[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:18

@ Annika; Fijn dat het zo goed ging!
@ Nouvel; Hoe vond je bed & stal? Ik ben er ook vaak geweest, heerlijk! Je filmpje ziet er super uit, genieten!
@ Meya; Heel veel succes zaterdag, gelukkig wordt het weer wel een stuk aangenamer komende dagen.

Bedankt allemaal voor het leuke welkom *D
Het gaat inderdaad best vlot, maar ik wil sowieso pas over na de Regio, dus ik heb nog een maandje of wat. Mooi de tijd om hem sterker te maken.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:41

Welkom Marietje. Dan gaat de L2 erg vlot als je al 7 wp hebt op twee wedstrijden? Fijn dat je de tijd neemt om hem sterker te maken. Wordt ie alleen beter van :D

Annika: fijn dat je les zo goed ging. Vaak gaat het idd beter als je je verstand op 0 kan zetten.

Nouvel: nog nooit geprobeerd. Ik geef de vitamine brok van Pavo bij. Ik merk hier geen verschil in of ze het wel of niet krijgt...
Fijn filmpje, bos ligt er heerlijk bij zeg!

Meya: succes morgen, ik duim!

Ik ben vandaag zoals gepland met beide paarden gaan wandelen. We kwamen uit op 27 km in een kleine 4 uur. Ik hoop zo dat ze zondag niet stijf gaat zijn. Ik heb ze alle drie maar op de weide gezet in de hoop dat ze toch wat meer in beweging blijven.

annika_s

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:35

Meya succes vandaag!

Hifive flinke rit leuk!

Hier gister iets niet paard gerelateerds gedaan Haha! Heb gister voor stichting haarwensen mijn haar eraf geknipt. Blij mee maar wel ontzettend wennen Haha!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:15

Jeetje jongens wat gaat het hard hier!

Wat betreft het rijden in een bak heb ik het luxe! Een goede buitenbaan van 20x60 met verlichting en een binnenbaan van 20x60. Kan dus altijd rijden eigenlijk.

Jaa klopt Rianne, dat is het vervelende aan online bestellen. Heb ze nu retour gestuurd en wacht op een maat groter.

Hihi ik was vroeger ook zo hoor annika. Springen vond ik maar spannend en deed het ook liever niet. Inmiddels denk ik wel eens: grr laat mij maar springen, dat gedressuur de hele tijd :+ . Vind het allemaal leuk en heb het geluk dat Syl veelzijdig is.

Alpha lieve vriendin! Ik ben ook afhankelijk van anderen om mij te brengen. Heb de juiste auto niet. Ben wel eens rond aan het kijken maar vind het zo lastig om er 1 te kiezen. Rij 13 november af voor mijn BE rijbewijs zodat ik daar niet over na hoef te denken.

Hifive, ik ben het eens met Nouvel. Als ik vrijdag die tocht doe, zou ik hem zaterdag longeren of even een half uurtje lang laag en rond rijden en dan zondag wedstrijd.

Nouvel gaaf van uitgelicht, zag hem al voorbij komen! Jammer dat de les zo laat is afgezegd. Snap heel goed dat je daar van baalt.

Welkom Marietje!

Hier gaat alles zijn gangetje. Phil gaat de laatste tijd heel fijn! Binnen een kwartier, 20 minuten is die helemaal los. Soms voelt die zo gaaf en dan denk ik alleen maar podverdikkie waarom ben je al op leeftijd en blessuregevoelig :Y) .

Syl zit even in een dipje dressuurmatig gezien. Plakt tegen mijn rechterbeen aan en zet zich daar vast in de kaak. Zal een reactie zijn op iets wat ik doe dus daarom gevraagd of mijn instructrice erop wil. Ik leer namelijk het meest door het te zien. Volgende week vrijdag gaat ze erop! Ben heel benieuwd :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:10

Lekker Emma zo'n luxe!
Hoe oud is ie nu dan? Te oud voor wedstrijden?
Oh leuk instructrice op je paard. Ik ben ook wel eens benieuwd hoe een ander op Hope zou rijden, alleen heeft na het zadelmak maken nooit een ander opgezeten :o

Nou terug van wedstrijd. Heb opdracht van juf gekregen; mocht 5 fouten per proef maken. Omdat ik beetje perfectionist ben en als er maar iets fout gaat op wedstrijd ik (on)bewust zo baal van mezelf :+
Had in 1e proef 2 fout, 2e proef 2 giga fouten.. geen punten.. Maar wel 2 uitgereden, tevreden proeven met een mega blije amazone en paard. Wat wil je nog meer :D 8-)

mocht van de jury brutaler rijden voor punten, dat komt nog wel :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:52

Tevreden is belangrijk meya!
Fijn dat je bent gegaan en met een goed gevoel terug bent gekomen!

Oh jaloers Emma op jouw luxe!
Heerlijk om een goede bak met goede verlichting te hebben!

Marietje, ja super leuk bed en stal!
Altijd even lastig als je 2 paarden mee hebt waarvan er eentje achter moet blijven als je gaat rijden en er zijn niet veel andere paarden, maar gelukkig hadden de andere vakantiegasten ook 1 achterblijver als ze gingen rijden dus dat konden we aardig afstemmen.
Prachtige omgeving daar en lekker veel wei!

Gisteravond nog een lesje gehad, kleine bak op de club was te doen, grote was nog nat...
Toch fijn kunnen rijden, hij was nog wel wat sterk maar fijne handvatten weer even om ‘m daar doorheen te rijden.
Op hoop van zegen morgen maar!

Vanmorgen heerlijke buitenrit gemaakt, echt genoten, zulk mooi weer en breed strand!
Helaas met een ijzer minder op de terugweg...
Balen!
Smid gebeld en die kon zomaar gelijk komen, zo blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 12:57

Syl is 15 en die wordt nog volop gestart. Phil is 23 en wordt in januari 24.
Je bent wel netjes onder de vijf fouten gebleven Meya, zelfs in het totaal :D

Ziet er lekker uit Nouvel! Jammer van het ijzer. Wel fijn dat de smid meteen kan komen!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:54

Gave foto's Nouvel!!

Oh wat een leeftijden, maar wel leuk zeg!! :)

Nog een foto van vanochtend *D Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:04

Chique!

Leuke foto!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:37

Annika: Heb je er veel van moeten laten af knippen? Het zal de komende tijd lekker fris worden voor je met de winter voor de deur :D
Emmafalcon: leuk zo een paard als Phil te hebbe. Heeft hij er al een hele carriere op zitten?
Je kan idd veel leren van je instructrice. Als ik het vraag kruipt ze er bij mij ook altijd eens op. Dan kan ze precies weten wat ik nou eigenlijk bedoel want met woorden ben ik niet altijd even goed. Op die manier kan ze veel beter de problemen oplossen :-)
Meya: erg tof om zo van wedstrijd te komen. Je hebt je eigen doel behaald! Meer moet dat niet zijn, niet? :D
Nouvel: Ziet er een prachtige rit uit. Woon je dichtbij het strand? De laatste keer dat ik naar het strand ben gegaan, kwam ik ook terug met een ijzer minder :')

Ik heb jullie raad opgevolgd en heb ze 25 min lang en laag gelongeerd. Veel gestapt en even gedraafd. Duimen maar dat ze morgen nog vooruit wilt.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 17:52

Er is 35 cm af :) en nu is het ongeveer op mijn schouders.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:54

@Annika_s ik heb dat jaren geleden ook eens gedaan. Was idd toen heel kort, vond het wel ontzettend leuk om het een keer te doen. Ik had het gedaan naar aanleiding van het boek Kanjer Guusje.

@Meya, fijn dat je lekker hebt kunnen rijden. Ik wil het ook altijd perfect doen. Ik heb bij mental coaching geleerd om alleen maar vooruit te denken en niet te denken: oooh die middendraf was niet goed, oooh dat achterwaarst kon beter, maar alleen maar bezig te zijn met de oefening en wat daarna komt. Dat helpt ook vaak.

@Nouvel wat een heerlijke fotos!!!!!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:05

Succes voor de wedstrijdgangers vandaag!!

Natasja goede tip, alleen werkt dat niet bij mij :o
Wat goed zeg Annika!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 14:15

Thanx, zit te wachten op de punten, zal niet hoog zijn...
Met losrijden was hij fijn maar de baan was gladderig waardoor hij niet naar voren wilde en toen schrok hij ook nog 2x....
Op naar de volgende keer!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:24

Bizar...
Soms denk je dat je goed gereden hebt en heb je niks...
En soms denk je dat het niks is en heb je winst...

Dat maakt voor ons zowaar alweer M2 + 11 *\o/* *\o/*
Eerlijk waar nooit verwacht dat we dat zouden gaan halen toen we begonnen, hij was slap en lang en kon nauwelijks galopperen...
En ik was helemaal niet van plan om nog wedstrijden te gaan rijden...

Echt wel heel gaaf!
Z1 klaar zijn we nog niet, even lekker pauze deze winter en rustig doortrainen als het weer het toelaat en dan kijken of we misschien volgend voorjaar eens wat kunnen proberen.

Afbeelding

Afbeelding

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:16

Wauw gaaf!! Super gefeliciteerd!! :D Dik verdient!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 19:53

Gaaf! Gefeliciteerd

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:14

Jullie gaan echt als een speer meiden. :')

Ellis, zo ontzettend tof!!! Gefeliciteerd! Hard work pays off. 8-)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:17

Ik lees nog mee hoor, maar voor ons even geen nieuws nog. Dinsdag komt de fysio weer en dan hoop ik dat er voortgang in zit!

Nouvel echt suuuuuper gaaf! Dik verdiend!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 08:02

Thanx allemaal!

Shelly sterkte ermee, succes met de fysio!

Sanne heb je al Z gestart?

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:23

Gefeliciteerd Nouvel!!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:53

Ellis, nee iets met koud watervrees. :') Ik ga volgende nog even een keertje M2 starten, voornamelijk omdat we nu ruim 2 maanden niet gestart zijn. En dan over een kleine 4 weken starten we eerste keer Z1. :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:12

Proficiat Nouvel! Op naar het Z!!

Wij zijn gisteren ook weggeweest.
Ik was wat bang dat ze niet zo vooruit ging zijn doordat we vrijdag 4u gaan wandelen zijn maar ze liet me toch niet in de steek +:)+ De eerste proef heb ik zelf vergald door slordig te rijden maar de tweede proef heb ik me herpakt. De punten waren naar het gevoel : 175 en 182,5. Dat maakt ons M1+6

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:31

Jij ook gefeliciteerd HiFive!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:19

@ Hifive; Wandelen = Buitenrijden?
@ Annika; Wat een goed initiatief!
@ Xemma; Hoe oud is Phil dan? Wel fijn dat je instr. er even op gaat, leer je zelf ook veel van, kijken.
@ Meya; Goede oefening dus voor de volgende keer!
@ Nouvel; Wat prachtig! echt heel jaloers! Wel balen van je ijzer.
@ Meya; Leuke foto
@ Nouvel; Gefeliciteerd!! Heel knap gereden
@ Sanne; Spannend. veel succes vast!
@ Hifive; Gefeliciteerd!

Hier ook op wedstrijd geweest. Hij was zaterdag echt compleet van het padje, ik denk dat hij z'n lijf wat voelde. Zondag dus een beetje op safe gereden :o
Wel 2x 1e plaats en weer 3 punten mee, dus nu zijn we in 3 wedstrijden de L2 door :oo