[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:49

Gaaf paard optiwolk! Enne. Yess. Zo te zien hoef jij helemaal nergens zenuwachtig voor te zijn! Ziet er super uit.

Ik heb ook nog een kiekje van het Haflingerevent.
Afbeelding
Hij deed het zo knap ondanks dat hij eerder zo geschrokken was in die ring.

Hier heb ik voorlopig even geen wedstrijden meer. Ik moet wat dingetjes oplossen met zijn voeten en toch echt weer opzoek naar een instructeur vinden die bij me past en ons echt verder kan helpen. (En daarbij ook verder kijkt dan de neus lang is.)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:02

Bedankt Peelie. Toch wel. Stikzenuwachtig. Zo lang naar toe geleefd en op het laatst koudwatervrees.
Wat zoek je in een instructeur? Gave haf trouwens!

Heel leuk paard optiwolk! Jammer dat je punten niet klopten met je gevoel. Is altijd balen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:06

Welkom Yess! En gefeliciteerd met de eerste punten :)

Optiwolk, knap dier! Leuk om die foto's te zien, beetje beeld krijgen bij iedereen :)

Lastig dat je geen passende instructie kan vinden Peelie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:44

Pfff... eerst ff update van Wietse. Moet het echt ff van me afschrijven.

Gisteravond temperatuur mooi verlaagd. Vanochtend telefoon: 37,8 *\o/*
Vanmiddag even heen, beetje wandelen zodat het vocht wat weg kan in het been. Ging niet heel fanatiek. Hij kan z'n been wel naar voren zetten maar buigen in de sprong is pijnlijk. Nouja... hoe zouden wij lopen met een fikse ontsteking in de lies... :+
Ohja en voor en na even gekoeld.
Toen toch nog maar even getempt, weer 40 graden.... ;(
Dierenarts gebeld, die maakte meteen twee spuiten klaar. Dexametason (schrijf ik het nu goed?) en antibiotica. Ze spoot meteen de AB in, waarna hij in shock raakte... De horror... als 600 kilo compleet in paniek ter aarde stort en je niets kan doen.
Gelukkig had ze de dexametason al klaar, zodat ze die meteen kon spuiten. Hij kwam daardoor gelukkig heel snel uit de shock. Stond weer op en was met een minuut of 2 ook weer bij zinnen.

Shock kwam waarschijnlijk doordat de AB per ongeluk in een adertje was gekomen (wordt ook altijd voor gewaarschuwd zei dierenarts). Maar bah.. dat wil je niet zien.

Daarna was hij gelukkig weer vrolijk, op zoek naar snoepjes. Maar het lichaam kan de ontsteking zelf duidelijk nog niet de baas. Morgenochtend komt de dierenarts weer...
Straks nog even bellen, ik zou vanavond op tijd op bed... :+

Mellamoshan, wat heerlijk zo'n weekendje!

Absque_Dubio, ben heel benieuwd wat jij ervaart! Komt die van jou dan ook terug in de travers?

Optiwolk, prachtige plaatjes! Ziet er hartstikke goed, verstandig om dit in je achterhoofd te houden en niet die tegenvallende punten!
Wat zit je ook onwijs netjes!! Ben er jaloers van!

Yess, welkom!

Peelie, ik ben terug gegaan naar iemand die mij door en door kent. Zij kijkt absoluut verder. Ondersteunt tussendoor ook gewoon via de app, kan haar altijd bellen. Krijg ook regelmatig tips en artikelen toegestuurd die echt op mij slaan. Niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Die foto is trouwens echt supergaaf!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:26

Eigenaar belde net, 38.6 :)

Super lief... hij weet dat ik een zware week heb gehad met consignatiedienst op het werk en dat ik vanavond vroeg op bed wilde.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:44

Welkom yess!!

Oef Janine, voorzichtig positief nieuws dan toch.
Wel gek. Heeft de da al een idee wat het kan zijn?

Mijn zit ... ik heb nog wel wat de neiging tot stoelzit. We gaan nog een klein dingetje veranderen aan Mn zadel en als ik dan nog die handen netjes laag leer houden

Succes met de zoektocht Peelie!
Vind t wel fijn zon haf in de sport.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:19

Bedankt Noukie en Janine en Optiwolk.

Heftig joh janine. Ik zou gek worden als ik mijn paard zo ter aarde zou zien storten. Hopelijk knapt hij snel verder op.

Aan de startenden onder ons: hoe vaak gaan jullie op concours?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:26

Ik start eigenlijk wanneer ik zin heb, ik vind het t belangrijkste dat het leuk is en blijft en doe het dan ook voor de lol

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:19

Mooie foto's hierboven allemaal.

Wat heeft je haf met zijn voeten peelie?

Schrikken janine! Lijkt me ook! Wat een lieve staleigenaar zeg. Menig eigenaar gaat echt niet temperaturen.

Starten deed ik heel wisselend. Ene keer drie weken achter elkaar. Andere keer weer anderhalve maand niet. Beetje afhankelijk van welke locaties wedstrijd hebben, je zoekt toch degenen eruit die je fijn vind.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:19

miicchhellee schreef:
Ik start eigenlijk wanneer ik zin heb, ik vind het t belangrijkste dat het leuk is en blijft en doe het dan ook voor de lol

Dus niet echt een bepaald ritme. Is je paard dan ook heel makkelijk? Als je bijvoorbeeld een tijdje niet op pad bent geweest?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:22

mellamoshan schreef:
Starten deed ik heel wisselend. Ene keer drie weken achter elkaar. Andere keer weer anderhalve maand niet. Beetje afhankelijk van welke locaties wedstrijd hebben, je zoekt toch degenen eruit die je fijn vind.

Ik probeer zelf een beetje ritme te houden. Klasse doorrijden en ongeveer elke 3-4 weken een keer starten en dan als ik de punten binnen heb, thuis weer even verder knutselen voor de volgende klasse. Maar ik heb zelf ook wel last van spanning en als er te veel tijd tussen zit heb ik te weinig routine.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:25

miicchhellee schreef:

Hier ook. Gemiddeld genomen houdt dat voor mij in dat ik 1x per maand start. Maar ik blijf ook rustig 2, 3 of zelfs meer maanden thuis om lekker door te rommelen.

Janine, wat een horror. Gelukkig is de koorts weer gezakt. Update je ons morgen?

Wat ik zoek in een instructie? Iemand die echt verstand heeft en mij niet een uur lang gaat vertellen hoe leuk mijn paard is. Daar heb ik niks aan namelijk. Iemand die echt ervaring heeft met het hogere niveau en bij voorkeur ook met Haflingers. Dat is toch net ff anders rijden als een kwpn op "automatische piloot". En ook nog een beetje betaalbaar. Dus niet €1,-/min. Dat vind ik voor een keertje wel leuk, maar niet op regelmatige basis.

Ik was een advertentie van Aimee Weise tegen gekomen. Iemand die haar kent?

Enne. Bedankt voor de complimentjes. Ik heb precies nog zo'n foto op een ander moment in de proef. Over een constant beeld gesproken :P

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:08

Peelie, nee ik ken haar niet.

Ik heb een instructeur die me echt technisch leert trainen en verbeteren. En een instructrische die meer proeftechnisch kijkt en let op het mentale aspect. Zij zorgt voor extra inzichten en net weer andere puntjes op de i. Beiden veel ervaring met opleiden tot en met de GP. Voor mij echt de perfecte combi. Wel prijzig. Beiden meer dan een euro per minuut. Dus wekelijks lessen zit er niet in. Hoeft ook niet echt. Vind het altijd fijn om zelf te kunnen knutselen en voelen en oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:28

Jeetje schrikken Janine!

Mooie foto peelie :)

Ik start wel vaker mijn paard heeft dat nodig hij is snel bang en kijkerig. Als ik hem veel meeneem is dat heel veel minder stress voor hem.

Hier even baal momentje. Lijkt erop dat die zich aangetikt heeft en nu schiefel op z'n been.. niet warm kreupel of wat. Loopt als een tierelier. Maar het hoort er niet.. heb mijn da maar even gemaild. Goddank wel het ander been als waar hij vorig jaar peesblessure had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 06:56

Klinkt goed Yess.

Balen Yvanka. Hopelijk blijft hij goed lopen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:18

Ik moet zeggen dat ik een euro per minuut (40 voor drie kwartier) niet heel gek vind. Je wil ook kwaliteit.. heb het dubbele betaald en dat was het ook absoluut waard :D alleen dan ging ik minder vaak.
Aimee ken ik een heel klein beetje. Zag de zondag op de startlijst in Soest, je zou kunnen kijken daar of het rijden je aanspreekt..

Ik start wanneer ik zin heb. Afhankelijk van waar ik in de training sta, wat ik wil proberen en waar de leuke wedstrijden zijn. Regelmaat vindt de mijne ook wel fijn, dus nieuw in een klasse ga ik wel iets vaker. Maar nu puur wanneer ik zin heb om te gaan :)

Wat schrikken Janine! Hopelijk knapt ie verder wel snel op

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:20

Ik had iemand gevonden maar die komt alleen voor een uur. En dan 60 euro. Tjah. Dat gaat niet lukken 1x per week. Heel misschien om de week.

Ik wil uberhaubt ook vaak niet langer als een half uur les. Hooguit 3 kwartier. Ik rij mijn paard zelf los en uit. Daar heb ik geen begeleiding bij nodig.

En als het echt goed is wil ik best een half uur les a 30 euro. Maar die echt goede les ben ik tot nu toe nog niet echt tegen gekomen.

Van wie heb jij les noukie?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:31

Yess schreef:
miicchhellee schreef:

Dus niet echt een bepaald ritme. Is je paard dan ook heel makkelijk? Als je bijvoorbeeld een tijdje niet op pad bent geweest?

Nee eigenlijk niet, mijn paard is wel redelijk makkelijk in dat opzicht, ze reist super makkelijk en is ook op vreemde locatie niet gek of gespannen. Maar als ze dat wel was geweest dan zou ik dat dan voor lief nemen.
Ik denk gewoon dat ik makkelijk ben en zoiets heb van je went er ooit vanzelf wel aan haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:39

Zo ben ik ook wel een beetje. Al moet ik wel zeggen dat ik wel een beetje mn wedstrijden er op uitzoek. Ik ga vaak naar kleine en rustige wedstrijden. Om te beginnen omdat ik dat zelf vaak het leukste vind en daarbij omdat mn paard nogal over de piep kan gaan op hele drukke locaties. :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:39

Ah, die snap ik wel Peelie, als het gelijk een uur moet is het sneller veel. Ik vind dat ook lang idd. Mijne moet ik heel consequent losrijden en daarom vind ik 45min wel fijn, maar in die tijd hebben we m dan ook echt wel van losrijden tot klaar.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:48

Dat inderdaad ook een beetje Peelie, rij echt de wedstrijden die ik leuk (en soms mooi) vind. Qua drukte kan ik overal starten, maakt voor paardlief niet uit, alleen vind ik dat meestal nooit leuk :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:54

miicchhellee schreef:
Dat inderdaad ook een beetje Peelie, rij echt de wedstrijden die ik leuk (en soms mooi) vind. Qua drukte kan ik overal starten, maakt voor lief niet uit, alleen vind ik dat meestal nooit leuk :')

heel erg herkenbaar.

daarom start ik ook met regelmaat bij haflingerwedstrijden. niet omdat ik daar beter zou scoren (in tegendeel zelfs), maar gewoon omdat ik daar veel bekende tegen kom. En dat is natuurlijk leuk. Lekker babbeltje maken, kijken naar de combinaties die je goed kent. Zien hoe ze vooruit zijn gegaan. En daarbij is de sfeer gewoon heel goed op die wedstrijden, m.n. door de samenhorigheid natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:09

Ik neem juist wel grotere wedstrijden mee :j daar leert mijn paard enorm van. Zoals paar weken geleden Almelose ruiterdagen. Dan is die op kleinere wedstrijden alweer een stuk dapperder.

Haflingerwedstrijden vond ik het niveau altijd enorm laag hier :o ging liever naar een normale net als koudbloedwedstrijden. Met de fjord start ik eigenlijk alleen nog maar normaal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:20

Ik weet niet uit welke regio je komt en hoe lang het geleden is?

In de klasse B, L1 vind ik het niveau over het algemeen ook altijd maar mondjesmaats. Maargoed, aan de andere kant het is niet voor niks B of L1.

Ik was laatst bij het event, wat dan weer wel een grote wedstrijd was, en daar lag het niveau echt wel aan de maat!

Ik heb hele mooie en super kwaliteitsvolle combinaties gezien. En de eerste PSG Haf met winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:23

Ik start in drenthe/overijssel en voor de haflingerwedstrijden soms ook gelderland(o.a ermelo). Met mijn haflinger is dat nu 5 jaar geleden.

De koudbloedwedstrijden heb ik tot vorig jaar nog gereden want de fjord rij ik nog wel. Die startte ik M2 en vond dat je punten echt cadeau kreeg :=