Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:33

Heel veel succes en plezier allemaal die weer op pad mogen!

En de anderen natuurlijk ook veel plezier met hun paard? :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:42

Veel succes en plezier voor de gene die weer mogen! :D

Ik heb pas begin september weer ingeschreven. Maar ik heb wel even een mini shoot gehad met Nien vanmiddag! Na de domper op de regio’s wilde ik graag het mooie seizoen dat we wél hebben gehad recappen op een foto. Dus dit is het resultaat :D

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:48

Leuke foto DiscoDipp!! Altijd fijn om een reminder te maken na een domper hoe het ook gegaan is!

Ik start ook begin september pas weer. In augustus is er in mijn regio niet veel en op de paar dagen dat er wat is, kan ik niet. Dan maar een maandje doortrainen. Probeer ook al wat elementen uit hogere niveaus (L en M) mee te nemen. Peet kan ze allemaal, dan kan ik net zo goed van hem leren. Geen idee of we ooit die hogere niveaus gaan halen maar nu heb ik toch een leermeester, so why not?

Weet iemand of er ergens te vinden is wat ze precies per niveau willen zien? Niet perse oefeningen maar kwa houding, tempo en verzameling.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:53

Veel plezier voor degenen die dit weekend gaan! Update ons vooral hoe het gegaan is inderdaad.

Flubberboot, ik meen mij te herinneren dat in het proevenboekje per niveau iets generieks staat uitgeschreven over wat ze op dat niveau willen zien. Dat komt iig dan ook nog van dezelfde bron als die de jury’s opleiding verzorgd.

Wij gaan volgend weekend eindelijk weer, zin in! Morgen wel naar mijn instructrice voor les, hopelijk regent het niet maar ben er bang voor. Daar heb ik dus ook echt een hekel aan, in de regen rijden, vooral omdat we thuis een binnenbak hebben.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:54

Wauw wat een knapperd discodipp!
Tegenwoordig hebben ze ook veel leukere lintjes, blij dat er niet vaak meer alleen maar standaard oranje is haha.
Zo krijg je nog eens leuke foto’s

Flubberboot,
Niet dat ik weet. Maar als je start kom je er vaak vrij snel wel achter wat ze precies willen zien.
Bij elke klasse komt gewoon wat meer verzameling en precisie bij kijken.
Plus het staat tegenwoordig op het protocol waar ze naar kijken.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:07

@Flubberboot

Klasse B
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 6ypovJml_n

Klasse L
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... XWWMvYNQ1W

Klasse M
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... fqDYFJdBpm

Klasse Z
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... u3DS7NjJU9

(hopelijk werken de linkjes)

https://www.bol.com/nl/nl/p/door-de-oge ... 009904079/

Ze zijn alleen niet heel recent, dus bijvoorbeeld genoemde oefeningen kunnen er nu in een andere vorm in zitten of net in andere klassen, maar het algemene beeld is niet echt veranderd denk ik

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:19

Ja succes iedereen dit weekend!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:28

Flubberboot heb je toevallig 1 van de proevenapps van de KNHS? Ik heb nog de oude en daar staan filmpjes van alle proeven per niveau met uitleg van de jury erbij wat ze willen zien op dat niveau :) Heel chill, die filmpjes kijk ik regelmatig om af te kijken hoe het moet :+

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 06:50

Ik heb alleen een proevenboekje!

Bedankt iedereen voor de antwoorden en bedabkt Bowo voor de linkjes! Ik weet ook dat het per jury nog wel eens iets wilt verschillen wat ze liever zien dus zeker weten is het eigenlijk niet. Maar nu heb ik iig een soort richtlijn!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 06:59

Succes aan iedereen die dit weekend gaat starten :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 07:52

Flubberboot schreef:
Ik heb alleen een proevenboekje!

Bedankt iedereen voor de antwoorden en bedabkt Bowo voor de linkjes! Ik weet ook dat het per jury nog wel eens iets wilt verschillen wat ze liever zien dus zeker weten is het eigenlijk niet. Maar nu heb ik iig een soort richtlijn!

Maar jouw rijden helemaal aan de jury aanpassen moet je niet doen. Gewoon rijden zoals hoort en eventueel de knhs app gebruiken om proeven te bekijken met jury commentaar, maar verder is het gewoon logisch opgebouwd. Proeven gebruiken om te controleren of de training op de goede weg is en niet proberen te laten zien wat 1 jury wil en de volgende proef wat anders proberen te laten zien. Dan maak je het jezelf veel te moeilijk en als je netjes rijdt rijd je de punten wel, ook al zou jury 1 net iets meer a of b willen zien. Het globale beeld wat ze willen zien is hetzelfde.
Er wordt niet duidelijk verteld wat voor tempo, gewoon actief en voldoende impuls wat dus door de ruiter opgewekt wordt. Verzameling hoef je je voorlopig nog niet mee bezig te houden in proeven, daar gaan ze pas naar kijken / wordt gevraagd vanaf het z. Wel wordt er verwacht dat de balans elk niveau wat meer naar 4 benen en langzaam naar achter gaat, dus in de B nog geen oprichting en mag het nog wat meer op de voorhand zijn. Niet volledig want ze willen wel wat evenwicht/balans zien en liefst dus verdeeld over 4 benen en hoe hoger je komt hoe meer gewicht naar achter moet gaan. Je kan in het M dus te weinig oprichting hebben en te weinig op achter, maar datzelfde beeld is in de B misschien wel precies wat ze willen. Aan de andere kant kan iemand ook te veel verzameld en opgericht rijden in de B en daar commentaar op krijgen, omdat het nog niet gevraagd wordt. Dat wordt soms niet begrepen, maar als er een arbeidsgang gevraagd wordt moet je die laten zien en geen verzamelde.

Die app is heel handig, vind ik. Ik gebruik hem eigenlijk altijd om nieuwe proef even te bekijken. Veel handiger dan alleen lezen en dus meteen een jury die uitlegt waar naar gekeken wordt, naast de criteria die op protocol staan.

In de B willen ze graag een actief paard zien met dus voldoende impuls. Niet te traag maar ook zeker niet rennerig/te voorwaarts of hectisch. Takt is belangrijk, net als ontspanning en stabiele aanleuning. Dat hoeft niet perfect, maar liever een constant rustig beeld waar paard naar de hand toe loopt, als stukken keurig nagevelijk afgewisseld met tegen de hand of te diep. Een groot pluspunt is altijd wanneer je netjes op de letter rijdt / kan rijden en dus de figuren ook rijdt zoals ze horen. Ronde voltes, juiste aantal meters bij gebroken lijn en natuurlijk recht op de ac lijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:40

Thanks Flubberboot en Deempje. Ik mag het misschien niet zelf zeggen maar het is ook echt een knap paardje :o

Al kan ik haar soms achter het behang plakken :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:58

Het is ook een hele leuke foto discodipp! Haar hoofd toont wel de pit die ze heeft :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:42

DiscoDipp schreef:
Thanks Flubberboot en Deempje. Ik mag het misschien niet zelf zeggen maar het is ook echt een knap paardje :o

Al kan ik haar soms achter het behang plakken :')

Het is een knapperdje! Die witte kniekousen vind ik ook zo leuk!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:51

Ik word zo moe van dit weer. :+ Wilde haar eigenlijk volledig wassen van de week, zodat er geen modder meer in de manen zit zondag, maar ze ook niet net gewassen zijn en met dit weer zijn de benen zo vies dat het niet in 1 keer schoon wordt. Wei en pad was gisteren alweer opgedroogd, maar met de regen nu heeft dat al geen zin meer.
Hopelijk wordt het van de week weer droog, dat ik iig zaterdag kan wassen en ze niet zondag weer onder de bagger zit.

En we hoeven niet de ene dag 29 graden met zon en de volgende dag 20 met regen :')

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:31

Hier vandaag 2 winspunten binnen geharkt.
Wel tot aan mijn onderbroek nat geregend haha maar goed.
Had vooral de 1e proef een 6jes protocol jammer, maar toch nog 186 gereden.
2e proef ging een stuk beter, 0 fouten maar 180.5 punten.
Blij dat hij zo netjes zijn rondjes liep, sommige paarden waren behoorlijk aan het staken zoals ik zag.
We zijn 2x als 6e geëindigd. Woensdagavond weer een poging +:)+

Even weer een compilatie van de 1e proef :Y)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:47

Gefeliciteerd met je punten deempje!

Hier ook tot op de onderbroek doorweekt, maar wel 189 en 190 gereden, dus ik ben heel tevreden. Ze was wat druk waardoor de tweede proef wat slordig werd, maar bleef zeker de eerste proef best rijdbaar.
En daarmee heb ik ook genoeg punten om de volgende keer naar de L1 te mogen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:53

Hele mooie merrie DD, wat voor afstamming heeft ze eigenlijk?
Gefeliciteerd met de winstpunten Mysrki en Deempje!
Deempje, het valt mij op dat jouw paard in draf lekker voorwaarts en los is maar in galop wat met de handrem erop lijkt te lopen. Wat gebeurt er als je in galop iets meer gas geeft? Verder goed bedoeld, denk dat je dan nog wat hoger kan scoren :) .

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga naar Nuenen morgen, was niet echt iets dichterbij. Maar wil graag L1 starten nog voor we gaan verhuizen.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 14:01

Eef_Bam schreef:
Hele mooie merrie DD, wat voor afstamming heeft ze eigenlijk?
Gefeliciteerd met de winstpunten Mysrki en Deempje!
Deempje, het valt mij op dat jouw paard in draf lekker voorwaarts en los is maar in galop wat met de handrem erop lijkt te lopen. Wat gebeurt er als je in galop iets meer gas geeft? Verder goed bedoeld, denk dat je dan nog wat hoger kan scoren :) .

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga naar Nuenen morgen, was niet echt iets dichterbij. Maar wil graag L1 starten nog voor we gaan verhuizen.

Dankje.
Hebben we heeeeel veel voor moeten doen om hem rustig in een galopje te krijgen. Het was een paar maand geleden nog een ongeremd projectiel kwa galop. Het ging hard en anders niets. Hij had maar één versnelling zeg maar :')
De ebe grote volte is sowieso waar ik hem meer terughoud, je moet namelijk tussen e en b middengalop dus wel verschil kunnen laten zien naar voren en terug.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:01

Hier ook compleet verzopen, maar aangezien Myrsky en ik dezelfde pony rijden is dat niet zo vreemd :')
Vierde en vijfde plek, dus super tevreden.
Met 194,5 wel net te kort voor dat laatste winstpunt, maar ga nu maar gewoon een online proef insturen, dan kan ik volgende keer ook naar de L1. Zeker omdat we dezelfde pony starten is het wel praktisch qua tijd om in dezelfde categorie te rijden.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:03

Deempjexxx schreef:
Hier vandaag 2 winspunten binnen geharkt.
Wel tot aan mijn onderbroek nat geregend haha maar goed.
Had vooral de 1e proef een 6jes protocol jammer, maar toch nog 186 gereden.
2e proef ging een stuk beter, 0 fouten maar 180.5 punten.
Blij dat hij zo netjes zijn rondjes liep, sommige paarden waren behoorlijk aan het staken zoals ik zag.
We zijn 2x als 6e geëindigd. Woensdagavond weer een poging +:)+

Even weer een compilatie van de 1e proef :Y)

[ Video ]

Leuk paard en mooi jasje heb je!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:45

Hier was middag programma afgelast ivm met regen ( nodem kan dat niet hebbeb) dus niet gereden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:51

Met jouw Bokt-naam moet het kunnen!

Jammer hoor.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:13

Wat balen van de afgelaste wedstrijden. Degene die toch hebben kunnen starten, nette punten zie ik lansgkomen!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:43

rien10 schreef:
Met jouw Bokt-naam moet het kunnen!

Jammer hoor.

Ja had mij ook niet uitgemaakt.. maar morgen hopen hun er ook te kunnen rijden.. dus tja.. :j