Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:07

@Eefbam: Als jij het mij vertelt dan vertel
Ik het jou :') Nina staat op het paspoort helemaal onbekend én ingeschreven bij het Mini Paarden Stamboek _O- Dus ik heb echt geeeen idee wat het is en waar ze überhaupt vanaf komt.

Gefeliciteerd met de punten Deempje en Mysrki! Mooi paard heb je Deempje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:22

Suzanne F. schreef:
DiscoDipp schreef:
Thanks Flubberboot en Deempje. Ik mag het misschien niet zelf zeggen maar het is ook echt een knap paardje :o

Al kan ik haar soms achter het behang plakken :')

Het is een knapperdje! Die witte kniekousen vind ik ook zo leuk!

Ja nou dat. Leuk paard hoor DD. Ik houd wel van bonte paarden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:28

Deempjexxx schreef:
Dankje.
Hebben we heeeeel veel voor moeten doen om hem rustig in een galopje te krijgen. Het was een paar maand geleden nog een ongeremd projectiel kwa galop. Het ging hard en anders niets. Hij had maar één versnelling zeg maar :')
De ebe grote volte is sowieso waar ik hem meer terughoud, je moet namelijk tussen e en b middengalop dus wel verschil kunnen laten zien naar voren en terug.

Dan heb je goed gewerkt. Ziet er allemaal gecontroleerd en vriendelijk uit. Myrsky en Lumi ook gefeliciteerd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:28

snorkel1986 schreef:
Hier was middag programma afgelast ivm met regen ( nodem kan dat niet hebbeb) dus niet gereden

rien10 schreef:
Met jouw Bokt-naam moet het kunnen!

Jammer hoor.

_/-\o_ _O- _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:45

rien10 schreef:

Jammer hoor.

Ik zie een quotes van de maand opmerking hier _O-

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:28

rien10 schreef:

Jammer hoor.

Hihi, ik dacht hetzelfde :')

Hulde aan iedereen die door de regen geploeterd heeft _/-\o_

Ik hoop dat ik na mijn vakantie de draad weer op kan pakken. Als ik jullie zou die gaan op wedstrijd dan kriebelt het wel. Tussendoor toch even 1x erop gezeten (alleen stap/draf) en hij is het nog niet vergeten allemaal <3

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:52

Pfoe, inderdaad goed gedaan van iedereen die vandaag in de regen heeft moeten rijden.

Wij hadden les vandaag (gelukkig precies toen het droog werd) en ik heb zo fijn kunnen rijden. Sinds ik Eva haar onderlegtrens ook gebruik als ‘gewone’ trens gaat het verzamelen steeds beter, verbaasd me eigenlijk hoeveel verschil ik merk tussen deze en haar oude/normale trens. Zo vaak het bit wisselen van hoofdstel ben ik wel zat, dus even aan het kijken of ik dezelfde ergens tweedehands kan vinden. Op marktplaats nog niet de juiste kunnen vinden, weten jullie nog andere plekken waar ik kan kijken?

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:11

snorkel1986 schreef:
Hier was middag programma afgelast ivm met regen ( nodem kan dat niet hebbeb) dus niet gereden

Als ik bij ons de bodem vanochtend zag ben ik niet verbaasd dat anderen het programma hebben moeten aflassen. Daar had geen half uur meer regen op gemoeten, anders hadden ze hier ook kunnen aflassen. Aangalopperen in de losrijring kon nog in 1 hoek, de rest was te verzopen := en dat om tien uur in de ochtend
Wel balen zeg!

En dank allen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:17

Mooie punten zijn er gereden zeg! :D gefeliciteerd! En jammer dan 1 wedstrijd was afgelast vanwege de regen.

@Roulette_ heb je Facebook? Er zijn heel veel groepen waar 2e hands paardenspullen aangeboden worden. Als ik iets zoek dan plaats ik in die groepen een berichtje en vaak vind ik wel iets. Laatst ‘s avonds een bericht geplaatst dat ik wat zocht en de dag erna kon ik het ‘s ochtends al ophalen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:45

Wat een mooie punten!! Gefeliciteerd *\o/*

Ik heb as vrijdag een les op ander terrein. Heel veel zin in maar ik ga waarschijnlijk alleen met de vrachtwagen en dat vind ik echt spannend. Dus mocht er iemand niks te doen hebben en mee willen _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:34

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:05

Dat klinkt wel herkenbaar Deempje, die van mij was van de winter ook nog een ongeleid projectiel in galop. Lastig inderdaad want dan kan je ze niet zomaar loslaten. Ik heb van mijn instructrice eindeloos voltes moeten openen en sluiten in galop om het te verbeteren. Maar kost veel tijd en geduld.
Jij ook gefeliciteerd met de punten Lumi!

Wij hebben vandaag ons L1 debuut gehad. Was even spannend want net toen ik de losrijring ingang kwam er over de weg een koets voorbij in draf, en gingen de 50 manegepaarden in de wei naast de bak aan de kletter, en een van de deelnemers ook. Gaf heel veel spanning, en die van mij begon ook nog te brullen naar al die leuke paarden daar langs de bak, hij ging er wel mooi van lopen zei mijn moeder :') .

Uiteindelijk viel het in de ring mee met de spanning, kwam mijn tweede proef wel nog een koets voorbij, maar gelukkig netjes in stap. Uiteindelijk 188 en 194 gereden (en 2 keer 1e, maar er deden er ook maar 3/4 mee :Y) ). Wel mooi mijn startgeld terugverdiend :D .

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:15

Gefeliciteerd eef_bam. Mooie punten voor je debuut!

Dit is zijn galop op het moment van een beter perspectief. Valt toch best mee?
Deze middengalop was overigens een vijf. Terugrijden is nog een dingetje. Harder gaan wil hij wel. Maar speel dan op safe zodat hij niet terugvalt omdat ik nu best nog een harde ophouding moet maken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 19:48

Vind hem op dit filmpje gewoon goed lopen. Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Op het filmpje dat je eerder deelde vond ik hem net wat teveel teruggereden met de hand, en te strak in de rug. Hij rolde daar niet zo mooi door in galop als op dit filmpje. Was ook verder echt niet slecht ofzo hoor, maar omdat hij in draf wel heel fijn los was viel het me op in vergelijking :) .

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:03

Weer 2 puntjes erbij. Eerste proef 188.5 en een 1e prijs en 2e proef 185. Die ging ook minder. Het is een beetje zoeken nog hoelang ik moet losrijden en ze was nu op dus dat merkte je echt dus maakte ook wat foutjes en het was niet zo netjes meer. Ik moet 35 a 40 min stappen naar de wedstrijd en dan nog inrijden. Had nu 20 min ingereden. Ga de volgende keer maar 10 min inrijden. Volgende keer wordt oktober want in september ben ik op vakantie. Dan de eerste keer L1 starten want heb er nu 11 in de B.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:13

Gefeliciteerd, mooie punten weer!

Hier mn 16 jarige voor het eerst sinds drie jaar ofzo weer de springring binnen gereden (nouja, voor dressuurruiters dan he, 60cm :+), was wel weer leuk, won die ook nog t tweede rondje :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:04

xxxmh schreef:
Weer 2 puntjes erbij. Eerste proef 188.5 en een 1e prijs en 2e proef 185. Die ging ook minder. Het is een beetje zoeken nog hoelang ik moet losrijden en ze was nu op dus dat merkte je echt dus maakte ook wat foutjes en het was niet zo netjes meer. Ik moet 35 a 40 min stappen naar de wedstrijd en dan nog inrijden. Had nu 20 min ingereden. Ga de volgende keer maar 10 min inrijden. Volgende keer wordt oktober want in september ben ik op vakantie. Dan de eerste keer L1 starten want heb er nu 11 in de B.

[ [url=m/lhehYG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5gA0hQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ENwr1L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WOtabv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk nog een Haflinger die rijdend naar wedstrijd gaat :D

Wij trainen bewust op conditie, zodat ze daar geen tekort aan heeft op wedstrijd. Zij doet uur+vijftien minuten (10km) met ongeveer 6/7 daarvan in draf/galop. Dan vier proeven, en dan weer naar huis. Dan meestal 5 in draf.
En dan zou je denken dat ze moe is, maar nee hoor :')
Houden wel goede pauzes tussendoor voor haar (ook voor onszelf := ), maar conditietrainen werkt dus wel :)

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:22

Eef_Bam schreef:
Vind hem op dit filmpje gewoon goed lopen. Misschien heb ik het niet zo goed verwoord. Op het filmpje dat je eerder deelde vond ik hem net wat teveel teruggereden met de hand, en te strak in de rug. Hij rolde daar niet zo mooi door in galop als op dit filmpje. Was ook verder echt niet slecht ofzo hoor, maar omdat hij in draf wel heel fijn los was viel het me op in vergelijking :) .

Haha ik snap het hoor. Het is ook gewoon zo, hij mag meer sprong hebben af en toe. En galop is echt niet zijn beste gang, best vlak ook.
Maar ik heb al het gevoel alsof we met 60km per uur door de baan vliegen :')
En dan zie ik het filmpje en dan denk ik.. okay hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:44

Deempje: hij galoppeert op zich niet slecht maar je zal echt in de training veel moeten schakelen. Ook de voltes daarvoor gebruiken. Voor deze middengalop had je van mij niet meer dan een 4 gekregen. Ik zie eigenlijk niet eens dat je middengalop rijdt. Lijkt net of je het over slaat.
Het is dat de tact oké is, aanleuning is oké en zoals ik vanaf hier kan zien is hij recht. Als dat niet zo was geweest dan was het nog lager geweest.

Probeer in je training steeds duidelijk naar voren te rijden en gebruik dan de volte om hem op te vangen. En been erbij zodat hij niet in draf valt. Steeds korte stukjes terug en dan belonen. Het is een stuk kracht en balans maar ook iets wat hij moet leren.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:49

Zijn we mee bezig suzanne. Hij is nu om en nabij 3 maand omgedoopt tot ook fanatiek dressuurpaard dus hij moet nog erg veel leren en ik vind dat hij het erg leuk doet. Pas de 2e keer mee op dressuurwedstrijd met mij en 2e x L2 voor hem.
Het is bij hem nog wat meer dat de rem mist zoals ik eerder in het topic ook al aangaf dus daar zijn we ook erg op aan het oefenen.
Ik zal woensdag proberen hem wat meer te laten gaan. Het blijft eerst nog even aanvoelen hoe hij is in een proef en hoe ik hem het beste tot zijn recht breng

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 23:07

Deempjexxx schreef:
Zijn we mee bezig suzanne. Hij is nu om en nabij 3 maand omgedoopt tot ook fanatiek dressuurpaard dus hij moet nog erg veel leren en ik vind dat hij het erg leuk doet. Pas de 2e keer mee op dressuurwedstrijd met mij en 2e x L2 voor hem.
Het is bij hem nog wat meer dat de rem mist zoals ik eerder in het topic ook al aangaf dus daar zijn we ook erg op aan het oefenen.
Ik zal woensdag proberen hem wat meer te laten gaan. Het blijft eerst nog even aanvoelen hoe hij is in een proef en hoe ik hem het beste tot zijn recht breng

Ik zou het in het wegrijden verbeteren als het opvangen nog wat moeilijk is. Als jury zie ik graag dat een ruiter overtuigend naar voren rijdt. Ben je bang dat je hem niet goed opgevangen krijgt, stop dan ietsje eerder met de middengalop en laat hem 1 of 2 passen 'uitdrijven'.

Ik kan veel sneller een voldoende kwijt als ik zie dat iemand er wel poging toe doet. Voorzichtig opvangen, met been er aan. Dan komt het vast goed.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 23:20

En is de L2 ook niet enkele sprongen middengalop? Dan ook vooral niet te moeilijk maken. In het begin duidelijk naar voren rijden en dan kun je vanaf de middenletter alweer beginnen met opvangen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 07:17

PSvanLot schreef:
Deempjexxx schreef:

Ik zou het in het wegrijden verbeteren als het opvangen nog wat moeilijk is. Als jury zie ik graag dat een ruiter overtuigend naar voren rijdt. Ben je bang dat je hem niet goed opgevangen krijgt, stop dan ietsje eerder met de middengalop en laat hem 1 of 2 passen 'uitdrijven'.

Ik kan veel sneller een voldoende kwijt als ik zie dat iemand er wel poging toe doet. Voorzichtig opvangen, met been er aan. Dan komt het vast goed.

Dit inderdaad. Ik zie het wegrijden ook niet namelijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:40

Gefeliciteerd met de punten allemaal :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:40

Deempjexxx schreef:
Eef_Bam schreef:

Haha ik snap het hoor. Het is ook gewoon zo, hij mag meer sprong hebben af en toe. En galop is echt niet zijn beste gang, best vlak ook.
Maar ik heb al het gevoel alsof we met 60km per uur door de baan vliegen :')
En dan zie ik het filmpje en dan denk ik.. okay hahaha

Ik vind je paard op zich echt geen slechte galop hebben. Maar hij draagt zichzelf nog niet vanuit het achterbeen, vandaar dat dat voor jou nog vlak voelt. En je ziet dat nog wel terug in de kwaliteit van de galop.
Zoals Suzanne ook zegt, zal het een stukje kracht zijn van je paard. Maar ook wel een stukje consequentheid van jouw kant. Je paard moet leren vanuit het achterbeen te galopperen en daar te blijven. Dan zal hij meer onder je komen en wat meer opwaarts gaan galopperen. Veel korte stukjes galop en veel schakelen. Duidelijk en consequent vooruit en weer terug rijden gaat al een heel stuk helpen.