[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:53

Ik kom ook maar weinig aan springen toe. Laatst wel leuke crosstraining in Lelystad :j
Cas is nog steeds niet helemaal in haar oude doen, maar kan er nog maar niet achter komen wat er is... Konden ze maar praten...

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:13

@Goldie lastig zeg, hopelijk issie snel weer de oude!

Ik ga vast voorzichtig blij zijn met 'mijn nieuwe' zadel. Moet nog niet te hard juichen voordat het weer tegenvalt. Naar eigen inzien ligt hij goed, voor genoeg ruimte en achter ligt hij ook netjes. Moet nog even wachten op inzicht van instructeur / zadelmaker. Ik hoop het echt zo. Anders 60 km verderop weer terugbrengen plus het is precies wat ik zoek. Ook nog eens incl. Kieffer beugelriemen, Sprenger beugels, zadelonderlegger, borsttuig, dekje, oornetje en springsingel <3

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:33

Hopelijk past het goed!
Ook vervelend Goldie, hopelijk is Cas snel de oude weer.

Ik heb op zich goed nieuws. Kreupelheidsonderzoek liet Mickey niks zien. Arts vond hem op het harde wel wat veel terug dus toch de rechter kogel uitverdoofd. Gaf geen enkel verschil. Mijn instructeur was mee en die zei ook al dat Mick gewoon een verstandig paard was dat snapt dat je op het harde niet te hard moet lopen :P
Maargoed we wisten dus eigenlijk nog steeds niks. Even overlegt en besloten om de rechter voorknie en zijn hals nog op de foto te zetten. We waren er nu toch.
Hij is vorig jaar een keer heel hard op zijn knie gevallen namelijk met longeren en er zit nog steeds wat vocht voorop. Maar zijn knie zag er top uit op de foto evenals de hals.
Dierenarts adviseerde om het rijden weer op te pakken. Trainingen niet te lang te houden. Kort maar krachtig. Niet lanterfanten want dan gaat ie struikelen en dat kan dus wel eens de 'qlue' zijn. We gaan ook een andere smid proberen. Hij staat nu op een liploos ijzer die naar achter geplaatst is. DA zei dat het niet slecht was maar hij er nog nooit een paard beter heeft zien lopen erop.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 08:42

Dat stelt toch weer een beetje gerust Laura! Mooi dat er niks geks te zien is!

Gaat er iemand nog kring starten in noord Holland noord?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:34

Zadel ziet er mooi uit Sara! Wat is het voor zadel?

Laura iig fijn dat er niks te vinden is, al is dat ook wel lastig want wat is het dan idd. Laten we hopen dat het inderdaad door het struikelen komt.

Ik heb Cas iig gisteren lekker even een grote borstelbeurt geweest, overtollig haar weer verwijderd. Ziet ook meteen al weer een stuk knapper :+
Gisteren iig van die summerfit koeken gehaald, baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. Extra vitamientjes helpen misschien wel wat :j Ze vindt ze iig heerlijk, ze blijf der voerbak maar uitlikken :9 :')

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:06

Fijn om te horen Laura!

Wij hebben de laatste buitenrit erop zitten en reizen morgen en zaterdag terug naar Nederland. Dan weer lekker met springen en crossen aan de slag :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:31

Vervelend Goldie dat ze niet zo lekker in haar vel zit. Hopen dat wat vitamientjes weer helemaal bovenop helpen.

Vervelend Laura dat ze niet echt iets kunnen vinden! hopen dat het inderdaad van het struikelen komt. Over het ijzer terugplaatsen. Ik heb een paard gehad die chronisch geïrriteerde banden/pezen rondom het hoefkatrolgewricht had. De hoefsmid in Emmeloord heeft toen ook het ijzer extra ver naar achter gelegd en een bol ijzer (aluminium) er onder gedaan. Daardoor liep die wel een stuk beter en is het einde 2 jaar uitgesteld :)

Lekker FCSA! wat zullen jullie een fijne tijd gehad hebben in Frankrijk!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:58

Ik lees altijd trouw mee maar heb even weinig gereageerd.

paljaslaura schreef:
Au Jes niet fijn!

Gismo staat bloot en Mick tegenwoordig alleen nog voor want die schaatste het hele terrein over..

Ik heb de filmpjes van mijn rondjes bekeken en het voelde een heel stuk slechter dan het eruit zag. Niet alle afstanden correct maar hij heeft wel een paar mooie sprongen laten zien zoals deze:
De hindernis na degene waar die uit stilstand overheen ging
[ [url=m/LalVMW.png]Afbeelding[/url] ]

Voel me nu weer iets minder slecht :Y)

Waar ben je gestart Lau? ''Gelukkig'' ging het zo slecht nog niet als je dacht!

Kaitlyn schreef:
Nann__ schreef:
Volgens mij mag je tussen de selecties en de Gelderse promoveren. Weet het alleen niet 100% zeker maar dacht dit van de week nog te lezen. Ik zou zeker de Gelderse in de B rijden! Jullie staan er zo goed voor. :j

Nee volgens het selectie reglement mag je tussen de selecties en de kampioenschappen niet promoveren.

Hoe sta jij er nu voor? Er mogen er 13 mee, zit je daar niet meer tussen?

Oh ja klopt, tussen de Gelderse en het NK mag je promoveren. Sorry even in de war! :Y)
Maar wij maken sowieso geen kans tenzij ik zaterdag 1e word haha, die kans is 1 op 100 dus we rijden niet tegen elkaar op de Gelderse haha.
Ben blij voor jullie dat het weer beter gaat!

SaraViavia schreef:
@Goldie lastig zeg, hopelijk issie snel weer de oude!

Ik ga vast voorzichtig blij zijn met 'mijn nieuwe' zadel. Moet nog niet te hard juichen voordat het weer tegenvalt. Naar eigen inzien ligt hij goed, voor genoeg ruimte en achter ligt hij ook netjes. Moet nog even wachten op inzicht van instructeur / zadelmaker. Ik hoop het echt zo. Anders 60 km verderop weer terugbrengen plus het is precies wat ik zoek. Ook nog eens incl. Kieffer beugelriemen, Sprenger beugels, zadelonderlegger, borsttuig, dekje, oornetje en springsingel <3

[ [url=m/CTgQ1X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk past je zadel goed! Ziet er fijn uit. Die beugels heb ik ook, zijn heerlijk. :j

Goldie schreef:
Ik kom ook maar weinig aan springen toe. Laatst wel leuke crosstraining in Lelystad :j
Cas is nog steeds niet helemaal in haar oude doen, maar kan er nog maar niet achter komen wat er is... Konden ze maar praten...

Waar crossen jullie in Lelystad? Wat balen dat ze niet helemaal zichzelf is.. Heb je het idee dat het iets lichamelijks is of gewoon een ''dipje''? Misschien wat extra vitamines geven? (Ik zie al dat je dat gedaan hebt, hopelijk werkt het!)

paljaslaura schreef:
Hopelijk past het goed!
Ook vervelend Goldie, hopelijk is Cas snel de oude weer.

Ik heb op zich goed nieuws. Kreupelheidsonderzoek liet Mickey niks zien. Arts vond hem op het harde wel wat veel terug dus toch de rechter kogel uitverdoofd. Gaf geen enkel verschil. Mijn instructeur was mee en die zei ook al dat Mick gewoon een verstandig paard was dat snapt dat je op het harde niet te hard moet lopen :P
Maargoed we wisten dus eigenlijk nog steeds niks. Even overlegt en besloten om de rechter voorknie en zijn hals nog op de foto te zetten. We waren er nu toch.
Hij is vorig jaar een keer heel hard op zijn knie gevallen namelijk met longeren en er zit nog steeds wat vocht voorop. Maar zijn knie zag er top uit op de foto evenals de hals.
Dierenarts adviseerde om het rijden weer op te pakken. Trainingen niet te lang te houden. Kort maar krachtig. Niet lanterfanten want dan gaat ie struikelen en dat kan dus wel eens de 'qlue' zijn. We gaan ook een andere smid proberen. Hij staat nu op een liploos ijzer die naar achter geplaatst is. DA zei dat het niet slecht was maar hij er nog nooit een paard beter heeft zien lopen erop.

Fijn Lau! Dat zal wel een geruststelling zijn? Ben benieuwd hoe dat nu gaat. Ik ga duimen voor jullie.

FCSA schreef:
Fijn om te horen Laura!

Wij hebben de laatste buitenrit erop zitten en reizen morgen en zaterdag terug naar Nederland. Dan weer lekker met springen en crossen aan de slag :)

Goede reis terug! Hebben jullie het naar je zin gehad?

Bij ons gaat het springen eindelijk weer fijner. Het voelt weer wat meer save ipv dat hij gauw gaat weigeren. Zal niet zeggen dat hij het niet meer doet, maar we gaan wel echt de betere kant op. :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:01

Voor specifieke problemen kan het de oplossing zijn om het ijzer wat naar achter te leggen of een wig oid eronder te maken, maar dan bij voorkeur niet voordat je weet waarom.
Fijn dat de dierenarts geen nare dingen gevonden heeft, hopelijk kan hij straks gewoon weer volop aan het werk.

Ik was gister niet in Vrouwenparochie marijke (was ook geen weer :P ). Tessa was er wel, maar niet met mijn paarden.

Goede reis FCSA! Klinkt als een geslaagde vakantie!

Mijn baby-uno heeft vanmorgen haar wedstrijddebuut gemaakt :j De wei uit was even een dingetje, want alle greppels staan tjokvol water en ze had geen zin in zwemmen :P
Ging wel heel braaf de vrachtwagen op en liep ook nog eens heel braaf foutloos door het BB :+:

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:05

Wat goed Gomir! Gefeliciteerd!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:36

Geen crosspaard dus? ;) Wel mooi debuut! gefeliciteerd.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:36

Goldie schreef:
Zadel ziet er mooi uit Sara! Wat is het voor zadel?

Laura iig fijn dat er niks te vinden is, al is dat ook wel lastig want wat is het dan idd. Laten we hopen dat het inderdaad door het struikelen komt.

Ik heb Cas iig gisteren lekker even een grote borstelbeurt geweest, overtollig haar weer verwijderd. Ziet ook meteen al weer een stuk knapper :+
Gisteren iig van die summerfit koeken gehaald, baat het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar. Extra vitamientjes helpen misschien wel wat :j Ze vindt ze iig heerlijk, ze blijf der voerbak maar uitlikken :9 :')

Het is een Fairfax zadel. Heb er zelf nog nooit een gehad en had er eigenlijk ook nooit veel over gehoord, maar nu ik me er een beetje in verdiept heb schijnen het wel hele fijne zadels te zijn. We gaan het zien :D
Heeft in elk geval verwisselbare boom, dus het lijkt me sterk dat het niet gaat passen. Morgen weet ik meer. Succes met Cas @Goldie!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:48

Fijn Nann! Was in Aerdenhout gestart. Kan voor de liefhebber wel een filmpje op YouTube gooien.
Ijzer naar achter had de smid gedaan omdat hij enorm plat staat voor. Maar de DA dacht dat een normaal ijzer met lip hij meer aan zou hebben.

Klinkt goed Gomir! Fijn :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:16

Ik zie tegenwoordig heel vaak Fairfax langskomen. Ben benieuwd of hij bevalt!

En show us Laura!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:28

Dat stuk tussen 3 en 4 liep ie dus zo door mijn hand heen. Kreeg m niet normaal in draf en hij nodigt in zo'n bocht vreselijk uit om aan je binnen teugel te komen. Wat ik ook per ongeluk deed en hij dus te laat reageerde op mijn been. Wilde hem eigenlijk in de wending al in galop hebben. Dan had het ook gepast :+

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:58

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:21

Ik moet zo parcours bouwen voor de onderlinge, lekker dan in de regen. Net even snel een tekening gemaakt nog :+
Doe zelf niet mee, nu er nieuwe snippers in de bak liggen springt het echt helemaal niet meer :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:27

Dat springt inderdaad niet fijn zo'n bak! Je heb nog best mooi weer gehad! Regen viel erg mee.

Vosje liep vandaag eindelijk weer goed! Wel met een dikke prop watten nog om haar hoef maar eerder liep ze daar ook al stokkreupel op. Hopen dat die zweer nu eindelijk uit haar hoef is en we weer wat kunnen gaan doen. Ze ziet er inmiddels als een verwaarloosd paard uit zo zonder spieren :') gelukkig ziet ze er wel blij uit :') ziet het er toch iets minder zielig uit :D

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:50

Vandaag Schimmel maar eens bij ons in Almelo op het hoofdterrein gereden, stonden nog veel Trial hindernissen en we mochten tot aan dit weekend nog de wallen oefenen dus daar maar flink gebruik van gemaakt. :o

Ze sprong echt fijn, alle wallen pakte ze zo aan, en toen nog een "sloot" geoefend, sprong ze zonder te blikken of blozen, echt enorm blij hoe ze ging *\o/*

Zou zo even kijken of ik wat foto's/filmpjes kan uploaden :)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:41

@Elitedeux gaaf, handig dat je zo kunt oefenen! :D

Fairfax zadel is super fijn, aanrader! Kan natuurlijk ook aan het model liggen, maar deze is in elk geval super. Gister even stukje met paard de weg op gegaan. Met mijn vorige paard en ponies die allemaal een stuk ouder waren had ik niet zo een vertrouwd gevoel als met deze 4-jarige. Hij was zo super braaf <3
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:12

Jullie gaan allemaal maar goed. Misschien toch binnenkort maar weer eens starten. Nu eigenlijk meer druk met hotel en vlucht zoeken voor ek springen in Götenborg, zodat we supporter kunnen zijn!! Ben benieuwt wie de vierde ruiter voor het team zal zijn, maar dat is nog even afwachten.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:59

Cool dat je naar het EK springen gaat!!! leuk leuk!

Vandaag met drie op pad geweest en misschien niet helemaal mijn dag. In het Z wou het niet helemaal lukken paard voelde moe, maar wel een paar hele fijne sprongen. Daarna de 4 jarige in de B en deed het best goed op 1 langsloper na :P daarna de grote in het L en die was ook iets meer onder de indruk dan ik had verwacht moest helaas 1x opnieuw aanrijden maar ze voelde wel stukken beter dan de vorige wedstrijd. Weer genoeg stof om te verbeteren en op naar het volgende concours.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:55

Volgende keer in st Anna?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:24

Ja vanavond opgegeven

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:46

Ik wil ook naar St Anna met de Uno in het BB en de jongens in het M.
Heb alleen nachtdienst tot half negen dus hangt er voor mij even vanaf hoe laat ze beginnen :+ We zijn twee weken lang met zijn tweeën dus ruilen is geen optie ;)