Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:22

Je bent er anders best goed in :D

moniek21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:11

Dank je wel Getup… ik zie dat zelf niet zo ( vind van mezelf altijd dat ik maar “wat doe” hahaha) Ik heb vooral veel plezier en een goede lesgever :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:25

Nou, je doet het anders best knap Moniek! Wel jammer dat je 'm gaat verkopen, maar snap het ook weer. Ga ik wel m'n Daily Diamond buddy missen hier :D

Zag mooie resultaten voorbij komen, gefeliciteerd!

Hier loopt het allemaal op verschillende fronten minder soepel dan verwacht, dus ook geen wedstrijd updates. Hopelijk snel weer!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 09:34

Wat knap moniek *\o/*
Je had het een poosje terug al over nieuwe foto’s voor eventuele verkoop dus het zat al langer in je hoofd denk ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 10:02

Wat een moeilijk besluit Moniek, maar je gaat vast een fijne baas voor hem
vinden :j

Dochterlief is aan het aftellen, pony heb ik eergisteren nog een keer geschoren, daar kwam een
haar af :wow: Dus die staat weer knap te zijn :))

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 11:58

Noukie, ik blijf jullie gewoon volgen hoor ;) en misschien vind ik wel weer zo’n knappe DD .

Melzazu, klopt, ik zou LT rijden en dan verkopen dat was al het plan, maar toch iets langer gebleven <3
En hij is natuurlijk ook niet zomaar weg.. dus voorlopig train ik ook lekker verder en zien we waar ons verhaal gaat eindigen samen.

Bloembloem, dat weet ik wel zeker, van zo’n paard kun je alleen maar enorm veel houden <3

Heerlijk als ze lekker geschoren zijn :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 20:48

Ik twijfelde wbt scheren. Maar beginnen al haar te verliezen, dus wilde ik niet meer scheren

Ja Moniek , je doet dat toch handig, even hop naar dit niveau.

Moesten proefje filmen voor een kür. Dochter reed binnen toegestane tijd.
Maar wat slordig :+

Dus ik dacht vanmorgen: zal ik eens even rijden. Ging bij poging 1 goed. Maar echt 21 sec langer }:0 . Hoe dan }:0

Ok 2 verschillende amazones en 2 verschillende accomodaties. Maar uh

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:47

Ah ja en dan kun je je er ook mentaal weer meer op het afscheid voorbereiden Moniek
Heb je al iets anders om op te leiden? Of op zoek?

Ja ik twijfelde ook over nog een keer scheren en ik dacht net als Getup. Ik vind paardlief er wel wat “slordig” bij staan nu en hij zweet ook alweer sneller. Heb einde maand nog wedstrijd ook dus twijfel nog even verder of ik hem toch nog ga doen.

Misschien was het “slordige” van je dochter dat het paard wat over tempo ging?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:36

Melzazu schreef:
Ah ja en dan kun je je er ook mentaal weer meer op het afscheid voorbereiden Moniek
Heb je al iets anders om op te leiden? Of op zoek?

Ja ik twijfelde ook over nog een keer scheren en ik dacht net als Getup. Ik vind paardlief er wel wat “slordig” bij staan nu en hij zweet ook alweer sneller. Heb einde maand nog wedstrijd ook dus twijfel nog even verder of ik hem toch nog ga doen.

Misschien was het “slordige” van je dochter dat het paard wat over tempo ging?

Ik heb nog niets op het oog, zeker omda5 het soms nog weleens lang kan duren voor ze verkocht zijn.
Dan heb je er 1 gezien waar je helemaal gek op bent, is ie weg als je kan kopen :') Dus ik wacht met kijken tot Mac verkocht is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:52

Ik scheer wanneer we willen :o, heb echt nog nooit gehad dat een zomervacht
in de problemen kwam :) Nu moet ik wel zeggen dat februari meestal wel de laatste keer is
hoor :) Daarna is het vooral alleen benen en baarden bijscheren :)

Hahaha 21 sec :)) Had je dochter gereden op turbostand :D

Groot gelijk Moniek, zal je altijd zien inderdaad, heb je ineens twee paarden :))

Gekke vraag wellicht, maar heb echt geen idee, welke versie B proef 18 / 19 is actueel? Wil graag e.e.a. uitprinten :)

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:57

De proeven van de uitgave 2022 zijn actueel

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:04

Dries1990 schreef:
De proeven van de uitgave 2022 zijn actueel

Top, dankjewel, dan stel ik deze maand mijn man nog even gerust met het
niet aanschaffen van een proevenboek :+ :D :$ :P

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:22

Ah ja dan kun je inderdaad beter pas kijken als je ook kopen kan Moniek.

Ik zal dit weekend maar eens beslissen wat ik ga doen. Wel/niet scheren :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:55

Ik ga toch nog niet op wedstrijd voor eind maart en ze staan hier heel veel buiten.
Dus ik laat t lekker zo.

Mijn merrie was dit jaar helemaal niet geschoren zelfs. Heeft niet zo veel haar en stond door mijn ongelukjes 2 maanden stil.

T is nj trouwens ook onder 0 , maar wel mooi weer!

Tja geen idee wat de meneer van de kür hier nu mee moet :D . Misschien was er iets verschil in afmetingen bak en dochter sneed hoeken af _-:( .

Misschien haar nog n keer in de bak laten rijden waar ik was. Probleem is , dat ik dus ook echt ruim buiten de toegestane tijd was en we in dat geval iets moeten veranderen.

Is nog niet zo simpel , zeg

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 10:55

Hmmmm lekker nog even verder puzzelen met die kür dus

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:35

Mooi setje BloemBloem!

Gefeliciteerd Moniek *\o/*
Inderdaad een lastig besluit maar het is een dure hobby. Je moet doen waar jij blij van wordt en als dat vooral bij het opleiden ligt dan is de keuze duidelijk. Desalniettemin zal het ongelofelijk moeilijk zijn als het moment daar is, jullie zijn inmiddels al zo’n tijd een team.

Hier ook eentje die alweer een goed jasje heeft terug gekweekt. Hij zweet ook weer behoorlijk. Gelukkig begint hij inmiddels al te verharen en heb ik voorlopig nog niks gepland staan dus ik laat hem rustig in zijn zomervacht komen. Ook geen zin om nog weer een extra deken erop te gooien. Hij staat nu onder een Bucas Atlantic 200gr. Die gaat van -12 tot +8 en heeft een Derma-care voering dus daar kan ik hem ook nat onder wegzetten zelfs. Ideaal.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:43

Ja die voering van Bucas is inderdaad ideaal. Had allemaal Bucas dekens voor mijn vorige paard. Maat kon ook op deze maar helaas. Met 10 seconden ligt Bucas scheef op deze en ook echt zo dat er meteen schuurplekken komen. Nu alles van horseware. Ook megafijn hoor maar ik mis die voering van Bucas soms wel :D

In ieder geval hier besloten niet meer te scheren. Het is ook weer geen mega vacht en zo lang duurt het nu niet meer voor het weer vanzelf gaat.

Gisteren was ik voor het eerst naar Marlon van Wissen voor een privé les. Ik was een beetje nerveus omdat je dan nog niet weet of het een beetje een match is qua instructie maar het was erg fijn en we hebben huiswerk.
Volgende week gaan we weer naar haar toe.

Wij hebben dan de 22ste nog weer een wedstrijd gepland staan dus kunnen we daar ook het huiswerk proberen toe te passen. We sleutelen en leren lekker verder. +:)+

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:08

moniek21 schreef:
Het was even stil van mijn kant, maar afgelopen zaterdag hebben Mac en ik ons Inter 1 debuut gemaakt..
De laatste keren was ons debuut ( ZZZ en LT ) steeds net niet … maar dit keer was het wel gelijk raak met 62,3% super tevreden. Ik train nu rustig met hem door en hij komt daarbij ook te koop.. het valt me zwaar maar ik merk dat ik het opleiden toch leuker vindt dan het “doorrijden”..

Gefeliciteerd, mooi debuut!
Heel jammer dat hij te koop komt, maar anderzijds wel het perfecte moment voor verkoop.
En dan weer starten met een jonkie is ook leuk

Melzazu fijn dat de eerste les goed is bevallen!
Ga je volgende weekend ook naar Vorden? :) Wij mogen daar zondag weer starten

Kendall vorige week even vrij gehad, bak was hard en weekje vrij ook wel even lekker voor haar.
Afgelopen week weer opgepakt en komende week weer lessen en concours :)
Eind maart voorzichtig Z2 debuut opgegeven :D Wissels op diagonaal gaan nu meestal goed, vanuit contra/appuyement zijn nog wat lastiger maar met nog ruim een maand te gaan denk ik dat we het dan maar gewoon eens moeten proberen en kijken waar we staan.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:23

Hier vandaag ons B-debuut gehad. Echt nog zat verbeterpunten natuurlijk en het mag allemaal veel vloeiender, maar ik was al hartstikke trots dat we gewoon de baan op een fatsoenlijke manier rondkwamen. Dat was mijn voornaamste doel. Toch nog in de eerste proef 181 punten gescoord en in de tweede proef 186,5 en zelfs een eerste prijs mee naar huis mogen nemen :D Echt nooit verwacht en ik ben echt heel trots! Ze was een stuk relaxter nu in de binnenbaan dan normaal in de les :') Dan wil ze nog weleens spoken zien, haha.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:29

Eindelijk na een aantal maanden weer ingeschreven voor een wedstrijd! We gaan 15 maart naar een haflinger wedstrijd. Hij is momenteel erg fijn te rijden, zijn spieren houden het tot nu toe ook goed vol (spierbevangen geweest in november)
Hij is wel moddervet geworden door de rustperiode....
Eens zien of hij 2 proeven kan volhouden op ander terrein.
Misschien doe ik de week ervoor nog 1 proef op onze eigen vereniging als generale en oefenrondje
Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 18:40

@melis: Ja klopt wij gaan zaterdag inderdaad naar Vorden! Jij ook alvast veel succes dan die zondag.

@goldenarrow: wat goed!! Van harte gefeliciteerd. Superleuk dat je ook een eerste prijs had zeg. Dat is een mooie opsteker en daar mag je zeker trots op zijn.

@Fleur: wat mooi dat hij weer fijn te rijden is. Leuk dat je weer gaat starten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:06

goldenarrow schreef:
Hier vandaag ons B-debuut gehad. Echt nog zat verbeterpunten natuurlijk en het mag allemaal veel vloeiender, maar ik was al hartstikke trots dat we gewoon de baan op een fatsoenlijke manier rondkwamen. Dat was mijn voornaamste doel. Toch nog in de eerste proef 181 punten gescoord en in de tweede proef 186,5 en zelfs een eerste prijs mee naar huis mogen nemen :D Echt nooit verwacht en ik ben echt heel trots! Ze was een stuk relaxter nu in de binnenbaan dan normaal in de les :') Dan wil ze nog weleens spoken zien, haha.

Wat een mooi debuut! Gefeliciteerd!

Voor ons is het allemaal nog een beetje spannend, ik trof de pony gisteren met een bebloede mond aan := DA is geweest, bleek een gebroken kies te zijn die tussen twee andere kiezen terecht was gekomen en haar tong zowat doorboorde, zo zielig! Inmiddels is het stuk eruit en is alles afgevlakt, nu twee dagen geen bit in en dan mogen ze weer aan de slag.

Starttijden zijn inmiddels bekend voor zondag, maar ik zit wat te stoeien met de voorbereidingstijd, ben er al zo lang uit en wil dochter graag goed begeleiden. Pony mag zeker wel 35 minuten losgereden worden, dan zijn de ergste "spatjes" eraf.

Hoe lang doen jullie er allemaal over, inclusief vlechten etc. Help deze moeder :+ :))

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:19

@Fleur: Wat leuk zeg! Fijn dat hij zo lekker te rijdrn is nu.

@BloemBloem: Ik heb van de week denk ik een uur gedaan over het toiletteren, inclusief wassen van de staart en voeten (heb een vos). Ik heb dat de dag van tevoren gedaan en paard in een sleazy/slicker gezet. Op de dag zelf hoefde ik er dus alleen een borstel overheen te halen. Ik heb ongeveer 20 minuten losgereden en wilde een half uur daarvoor al aanwezig zijn om me aan te melden en voor het zadelen e.d.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:26

Ik was de staart indien nodig een dag ervoor.
Reken meestal 30 minuten voor poetsen en vlechten :') . Maar bij mij staat ze aan huis en kan ik dat dus eventueel wat eerder doen en ze dan nog n uurtje laten staan met hooi terwijl ik binnen in huis ben.
Heb 2 bruinen die amper vies zijn.

Ik ben er altijd een uur tot 1.5 uur voor starttijd .

Als je 35 min wilt losrijden ( en eerst moet je nog losstappen) en rustig wilt zadelen ( meestal doe ik dat terwijl dochter haar laarzen en jasje en cap aandoet) heb je die tijd wel nodig.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:57

Bedankt voor jullie adviezen :), aanstaande zondag is lekker op eigen
terrein, daar ben ik erg blij mee :D Wassen zullen we inderdaad de dag ervoor doen.
Het is alleen een bruin bonte :roll: Heb maar de NAF Brighter than White gekocht, die kunnen we ook
een dag ervoor aanbrengen en op de dag zelf eraf poetsen, tenminste zo zegt de gebruiksaanwijzing :+ Dan is het alleen een kwestie van de ergste plekken weghalen op de dag zelf :)

Knotten zal ik zelf doen, dus daar reken ik maar een uur voor, hebben we lekker alle tijd :)