[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:51

Wat een leuke foto's Mahitri!!!

Noukie! Wat goed!!! :D Je hebt nog ruim 4 maanden om hem verder klaar te stomen! :P

Mellamoshan, hij is na maandag niet slechter geworden gelukkig! Gistermiddag had hij wel wat verhoging toen hij uit de wei kwam, 38.4 Niet schokkend dus. Gisteravond en vanochtend weer 37.5 en vanmiddag heb ik twee metingen gedaan waar 37.7 en 38 uit kwam. Nog maar even in de gaten houden.
Hij komt nog niet heel snel de wei uit. Morgenmiddag ga ik nog even gewoon kijken en dan wil ik hem zaterdagmorgen even aan het halster longeren. Duur is afhankelijk van hoe hij loopt natuurlijk.

Ik ben heel erg benieuwd wat er is verbeterd aan je Fries!!! :oo Balen van je andere paard... Hoe was de prognose de vorige keer??

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:31

Mahitri wat een gave foto's!

Noukie wauw je eerste goede wissel super stoer.

Janine fijn dat het beter gaat met je paardje.

Mellamoshan fijn dat je paardje vooruit gaat heb je iets speciaals gedaan waardoor hij zij het nu
snapt. Wat balen van je andere paard heeft hij raar gedaan ofzo?

absque_dubio

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 09:57

Yvank_ ik denk dat ik nu ook wel zonder zou durven rijden ja. :j Echter op keuring gaat het nog wel eens net ietsje anders dan een rondje onder controle rondrijden. Dus dan ga ik toch liever voor safe en stiften eronder. Ohja, en niet te vergeten dat we een blessure achter de rug hebben..

Laura1982 welkom! Ook een fries? Zijn wel veel friezen in dit topic. :D

Mahitri wat een super leuke foto's, en wat is Beer toch stoer!

Noukie wauw, wat zal jij heeeel gelukkig te paard hebben gezeten! :D

mellamoshan wat balen zeg. Wat voor peesblessure was het en hoever was hij met rijden/opbouwen inmiddels?
En spannend van je fries..

Janine, hopelijk loopt hij zaterdag fijn en kan je hem weer lekker oppakken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 11:54

Ja ook een fries :D :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:46

Klinkt in ieder geval positief janine!

Die Fries stapt wat minder vaak lateraal en gister was de smid er. Hij moest echt, was al aan het uitstellen geweest ivm zijn slechte balans nu, maar het kon echt niet meer.
Dat ging wonderwel best goed. Scheelt wel dat hij altijd mooi stil staat, maar is maar 1x bijna omgevallen. :=

Andere paard, geen idee. Gek gedaan... Kan best :')

Leuk de vele Friezen hier!
Blijf ze toch altijd erg mooi vinden!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 13:18

Die van mij is nu wel mooi zwart, maar geen Fries.

Blijf toch een beetje verbitterd over het tegenvallend resultaat. Vanavond maar eens over hebben met instructie.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 15:02

Ja soms is dat echt zuur optiwolk jdat je gevoel en punten zover uit elkaar liggen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:02

Vanmiddag heen... paard uit de stal gehad, want was vergeten oude schoenen mee te nemen. Liep heel fijn en actief mee. Even vast gezet. Temperaturen... 37.0 :D :D *\o/*
Dus morgenochtend mooi even los aan het halster een beetje beweging geven! :D En misschien zondag er eventjes een 20-30 minuutjes er op... Maandag wordt het sowieso niets. We krijgen dan de dakspanten op de bak overdag, ik moet werken en na het werk heb ik weer stress release. Dus dan ben ik 's avonds ook wel redelijk kapot. :+

Mella, wat fijn dat hij langzaam vooruitgang boekt!! :D Is er nog specifiek iets mee gebeurd? Goed bekappen is ook wel een must. Hoe lekkerder ze kunnen bewegen over de voeten, hoe lekkerder het ook in het lijf werkt.

Optiwolk, ik kan me iets bij je gevoel voorstellen hoor! Laat je ons weten wat je juf zegt?

Laura, wat voor eentje is jouw Fries? :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 19:43

Janine ik heb een beart x pike en sinds 2.5 maand een veulen van Elias en die is zo schattig dat wordt de opvolger van Douwe.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:11

mellamoshan schreef:
Hier lijkt m'n tweede paard zijn peesblessure weer terug te hebben. Gelukkig niet m'n wedstrijd paard, maar bijna een jaar stil gestaan en nu weer dikke pees. Maakt het plaatje toch minder gunstig.

Fries lijkt langzaamaan iets beter te gaan lopen. Durf het nog amper uit te spreken.

Zaterdag weer clinic, dit maar van jeniffer secreve. Ben heel benieuwd. Dan is het weer even over met de clinics en gaan we maar eens een proefje doorrijden voor het oefenen.
:)

Wat balen, van de 1 en wat fijn van dat Friesje heeeeel voorzichtig ietsje beter lijkt.
Succes en vooral plezier met de clinic!

Lekker dat ie koortsvrij is Janine, mooi nieuws!

absque_dubio, heb ik vast overheen gelezen, wanneer mogen jullie naar de keuring?

En thanks all :D Jaaa, ik was wel blij :D Die wissels zijn zo'n mega issue geweest voor m, en nu begint t er toch iets op te lijken, zeker als ie op onverwachte lijnen en voor hem onlogische momenten ze goed gaat doen. Het is nog wiebelig, maar dat zal wel groeien.
Nu nog van contra naar contra := :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:32

Fijn Noukie!

Goed dat paard beter is Janine.

Juf zegt dag ik het me helemaal niet moet aantrekken, dat we superknap en supergoed zijn en gewoon lekker terug starten.
We gaan nu even richting Z2 werken (eind juli oefenconcours op stal en dan ga ik es eentje hoger starten) en dan zien we daarna wel weer verder.
Op dat vlak heb ik echt een fijne juf. Ze weet best dat het rijden wel allemaal lukt met wat oefenen maar mentaal ik soms net een duwtje in de rug nodig heb. Hoeveel keer ze niet zegt dat ik een arrogante kop moet trekken tijdens t rijden omdat ik anders als een kneusje op Mn paard zit, het is soms bijna niet grappig meer.
Daarna even de aanzet van de zig-zagappuyementen meegenomen. Daar moet ik nog even bij nadenken dus dan vergeet ik alle andere zorgen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:17

Fijn zeg Optiwolk!!
Jammer eigenlijk dat mental coaching zo'n onder geschoven kindje is in de paardensport... Het is niet altijd het leukste wereldje om je in te begeven qua mensen, jaloezie en afgunst.

Laura, fotooooos! Is het echt een Beart om te zien? Zijn vaak wel erg mooie en vooral majestueuze paarden! Ben ook heel erg benieuwd hoe alle Eliassen uit gaan groeien!

Noukie, van contra naar contra is een lastige lijkt me! Vind de eenvoudige wissel van contra naar contra al een pittige. Ik denk alleen dat als de vliegende goed bevestigd is, het een makkie wordt zolang je er zelf maar niet te veel over nadenkt. Want dan ga je knoeien :P

Vanochtend even gelongeerd. Gewoon aan halster...
De zwelling in de lies is helemaal weg. Er hangt alleen een soort van mandarijn onderaan zijn koker :+ En hij heeft anders echt alleen zo'n flubbertje huid daar zitten :') Hij loopt super correct en rad, lekker over de rug swingen. Maar hij is wel wat conditie kwijt zeg.
Voor het longeren getempt, 37.5, na die tijd 38.1. Even afgespoeld en toen begon de temperatuur alweer te zakken naar 38. Nog even in de stal wat gegeten.
Toen de paarden naar buiten... Nou meneer ging in draf de stal uit (wij laten altijd alle deuren gewoon los), ploft in de bak neer. Rolt twee keer over de rug. En vliegt bokkend de wei in. *\o/*
Hij had best wat moeite nog met het longeren had ik de indruk. Dus morgen niet rijden, maar nog eventjes weer longeren.
Dan heeft hij daarna maandag vrij en ga ik dinsdag er even op zitten. Ik denk dat hij dan wel een beetje is bijgekomen. Hopelijk kan hij dinsdag wel naar buiten.
Maandag is een gevalletje, nood breekt wet. Paarden de hele dag niet naar buiten. Omdat we dan de dakspanten op de bak krijgen! *\o/* Voor een goed doel, zo kunnen ze in de winter élke dag er uit en ook gewoon LANG. En niet een paar uurtjes in de drek. *\o/*

Hier nog wedstrijdgangers dit weekend??

Ik ga maar weer even schuren, verven en huishouden. :+
Vind dat best een gedoe. Hoe doen jullie dat? Ik ben alleen, dus heel stoffig is het gelukkig niet. Ik stofzuig doordeweeks af en toe. Maar er zijn zoveel andere klusjes die ook nog even moeten. (ramen wassen enzo bijvoorbeeld :( ) Laat mij maar 10 stallen uitmesten hoor :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:37

Afbeelding

Afbeelding

En de kleine Elias, Ilias

Afbeelding

Hahaha Janine ja ik vind hem wel een echte beart. Kan zeer statig kijken en je ziet het ook precies als hij het er niet mee eens is. Ik mag zo starten hopelijk loopt hij net zo fijn als vorige keer dan gaan we lekker even vakantie vieren en veel het bos in.

Wat fijn dat hij zo op geknapt is hopelijk blijft dat zo.

Ja contra eenvoudige wissel PFF ik zeg nog best lastig en bij elkaar houden op achter vind ik ook moeilijk en douwe ook

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 18:48

Yes! 180.5 en 192 en 2e plaats we mogen officieel naar het Z1

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:08

Gefeliciteerd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:34

Dank je wel noukie

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:44

Haha, ik kan je de hand schudden optiwolk. Had ik laatst bij twee juries op de protocol dat hij voor het mooie nog iets opener mocht in de aanleuning (terecht overigens), vandaag op élk onderdeel de opmerking dat hij ronder moet. En dat ook op elk onderdeel in de punten aangerekend :') Nu begon ik ook de proef nog in zondagochtend modus, dus t eerste deel was wel eens beter, maar tweede deel was stukken fijner.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:00

Gefeliciteerd laura! En kopie foto's hoor.

@janine,op je vraag, hoe doe je dat? Uhm... Niet vaak haha :+
Nah ik overdrijf. Het is lastig altijd dus af en toe een dag inplannen dat grondig schoon gemaakt wordt. Verder beetje Franse slag. Als ik moet kiezen tussen paardrijden en huishouden, wint paardrijden telkens weer. Gek hé :Y)
Oh en een robotstofzuiger! Scheelt heeeel veel werk!

Zaterdag super fijne clinic gereden met echt bruikbare tips. We gaan ermee aan de slag.
Eigenlijk komt het erop neer, ik moet meer zijn grenzen gaan opzoeken om hem meer achterop te krijgen. Hij heeft een iets lang achterbeen dus ik vind het erg moeilijk om hem bergop te krijgen. Hier ligt dus ook de focus op het moment. Als dit veter gaat, zal er profijt van zijn in alle oefeningen.
Verder, LB op letten en dat hij in de appuyementen niet over zijn schouder wegloopt.

Naast laura nog meer mensne wedstrijden gereden?

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:25

Balen Noukie! Denk je aan het een te werken, wil deze jury het net anders zien...

@mellamoshan, klinkt fijn die clinic! Altijd goed om tot nieuwe inzichten te komen.

Ik had vanmorgen wedstrijd. Paardlief ging best oké, maar voelde al dat ik wat puntjes had laten liggen. Waren de punten ook naar: 199 en 199,5. Heb net de filmpjes zitten kijken en moet zeggen dat het er echt niet heel slecht uit ziet (wat ik dan dus wel altijd denk O:) ). Stabiele proeven, met hier en daar een rommeltje. Maar niks echt over, dus ja... dan zit je onder de 60%. Nou is dat voor ons niet echt verrassend hoor, paard en ik zijn geen uitblinkers, dus weet dat we dat moeten compenseren met hard werken :) Kortom: tandje erbij!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:37

Hij is leuk Laura! En wat een ultra lieve blik heeft je paard! <3
Gefeliciteerd met je punten! Debuut al gepland? :D

Noukie, wat balen... Geen fijne punten dus? :(:)

Mella, bij wie heb je een clinic gereden? :D
En herkenbaar, paarden winnen of andere rotklusjes. Gisteren mezelf gezet tot het schoonmaken van het kozijn van mijn tuindeuren. Dus ook de ramen maar gedaan, wat ik een leuk klusje vindt. Maar het viel vooral op dat het verschrikkelijk slecht is geschilderd. >;)
Dus de komende weken gaat schuren leuker zijn dan huishouden :+ (en tuinset maken :+ )
Blij dat ik niet als enige met de Franse slag werk :+ Maar voel me er een slechte huisvrouw bij. :')

Shirley, toch nette punten! Je loopt er zeker niet mee voor schut. Fijn dat het filmpje je een beter gevoel geeft dan je gedachten! Lekker mee verder werken! Wanneer ga je weer?

Ik heb vanavond weer even gelongeerd. Ging wel fijn. Ik ga de komende tijd even kijken hoe zijn temperatuur is voor en na rijden. Zodat ik het verloop een beetje ken. :) Dan weet ik ook hoe hij herstelt en in de toekomst waar ik vanuit kan gaan.
Morgen heeft hij vrij en dinsdag gaan we rijden. Ben benieuwd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:54

Neuh, in het begin zelf punten laten liggen, maar daarna alles zes met de opmerking: moet ronder. Dan valt er ook niks op te halen :)
Heb ik al die jaren met verschillende instructeurs geoefend op wat lengte, niet opkrullen, neus eruit.. nu moet ie achter de loodlijn blijkbaar :') ik ga dat advies toch maar naast me neerleggen :D

Clinic klinkt leerzaam!

Huishouden, Ehm..... stofzuigen enz doe ik geregeld, maar echt grondig poetsen.. er is zoveel anders leuks te doen in het leven :D

Geen verkeerde punten met wat je erbij vertelt Shirley. En een goed gevoel bij je film geeft je iig weer vertrouwen voor de volgende keer!

Lekker dat ie weer een beetje fijn is asn de longe Janine! Succes met werk morgen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:14

@shirley,fijn dat het plaatje dus wel prima was. Dan lekker verder sleutelen en komen die wp wel weer. :)

Janine, was bij jennifer secreve.

Noukie, dat advies zou ik ook naast me neerleggen dan. Is het iets wat echt vaker op je protocol verschijnt kan je er nof eens over na gaan denken. Maar zoals je het plaatje nu schetst...

Vraagje aan jullie: ik heb een beetje het idee dat na een half uurtje rijden het batterijtje een beetje leeg is bij Henkie.
Hebben die van jullie daar laatste paar weken toevallig ook last van?
Dorre gras? (24/7 land namelijk) aanhoudende warme weer?

Ben namelijk ook over gestapt van havens gastro naar cavalor (weet even niet welke muesli precies meer).
Twijfel niet of het hieraan ligt...

Wat voeren jullie zoal?
Overigens krijgt hij pavo vital als vitamine brok dus in theorie is de brok/muesli meer extra...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:28

Jammer van de punten noukie en Shirley maar komt wel!

Fijn dat het beter gaat Janine.

Hier geen energie te kort. Hier van 19:30 tot 12:30 op de paddock met hooi en van 12:30 tot 19:30 op stal.

Gras krijgt hij dus niet alleen hooi. Verder per dag totaal 2,5 kg havens gastro + 1/2 kg vitalbix active + muesli en 1/4 vitalbix nutrimash slobber. Daarbij krijgt hij msm met magnesium , elektrolyten en knoflook

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:57

Geeft je ook elektrolyten erbij mellamoshan? Sinds ik die bij geeft met warm weer gaat het bij ons wel echt beter.

Janine nee nog niet gepland ik denk augustus september ongeveer eerst even wat relaxen en verder trainen.
Ja hij kan lief kijken is ook echt wel de schatje.

Noukie volg je gevoel en ik zou dat advies ook naast me neerleggen achter de LL kan niet wenselijk zijn in het Z.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:20

Wow yvank, de jouwe krijgt echt wel veel aan krachtvoer tov de mijne. :Y)

Vergeet ik te zeggen, magnesium en met warm weer electrolyten, krijgt hij ook.

Aan het begin van het weidesejzoen kampte hij best een aantal keer met lichte koliek. Hij heeft de hele dag ruwvoer, zand uitgesloten, rijden of niet maakte geen verschil, weer was redelijk stabiel. Dus ik ben rond gaan vragen naar verdere oorzaken.
Toen kwam iemand ermee, dat het de gastro kon zijn als hij er langere tijd op stond. Dit zou de ph waarden van het maagzuur kunnen veranderen wat problemen met vertering gaf. Daarom heb ik het voer opgemaakt en ben ik over gegaan.

Ik vond dit een gek verhaal, maar wilde het wel proberen. Op zich zijn er toen twee dingen gewijzigd. Hij is het land op gegaan en het voer.
En geen last meer gehad.

Toch vind ik het een gek verhaal voor voer. Ergens denk ik, ja, ivm de maagzweer gevoeligheid waarvoor eht voer speciaal bedoeld is, andere kant, dit is toch speciaal om ook langere tijd te voeren...

Zegt dit jullie iets wat betreft gastro?