[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiaojan

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:44

gefeliciteerd met de punten!

ik had vandaag ook les, tjee wat was het zweten!

Ik ben bar aan het nadenken of ik de pony zal kopen, rij haar nu voor mijn baas en die wil haar te koop gaan zetten, maar hij heeft haar eerst aan mij aan geboden voor een mijn inziens zeer schappelijk bedrag.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:38

Gefeliciteerd Urielle met je punten. Nog fijner dat je paard in de tweede proef gewoon aan het lopen bleef!
En wat zie ik Saskiaojan? Ook nieuwsgierig geweest rondom 1 april :) ?

Ga zelf morgen Jou-Jou weer starten... en kom er nét achter dat het april is, en dus wisseling van proeven. Dus snel proef 9 en 10 doorgelezen.. ... En tot de conclusie gekomen dat ik blij ben dat ik vanavond al achter mijn vergissing kom, en niet morgen een paar minuten voor de proef pas Dat ik onderdelen in de proef, zoals bv de voltes 15 meter bij X daardoor niet even heb kunnen oefenen vergeet ik voor het gemak maar even.. Hou het bij: wát een geluk dat ik het vanavond al ontdek... :+ )

Verwacht er uberhaupt niet al te veel van morgen. Het is een beetje rommelig met ons de laatste tijd. Nét niet fijn in de aanleuning..Net wat te onrustig en zoals ik hem vanavond thuis gereden heb zéker niet winstpunt waardig..

Maar goed: we gaan het zien morgen!!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:45

Altijd op je gevoel afgaan Saskia! En een doorgereden pony kun je altijd weer verkopen.

Succes morgen punz!Je weet wat ze zeggen over een slechte generale...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:55

Succes Punz! Ik oefen de proeven eigenlijk nooit van te voren, heb toch niemand om ze voor te lezen (oke, straks voor het M2 en Z moet ik dat ook echt eens gaan doen, in het M2 om te kijken of ik die lijnen wel doorkom en het Z of ik de letters gevonden krijg :o _O- ) en je kunt het niveau aan dus die voltes moeten toch geen probleem zijn dan? Met een pony vind ik dat soort oefeningen eigenlijk makkelijker. Ik heb altijd het gevoel dat ik met de hengst veel meer tijd heb voor die voltes enzo dan met de grote paarden. De diagonalen die je moet strekken daarentegen, daar komt voor mijn gevoel echt geen eind aan. Met mijn grote merrie ben ik altijd in 4 passen aan de overkant :+
Ik duim iig voor je!

Saskia, zoals Ambre zegt, als je de pony netjes opgeleid hebt kun je die evt. altijd weer verkopen straks. Zeker als je die ook op wedstrijd op een leuk niveau hebt kunnen klasseren.

Ik mag straks ook weer, maar nu gewoon B voor het gewest, de laatste selectie om naar het provinciaal kampioenschap te mogen. Ik sta nu 1e en hoop eigenlijk vandaag mijn rubriek ook te winnen dat ik die positie vasthou.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:27

succes dames vandaag!

Idd, dat is ook mijn gedachte, nog een jaartje of iets langer doorrijden, dan is ze 10 en met een beetje geluk loopt ze dan op m niveau op concours, dan kan ik haar idd ook wel weer verkopen aan een leuk lief pennymeisje.

:D

en idd, ik doe nooit ergens aan mee hier op bokt en nu dacht ik vooruit..... :')

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:13

Hahaha, ik heb het helemaal gemist, het 1 april.

Hopelijk hebben jullie leuke punten gereden!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:54

Twee proeven niet gestaakt vandaag, eerste proef vijfde, tweede proef tweede, over all dus een derde plaats in mijn klasse.
Van deze winter tweede geworden van het gewest dus nu mag ik naar de provinciale kampioenschappen. Hopen dat hij nu niet meer gaat staken, kan ik ook nog wat voorbereiden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:35

Urielle, gefeliciteerd! En nee, natuurlijk gaat ie niet meer staken!

Hij heeft het licht gezien, net zoals Toobs.
2 x 2e, 186 en 184 pnt.
Het is alleen ook een mallerd van de bovenste plank, 3 x per proef niet netjes stilstaan, grrrr, zo zonde van je punten, aw om te janken.
En hij ging hilarisch de diagonaal over in middendraf (wat ie dus heel netjes kan, maar proest..) met soort hinkstapsprongzoefie.
MAAR! Hij blijft doorlopen! Oke 2e proef ging halverwege kaarsje soort van uit, maar ja, toen zat ik er ook al 1 uur en 15 minuten op, zo lang rijdt ik hem nooit, dan is ie inderdaad op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:46

Top met die fouten nog zo'n score, dan was de rest ook wel echt goed! Weer twee erbij, tof!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:55

Heb er nu 8, maar ik moet hem gewoon constant zo kunnen rijden dat ie door blijft lopen voor ik over ga.
(Hij kan de oefeningen voor het Z1 ook allemaal wel en kan redelijk appyeren in galop, alleen travers op rechter hand vind ie heel moeilijk en kw's zijn ahum, soms nog erruuuuggg groot. (soms ook netjes),
alleen de vw moet er gewoon echt goed op zitten en zijn tussen de oren status moet goed zijn.)

Vanavond nog even op Sjol getuft, 20 minuten want ze deed het super en was toen ook drijfnat.
Zit te overwegen een keer HC met d'r te gaan starten, Z1 proefje. Gewoon voor de fun.
Ja, ik weet, ze is nog scheef in galop (wordt al rechter, was loeischeef na laatste blessure periode) en conditioneel nog niet top, maar 1 proefje voor de fun, moet een keer kunnen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:56

Dylano is vandaag vader geworden van een palominohengst <3 Heb al een foto gezien echt onwijs knap bekkie!

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:58

Gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeerd!

en sjol en urielle ook gefeliciteerd met jullie punten en prijzen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:04

Haha dat vergeet ik even :o sorry! Gefeliciteerd dames!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:22

Annash, leuk!!! Gefeliciteerd!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:31

Gefeliciteerd puntenrijders!
Gefeliciteerd shanna!

Vandaag dus naar r.idderkerk geweest.. Eerste proef echt wel lekker gereden en heel tevreden over t feit dat ik m aan de gang kon houden en eraan kon rijden, tweede proef praten we niet meer over :D maargoed jury dacht er anders over.. Helaas waren er op de hele ochtend maar 2 winst rijdende combi's en daar zaten wij niet bij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:32

Balen Suus, nou ja, volgende keer beter.
Je hebt in ieder geval zelf 1 proef lekker gereden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:39

Gefeliciteerd Annash!

Jammer suus,maar gewoon verder trainen.Komt goed!

Ik heb net de Kingsley pad besteld,geld moet rollen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:44

Schijnt wel fijne pad te zijn, ben benieuwd hoe je hem gaat vinden.
Voor dat geld moet het ook wel beetje kwaliteit zijn en goed liggen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:46

Hij is niet veel duurder dan een Christ bontje.
Maar ik ben ook erg benieuwd,lees er veel goeds over.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:56

Annash schreef:
Dylano is vandaag vader geworden van een palominohengst <3 Heb al een foto gezien echt onwijs knap bekkie!

Proficiat Shanna! Eerste indruk is zeker niet verkeerd! Merriehouder ook blij?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:09

Ik heb de knoop doorgehakt en Cordia is nu van mij :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:03

xinram schreef:
Annash schreef:

Proficiat Shanna! Eerste indruk is zeker niet verkeerd! Merriehouder ook blij?

Heel blij! Kreeg net nog een appje dat 'ie zoveel ras heeft.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:14

Gefeliciteerd Saskia met de nieuwe aanwinst! Leuk!
De rest allemaal gefeliciteerd met de punten én de geboorte van het hengstveulen van Dylano.

Mijn start in Vorden was gisteren eigenlijk precies zoals ik zaterdag al had gedacht: net niet goed genoeg allemaal, resulterend in een reeele 173 en 174 punten. Absoluut voordeel was wel dat een vriendin mee was die 1 proef gefotografeerd heeft, en 1 proef gefilmd heeft. Was niet een heel leuke confrontatie, maar heeft er wél toe geleid dat ik vanavond, met hulp van een vriendin, in het rijden éindelijk kon oplossen wat er al een week of wat aan het insluipen is....

Tja
Paardrijden en de kunst van het loslaten.... :o

Vervolgens dus súperfijn gereden vanavond. Ben toch zo blij met mijn pony. Wat léér ik veel van dit dier ( en oohh...wat ís hij cooperatief en vergevingsgezind..)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:58

Dat blijft toch moeilijk :j
Jammer dat het geen winst was, maar je bent er zo te lezen WEL een hoop mee opgeschoten en dat is het belangrijkste!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:00

Ik heb niet zoveel te melden en ben ook niet up to date. Veulentje van Shanna (nou ja, van Dylano) heb ik uiteraard wel al bewonderd op fb!

Hier zitten we midden in de Orun gekte (komende 2 weken alleen maar examens) voorbereidingen Equi-Day en vooral veel wedstrijden (dressuur, sgw en springen) dus ik zal blij zijn als april voorbij is!

Iedereen hier die goed gepresteerd heeft, proficiat in ieder geval!!!!