[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:54

Hoi, ik kom dit topic even binnen vallen als dat mag!

Ik hoop binnenkort een paardje te vinden en daarmee volgend jaar wat springwedstrijden te gaan rijden.
Het is bijna 10 jaar geleden dat ik wat wedstrijden heb gereden en dat was bij de manege (FNRS).
Ik heb wat vragen en hoop dat jullie die misschien willen beantwoorden, ik kom er op de KNHS site niet helemaal uit.

Er zijn dus twee soorten springwedstrijden? Stijl en progressief?
Stijl is dus puur op stijl punten en progressief op tijd en balken?
Ik las ergens dat stijl verplicht is. Moet je dat dus eerst doen voor je progressief mag gaan doen?
En hoeveel winstpunten moet je dan hebben voor je progressief mag doen?
En hoe gaat het dan verder, wanneer mag je een klasse hoger?

Misschien is het wel te vinden op de site maar ik kon het niet vinden... Hoop dat iemand mij een beknopte uitleg wil geven! :)

paljaslaura

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:54

Nouja ik zit inderdaad helemaal Zuid NH. Start op zijn 'verst' wel op Beukers maar daar houd het dan ook mee op :P
Soest is de B altijd heel fair gebouwd en dat vind ik opzich in Bunschoten ook. Ouderkerk staat ook fair dus wat dat aan gaat niet echt. Alleen dat in NH soms de lijnen zo gek zijn en dat ze in Utrecht zeker voor in de B daar wat beter over nadenken.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:02

Soest vind ik ook echt een fijne locatie. Ouderkerk ben ik nog nooit gestart, Aerdenhout wel. Wij hebben gewoon hele goede parcoursbouwers in de buurt. 8-)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:06

amoj schreef:
Hoi, ik kom dit topic even binnen vallen als dat mag!

Ik hoop binnenkort een paardje te vinden en daarmee volgend jaar wat springwedstrijden te gaan rijden.
Het is bijna 10 jaar geleden dat ik wat wedstrijden heb gereden en dat was bij de manege (FNRS).
Ik heb wat vragen en hoop dat jullie die misschien willen beantwoorden, ik kom er op de KNHS site niet helemaal uit.

Er zijn dus twee soorten springwedstrijden? Stijl en progressief?
Stijl is dus puur op stijl punten en progressief op tijd en balken?
Ik las ergens dat stijl verplicht is. Moet je dat dus eerst doen voor je progressief mag gaan doen?
En hoeveel winstpunten moet je dan hebben voor je progressief mag doen?
En hoe gaat het dan verder, wanneer mag je een klasse hoger?

Misschien is het wel te vinden op de site maar ik kon het niet vinden... Hoop dat iemand mij een beknopte uitleg wil geven! :)

Toegestaan voor alle klassen mits de hoogte van de hindernissen de hoogte van de klasse waarin de combinatie
startgerechtigd is, niet met meer dan 10 cm overschrijdt.
1. Deze wedstrijd vindt plaats over 6, 8 of 10 hindernissen die steeds moeilijker worden. Combinaties zijn
niet toegestaan. De toenemende moeilijkheid behoeft niet alleen het gevolg te zijn van de hoogte en
breedte van de hindernissen, maar deze mag ook te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van de
lijn van het parcours.
2. Bonuspunten worden als volgt toegekend: 1 punt voor hindernis 1, mits goed gesprongen, 2 punten voor
hindernis 2, 3 punten voor hindernis 3, enz. met een totaal van 21, 36 of 55 punten. Geen punten
worden toegekend voor een omvergeworpen hindernis. Andere fouten dan het omverwerpen van een
hindernis worden bestraft volgends tabel A (art. 236).
3. Deze wedstrijd mag worden verreden, hetzij niet op tijd met een barrage, hetzij onmiddellijk op tijd. In
geval van een barrage wordt deze verreden over minimaal 6 hindernissen, die mogen worden verhoogd
en/of verbreed. De hindernissen van de barrage moeten in dezelfde volgorde als in de eerste ronde
worden gesprongen en behouden ook hetzelfde aantal punten als in de eerste ronde.
4. Deelnemers, die zich niet voor de barrage hebben gekwalificeerd, worden geplaatst volgens het aantal
punten, dat zij in de eerste ronde hebben behaald, ongeacht hun tijd.
5. Als laatste hindernis van het parcours kan een alternatieve hindernis worden gebouwd, waarbij één van
de twee hindernissen als "Joker" mag worden aangeduid. Deze "Joker" moet moeilijker zijn dan het
alternatief en levert, indien goed gesprongen, het dubbele aantal punten op. Wanneer de "Joker" wordt
omvergeworpen, moeten deze punten worden afgetrokken van het aantal punten, dat de deelnemer tot
op dat moment heeft behaald.

Dit staat op de site van de knhs over progressief. Maar een progressief parcours is niet iets gebruikelijks voor een wedstrijd.
Vaker zie je een barrage bij een foutloze ronde.

In de B rij je tegenwoordig alleen op stijlpunten. Ook de barrage gaat op stijl. Tussen de 60 - 75 stijlpunten heb je 1 winstpunt. Boven de 75 heb je er 2 mits een foutloze ronde. Als je 1 tm 4 strafpunten hebt en je hebt boven de 75 stijlpunten dan heb je ook een winstpunt.
Laatst bijgewerkt door Nann__ op 14-07-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:06

Beukers is voor mij alweer een wat groter concours :') wat bij mij dichtbij is.... ik snap wel waarom het zo simpel staat. Het niveau ligt hier al laag en weinig springers dus als je het dan maximaal gaat bouwen dan heb je helemaal weinig deelnemers. Afgelopen zondag waren er 18 combinaties in het B springen. De klassen daarna nog minder...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:08

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:24

Schimmel weer eens gestart in het M1 vandaag. Ze vond het maar niks :o Eerste proef 4de met 177.5 en 2de proef 2de met 180.5 punten. Ze liep niet zo fijn, zette zich links helemaal vast in de kaak... toch wel redelijk tevreden. Dinsdag mogen we weer een rondje B en L doen in Wierden *\o/*

Bij ons wordt het wel redelijk hoog gebouwd. Moet ook wel met groepen van 80 ruiters met enige regelmaat, waarvan 90% vaak stalruiters zijn.
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:41

Oke ik had niks moeten zeggen, stond vandaag wel reëel en met gekke lijnen.

Even berichtje gekopieerd:
Wat een topdag :+:
Vandaag met Casciana naar Schoorl afgereisd.
Gewoon lekker 2 rondjes B voor ons, vertrouwen van mijn kant in mezelf moet weer even wat groeien zullen we maar zeggen.
Het eerste rondje foutloos in het basisparcours en foutloos in de barrage. Een 2e prijs met 78 voor stijl <3
2e rondje moest ik mezelf weer even wakker schudden en geprobeerd wat meer te blijven galopperen op advies van vibabu. Ook dit rondje waren we foutloos en wederom 2e, 80 voor stijl :=
Ondertussen tijdens de prijsuitreiking lekker kletsen met de mensen naast me, hoor iets over extra prijzen. Denk nog oh voor de kringkampioen... :+ Hoor ik ineens mijn naam, blijkt er een overall prijs te zijn! :Y)
Winnen we gewoon even een hele gave deken en een hele leuke extra geldprijs bovenop mijn toch al leuke prijzengeld!!! (2x€40 en overall €100)
Ik was zo verrast, helemaal niet zien aankomen. Zo trots op mijn geweldige merrie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

M'n moeder nog even voor baby oppas laten spelen :+ Kon ik samen met iemand die ook bij Marcel lest losspringen, haar vriend ging dan bouwen voor ons. Maarja baby en een puppy mee :)) Mam je mag kiezen bouwen of oppassen, ooh ik speel wel even voor oma _O-
Laatst bijgewerkt door Goldie op 15-07-17 20:58, in het totaal 2 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:49

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:10

Wat goed, gefeliciteerd!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:14

Gefeliciteerd joh!

Hier eerste prijs op eventing nuenen met vossie :))

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:16

Yay! Ook gefeliciteerd!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:18

Gefeliciteerd!
Ik had schriktraining vandaag met Gismo. Dat was meer soort vlieguren maken. Want wat een noodsprongen maakte hij :')
Neemt zijn taak als springpaard bloedserieus maar dan spring je dus overal overheen waar je eigenlijk op moet gaan staan :+ Ach hij gooide wat leven in de brouwerij.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:29

Altijd lachen met die springpaarden bij zulke dingen :D

Gefeliciteerd goldie! Superleuk zoiets!
En Cio ook gefeliciteerd!

Gup had vandaag een schijtfout op de laatste in de kleine finale, jammer!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:02

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven verlies gereden door een eigen stomme fout... ik had een kleine storing in de dubbel, paard loste het super voor mij op maar ik knalde met mijn hoofd tegen zijn hals.. ik was even van de kaart en reed dus heel stom de verkeerde kant op.. heeel veel tijdfouten.. daar in tegen sprong hij super in het eerste rondje en hadden we nog een 3e plaats ! Weer een leermomentje erbij.. op naar de regio 4 augustus..!

Hele goed gereden gomir!!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:43

Goldie schreef:
Oke ik had niks moeten zeggen, stond vandaag wel reëel en met gekke lijnen.

Even berichtje gekopieerd:
Wat een topdag :+:
Vandaag met Casciana naar Schoorl afgereisd.
Gewoon lekker 2 rondjes B voor ons, vertrouwen van mijn kant in mezelf moet weer even wat groeien zullen we maar zeggen.
Het eerste rondje foutloos in het basisparcours en foutloos in de barrage. Een 2e prijs met 78 voor stijl <3
2e rondje moest ik mezelf weer even wakker schudden en geprobeerd wat meer te blijven galopperen op advies van vibabu. Ook dit rondje waren we foutloos en wederom 2e, 80 voor stijl :=
Ondertussen tijdens de prijsuitreiking lekker kletsen met de mensen naast me, hoor iets over extra prijzen. Denk nog oh voor de kringkampioen... :+ Hoor ik ineens mijn naam, blijkt er een overall prijs te zijn! :Y)
Winnen we gewoon even een hele gave deken en een hele leuke extra geldprijs bovenop mijn toch al leuke prijzengeld!!! (2x€40 en overall €100)
Ik was zo verrast, helemaal niet zien aankomen. Zo trots op mijn geweldige merrie!

[ [url=m/MSLz4J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7NVQOD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EV76Ky.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n moeder nog even voor baby oppas laten spelen :+ Kon ik samen met iemand die ook bij Marcel lest losspringen, haar vriend ging dan bouwen voor ons. Maarja baby en een puppy mee :)) Mam je mag kiezen bouwen of oppassen, ooh ik speel wel even voor oma _O-

Wat goed! Gefeliciteerd! Je lacht ook van oor tot oor, super leuk om te zien :D

Carola jeeeeetje toppers wat goed! Gefeliciteerd!

Laura, je filmpje op Facebook was echt geniaal haha.

Cheminee, wat balen zeg.. Gefeliciteerd met je derde plaats. Fijn dat hij zo goed sprong verder. Jij je geen pijn gedaan?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 06:15

@nan__ een klein beetje hoofdpijn maar dat overleven we wel weer Haha!

Ik zie nu paa je filmpje op fb Laura, Hahah hij is geniaal!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:47

Maar goed dat die instructeur zo snel was Laura ;) :D

En die verliespunten werk je zo weer weg Cheminee :j

Gup had gister een foutje op de laatste in de kleine finale. Veel geleerd deze dagen!

Afbeelding

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:07

Toch gefeliciteerd Gomir.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:21

Jammer van het foutje maar alsnog gefeliciteerd! Gave foto's, en een gaaf paard heb je ook. :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:03

Haha ja maar goed inderdaad.
Gave foto's!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:27

Stoer Gomir! Super resultaten voor de eerste keer internationaal

Goldie gefeliciteerd!

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:32

Onder meeleessteen vandaan, maar wat een goede resultaten komen er voorbij! Dekens, prijzengeld en lintjes. Jeetje!!

De merrie waar ik mee sprong is verkocht, ik mis het wel! Nu is m'n jonkie (nouja, hij is net 5) bijna 4 maanden onder het zadel, dus vraagje aan jullie. Hoe vaak gaan jullie met de puppy's op springles? (En waar?)

Voorlopig wil ik hem nog dressuurmatig beter bevestigd hebben en wat buitenrij-ervaring op doen, maar het springen dan zal zeker weer gaan kriebelen haha.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:36

Hangt heel erg van het paard af liespr :j Mijn 5-jarige heeft de punten voor het Z al bijna binnen, maar thuis springen we hooguit 2-3x/maand en dan ook alleen maar laag en op controle. De 4-jarige heeft net 1x BB gelopen en springt thuis 1x/week. Gupje was heel lang erg jeugdig en die is pas met 4,5/5 serieus aan het springen gegaan, loopt nu als 6-jarige bevestigd in het M.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:44

Ohja, nee de mijne is op zich wel goed uitgezwaard en vrij gespierd van zichzelf dus wat dat betreft zou ik wel al wat met hem kunnen doen denk ik...

Ga jij altijd met de trailer op pad voor les?

Als er mensen goede adressen weten voor springles in Zuid Holland hoor ik het graag :) ! Ben nieuw in deze regio, pas verhuisd dus moet alles opnieuw ontdekken haha.