[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:20

ja ik moet een eindje naar de wei lopen ( 12 minuten lopen ofzo) door een bospaadje, dus om 22:30 's nachts is dat niet echt chill haha. Wij gaan het vanaf vandaag weer omgooien, ben ik wel blij mee :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:59

Marietje35 schreef:
Vliegen, vreselijk zoveel zitten er!

Dag en nacht ritme is hier weer normaal, gelukkig. Als het zo heel warm is gaan ze nu gewoon wat korter naar buiten, ze staan ook aan het hek als ze het zat zijn.

Wat is een tussenfase Buxy?

Tussenfase is dat hij eigenlijk heel erg zijn best doet in het werk wat ik van hem graag maar hij daar gewoon nog sterker en handiger in moet worden.
Hij is onwijs werkwillig altijd maar komt soms de handigheid en kracht nog wat te kort. Hij gaat dan van alles aanbieden, wat ik niet vraag.
Dus kwestie van tijd en consequent doorgaan.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:55

Buxy schreef:
Marietje35 schreef:
Vliegen, vreselijk zoveel zitten er!

Dag en nacht ritme is hier weer normaal, gelukkig. Als het zo heel warm is gaan ze nu gewoon wat korter naar buiten, ze staan ook aan het hek als ze het zat zijn.

Wat is een tussenfase Buxy?

Tussenfase is dat hij eigenlijk heel erg zijn best doet in het werk wat ik van hem graag maar hij daar gewoon nog sterker en handiger in moet worden.
Hij is onwijs werkwillig altijd maar komt soms de handigheid en kracht nog wat te kort. Hij gaat dan van alles aanbieden, wat ik niet vraag.
Dus kwestie van tijd en consequent doorgaan.

Ik herken dat ook wel hoor. Bij moeilijke dingen ineens oh ik ga wel wijken dat kan ik goed. Terwijl
Ik dat dus niet vraag. Maarja komt allemaal wel! Dressuurzadel hoop ik volgende maand te kopen dus misschien komt de M1 toch wel wat sneller.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:41

Ik heb gisteren voor het eerst sinds de vakantie gelest. Het werd me wel even moeilijk gemaakt - trailer lekke band, vervolgens staat paardlief op mijn voet (AU!), maar toen we eenmaal bij mijn instructrice waren echt heerlijk gereden. Het leek wel alsof de 3 weken vakantie haar goed gedaan hadden. Kun je toch zo blij van worden, als je paard heerlijk loopt :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:49

@ Buxy; ah oke, snap wat je bedoelt.
@ Shelly; Heb je al een idee welke het gaat worden?
@ Aaida; Lekker he, altijd fijn als ze zo meedoen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:55

Marietje35 schreef:
@ Buxy; ah oke, snap wat je bedoelt.
@ Shelly; Heb je al een idee welke het gaat worden?
@ Aaida; Lekker he, altijd fijn als ze zo meedoen!

Nee mijn idee was gewoon om zadelmaker langs te laten komen met verschillende modellen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:10

Dat is ook het meest handig/verstandig :j

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:22

Wie laat je komen Shelly?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:30

leeneliefje schreef:
Op zaterdag of vrijdag? Dan zien we elkaar misschien wel! Grappig

Ook op de zaterdag! :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:28

xemmafalcon schreef:
leeneliefje schreef:
Op zaterdag of vrijdag? Dan zien we elkaar misschien wel! Grappig

Ook op de zaterdag! :D

nice! Ben benieuwd

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:35

Succes jullie *\o/*

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:37

Goedemorgen! Osteopaat is gisteren geweest en mijn vermoeden klopte. Waarschijnlijk uitgegeleden/gevallen. Hij had rechts wel eea. vast zitten.
Lekker losgemaakt en even paar dagen rustig aan, zondag weer erop!

@ Xemma en Leeneliefje: Succes!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:35

Marietje35 schreef:
Goedemorgen! Osteopaat is gisteren geweest en mijn vermoeden klopte. Waarschijnlijk uitgegeleden/gevallen. Hij had rechts wel eea. vast zitten.
Lekker losgemaakt en even paar dagen rustig aan, zondag weer erop!

@ Xemma en Leeneliefje: Succes!

Top dat klinkt alweer heel wat beter dan een paar weken terug +:)+

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:32

Ahh mag ik meelezen? Hier morgen mijn l2 debuut, ben benieuwd, achterwaarts is nog niet perfectmaar ze gaat zich vervelen in het l1, hopelijk blijft ze nh weer de hele proef bij de les :) Ik be marjonen start morgen met indy Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 00:07

Buxy schreef:
Wie laat je komen Shelly?

Ik heb normaal de Twentse zadelmakerij maar ben nu ook zelf wel wat aan rond scharrelen op internet.

Marjon ook welkom hier. We achtervolgen elkaar haha

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:43

Haha shelly, ja grappig toch :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:00

Succes vandaag meiden!

Ik zou vandaag nog lessen hebben en puntjes op de i voor morgen , maar nu staan de hele bak blank :z beetje balen weer

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:24

Hoe is het gegaan meiden?

Hier vandaag weer op pad geweest, ging redelijk maar knopje halthouden achterwaarts was even zoek vandaag :Y) zo zonde daardoor in beide proeven een 3 voor halthouden en 2 voor achterwaarts heeft veel punten gekost jammer genoeg , uiteindelijk toch nog 181 en 183. Volgende keer beter.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:47

annika_s schreef:
Hoe is het gegaan meiden?

Hier vandaag weer op pad geweest, ging redelijk maar knopje halthouden achterwaarts was even zoek vandaag :Y) zo zonde daardoor in beide proeven een 3 voor halthouden en 2 voor achterwaarts heeft veel punten gekost jammer genoeg , uiteindelijk toch nog 181 en 183. Volgende keer beter.

Oei ja wat streng, dat is lastig om op te halen!
Alsnog mooi 2 punten mee kunnen nemen toch? Kan je niks van zeggen :)

Ik heb vrijdag les gehad om die m proeven te oefenen. Die lijnen vallen me mee maar de hele proef die aanspanning behouden vind ik wel lastig zeg. Paardlief kan dat wel maar ik merk ook aan Mn eigen lichaam dat t lastig is.... toch maar eens ruiterfitheit overwegen :*

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:33

Zeker , de rest was ook niet slecht maar ook niet top, die cijfers waren dan ook echt terecht!

Ik moet inderdaad zeggen dat deze lijnen fijn te rijden zijn! Wij hebben het er op ons stalletje ook steeds vaker over iets in de trant van ruiterfitheid te gaan doen. Ik loop zelf al 2x pw bij een personal trainer maar merk we dat ik op dit paard echt nog moeite kost met doorzitten voornamelijk op wedstrijd toch beide spanning en dan is de rug niet los genoeg om fijn te zitten. Blijft lastig

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:52

annika_s schreef:
Zeker , de rest was ook niet slecht maar ook niet top, die cijfers waren dan ook echt terecht!

Ik moet inderdaad zeggen dat deze lijnen fijn te rijden zijn! Wij hebben het er op ons stalletje ook steeds vaker over iets in de trant van ruiterfitheid te gaan doen. Ik loop zelf al 2x pw bij een personal trainer maar merk we dat ik op dit paard echt nog moeite kost met doorzitten voornamelijk op wedstrijd toch beide spanning en dan is de rug niet los genoeg om fijn te zitten. Blijft lastig

Blijf jij ook in t l2 doorzitten nu? Had ik achteraf ook wel kunnen doen was de overgang niet zo groot

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:05

Gisteren heb ik op de Gelderse Kampioenschappen mogen rijden met Donner. Voor ons de aller eerste keer en hij was super lief en braaf. Ook de tweede keer pas in het L2. Na mijn idee een super fijne proef gereden, de jury was er alleen niet zo heel blij mee. Maar ja dat maakt voor ons niet uit, ik heb een ervaring erbij en weer genoeg geleerd. Aankomende zaterdag hebben we weer een L2 wedstrijd staan dus dan gaan we gewoon weer knallen :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:20

Leeneliefje , ja ik blijf doorzitten behalve de middendraf en het halsstrekken niet. Maargoed het zit dus niet altijd even fijn, hoewel ik eigenlijk wel vaak een 7 / 7,5 voor houding in zit heb sinds ik doorzit , dus schijnbaar ziet het er beter uit dan het voelt _O-

Veertje, als hé zelf maar een goed gevoel hebt!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:53

Hier onze L2 debuut gehad! Zeer last minute besloten, omdat er ineens een trailer vrij was en een vriendin toch kon rijden! 1 mooie wp met als commentaar mooie combi! Trots! :D

2e proef was echt bizar onterecht en laag gejureerd (ook anderen). 2 nette gelijkwaardige proeven weggezet, maar 20 pt verschil en daar stonden dingen op die totaal niet waar waren?? Vraag me af of het niet voor iemand anders was :'). Helaas heb ik het niet kunnen vragen, want heb de jury niet meer gezien.
Op naar de volgende!! :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:51

Alpha89 schreef:
Hier onze L2 debuut gehad! Zeer last minute besloten, omdat er ineens een trailer vrij was en een vriendin toch kon rijden! 1 mooie wp met als commentaar mooie combi! Trots! :D

2e proef was echt bizar onterecht en laag gejureerd (ook anderen). 2 nette gelijkwaardige proeven weggezet, maar 20 pt verschil en daar stonden dingen op die totaal niet waar waren?? Vraag me af of het niet voor iemand anders was :'). Helaas heb ik het niet kunnen vragen, want heb de jury niet meer gezien.
Op naar de volgende!! :D

Gek is dat soms hè?! Ik had laatst andersom wat jij had, voelde als totaal twee verschillende proeven en de eerste ging vele malen beter dan de tweede maar had 2x exact 190 punten.... hoe dan

Mooi debuut!! Gefeliciteerd