Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:20

Beterschap NorwayFjord. Wat een pech bij elkaar zeg.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:23

Dat is wel echt een heel vervelende manier om je te blesseren :+ beterschap!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:10

Goedemorgen, nog bokkers die gaan starten dit weekend?
Wij mogen morgen weer, hopen dat het enigszins droog blijft. Want waar het vandaag 27 graden word staat er morgen weer regen op de planning :roll:

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:14

Goedemorgen! :)
Weer wordt morgen inderdaad weer totaal anders... wij gaan volgende week pas weer, nu niks op de planning. Succes morgen in ieder geval alvast!

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:19

Voor volgende week staat er weer 26 graden, dan moet ik ook dus hoop dat het nog veranderd naar een paar graadjes minder.
Morgen gelukkig 1 proef buiten en 1 proef binnen dus misschien ontspring ik de dans of misschien juist niet haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:32

Wilde eerst het kampioenschap meedoen van de LEWB ( België dus ). Maar om verschillende redenen tovb niet aangemeld. Gelukkig maar.

Mijn rubrieken beginnen om 10 uur en 19u45 :Y) .

Is natuurlijk wel n grote wedstrijd met buiten springen en binnen dressuur , en de bedoeling was denk ik, dat mensen boxen huren voor 2 dagen en n slaapplek.
Heb niets tegen vroeg opstaan, maar om middernacht thuiskomen is ook niets voor mij dan ( 1.5 uur rijden ook).

En dan ook nog 31 graden vandaag..

Ben blij dat ik niet ga , voor de ervaringen kan ik ook ergens anders gaan, denk niet, dat ik er vooraan zou meedoen.

Best n prijzige grap , zo.

Ga eind augustus naar t regio kampioenschap. Inclusief gite en boxen huren. Dat is al n uitje

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:07

Ik start morgen weer. Ik hoop inderdaad ook dat het een beetje droog blijft. Al schijnt het terrein recht naast een tennisbaan te liggen, dus met wat miezerregen is daar hopelijk niemand aan het tennissen :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:33

Succes alvast allemaal!

Ik mag volgend weekend weer. Deze week voor het eerst weer les gehad, laatste keer was ruim een maand geleden. Ook is de tandarts geweest en hoewel er geen bijzonderheden waren lijken een aantal problemen wel ineens weg te zijn. Normale paarden reageren dan nog niet, maar de mijne natuurlijk wel. :') Hoewel ik ook gewoon hele kleine dingen opmerk, net iets anders in de aanleuning en net anders met hoofdstel in doen := na alle ellende word je nogal paranoia, maar aan de andere kant ben ik daardoor wel altijd op tijd geweest of zelfs extreem vroeg.

Les was vooral basis, had iets te veel compromissen gesloten. Dus ik kreeg strafkamp dat ik ook niet dat kleine beetje moet toestaan, maar consequent blijven in wat ik dan ook vraag. Blijft fijn paard, want natuurlijk vindt ze dat dan even lastig maar vrij vlot liep ze weer heerlijk zoals 'normaal' de laatste maanden en konden we nog even wat oefeningen meepakken om meer lengtebuiging te vragen. Dat vindt ze erg lastig, blijft een wat stijver paard, maar gaat echt goed vooruit. Planning blijft oktober of november M2 te gaan starten. Hangt van de keertwendingen af, de rest gaat goed genoeg en met die tijd moet het helemaal makkelijk voldoende zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:38

Oh oh, dat klinkt beked MyWishMax, strafkamp en de reden waarom.
Wedstrijden staan hier in de koelkast.... Droes op stal.
Ik kan nog wel online wat doen, dochter niet in het Z.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:43

Druk weekend weer, succes allemaal!
MWM: Fijn dat je paard beter aanvoelde na de tandarts, kan echt verschil maken.

Wij gaan zondag voor ons L1 debuut, wel leuke uitdaging andere proeven. Heb van de week ook wat andere bitten geprobeerd. Had nog een ongebroken kunstof bitje liggen, dacht dat word vast niks want hij is dubbelgebroken sprenger gewend... dus het kunstof bit een ander hoofdstel gedaan zodat ik snel kon wisselen. Heb nog nooit zo'n constante aanleuning gehad *D , hij pakte dit bit echt veel fijner aan, normaal is onze verbinding te los-vast. Vandaag even mee lessen en vragen wat mijn instructrice ervan vind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:47

Ja he? Het begint bij mij altijd als ik iets te lang geen les heb. Of ik ga onbewust de moeilijke stukjes uit de weg, maar heb ik dat niet door. En soms ga ik ze bewust uit de weg. Instructie snapt het wel, maar moet wel lachen want in de les weet ik precies hoe ik alles op moet lossen en hoeft ze maar weinig te zeggen. Dus waarom ik het niet doe als ik zelf rijd? We lessen om de week en dan gebeurt het nooit, maar als er langer tussen zit wel. Misschien ook wel een stukje het niet willen verpesten of perfectionisme dat als ik denk dat ik het niet goed genoeg opgelost krijg ik het maar helemaal niet opzoek.

Wat balen zeg van de droes! Is het pas net ontdekt of zijn jullie al paar weken onderweg? Kunnen ze de zieke paarden goed scheiden? Hopelijk krijgt die van jullie nergens last van!

Succes Eef_Bam!
En ja, weet ik van de tandarts, maar ze zou er langer tussen mogen hebben als een jaar zelfs qua staat van gebit. Alleen voelde ik dus wel iets. Dierenarts was niet overtuigd dat het van het gebit zou zijn, maar ik merkte wel verschil. Even aankijken of het nu echt weg is en blijft. Want dan gaan we volgend jaar iets eerder nog. Zeker niet langer.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:51

Getup, gaat dat anders als in NL? Klinkt een heel gedoe inderdaad. Ik heb geen idee hoor hoe het in België gaat. Maar dan ben je dus een hele dag onderweg?

Myrsky, succes morgen. Hopen op geen tennissers dus :=

Mywishmax, Hier ook de tandarts geweest woensdag, gisteren gelongeerd en ga er vanavond weer op. Ben ook benieuwd of ik verschil merk bij hem. Er was al lang geen tandarts bij geweest, of in iedergeval niet elektrisch bijgehouden.

Eef_bam, succes zondag. Gaat vast goed komen.
Wat een verschil kan een bit maken he. Ik start hem dressuur met een trust innosense flexisoft. Hij loopt er prima op. Is ook wel een heel vriendelijk bit.
Mijn zusje start met springen wel gewoon met een dubbel gebroken bit. Maar hij schakelt zich erg snel weer om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:54

Succes iedereen die dit weekend start! Hier melden ze volgend weekend alweer temperaturen van 34 graden. Bizar weer.

@Eef_bam: fijn dat het bitje beter werkt! Soms loont het zich wel eens om wat uit te proberen! En succes met je L1 debuut. Waar start je? Jij rijd ook regio Limburg toch?

@rien10: ohjee droes… hopen dat er geen paarden al te erg ziek worden :knuffel:

@mywishmax: dat strafkamp ken ik inderdaad ja. Hier ook vaak te lief en sta te veel toe!

Hier voorlopig even geen wedstrijden. Paard heeft tot en met maandagavond op 3 benen gestaan vanwege mogelijke hoefzweer. Dinsdagochtend liep ze weer redelijk. Wel kreupel, maar ze liep weer uit zichzelf mee en belastte de hoef weer. Draafde ook zelf weer door de paddock. Dacht dat de hoefzweer er uit was maar kon niks vinden. Dinsdagavond weer op 3 benen dus begon te vermoeden dat er iets anders aan de hand was en besloten om de ochtend erna de dierenarts te bellen. Woensdagochtend liep ze weer vrij normaal :roll: toch maar gebeld en de DA kon langskomen voor een kreupelheidsonderzoek. Uiteindelijk bleek bij het uitverdoven toch echt dat het probleem in de hoef zat. Na wat onderzoek blijkt dat ze een zoolkneuzing heeft. Inmiddels staat ze nu dus lekker op het land met een ingepakte voet en mag ze even rustig aan doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:01

Dan ben je dus van vroeg tot middernacht onderweg en de dag erop ook nog 1 proef.
Voor een gemiddelde wedstrijd ben ik 6 uur ( onder ) weg. Ruim 1 uur rijden ( reken meestal 1.5 uur )

Oeh droes; niets aan :(

Bitten: heel gedoe. Ben meestal van; begin maar met iets " normaals" , verder kijken kan daarna nog.

Heb n stang en trens hoofdstel besteld . N simpele van Dyon . Maar nu komt t lastigste: Bitten.... de k dat ik maar n keer bij een bitfitter ga uitproberen. Dan heb je in ieder geval veel verschillende merken / combinaties.
Eerst maar van kennissen wat proberen, weet niet of ik haar überhaupt op S & T ga rijden. Gaat prima op n trens en vind t wel makkelijk zo. Denk wel, dat het me misschien net helpt om net ietsjes makkelijker bovenin te blijven

Voor mijn Houston merrie had ik een BR gekocht. 35€ ofzo. Nee, werd m niet. Volgende bit. Ook rond die prijs. Was m.ook niet. Merk nummer 3 ook niet. Inmiddels voor ruim €100 verspild.

Gooi er dan toch maar n sprenger K & K in en voelde meteen goed.

Bij anderen andersom. Paarden gingen niet fijn op de dure Bitten en liepen op n simpele HH.

LV : on kneuzing. " fijn" , dat je nu weet wat het is.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:08

Succes voor wie gaat! :D

MWM dat per ongeluk compromissen maken is zo herkenbaar, mijn instructrice noemt dat contractjes sluiten :+ En dan idd het strafkamp erna, maar als je dan weer lekker gaat rijden daarna is het zó fijn!

Wat rot van de droes, hopelijk valt het mee en word jullie paard niet ziek!

LV ik vind het zo rot voor jullie, hopelijk is ze snel weer goed!

Qua bitten heb ik er geen verstand van, paard is natuurlijk ook niet van mij dus ik heb niet zoveel in te brengen :)

Vanavond gaat mijn instructrice op Wink rijden, ben heel benieuwd wat ze nu van haar vind want die kan haar zo gaaf rijden. Ik wil ook heel graag weer maar nog ff rustig aan...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 12:30

Succes iedereen die gaat starten dit weekend! Hopelijk zit het weer een beetje mee!

Hier eindelijk weer aan het rijden en de twee weken vrij hebben Peet eigenlijk wel goed gedaan! Hij is alleen wel weer terug wat laks aan de hulpen maar als hij weer scherper gemaakt is, is hij zoooo fijn! Gisteren gewoon in een perfecte verzamelde galop gekregen! Alleen de piloot denkt dan “Oh wat moet ik nu dan doen?” En daardoor verpest ik de verzamelde galop weer iets. Work in progress zeggen we dan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:08

Ik mag zondag einde van de middag. Gelukkig wordt het hier aan de kust niet zo warm. Hopelijk laatste puntje in de B.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:21

xxxmh schreef:
Ik mag zondag einde van de middag. Gelukkig wordt het hier aan de kust niet zo warm. Hopelijk laatste puntje in de B.

Leuk, dan mag ik jou weer schrijven :D

Succes iedereen!

Hier over twee weken weer wedstrijd. Mega zenuwachtig ben ik al :o

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:40

Ik ga morgen ook weer :D na vorige keer vooral zijwaarts hoop ik dat we deze keer gewoon rechtdoor gaan.
Lijkt op dit moment precies tijdens de proeven te regenen, dus hoop wel dat die wolk nog iets opschuift

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:35

rien10 schreef:
Oh oh, dat klinkt beked MyWishMax, strafkamp en de reden waarom.
Wedstrijden staan hier in de koelkast.... Droes op stal.
Ik kan nog wel online wat doen, dochter niet in het Z.

O wat balen zeg!
Veel succes voor alle starters dit weekeind :D
Hier wordt nog even hard gewerkt naar de overgang Z, maar dat hopen we dan toch 1e weekend in september te gaan doen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:54

Autumnn schreef:
xxxmh schreef:

Leuk, dan mag ik jou weer schrijven :D

Succes iedereen!

Hier over twee weken weer wedstrijd. Mega zenuwachtig ben ik al :o

Haha grappig. Tot zondag dan! Zal wel ff leuk lachen bij het groeten, ben met de haflinger met 1 oog haha

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 18:51

Haha is goed :D succes alvast!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:06

Hier ook morgen weer vanstart
Vandaag nog gelest en mevrouw liep fijn nu hopen dat het morgen ook zo is

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:09