Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:49

linda2008 schreef:
whahaha _O- wat schattig dat je dat even dacht :') Raik moet waarschijnlijk ook opnieuw onder het mes over een tijdje, dus zo lang het nog kan wil ik wel nog eens proberen richting 190 te komen... :D maar dat zal al een hele prestatie voor ons zijn hoor :o hihi
Nou hup, nu gauw over naar het M2 jij ! ~~}>

Beterschap!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:53

Dee_Es schreef:
Jika, super, gefeliciteerd!

Leuk dat er hier ook jury's zijn die ook simpele paarden waarderen. Ik vind mijn paard ook z'n gewicht in goud waard hoor, is echt m'n maatje <3

Thnxxxx en ik vind een correct en netjes voorgesteld paard ook een stuk fijner dan een benenzwaaier. Ik waardeer het dan ook graag als iemand het paard netjes rond stuurt ipv zoveel kabaal aan de voor-, zij-, achter- en onderkant

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:55

B en L mag in 20x40, al is 30x60 de standaard op wedstrijd (en indoor 20x60 omdat er bijna geen 30x60 binnenbanen zijn).
M/Z/ZZ moet in 20x60 of 30x60 omdat je dan ook de tussen letters gebruik.
Vroeger hadden ze speciale 20x40 Z en ZZ proeven, dat waren super technische priegel proeven, voor mijn merrie toen echt super. Die schitterde niet in diagonalen over strekken(korte pootjes, grote baan), maar het schakelen tussen de gangen en de oefeningen kon ze super.

Ik heb een 20x40 bak en een 20x60 grasbaan thuis om in te rijden.

Morgen clinic met het 2span, hopelijk dit weekeind nog wel een proefje filmen, weet nog niet met welk span :') .

shirleyp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:03

Hoewel ik echt wel kan genieten van een paard met een veertje, vind ik een zorgvuldig gereden constante en gecontroleerde proef ook zeker minstens zo fijn om naar te kijken! Vooral wanneer mensen de moeite hebben genomen om zich echt te verdiepen op hoe een figuur of oefening gereden moet worden. Gebroken lijn echt over de X rijden bijvoorbeeld, of bij een volte bij C niet de hoek door kachelen maar deze afronden :j Dat soort kleine dingen maken de proef echt af.

Vind het ook altijd mooi als ‘enkele passen verruimen’ duidelijk wordt gemarkeerd. Zichtbaar voorwaarts en zichtbaar weer terug. Ik zie nog best vaak ruiters die direct na de hoek gasgeven en het dan langzaam laten leeglopen op de diagonaal. Zo zonde! Ik zie liever een paar echt goede passen.

Ik ga morgen zelf even proberen een proefje te filmen. Wel kriebels zeg... Vind het zelfs thuis best spannend :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:24

Ik ben een tijdje afwezig geweest maar heb een vraagje voor de Z ruiters / filmers. Als je een ring moet uitzetten maar je hebt geen dichte ring. Hoe zetten jullie hem dan af? Of heb je ook wel ingestuurd met alleen bordjes?

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:31

_Anneruth schreef:
Ik ben een tijdje afwezig geweest maar heb een vraagje voor de Z ruiters / filmers. Als je een ring moet uitzetten maar je hebt geen dichte ring. Hoe zetten jullie hem dan af? Of heb je ook wel ingestuurd met alleen bordjes?

Ik had ergens gelezen dat indien je geen afgesloten ring hebt je bij iedere letter een balk oid kan leggen als afbakening. Kan het alleen even niet vinden

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 00:10

Ik zag op de app dat je nog de proef van het 1e kwartaal mag insturen.
M1 proef 15 paard vervalt 4 april
Betekend dit dat ik zondag nog een proef 15 mag filmen en insturen?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:28

_Anneruth schreef:

Wij hebben de 1e keer alleen de hoeken afgezet met balken.

Gister hebben we gefilmd in een afgesloten baan, die stond deze week bij ons op de vereniging om te gebruiken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:48

Ah, dank je JiKaLeNiPau. Dat zal al schelen.
@Buxy: werd dat wel goedgekeurd? Alleen met hoeken?

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:16

Hartje schreef:
Ik zag op de app dat je nog de proef van het 1e kwartaal mag insturen.
M1 proef 15 paard vervalt 4 april
Betekend dit dat ik zondag nog een proef 15 mag filmen en insturen?

Dat zou heerlijk zijn... Proberen hrt laatste puntje nog even met deze proef te halen... :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:04

Het lijkt mij toch dat je vanaf 1 april de nieuwe proef moet filmen. Dat is de geldige proef. Tot 4 april de oude proef inleveren is omdat proef week oud mag zijn en je dan nog de oude proef rijdt.

Ik zou het wel heel slecht vinden als je ineens zou mogen kiezen dan. Je moet elke proef kunnen rijden, vooral als je wil promoveren. Dan moet je in de klasse gewoon alle 4 de proeven kunnen rijden. Op 4 april snel nog de proef van maart rijden zou ik niet akkoord mee gaan als ik de knhs was, omdat er per 1 april een nieuwe proef geldt.

Gefeliciteerd met de resultaten! Super xeg! Hier ook zon htk paard, scoor ook juist met correct en vriendelijk rijden. Dus constante aanleuning, goede figuren en constant tempo en impuls. Heel anders als de vorige die spectaculair was, maar minder constant.

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:20

@MyWishMax Kan die andere proef ook wel rijden hoor... :+ :D ... No problem...

Rij ze uit mijn hoofd... en heb het al druk genoeg met studeren ... Dus gewoon ff voor het gemak... **\O/**

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:22

Nou het lijkt mij dus niet, tot 4 april is omdat je een week oude proef mag inleveren en die dus voor 1 april gefilmd is en de oude proef. Dan rijd je dus op de dag van filmen de geldige proef. Als je na 1 april filmt zou je de geldige proef moeten rijden, dus de nieuwe, lijkt mij. Net zoals bij normale wedstrijden. De dag van rijden bepaalt de proef.

LexNaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:25

MyWishMax schreef:
Nou het lijkt mij dus niet, tot 4 april is omdat je een week oude proef mag inleveren en die dus voor 1 april gefilmd is en de oude proef. Dan rijd je dus op de dag van filmen de geldige proef. Als je na 1 april filmt zou je de geldige proef moeten rijden, dus de nieuwe, lijkt mij. Net zoals bij normale wedstrijden. De dag van rijden bepaalt de proef.

Hoe het is is het... en daar ga ik me niet druk om maken verder op deze mooie zaterdag :)

SkyenMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:02

Voor ons allemaal nieuw...dochtertje heeft afgelopen week haar eerste b proefje gereden en ingestuurd. 189 dus winstpuntje maar wanneer wordt dat winstpuntje bijgeschreven op mijnKNHS? En als dat nog niet bijgeschreven staat mag ze dan al wel B springen?

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:18

SkyenMac schreef:
Voor ons allemaal nieuw...dochtertje heeft afgelopen week haar eerste b proefje gereden en ingestuurd. 189 dus winstpuntje maar wanneer wordt dat winstpuntje bijgeschreven op mijnKNHS? En als dat nog niet bijgeschreven staat mag ze dan al wel B springen?

In de loop van de week wordt het bijgeschreven en ja hoor ze mag springen. Je kunt toch aantonen dat ze een wp heeft behaald voordat ze gaat springen (de uitslag van de proef)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:37

Gister avond laat ingestuurd.. Vanmorgen vroeg al punten *\o/*

MelissaSKy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:05

Ik wacht de punten van mn 2e ingestuurde proef (afgelopen dinsdag) even rustig af haha. Ben heel benieuwd!

M_Bronkhorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:33

Ik heb vanochtend mijn eerste L2 proef ingestuurd. Ben heel benieuwd naar de punten. ☺️ Tuurlijk nog wel wat dingetjes, maar zo voor de eerste keer best tevreden

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:39

Ik ben nu 10 L1 combi's aan het beoordelen, tot nu toe erg blij met wat ik zie :) Kan ook echt 9-ens kwijt (maar ook 4-en ;)). Wel 2 (van de 3 die ik nu gehad heb) moeten wijzen op de neusriemcontrole, werd aan de zijkant getoond ipv op het neusbot, maar beiden wel duidelijk los genoeg.

SkyenMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:21

JiKaLeNiPau schreef:
SkyenMac schreef:

In de loop van de week wordt het bijgeschreven en ja hoor ze mag springen. Je kunt toch aantonen dat ze een wp heeft behaald voordat ze gaat springen (de uitslag van de proef)

Dankjewel!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:46

Mag ik mij melden? Vandaag met mijn paard ons b-debuut gemaakt!

Ik heb mijn 1e eigen paard nu bijna 2 jaar en al snel begonnen de blessures en problemen. Nu een jaar getobd met een tussenpeesblessure. We zijn nu zover in de revalidatie dat we een b proefje kunnen rijden, dus ik dacht waarom niet :D
Eindelijk, na al die tijd. Gisteravond nog alle kaartjes van mijn wedstrijdspullen getrokken. Dat lag al ruim een jaar in de kast. :o

Vanmiddag ingestuurd en zoo benieuwd naar mijn punten! Ik hoop dat ik ze snel krijg. Ik vond mijn proef netjes en correct gereden op de letters en lijnen, alleen de aanleuning is nog niet heel constant.

Leuk om hier mee te lezen, ook wat jurys aangeven wat ze graag zien!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:24

SpikkelFire schreef:
Mag ik mij melden? Vandaag met mijn paard ons b-debuut gemaakt!

Ik heb mijn 1e eigen paard nu bijna 2 jaar en al snel begonnen de blessures en problemen. Nu een jaar getobd met een tussenpeesblessure. We zijn nu zover in de revalidatie dat we een b proefje kunnen rijden, dus ik dacht waarom niet :D
Eindelijk, na al die tijd. Gisteravond nog alle kaartjes van mijn wedstrijdspullen getrokken. Dat lag al ruim een jaar in de kast. :o

Vanmiddag ingestuurd en zoo benieuwd naar mijn punten! Ik hoop dat ik ze snel krijg. Ik vond mijn proef netjes en correct gereden op de letters en lijnen, alleen de aanleuning is nog niet heel constant.o

Leuk om hier mee te lezen, ook wat jurys aangeven wat ze graag zien!

Welkom!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:56

Gisteren voor het eerst een online proef opgenomen. Wilde er eigenlijk niet aan meedoen omdat we het juist moeten hebben van het rijden en kilometers maken op ander terrein.
Nu had de rijvereniging deze week 2 banen in de hekjes staan dus dat was een mooie gelegenheid om een keer een proef in te sturen.
L1 proef 8 gereden, losrijden ging fijn maar merk echt dat ik zelf een half jaar geen wedstrijd heb gereden en echt ritme mis. Reed haar voor het gevoel achteraf teveel uitelkaar, zelf te strak en daardoor ook te slordig in de afwerking. Als ik het terug zie is het beeld zeker niet slecht maar niet zoals we kunnen.
Toch maar even weer iets meer proef gericht gaan trainen zodat we hopelijk binnenkort weer een meetmoment mogen rijden.

Hoelang duurt het vaak bij jullie voor je de punten hebt?

SkyenMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:35

melissa_93 schreef:
Gisteren voor het eerst een online proef opgenomen. Wilde er eigenlijk niet aan meedoen omdat we het juist moeten hebben van het rijden en kilometers maken op ander terrein.
Nu had de rijvereniging deze week 2 banen in de hekjes staan dus dat was een mooie gelegenheid om een keer een proef in te sturen.
L1 proef 8 gereden, losrijden ging fijn maar merk echt dat ik zelf een half jaar geen wedstrijd heb gereden en echt ritme mis. Reed haar voor het gevoel achteraf teveel uitelkaar, zelf te strak en daardoor ook te slordig in de afwerking. Als ik het terug zie is het beeld zeker niet slecht maar niet zoals we kunnen.
Toch maar even weer iets meer proef gericht gaan trainen zodat we hopelijk binnenkort weer een meetmoment mogen rijden.

Hoelang duurt het vaak bij jullie voor je de punten hebt?

Hoi Melissa, hier duurde het maar 2 dagen.