten! Als Gaga een beetje spanning opbouwt, uit zich dat dan in echte spanning of extra power? In ieder geval dus een leuk leermoment, met leuke punten. Hihi ik denk dat jullie klaar zijn voor het L2 als ik het zo lees : :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:39

Succes voor diegene die moeten dit weekend!

Nou nog prima punten hoor! Inderdaad nu moet je over zie dat je er 30 hebt Haha.

Ik probeer ook met rijden te wisselen in de hoofd hals houding.

Ik ben wat extra gaan bijvoeren, ik was me wat aan het verdiepen en kwam erachter dat hij eigenlijk te weinig kreeg voor de hoeveelheid dat hij werkt in de week. Dus nu bijna weekje bezig met extra voeren. En zelf rustig aan gedaan dus hij heeft lekker paar dagen vrij gehad. Gister alleen stap training gedaan lekker los maken en wijken goed voor elkaar proberen te krijgen in stap. Vandaag normaal gereden en lekker gesprongen en Volgensmij helpt het wel wat! We wachten het af. Ging in elk geval erg lekker. Ohja ben van plan 2 of 3 september weer L1 te gaan starten. Niks te verliezen.

Afbeelding

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 00:52

xemmafalcon schreef:
Tsplendid. Ik heb nu een zwarte en een iron grey. Die grijze is nieuw, maar was meteen verliefd toen ik hem zag hangen :D .

Dat zijn zeker goeie punten! Als Gaga een beetje spanning opbouwt, uit zich dat dan in echte spanning of extra power? In ieder geval dus een leuk leermoment, met leuke punten. Hihi ik denk dat jullie klaar zijn voor het L2 als ik het zo lees : :j

Bedankt! Ja ze sluit ze zich dan een beetje af voor mijn hulpen. Op het begin kun je ook niet veel dan, ze wil dan wel echt gek doen en dreigt omhoog te komen/te rennen of bokken. Afkloppen maar het is der ook nog niet gelukt haha. Het is niet vaak dat ze zoveel spanning heeft gelukkig, zal wel de jazz kant zijn :+

Heb mijn winstpunten nageteld maar heb er 28 Haha oepsie, maargoed ik ga iig maar over en daar km's maken :)

Shelly; Idd lekker gaan starten! Komt vast wel goed!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 08:08

Zo ik ben na een hectische periode ook weer terug hier. We zijn inmiddels van stal verhuisd met 1 paard. Deze staat nu ipv 24/7 buiten , op een luxe pensionstal. De binnnenbak is echt een verademing. Nu inmiddels al 3x gebruik van gemaakt haha..
Ik heb nu nog even geen wedstrijden gepland staan, maar wil in september weer op pad. Ik ben nu druk bezig met de galop verbeteren. Dat is echt nog niet baar mijn zin. Maaf ach, oefenen oefenen oefenen.. dan komt dat vanzelf wel goed. Ik heb wel een filmpje.. hebben jullie een beetje een idee van hoe wij rondhobbelen nu ;) we trainen rustig aan door en misschien dat ik in de winter de sprong naar de m1 ga maken... spannend!