[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2095
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:54

hier ging het zaterdag voor een eerste keer redelijk, nog wat stomme foutjes, 2 ongeveer dezelfde proeven maar de ene was bizar laag gejureerd, nou ja volgende keer beter. Vandaag was ze volledig in de staak, kwam al niet voor been naar voren, dus weer naar huis gegaan

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 07:28

Hoe kwam het dat ze begon te staken robbie88?

De rest heeft goed gereden lees ik +:)+
Het is een goede tip om in de L2 al te blijven doorzitten, zo ben je toch nog ies beter voorbereid op de M1.

Ikzelf zit altijd de eerste proef door, de tweede rijd ik licht.
Mijn paard heeft soms nog moeite met vooruit denken (enkel op verplaatsing) en als ik lichtrijd gaat het ons soms beter af.

robbie88

Berichten: 2095
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:11

Het is niet de meest makkelijke merrie, i.c.m de hengstigheid gok ik.. ze begon na het aansingelen:(

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:36

@ Robbie; welkom!!
@ Annika; Oh echt, zoveel regen gevallen? Jammer van je achterwaarts, maar toch 2 kleine puntjes. Gefeliciteerd!
@ Leeneliefje; Dat is echt he, ik merk het ook dat ik iets erbij moet gaan doen, want het is anders niet vol te houden
@ Veertje; Jammer, wat was het commentaar?
@ Alpha; Gefeliciteerd!Wat raar van de 2e proef.
@ Leeneliefje; Gevoel zegt niet altijd iets he, ik laat mijn proeven heel vaak filmen en dan heb ik het gevoel gehad dat er veel verschil zat tussen de proeven maar als ik het dan terug kijk valt dat reuze mee.
@ Robbie; wat jammer, wat gebeurde er?

Ik heb gisteren weer voor het eerst gereden na de osteo, wat een verschil! Eerst alleen maar even lekker de boel opgerekt en aan het eind een klein kwartiertje opgepakt in draf, dat viel niets tegen!
Deze week maar even lekker aan de bak en dan kijken wat hij zondag doet.

veertje99

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 18:19

@annika_s Ja heb zelf zeker fijn gereden!

@Marietje35 Het commentaar was dat hij te gehaast was, nu is dit natuurlijk per jury verschillend. Mijn instructrice en ik werken er al heel lang aan om hem nu juist op dit tempo te rijden, nu is hij mooi actief en voorwaarts. Voor de jury dus te voorwaarts. Hij mocht ook wat geslotener, hier ben ik het ook zeker mee eens. Maar ook het stap gedeelte ging na mijn idee top en niet anders dan anders maar de jury wilde toch nog meer zien dan wat ze op 'normale' wedstrijd willen zien. Maar goed ik ben zeer tevreden voor mijn 2e keer L2 :)

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:00

Marietje , nou het was niet voorspelt maar het kwam uit het niets om 19.00 met bakken uit de hemel en toen wij snachts om 2.00 uur thuis kwamen regende het nog steeds behoorlijk _O- gelukkig was de bak smiddags wel weer goed

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:29

Ik ben wat eerder van werk weggegaan gister, zodat ik precies tussen de buien door kon rijden (vakantietijd - komkommertijd, dus dat kon :P ) We hebben wel een binnenbak, maar dat is weer zo warm met dit weer.
Volgens mij was het wat blubberig :P


Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:25

Ik zie mooie en mindere punten voorbij komen.

Een natte buitenbak? Onze is nu juist super fijn!

Hier gister van t paard gedonderd. Had springles en hij bokt ineens immens hoog en daarna een halve draai met hoofd tussen de benen. Dus oeps daar lag ik. Mega spierpijn nu in de nek, hoofdpijn en een zere vinger. Hopen dat ik er vandaag wel op kom ivm zadel passen. En morgen hebben we eigenlijk concours.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:28

veertje99 schreef:
@annika_s Ja heb zelf zeker fijn gereden!

@Marietje35 Het commentaar was dat hij te gehaast was, nu is dit natuurlijk per jury verschillend. Mijn instructrice en ik werken er al heel lang aan om hem nu juist op dit tempo te rijden, nu is hij mooi actief en voorwaarts. Voor de jury dus te voorwaarts. Hij mocht ook wat geslotener, hier ben ik het ook zeker mee eens. Maar ook het stap gedeelte ging na mijn idee top en niet anders dan anders maar de jury wilde toch nog meer zien dan wat ze op 'normale' wedstrijd willen zien. Maar goed ik ben zeer tevreden voor mijn 2e keer L2 :)

Ik heb het natuurlijk niet gezien, maar op zich kan ik het wel plaatsen zoals je het verteld.
Als de opmerking was dat hij meer gesloten moest en het geheel te gehaast, dan kan het bijna niet anders als dat hij op de voorhand gaat. Het tempo moet in de benen vlug (actief) zijn, maar het lijf moet nu wat meer bij je blijven. Dat is in de L1 nog niet zo zwaar, maar in de L2 willen ze dat wel meer zien al, je werkt toch richting het M!

@ Annika: := := Dat is echt flink dan!
@ Aaidaa; Ook lekker aquatraining gehad
@ Shelly; ach jee. :(:) :(:) Dat klinkt alles behalve fijn!

xemmafalcon

Berichten: 89
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:30

Fijn dat de osteo zo'n verschil maakt Marietje!
Welkom Marjon, leuk paard!
Annika, jammer van het achterwaarts, maar toch twee puntjes erbij! Een 2 en een 3 halen het geheel hard naar beneden.

Jij gaat aankomende zaterdag je M1 debuut rijden, toch leeneliefje?
Alpha, gefeliciteerd met je debuut!

Vanwaar de eerste proef doorzitten en de tweede lichtrijden highfive?
Hihi aaida, lekker modderig inderdaad.
Auw shelley! Dat is niet fijn! Hopelijk gaat het snel weer beter :(:)

Ik had zondag de clinic. Was heel leuk! Kwam goed overeen met wat mijn instructrice altijd zegt. Sneller worden, niet vasthouden. En dan vooral sneller worden. Grr, lastig! Gisteren verder gegaan met de lesstof van de clinic.

Nog steeds geen startlijst voor zaterdag helaas. Heb ze maar een mailtje gestuurd.. :o

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 10:52

auch Shelley, hopelijk heb je er niet te lang last van.
@Marietje35, ja ik dacht ook, een beetje aquatraining kan geen kwaad. Onze buitenbak heeft in mei nieuw zand gekregen en was erg zwaar en stoffig door het lange droge weer (er waren eigenlijk wat buitjes nodig om het zand in te laten regenene). Ik reed gister vlak na een dikke wolkbreuk, dat kon de bak nog niet helemaal verwerken geloof ik. Eerder deze week was ik een paar uur na zo'n wolkbreuk, toen was de bak inderdaad juist heel fijn.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:06

Thnx voor de felicitaties :o :D ! Ben nog steeds aan het nagenieten, haha.

Vind het echt leuker rijden dan de L1! We moeten nog wel meer werken aan de activiteit (is altijd al een aandachtspuntje geweest), maar ze is gelukkig al zoveel verbeterd! Ze blijft groeien en ik ook. Geweldig om samen te ontwikkelen. Ik heb ook alvast extra lessen gepland voor de volgende L2 wedstrijd. Voor de rest gaan we lekker op ons gemakje en vooral met veel plezier starten.
Zou wel mooi zijn om 5 wp te hebben voor het einde van dit jaar :o . Ben ook wel afhankelijk van een vriendin die met haar auto kan rijden en kan daarom dus niet zo vaak weg, maar ik wil binnenkort gaan kijken om mijn BE rijbewijs te gaan halen en een trekhaak te gaan plaatsen. Geeft toch meer vrijheid!

De rest is ook goed bezig!! :D

Hopelijk gaat het vandaag al beter, Shelly.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 14-08-18 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Buxy

Berichten: 2312
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:11

Iedereen gefeliciteerd met de puntje en Shelly vervelend van het vallen.

Hier is het nog steeds heel erg droog hebben totaal zo'n 12 mm regen gehad afgelopen week. De bak moeten we nog steeds nathouden om hem bereidbaar te houden (ook nieuwe Bodem die dan veeel te zwaar wordt)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:20

@ Xemma; Wat leuk, van wie was het ook alweer?
@ Aaida; Nieuwe bak heeft altijd wat tijd nodig om in te klinken. Beetje jammer dat het zo warm is geweest, dat helpt niet mee! Gelukkig valt er nu steeds lekker wat regen.
@ Alpha; Dat is altijd fijn, ben je van niemand meer afhankelijk
@ Buxy; Oh dat is jammer, hier gelukkig wel lekker wat regen gevallen.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:50

Ja, komt wel goed met onze bak nu, want hier hebben we af en toe echt enorme hoeveelheden regen nu, haha.

@Alpha89: BE rijbewijs is ideaal hoor! Mijn vriend (de held) gaat elke wedstrijd mee, leest me voor en rijdt dan, maar hij hoeft dan in ieder geval niet mee als ik op les ga, dan kan ik lekker zelf rijden.

En inderdaad iedereen gefeliciteerd met de punten! Wij gaan de 26e weer op pad. Ik ben benieuwd. De laatste keer op wedstrijd liep ze ondanks de vliegen echt heel fijn. Ik vind de L2 proeven ook leuker om te rijden. ( maar dat vond ik van de L1 proeven ook toen ik naar de L1 over ging) Paard blijft ook geconcentreerder doordat het weer wat lastiger is, heb ik het idee.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:54

Het komt iets sneller, maar verder zit er niet veel verschil in. Ik heb ze met dit paard nog niet doorgereden, weet nog niet wat hij ervan vindt. :D :+
Hier ook nog geen startlijst voor het weekend, altijd zo laat ....

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:19

Ja precies dat Marietje35. Doordat de oefeningen allemaal wat sneller achter elkaar komen, heb ik het idee dat er meer concentratie in zit. Ik vind nu nog geen startlijst voor komend weekend ook wel laat zeg..

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:47

Die snelheid is zeker fijn! En idd, ik vond van B naar L1 ook al heel leuk haha :D.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:13

Goedemorgen!
Gisteren weer fijn kunnen rijden, hij is niet zo fijn als voor z'n capriolen maar kom er wel de proeven goed mee door. Hoop maar dat hij niet gespannen is.
Lijst staat online, lekker in de middag starten.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:20

Das fijn Marietje35! Niet zo fijn als ervoor is natuurlijk ook wel te begrijpen, maar dat komt vanzelf dan wel weer toch :). Heel veel succes alvast voor komend weekend, lekker, starten in de middag (nu het niet meer zo absurd warm is dan)

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:30

Ja, dat gaat ook niet in zo'n korte tijd. Dit is eigenlijk al prima zoals hij nu is, wat dat betreft doet hij zo hard z'n best nu. <3

Ben ik ook wel blij mee, tenminste niet zo idioot vroeg op. :D :+

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:40

Hoi Allen,

Zie hier weer wat mooie succesverhalen langskomen,
jammer van het vallen! Is nooit fijn....

Mijn startlijst voor zaterdag staat er nog niet op..

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:45

leeneliefje schreef:
Hoi Allen,

Zie hier weer wat mooie succesverhalen langskomen,
jammer van het vallen! Is nooit fijn....

Mijn startlijst voor zaterdag staat er nog niet op..


Heb je al op hun website gekeken?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:55

ynskek schreef:
leeneliefje schreef:
Hoi Allen,

Zie hier weer wat mooie succesverhalen langskomen,
jammer van het vallen! Is nooit fijn....

Mijn startlijst voor zaterdag staat er nog niet op..


Heb je al op hun website gekeken?

Neup *gaat nu kijken*

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:12

Zal toch wel online staan nu?