Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:44

Audesta: super , gefeliciteerd!
Fijn is dat Bloembloem
Moniek: zijn er al geïnteresseerden?

Tsja, als we op wedstrijd willen, hebben we geen keus.

Verder is t ook hier heerlijk weer, maar wel fris. Gisteren stond er n koude wind , brrrr.

Maar t wordt warmer.

Eerste dressuurwedstrijd is in april. Springen doen we misschien deze maand nog.
Verder kregen we n mail, dat m'n dochter geselecteerd is , maandelijks training bij de nationale trainer te volgen. Hartstikke tof. Volgende week mogen we weer. Dit is dan de 2e training.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:07

Goed bezig Audesta!

Wat tof Getup!

Hier ook heerlijk weer, ik zou vandaag eigenlijk een buitenrit maken, maar lig in plaats daarvan helaas ziek op de bank. Hopelijk snel weer beter want aankomend weekend hebben wij ook weer een wedstrijd op de planning staan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:46

Gauw beter worden :D

Ja is leuk. Ze is 13 en geklasseerd in de Duitse A dressuur.
Eigenlijk zouden ze graag willen, dat ze nu L ( Z1 / children) gaat rijden. Maar gaan we nog niet doen. Ik heb geen J/ YR paard ofzo dus als we te snel gaan, zijn we snel uitgereden.
En te snel omhoog en niet meer in de lagere rubrieken kunnen rijden is niet leuk.

Voor Luxemburg kom je vrij simpel op t EK . Children bijvoorbeeld.
Daarvoor moet je nationaal 3 x geklasseerd zijn met minstens 68% . Dan mag je internationaal rijden.

Internationaal moet je 1x 68% rijden en dan mag je naar t EK. Al moet je natuurlijk wel beseffen dat je daar met 68% score ergens onderaan bungelt.

Grappige is , dat er amper internationaal startende combinaties zijn. Ik zou t niet kunnen betalen. Ja, keertje. Maar niet het hele seizoen.

Er zijn er genoeg die wel die mogelijkheid hebben. Maar die kunnen niet allemaal goed rijden :Y)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:08

Audesta gefeliciteerd! Ondanks dat het gevoel niet helemaal fijn was. Oh, en de keer erna nog meer gefeliciteerd, haha.

Getup, hele puzzel idd voor jullie om een goede planning te maken en ergens ook nog wat tijd voor jezelf over te houden. En heel tof die trainingen erbij, mooie boost. Jammer van die kosten he, zo'n EK is best tof om een keer mee te maken.

Bloem, heerlijk zo'n bosrit tussendoor! Zeker in het zonnetje :D

en Goldenarrow beterschap!

Wij mochten gister weer. Had in overleg met de zadelmaker even wat geknutseld aan mn zadel, want ineens kreeg ik zo'n onderbuikgevoel dat het feit dat ze niet zo fijn voelde niet aan t paard, maar aan het zadel lag (dus ja, wel aan het paard in die zin dat ze weer veranderd is in de bespiering). Afijn, gouden zet, kreeg echt een heel ander frame gelijk en dat resulteerde ondanks nog veel fouten in twee dikke punten en een 2e plek in het ZZL. Nu ga ik even op vakantie, daarna de zadelmaker, dan weer verder plannen :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:14

Wat een impact kan dat hebben he , als t zadel niet meer fijn ligt. Gefeliciteerd met je punten en fijne ( zonnige / warme ?) vakantie!

Oh wij zijn echt niet goed genoeg hoor voor zo'n EK. En als je ziet hoe weinig mensen daar uiteindelijk terecht komen... Dan rijden we wel lekker n keer n mooie wedstrijd extra ergens voor onze lol.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:17

Dank je wel!

Haha snap ik hoor, zeker als je van t geld wat één EK kost ook eh, heel veel andere dingen kan doen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 10:46

Gefeliciteerd met je punten Audesta!
Leuk voor je dochter Getup.

Hier volgende week weer 2-daagse outdoor wedstrijd. Ben benieuwd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:14

Sorry ik reageer even alleen op Getup .. teveel chaos op dit moment :')

Mac staat op dit moment in Duitsland, ze zijn hem daar nog even voor me aan het doorrijden en ik hoop dat hij hem in zijn netwerk kan verkopen.
Ik ga donderdag naar hem toe, hij staat er dan 8 dagen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 09:31

Mag ik mij hier ook melden? :o .
Ik ga dit jaar voor het eerst beginnen met dressuur wedstrijden, ik heb begin mei een wedstrijd op het oog dus we kunnen nog even trainen.

Ik vind het wel spannend, maar heb er ook zin in. Ik heb een 5 jarige lusitano merrie die ik zelf heb opgeleid. We gaan begin mei vooral heen voor de ervaring, niet perse voor winst. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Vind het overigens wel lastig om alles te regelen, ik heb geen standaard voorlezer bijvoorbeeld. Maar ben bang als ik de proeven uit mn hoofd leer ik ze door elkaar haal _O-

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 11:42

Een vriendin trainen ( op voorlezen dus :Y) )? Iemand van stal die het erg leuk vindt om te helpen ?

Welkom :)

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 10:05

Audesta: wat een mooie punten, super joh!

Getup: heel gaf voor je dochter!

Noukie: wat fijn dat je het kon oplossen door wat aanpassingen aan je zadel, gefeliciteerd met je punten en prijs!

Welkom ElinaSK! Ik heb daar ook jaren tegenaan gelopen, tegenwoordig gaat de eigenaar van mijn bijrijdpaard eigenlijk altijd mee. Zijn er nog andere stalgenootjes die op wedstrijd gaan in hetzelfde niveau? Vaak vroeg ik of ik vlak voor/na hen kon starten en of hun voorlezer mij dan ook kon lezen. Of ik vroeg de vereniging of zij een voorlezer hadden. Uiteindelijk is het altijd wel goedgekomen. :)

Wij mogen morgen weer op pad! Heel benieuwd hoe het zal gaan.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 16:07

Een vriendin van me kan helaas niet altijd vanwege werk en dat neem ik haar ook niet kwalijk. Ik sta op een prive stal. De dochter rijdt wel wedstrijden maar in het L/M en bij de pony's. Maar het komt inderdaad vast goed. Het maakt me alleen wat nerveus dat ik het niet van te voren al geregeld heb _O- .

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 00:32

Getup wat tof dat je dochter mee mag doen met de trainingen!

Noukie ondanks het zadel toch hele mooie score!

Moniek spannende periode! Hopelijk vind je een leuke nieuwe amazone/ruiter voor hem!

Welkom Elina!

DemiSisa succes morgen!

Ik ga proberen ook weer beter bij te blijven. Beetje hectisch op moment met extra werken door onderbezetting, Jurycursus klasse M en trainen voor de halve marathon en uiteraard lekker werken en genieten met Kendall :)
Morgen gaan we weer op pad, voor het eerst een proef Z2. Zin in, maar ook wel heel spannend :+ Ik ben eigenijlk nooit zenuwachtig voor een nieuwe klasse, maar Z2 vind ik toch wel wat spannend.

Van de week de proef een keer doorgereden tijdens de les en dat ging eigenlijk best prima. 2e proef rijden we nog Z1 morgen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 10:16

Getup schreef:
Eerste dressuurwedstrijd is in april. Springen doen we misschien deze maand nog.
Verder kregen we n mail, dat m'n dochter geselecteerd is , maandelijks training bij de nationale trainer te volgen. Hartstikke tof. Volgende week mogen we weer. Dit is dan de 2e training.

Wat gaaf dat ze geselecteerd is!

Noukie schreef:
Wij mochten gister weer. Had in overleg met de zadelmaker even wat geknutseld aan mn zadel, want ineens kreeg ik zo'n onderbuikgevoel dat het feit dat ze niet zo fijn voelde niet aan t paard, maar aan het zadel lag (dus ja, wel aan het paard in die zin dat ze weer veranderd is in de bespiering). Afijn, gouden zet, kreeg echt een heel ander frame gelijk en dat resulteerde ondanks nog veel fouten in twee dikke punten en een 2e plek in het ZZL. Nu ga ik even op vakantie, daarna de zadelmaker, dan weer verder plannen :)

Wat een verschil kan dat dan maken he? Gefeliciteerd en een heel fijne vakantie!

moniek21 schreef:
Sorry ik reageer even alleen op Getup .. teveel chaos op dit moment :')

Mac staat op dit moment in Duitsland, ze zijn hem daar nog even voor me aan het doorrijden en ik hoop dat hij hem in zijn netwerk kan verkopen.
Ik ga donderdag naar hem toe, hij staat er dan 8 dagen.

Hoe gaat het inmiddels met Mac?

ElinaSK schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :o .
Ik ga dit jaar voor het eerst beginnen met dressuur wedstrijden, ik heb begin mei een wedstrijd op het oog dus we kunnen nog even trainen.

Ik vind het wel spannend, maar heb er ook zin in. Ik heb een 5 jarige lusitano merrie die ik zelf heb opgeleid. We gaan begin mei vooral heen voor de ervaring, niet perse voor winst. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Vind het overigens wel lastig om alles te regelen, ik heb geen standaard voorlezer bijvoorbeeld. Maar ben bang als ik de proeven uit mn hoofd leer ik ze door elkaar haal _O-

Welkom! En wat leuk :#

Autumnn schreef:
Gefeliciteerd met je punten Audesta!
Leuk voor je dochter Getup.

Hier volgende week weer 2-daagse outdoor wedstrijd. Ben benieuwd

Hoe is dat gegaan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 10:19

Zo :D, volgens mij ben ik weer bij!

Mijn dochter heeft gisteren op eigen terrein ook weer een wedstrijd
kunnen rijden. Uitslag 2 x 1e en 4 winstpunten :wow: ( 197.5 en 196.5 )
Werkelijk mijn moederhart ontploft als ik ze zie gaan :)), herkenbaar Getup :D ?

Ze hebben nu 2 keer gestart, over 2 weken gaan we eens buiten de deur starten, ben benieuwd
hoe dat zal gaan. En in de lessen maar wat L lijnen gaan oefenen want, de teller staat al op 6 en dat gaat best hard :))
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 30-03-25 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 10:39

Bloembollen, Ik snap helemaal dat je moederhart ontploft van zoiets.. heerlijk dat je het zo kunt delen.
Mijn dochter is 10 heeft vroeger wel gereden maar tijdens corona bang geworden.

Mac doet het goed, hij maakt elke dag stappen vooruit.. ik hoop dat er binnenkort beeldmateriaal is voor wie dat wil zien :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:01

Angst is nooit leuk, wie weet komt ze er ooit
overheen. Ik hoop soms dat die van mij iets van bang wordt, maar werkelijk zij ziet nergens angst in …. Dat is ook niet best voor je moederhart :D

Leuk! Ben ook echt benieuwd.

Twijfel wel een beetje of ik mijn dochter met een spoortje wil laten rijden, ze rijdt nu met niks, maar de pony kent werkelijk de zijgangen en achteruit gaan niet. Diertje heeft als fokmerrie mogen spelen, ze kent niets. Jullie hier tips voor?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:12

Dat gaat goed Bloembloem! Ohja ben ook wel trots natuurlijk.

Spoortje; die van mij krijgt er geeneen. Paard moet gewoon makkelijk zonder te rijden kunnen zijn en aan t been. Desnoods zachtjes met zweepje achter haar been bijtikken.

Maar moet ook zeggen , dat ik haar zelf ook liever zonder spoortje rijd . Ook op wedstrijd, sinds de verplichting hier er eindelijk af is.

Moniek: jammer , dat ze bang is geworden. Misschien komt ze er nog overheen
En ben benieuwd naar Mac , fijn, dat t zo goed gaat

Melis: genoeg te doen, dus !

Oh wbt trainingen: is alweer klaar . Ze willen verder met degene die dit jaar internationaal kunnen gaan starten en ik had zelf gezegd dat dat m niet gaat worden :') :evaw:

Net zoals bij de meeste anderen , trouwens. Maar ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Getup op 30-03-25 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:15

Ja ze gaat haar de zijgangen ook niet doorprikken hoor, maar een zweepje heeft ze ook niet en wil ik ook liever niet, dan gaat mijn voorkeur echt uit naar een klein spoortje. Het is puur de verfijning van de hulp in het leerproces, ik vind het lastig.

Je hebt toch ook van die ronddraaiende bolletjes op een spoor? Die zien er vriendelijk uit of is dat bedrog?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 14:41

Ik ben ook een spoortje aan het overwegen maar die van mij kan echt wel merrie achtig zijn op been dus ik denk dat ik dat eerst buiten maar eens probeer :+

Zo ook vandaag. Hengstig en dus wat tegen mijn been en rechter galop aanspringen was een boos paard maar alsnog 187.5 en 189 en 2e prijs.

Oh wat leuk om je kind zo te zien rijden.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:49

BloemBloem wat ontzettend leuk dat je dochter zo goed gaat!

Moniek super dat Mac zo goed vooruit gaat! Ik ben wel heel benieuwd naar beeldmateriaal :D

Gefeliciteerd Audesta!

BloemBloem ik dat een klein spoortje prima kan om af en toe even wat te verfijnen. Ik rij zelf vaak bij huis zonder spoor en in de les en op concours een klein spoortje om dan nat even dat extra stukje te hebben

Vorige week ons Z2 debuut, ben nooit zenuwachtig maar dat was ik hiervoor wel :+ Stom en nergens voor nodig natuurlijk maar toch. Daardoor werd ik wat strak in mn rijden en bleef Ken ook net niet fijn los erdoor. Voor een eerste keer zeker niet ontevreden, wissels waren nog niet top, maar ze sprong ze wel netjes op mn hulp op de plek waar het moest. We hadden 210,5 dus de 1e wp is binnen *\o/*
Hier kunnen we mooi mee verder sleutelen, eind april gaan we weer op pad :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:24

Ik vind zelf een spoor in de lage klassen ook niet direct nodig, maar als je dat toch graag wil zou ik er voor 1 met een horizontaal bolletje gaan. Die zijn vriendelijk en rollen ook mooi van de huid af. Wat heeft ze trouwens goede punten gereden BloemBloem! Ik snap dat je dan enorm trots bent!

Melis, ja, je gaat toch anders rijden met spanning. Toch wel heel knap dat je de eerste winstpunt binnen hebt!

Jij ook nette punten Audesta! Lastig is dat als ze hengstig zijn. Ik heb Gamble gelukkig nog niet hengstig gezien, maar dat gaat geheid komen.

Hier nu 2 weken achter elkaar wedstrijd, maar echt prutpunten gereden. Gamble vond de locatie vorige week super spannend. De eerste proef liep ze door alle hulpen heen die ik gaf, heb gewoon mijn excuses aangeboden bij de jury na de proef := Had toen 166 gereden. Tweede proef ging wel beter, maar was nog steeds te rommelig dus 173,5. Niet erg, leren we alleen maar van.

Vandaag was de 1e proef binnen en 2e proef buiten. 1e proef ging écht heel erg lekker. Ze was mooi ontspannen, liep netjes haar rondje, geen grote fouten. Echt heel tevreden over. De jury alleen niet, want die gaf me er 165,5 punten voor... Zelfs een 4 voor mijn teugels op maat maken na het halsstrekken??? Heel bijzonder. Gewoon nog lager dan vorige week en dat was toen een beschamende proef :=

De tweede proef had Gamble wat spanning, want het waait natuurlijk nogal en naast de bak stonden allerlei partytenten te wapperen en waren ze bezig met verbouwen. Ze bleef wel redelijk bij me, maar wilde steeds kijken, dus had in die hoek steeds tegenstelling. Hierom sprong ze beide keren in galop ook om. Zonde. Maar schijnbaar toch beter gereden dan de eerste proef want hiervoor had ik 167 :+

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:07

Soms blijft het bijzonder he, de punten tov je gevoel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 21:25

Nou ja, gezien het feit dat hij gisteren bij een andere wedstrijd uit het hokje kwam om tegen een ruiter te zeggen dat ze met haar halve fjord niet de sport in moest gaan, neem ik de punten maar met een korreltje zout :+ Ik heb zelf dan wel een warmbloed, maar die is wel springgefokt, en mist dus de souplesse (vooral in draf) van een dressuurgefokt paard. Ze is wel correct, maar de draf is gewoon heel simpel. Stap en galop zijn wel goed (had in de 2e proef ook een 7 voor de stap verruimen :D ). Nee, 165,5 bij een proef die écht fout gaat is helemaal terecht. Maar in een simpele B-proef zonder noemenswaardige fouten is dat mijns inziens veel te streng gejureerd.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 22:11

Ohja ik vind sowieso soms de extra bewegingen ten koste gaan van de lossigheid en kan me daar echt niet altijd in vinden maar goed wie ben ik :+