Ligt een beetje aan hoe je erin staat. Ik stelde mezelf altijd doelen en kon dan makkelijk schakelen. In de b had ik als doel, genieten en elke volgende wedstrijd een onderdeel verbeteren. Dus als het halsstrekken niet goed ging, ga ik proberen dat onderdeel te verbeteren. In de L1 had ik als doel elke 2 proeven minimaal 1 winstpunt te rijden, dus om de proef. In de l2 had ik als doel elke 3 wedstrijden 1 wknstpunt. Als je zo voor jezelf kleinere doelen kunt stellen faal je niet zo snel en boek je toch vooruitgang. Ik zou in dit geval dus gewoon een paar wedstrijden plannen in de l1, en gewoon lekker gaan rijden.. die punten komen vanzelf wel
Je zult er inderdaad toch een keertje doorheen moeten, om het zo te zeggen. En als je al winst hebt gereden in de L1, die komen ook niet uit de lucht vallen Maar ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel lekker is om even weer terug die B in te gaan voor een wedstrijdje.
Marietje35
Geplaatst: 04-07-17 13:24
@ Nouvel; wat balen van de hoefzweer. Gelukkig is dat wel iets dat vrij vlot weer hersteld is. Heb je geen hoefzak? Die werken heel makkelijk.
@ HiFive5: gefeliciteerd met je punt @ Keshia; wat een verschil zeg! Dromen mag zeker! @ Shelly; wat fijn, gefeliciteerd! Wat betreft B of L1, je kan daarin toch hetzelfde doel voor ogen houden? Ik zou gewoon lekker L gaan , je hebt eerder al punten gereden dus waarom nu niet? Het hoeft toch niet gelijk perfect?
@Shelly ik zou gewoon lekker voor het L gaan! alleen het wijken is anders, kleine doelen stellen en gewoon gaan voor de fun. Winstpunten zijn mooi meegenomen, maar die hoeven niet elke wedstrijd! @Nouvel wat balen zeg hopelijk is je paardje snel beter!
Zondag is het zover, mijn L1 debuut. De laatste tentamenweek en een onverwachte behandeling van de osteopaat heeft wat roet in onze planning gegooid waardoor we echt een tandje bij moeten zetten deze week in de trainingen. Extra les gepland dus we gaan het zien! Heb er wel heel veel zin in
Nouvel
Geplaatst: 04-07-17 22:10
Spannend succes!
Shelly ik zou ook gewoon L1 starten, daar heb je maar mijn idee meer aan, dan weet je waar je gericht aan kunt oefenen, B starten lijkt me een beetje zinloos eigenlijk... Ik heb altijd zoiets van ik probeer het het wel en dan weet ik waar ik sta en waar het werk nog zit, dan start ik door of een tijdje niet en ga ik gericht trainen.
Inderdaad... Ik zie zowat elke wedstrijd als een training. Mijn doelen zijn telkens gebasseerd op de voorgaande wedstrijd. Punten pakken hoeft niet, zolang het gevoel maar goed zit
Marietje35
Geplaatst: 05-07-17 11:30
Nou Shelly; lekker L gaan dus
Hier gaat het rijden nog steeds fijn. Erg blij mee. Zo rustig aan pak ik het wijken er een beetje bij, kleinere voltes etc. Pakt hij goed aan, in elk geval geen paniek meer als het moeilijk wordt. Enigste is dat hij nu wat minder go heeft, vandaag maar eens even flink aan werken in de les.
keshia; Wauw wat een verschil! Goed bezig zo en een rust periode doet ze vaak wel goed .
Shelly21; idd gewoon L1 starten, km's maken en proberen in de proef te ontspannen.
Blue_Berry; spannend! succes zondag!
Ons ''debuut'' gaat eind van deze maand weer gebeuren. Ben erg benieuwd hoe ze weer is op wedstrijd na een half jaar eruit te zijn geweest . Alweer een nieuw wit dekje aangeschaft dus we zijn bijna weer ready to go.
Tsplendid, wat fijn!! Hoe pakt hij de training op? Nouvel, ohh nee, balen! Weet je hoe het komt?
Jeetje keshia, wat ben je hard gegaan dit jaar! Z1 is een goed doel, denk dat het ook wel haalbaar is als ik jullie post zo volg.
Ik ben sinds gisteren weer voor 3 daagjes in Nederland en in de avond gelijk les gehad met Phil. Heb fijn gereden! Lekker door geknutseld met de rechtergalop en zoals het er nu naar uit ziet is het gewoon L1 waardig. Nauwelijks omspringen, lekker lang en laag over de rug, Dat lange en lage is dus het enige punt in de galop waar ze wat op zouden kunnen aanmerken .
Vandaag was het heerlijk weer hier dus ik ben met Foss naar het bos geweest (Foss en Phil zijn van dezelfde eigenaar). Super relaxt en ontspannen ritje gemaakt.
Daarna heb ik nog op Syl gereden om hem even uit te proberen. Ben namelijk gevraagd of ik hem wil bijrijden wanneer de eigenaar of bijrijder op vakantie is, maar na het vorige fiasco met Flow wilde ik er eerst op voordat ik ja zei. En ik heb heerlijk gereden! Super fijne en ontspannen fjord, die toevallig M is geweest, dus daar kan ik ook leuk mee knutselen
Verder is er hier niet zo veel aan de hand. Zaterdagmiddag ga ik weer op vakantie voor 3 weken. Dit keer naar Frankrijk met mijn ouders .
Zo, zie net de uitslagen van de L1 op de knhs staan... We waren met twee ruiters in de L1 en werd niet afgeroepen in de prijsuitreiking. In de veronderstelling dat ik dus 2e was... Maar zie op de uitslagen dat ik 1e was. Daar gaat mijn (geld)prijs. Heb gemaild naar de knhs maar wat kan ik nog meer doen? Vind dit zo balen Vind het stiekem wel leuk om afgeroepen te worden
Gisteren ietsje minder gereden. 170 en 172, heb namelijk de hekjes omver gereden van de ring Had deze week amper getraind wegens een geblokkeerde rug. Er zit nu een klein maand tussen de volgende wedstrijd dus paardlief krijgt nu echt wel een rustperiode. Het zal haar deugd doen.
Was niet zo duidelijk in de post maar de geblokkeerde rug was bij mij Die is ondertussen weer volledig goed. Ik ga vanavond eens met haar gaan springen voor de afwisseling
Fijn dat je zaterdag op concours gaat, veel succes!
Hier was even gedwongen pauze, eerst hoefzweer en toen chiropractor, ga 'm nu weer opppaken. Maandag aan de longe gehad en gisteren rondje naar buiten geweest. Als de bak geen zwembad is vanavond naar de clubles.
Ingvild
Geplaatst: 13-07-17 10:07
.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Marietje35
Geplaatst: 13-07-17 11:54
@ HiFive; wat jammer maar de voorbereiding was niet optimaal, volgende keer weer beter! Even vakantie voor ze is altijd lekker. @ Shelly; heel veel succes zaterdag! @ Nouvel; gelukkig is de hoefzweer alweer genezen. Hoe was de bak? Wat een water is er gevallen zeg @ Ingvild; wat jammer, stond er geen commentaar op je protocol?
Ik ben eindelijk weer gestart! Doel was dat hij zich niet meer zo ging afsluiten en dat is aardig gelukt. 2 nette proeven, niet wat ik gewend ben met hem, maar dat kwam ook door het doel dat ik had, dus de afwerking was normaal veel en veel beter, maar dat boeide nu even niet. Was toch nog genoeg voor winst en de eerste plek! Nu even kijken of ik voor mijn vakantie nog een keer kan en dan ga ik na mijn vakantie over naar de L.
Nouvel
Geplaatst: 13-07-17 11:56
Ingevild dat is wel raar zeg... Bijzonder!
Marietje, fijn dat je fijn hebt kunnen rijden en dat je er tevreden over was!
We hebben op de club een kleine bakje en een grotere bak, de grote stond onder water maar de kleine was goed! Dus het was even flink sturen met 5 in het kleine bakje maar ik heb kunnen rijden! Niks gehoord dat hij niet zuiver liep, dus ik ga er vanuit dat hij gewoon weer in orde is... Zit te twijfelen of ik voor komende zondag nog een wedstrijd bij zal schrijven als er nog plek is of dat ik het nog even voorbij zal laten gaan...
Ingvilt wat raar zeg! Ik rij wel eens in rubrieken van 25 of meer ruiters, en dan weten ze me toch nog altijd te herinneren met een saaie bruine.. erg jammer dat ze je geen uitleg konden geven!
Nouvel, ik zou gaan als ie goed voelt. Ben je nog niet zeker, dan gewoon over 2 a 3 weken.
Ik zou zaterdag de vos van mijn vriendin starten maar helaas kan zij niet mee. Nu moest ik eigenlijk het inschrijfgeld nog betalen omdat ze vonden dat ik te laat had afgemeld. Nu maar mijn eigen paard opgegeven na 3 weken rust.. ben benieuwd hoe dat zal gaan.. haha.. vanavond maar even rustig rondrijden en hopen het beste ervan zaterdag; )