[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 10:12

Ben ook benieuwd!

Ik had wedstrijd vlak bij op onze eigen vereniging dus ik had mijn moeder gevraagd om weer eens een keertje foto's te komen maken.
Altijd weer leuk!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:01

Dat is dan al helemaal knap, ik krijg echt nooit het goede moment op de foto.
Probeer een wedstrijd wel altijd te laten filmen.

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:04

Nee de wedstrijd was afgelast.

Nee deze foto's heeft een kennis gemaakt. Vaak geen fotografen aanwezig

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 11:12

Jammer Shelly. Zit me nu ook te bedenken dat het gisteravond vreselijk weer was, er kwam toch een partij water naar beneden ... (hier tenminste)

Knappe foto's dan steeds hoor! Wat ik zei, dat lukt hier helaas nooit, echt altijd het verkeerde moment.
Toch het weekend maar weer eens proberen dan :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:29

Wij zijn gisteren naar de andere kant van het land gereden om een poes op te halen, hele weg regen en hier geen spetter gevallen!
Gisteravond droog een rondje naar buiten geweest, op de terugweg toch nog een buitje...

Afbeelding

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:08

Nouvel; je moet wel wat te oefenen houden natuurlijk :P !

Erg leuke clinic gereden gisteren! En zeker leerzaam om haar weer voor 't eerst mee te hebben naar een andere locatie. Best veel spanning had ze dus was wel goed om te doen.

Nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:28

Mooie foto's! Ik hoop dat er binnenkort ook weer zoiets is hier in de buurt. (Zie dat je in Hengelo woont waar had je de clinic?)

Kon nog concours bijschrijven voor zondag. Dus nu starten we zondag, ook goed haha.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:40

Bij mij gaan de trainingen minder. Paardlief laat zich minder rijden en heb het gevoel alsof ze echt gemakzuchtig is... 06/08 terug wedstrijd in de L1 maar heb er nu al een slecht gevoel over :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:54

Tsplendid, mooie foto's, ziet er goed uit!

Hifi-geluid, dat is jammer zeg...
Misschien even een dagje rust geven of lekker naar buiten?
Is er een reden voor dat ze het niet wil of weet je dat niet?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:30

Ik wissel zoveel mogelijk af. We springen (zowel vrij als onder het zadel) gaan op wandel, gaan op locatie... Ik geef ze nu meer rust dan anders.
Heb echt het gevoel dat ze nu eerder lui is dan moe. Hangt ook af van dag tot dag maar heb vaak een slecht gevoel na het rijden :n Ze is 5 , misschien zit ze in een pubertijd dipje? Zodra ze de achterhand moet laten ondertreden wilt ze vanonder het werk uitkomen. Frustrerend dit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:04

Kan inderdaad de leeftijd zijn, dat ze er even geen zin meer in heeft of het even te zwaar wordt voor haar gevoel.
Die van mij is 7 en is ook slap achter, heeft heel lang geduurd voor ik hem echt fijn aan het lopen kreeg en nog gaan het wel eens moeizaam.
Ik wissel het werk inderdaad ook veel af, en geef 2 dagen rust in de week.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:20

En wat heb je gedaan om die slappe achterhand te versterken? Ik rij veel overgangen, spring in en uitjes, longeer met de pessoa... ? Vrijdag komt ons op maat gemaakt zadel toe, hopelijk zal dit ook al een positief effect op de trainingen geven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:42

Veel tempowisselingen en overgangen rijden, houding wisselen, dus dan even wat meer opgericht en dan weer lang en laag om even op te rekken en te ontlasten.
Verder ga ik 1 a2x in de week lekker naar buiten, duin en strand en ik heb vooral in het begin veel aan de lange teugel gewerkt, dus kun je van alles vragen zonder er op te zitten en met je gewicht te belasten.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:22

Ik ga er mee aan de slag! Alles zodat ze toch weer 'wil'. Mijn gemakzuchtig paardje zeg :')

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:50

Shelly21; Bedankt! Ja klopt, de clinic was in Zenderen. Zal het in de gaten houden als er weer zo iets is!

Nouvel; Bedankt :D

HiFive5; Kan best zijn dat ze het geestelijk nog niet aan kan of jij zelf misschien onbewust tegenstrijdige hulpen geeft? Ik noem maar wat hoor, niet dat je je aangevallen voelt oid! Heb er natuurlijk geen beeld bij maar dit zijn wel eens dingen die je tegen kunt komen. Misschien een weekje vakantie doen, doet soms wonderen. Voor de rest in training idd, overgangen, recht uit op de binnen hoefslag, volte verkleinen en weer wijkent vergroten. Wisselen in hoofd-hals houding idd. Begin bijvoorbeeld met 5 minuten echt oppakken en bouw dit uit.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:03

Ja doe maar! Ik ga zondag naar Bentelo, wil niet rijden op de kring in lattrop. Wel jammer daar helemaal niet gestart dit jaar, omdat dinsdag afgelast was vind altijd een mooi concours.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:11

Oh leuk! Ik ga wel naar Lattrop :+ vind het idd altijd wel een fijn concours!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:19

Tsplendid; ja tuurlijk kan ik best tegenstrijdige hulpen geven, ik ben namelijk ook niet dé ruiter! Ik heb gelukkig wel elke week een goede begeleiding. Binnen twee weken mag ze 1,5 week op rust, hopelijk doet dat wonderen :-) Ze kan idd mental nog niet klaar zijn, maar ik heb het gevoel dat het achteruit gaat, ipv vooruit... :n Bedankt voor je tips, ik ga er zeker mee aan de slag. Hopelijk krijgt ze weer wat zin in het werk want op de wei kan ze wel zot staan doen en sprintjes staan trekken :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:36

Misschien zit er ergens iets vast ofzo dat ze daardoor moeite heeft met bepaalde dingen?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:48

Hmm, zou kunnen. Ze is wel net gecontroleerd geweest door de tandarts en osteo. Alles was in orde, tanden zijn bijgeveild maar was zeker niet dramatisch ofzo. Vanavond komt mijn op maat gemaakte zadel toe.
Ik hoop stiekem dat dat het probleem was, dat ze zich niet 'vrij' kon bewegen door een slecht zadel?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:49

Ja zou ook nog kunnen, lastig...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:12

Idd lasting...Ik ben dan zo negatief om te denken dat ze gewoon geen zin heeft. Als ik een reactie vraag, krijg ik die niet. Ze is precies lui. Iets wat ze nooit geweest is trouwens.
We zitten momenteel in een dipje waarvan ik zelf verdrietig wordt :n

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:27

Ik kom mij ook weer even melden (wel trouw mee blijven lezen), wij zijn een tijdje uit de running geweest door een knieblessure van mij en toen we 3 weken geleden op wedstrijd zouden gaan, was paard lief kreupel. Zaterdag gaan we sinds halverwege april weer voor het eerst op wedstrijd.

Ik heb gezien dat een aantal van jullie lekker bezig zijn en goede resultaten halen! Top!

HiFive5 schreef:
Idd lasting...Ik ben dan zo negatief om te denken dat ze gewoon geen zin heeft. Als ik een reactie vraag, krijg ik die niet. Ze is precies lui. Iets wat ze nooit geweest is trouwens.
We zitten momenteel in een dipje waarvan ik zelf verdrietig wordt :n

-O-
Komt vanzelf weer goed. En als jij je paard eens een week of 2 vakantie geeft? Dan kunnen jullie beide even opladen. En wat jezelf al aangeeft kan het ook zijn dat ze haar energie nodig heeft om te groeien.
Zucht, konden paarden maar gewoon praten, was het een stuk makkelijker....

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:06

Beu van je blessures, dan ben je genezen en is je paard kreupel :n

In augustus zijn er twee wedstrijden en in September zijn er ook twee gepland. Ga die gewoon meedoen zonder er al te veel op te hameren. Dus go with the flow. Zonder wp naar huis komen is geen ramp, de ervaringen opdoen is belangrijker voor mij. In oktober staan er dan weer elk weekend wedstrijden gepland...

In die twee maanden ben ik zelf ook veel op reis dus ga je tip opvolgen en ze eens lekker lang verlof geven. Wij mensen kunnen dat namelijk ook altijd goed gebruiken :D
Duimen maar dat het zo opgelost geraakt +:)+

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:45

@Tsplendid: mooie foto's! Ik wil ook graag weer eens zo'n proefgedingen clinic doen, altijd zo leerzaam :D
@HiFive: onthoud, elke stap vooruit, zijn er twee terug. Ik ben ook hard met mijn neus op de feiten gedrukt afgelopen week. Ga even iets anders doen, richt je even op balkjes aan de longeerlijn, en doe dat even een week of twee. Pak je hem daarna weer op met de dressuur!

Donderdagavond stond ik op het punten om ons af te melden voor de wedstrijd van gister. Verschrikkelijk les, Storm was mij aan het uitproberen tot de max.
Toch besloten gewoon te starten met het idee "we zien wel". En niet te geloven... Eerste proef 189 punten en een tweede plaats, tweede proef 183 punten en een derde plaats! En super tof commentaar van de jury *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding