Ik het jou

Gefeliciteerd met de punten Deempje en Mysrki! Mooi paard heb je Deempje!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:DiscoDipp schreef:Thanks Flubberboot en Deempje. Ik mag het misschien niet zelf zeggen maar het is ook echt een knap paardje![]()
Al kan ik haar soms achter het behang plakken
Het is een knapperdje! Die witte kniekousen vind ik ook zo leuk!
Deempjexxx schreef:Dankje.
Hebben we heeeeel veel voor moeten doen om hem rustig in een galopje te krijgen. Het was een paar maand geleden nog een ongeremd projectiel kwa galop. Het ging hard en anders niets. Hij had maar één versnelling zeg maar![]()
De ebe grote volte is sowieso waar ik hem meer terughoud, je moet namelijk tussen e en b middengalop dus wel verschil kunnen laten zien naar voren en terug.
rien10 schreef:Met jouw Bokt-naam moet het kunnen!
Jammer hoor.
snorkel1986 schreef:Hier was middag programma afgelast ivm met regen ( nodem kan dat niet hebbeb) dus niet gereden
xxxmh schreef:Weer 2 puntjes erbij. Eerste proef 188.5 en een 1e prijs en 2e proef 185. Die ging ook minder. Het is een beetje zoeken nog hoelang ik moet losrijden en ze was nu op dus dat merkte je echt dus maakte ook wat foutjes en het was niet zo netjes meer. Ik moet 35 a 40 min stappen naar de wedstrijd en dan nog inrijden. Had nu 20 min ingereden. Ga de volgende keer maar 10 min inrijden. Volgende keer wordt oktober want in september ben ik op vakantie. Dan de eerste keer L1 starten want heb er nu 11 in de B.
[ [url=m/lhehYG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5gA0hQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ENwr1L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WOtabv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eef_Bam schreef:Vind hem op dit filmpje gewoon goed lopen. Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Op het filmpje dat je eerder deelde vond ik hem net wat teveel teruggereden met de hand, en te strak in de rug. Hij rolde daar niet zo mooi door in galop als op dit filmpje. Was ook verder echt niet slecht ofzo hoor, maar omdat hij in draf wel heel fijn los was viel het me op in vergelijking.
Deempjexxx schreef:Zijn we mee bezig suzanne. Hij is nu om en nabij 3 maand omgedoopt tot ook fanatiek dressuurpaard dus hij moet nog erg veel leren en ik vind dat hij het erg leuk doet. Pas de 2e keer mee op dressuurwedstrijd met mij en 2e x L2 voor hem.
Het is bij hem nog wat meer dat de rem mist zoals ik eerder in het topic ook al aangaf dus daar zijn we ook erg op aan het oefenen.
Ik zal woensdag proberen hem wat meer te laten gaan. Het blijft eerst nog even aanvoelen hoe hij is in een proef en hoe ik hem het beste tot zijn recht breng
PSvanLot schreef:Deempjexxx schreef:Zijn we mee bezig suzanne. Hij is nu om en nabij 3 maand omgedoopt tot ook fanatiek dressuurpaard dus hij moet nog erg veel leren en ik vind dat hij het erg leuk doet. Pas de 2e keer mee op dressuurwedstrijd met mij en 2e x L2 voor hem.
Het is bij hem nog wat meer dat de rem mist zoals ik eerder in het topic ook al aangaf dus daar zijn we ook erg op aan het oefenen.
Ik zal woensdag proberen hem wat meer te laten gaan. Het blijft eerst nog even aanvoelen hoe hij is in een proef en hoe ik hem het beste tot zijn recht breng
Ik zou het in het wegrijden verbeteren als het opvangen nog wat moeilijk is. Als jury zie ik graag dat een ruiter overtuigend naar voren rijdt. Ben je bang dat je hem niet goed opgevangen krijgt, stop dan ietsje eerder met de middengalop en laat hem 1 of 2 passen 'uitdrijven'.
Ik kan veel sneller een voldoende kwijt als ik zie dat iemand er wel poging toe doet. Voorzichtig opvangen, met been er aan. Dan komt het vast goed.
Deempjexxx schreef:Eef_Bam schreef:Vind hem op dit filmpje gewoon goed lopen. Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Op het filmpje dat je eerder deelde vond ik hem net wat teveel teruggereden met de hand, en te strak in de rug. Hij rolde daar niet zo mooi door in galop als op dit filmpje. Was ook verder echt niet slecht ofzo hoor, maar omdat hij in draf wel heel fijn los was viel het me op in vergelijking.
Haha ik snap het hoor. Het is ook gewoon zo, hij mag meer sprong hebben af en toe. En galop is echt niet zijn beste gang, best vlak ook.
Maar ik heb al het gevoel alsof we met 60km per uur door de baan vliegen![]()
En dan zie ik het filmpje en dan denk ik.. okay hahaha