[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:51

Lekker bezig Capriootje :Y)

Super Elitedeux!

Ik heb vanavond weer springles, als het goed is :+ instructeur zit nog in de wolden :P Les hebben we een kwartiertje verzet.
Cas lijkt weer wat fitter gelukkig, dus ben benieuwd. Zelf alleen na een gigantische missprong laatst een beetje bang geworden... :=

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:07

Goede berichten hier!

Mag Marcel toch ook nog rijden? Die zat er in eerste instantie ook niet bij :n
Gewoon lekker gaan rijden vanavond! Komt vast goed :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:16

Ik weet niet of hij met paard is :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:39

Met 4 paarden zo te zien, lijst op KNHS-site is nog bijgewerkt vandaag :+

Ik wacht op lijsten voor morgen; hoop dat ik Gupje even live kan komen bewonderen na de dienst :j

Mooie foto's van Viburnum bij Arjen Schilperoord op de facebookpagina, heb er een paar getagd, maar lukte niet overal :?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:23

Marcel moet morgen ook weer om 6 uur in de wagen zitten richting de wolden. Is hij helemaal voor mij terug gekomen := <3
Ik deed eerst een beetje stom, maar daarna super fijn gesprongen!! <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:45

Wat lief!
Ik zal hem morgen vriendelijk gedag zeggen, hij moet vrij dicht op Tessa starten dus ik zie hem vast wel :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:01

Leuk!!!
Ik ga zaterdag naar Schoorl, kon er nog bij. Lekker 2 rondjes B voor het vertrouwen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:27

Ik heb fijn gesprongen op schier :D er is daar geen B dus ben maar L gestart :') 1e rondje foutloos maar ik wist de barrage niet... dus werd hier en daar wat geholpen maar dat is best lastig :') wel was dit de bevestiging dat hij dw B gewoon niet de moeite vindt om zn benen op te tillen.
2e rondje ging totaal niet :') de omstandigheden waren niet erg in ons voordeel :D
Maar wel mooie plaatjes er aan over gehouden! En het blijft me toch stiekem erg verbazen het verschil tussen NH en Groningen. Zo'n ontzettend groot verschil in parcoursen!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:07

Ja? Ik welk opzicht verschilt het?
Gefeliciteerd met jullie foutloze rondje!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:36

Veel technischer, en de oxers zijn dan ook echt oxers. Ook hebben ze in de kop van Noord-Holland hele andere centimeters heb ik het idee :=
Als je snel een hoge klasse wilt rijden kan je het beste naar de kop van Noord-Holland _O-

Super Pino *\o/*

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:31

Dat verschil in cm vind ik echt heel vervelend!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:16

En dan is schier nog niet zo heel representatief qua parcoursbouw vergeleken met de concoursen op vasteland ;) Kom je ook gezellig naar Outdoor Tolbert in September Viburnum?!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:30

Marijke, je kunt zaterdag nog uitslapen. Pas als 86e

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:45

Ja! Wat een mazzel haha maar maak wel alle drie paarden in de ochtend klaar. Heb dit keer wel tijd om op en neer te rijden denk ik. Anders staat het laatste paard wel heel lang op de trailer.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:46

Gomir,hoe is het gegaan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:56

Heen en weer is wel relaxed!

Heel tevreden over rondje van Gup vandaag!
Kreeg een veegfoutje op de eerste, maar sprong daarna top. Laatste hindernis stond bij de uitgang, begon de sprong supergoed, keek opzij en *plok* achterbeenfout. Op naar morgen! Hopelijk is het even rustig in de middag, kan ik mooi via de livestream meekijken :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:22

Technisch vond ik nog wel meevallen.. maar wel een vrij grote oxer (vond ik ) als nr 3 en recht op de publiekstent af...de lijnen vond ik ook logischer staan dan in NH. M'n "team" vond het ook al zo laag staan en simpel vergeleken met vaste land. Terwijl ik wel even moest slikken. Eenmaal bezig niks aan de hand maar geeft wel aan wat het verschil is.

Een vriendin uit Groningen zat te denken om haar merrie elite te maken. Dan zou die m? Springen moeten worden.... haar werd ook aangeraden om even naar Noord Holland te gaan 'want daar haal je zo punten'.

Outdoor Tolbert lijkt me wel leuk en zit er wel aan te denken maar de inschrijving ging erg hard geloof ik dus ik weet het nog niet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 03:20

Beginnen ze bij jullie dan nooit met beste oxers als 1e hindernis vibabu?

Dus mocht ik het lef hebben om mijn laatste 2 punten om m te mogen zou hebben, moet ik gewoon de afsluitdijk over om daar m te gaan starten?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:04

Ze beginnen soms wel met oxers maar die staat altijd een tandje lager en minder breed dan de rest. Idem met stijlsprongen trouwens.
Als je het wat hoog en breed vindt zou ik zeker naar noord Holland komen. Een beetje een kleine wedstrijd en je springt dan gewoon een vergelijkbaar L parcours in Groningen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:56

Ik start duidelijk in de verkeerde delen van NH :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:57

paljaslaura schreef:

Dat dacht ik ook! Bij ons in de buurt staat het toch niet zo laag / makkelijk gebouwd?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:13

FCSA schreef:
paljaslaura schreef:

Dat dacht ik ook! Bij ons in de buurt staat het toch niet zo laag / makkelijk gebouwd?

Precies haha. Al start ik ook veel in Utrecht en daar is t ook weer anders. Misschien toch verschil in kop van Nh en helemaal onderin?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:31

Zou zomaar kunnen hoor! Het hangt ook wel een beetje van de bouwer af maar dat zijn meestal ook dezelfde. De wat grotere concoursen worden ook wel wat anders gebouwd. Al zou je zeggen dat oo de kampioenschappen ook wel een beetje uitdagend gebouwd zou worden en dat was ook niet het geval.

Haha, ik zat even te kijken naar de uitslagen van het springen. Was 3 seconden sneller dan de nr 1 :') jammer van de 2 fouten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:50

Gomir,super zeg van zijn eerste ronde!is ook wel heel wat met al die toeters en bellen eromheen maar super cool om op zo'n evenement mee te doen! Stiekem baal ik dat ik toch niet ze heb opgegeven maar ach op naar een andere keer.

Vibabu, het zou inderdaad best kunnen dat het in het zuiden wel pittig staat. Met het indoor seizoen ga ik nog wel eens de Afsluitdijk over maar dan bijvoorbeeld met outdoor Beukers en daar staat het ook altijd wel mooi gebouwd. Leuk concours

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:42

Jullie zijn lekker actief! En ik zie alleen maar positieve berichten. Goed bezig!

Over Noord-Holland, ik gok dat dat voornamelijk de kop van NH is haha. Merk jij veel verschil Laura met bijv Bunschoten/Soest en in NH? Ik vind Bunschoten altijd best wel aan de maat staan.