[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:19

Top naat!!

Waar sunshine en ik heen gaan zijn de buitenbanen echt heel slecht. 1 bui en de bak is al zeiknat en droogt erg slecht.
Word echt chagrijnig als het word afgelast want anders is de volgende pas in augustus

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:47

Naat, bij de ene idd alles te nat en de ander was droes. Dus blij dat ik daar niet ben geweest natuurlijk maar wel balen dat mijn L1 debuut al zoveel uitgesteld is..

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 13:48

Sunshinee schreef:
Naat, bij de ene idd alles te nat en de ander was droes. Dus blij dat ik daar niet ben geweest natuurlijk maar wel balen dat mijn L1 debuut al zoveel uitgesteld is..

Droes zit je idd niet op te wachten.

Hier in de buurt is het wel weer opgedroogd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:54

SusanH schreef:
Aflassing komt ook niet door het weer. Op de manege waar de wedstrijd zou zijn is droes geconstateerd.

Mijn man heeft vandaag wel fijn kunnen rijden en is nu L startgerechtigd in het springen. Eindelijk van de stijlpunten af.

Hier wilde mijn vriend ook heen maar hoorde ook van de droes. Helaas, maar wedstrijden genoeg in de regio. :j

Naat3 schreef:
Ik was net 1e met 198 punten!!

*\o/* Gefeliciteerd!

lovemario schreef:
Top naat!!

Waar sunshine en ik heen gaan zijn de buitenbanen echt heel slecht. 1 bui en de bak is al zeiknat en droogt erg slecht.
Word echt chagrijnig als het word afgelast want anders is de volgende pas in augustus

Kun je niet ergens anders heen?

Afgelopen weekend laatste selectie gehad. Fijn rondje gesprongen, helaas wel een balkje in de barrage maar wel weer een puntje erbij. :D

Helaas was het erg nadelig dat we eerst moesten springen en daarna pas dressuur, met het springen had ze zich al zo uitgesloofd en dat, samen met de warmte en het feit dat ze dressuur al niet heel erg leuk vindt, maakte het dat ze echt niet meer vooruit te branden was met de dressuur. Hoop kleine storingen in de aanleuning en tact en ook geen puntje.

Dacht eigenlijk niet meer met de selecties mee te kunnen. 1e selectie reed ik zelf verkeerd in het parcours en moest daardoor mijn eigen lijn kruisen om weer richting de goede hindernis te gaan, 2e foutloos en een 7e plek en nu een balkje in de barrage.
En dressuur reed ik de 1e selectie goed, 2e selectie heb ik niet kunnen rijden en de 3e selectie reed ik dus niet zo denderend.

Maar we mogen gewoon als afgevaardigde mee naar de Gelderse kampioenschappen in het springen en voor de dressuur staan we 2e reserve! *\%/*

Mijn vriend is afgelopen zondag voor het eerst dressuur gestart en heeft een nette winstpunt gehaald, dus die kan nu ook gaan springen. Hij was dolblij haha!

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:43

Wat gaaf Kaitlyn, gefeliciteerd!

Hier is het een tijdje stil geweest wat wedstrijden betreft maar komend weekend mogen we weer! We gaan zaterdag en zondag starten in Almelo. Rianne heeft echt mega sprongen vooruit gemaakt de laatste tijd dus ik hoop dat dat er op wedstrijd ook uit komt :)

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:07

Droes op stal dat lijkt mij echt een nachtmerrie, brrrrr

@ Kaitlyn wat een goede resultaten en stoer dat je met springen naar de Gelderse mag!

Veel succes Spianne dit weekend.

Ik mag zaterdag ook weer, we gaan naar Zwolle. Ik hoop dat Gadget net zo lekker loopt als de vorige keer, dan ben ik namelijk super tevreden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:41

Kaitlyn: heb je ook gereden in Nijkerkerveen afgelopen weekend? Fijn dat het springen zo goed ging!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:27

Weer een hoop bij gelezen, leuke resultaten zie ik voor bij komen! Gelukkig gaan we nu weer de goede kant op met het weer (voor zolang het duurt). Wij zijn op dit moment aan het trainen voor de L1. Zijn nageeflijkheid moet beter, mag wat meer over de rug en minder in zijn 'houding'. Hij loopt vrij hoog in zijn hoofdhalshouding namelijk... Maargoed ondertussen zijn we lekker BB aan het springen om daar wat meer ervaring in op te doen. Vind de B toch erg hoog en breed om gelijk mee te beginnen met mijn pony tussen de paarden en zeker als hij zo kijkerig kan zijn. Zo waren we zondag weer naar een voor hem nieuwe locatie geweest, superbraaf en lekker kunnen rijden en 1e geworden! Wat vind ik het toch leuk om zo een ereronde te rijden :+ :+ Van het weekend hebben we voor het eerst een crosstraining! Kijken wat we daar eens van bakken... :P Zijn er meer van jullie die alle takken van de sport willen uittesten?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:06

Succes Spianne en Iwanluver!

Susan, ja ik heb in Nijkerkerveen gereden afgelopen weekend. :j

Ohhh anoniempje een ereronde! Die wil ik zo graag een keer rijden, dat staat echt op mijn bucketlist. Dat stond zelfs voor een keer de Gelderse kampioenschappen rijden. :')
Gibbie en ik komen in het B dressuur en B springen uit, bedoeling is om na de Gelderse naar het L1 te gaan. We hebben een keer een crossles gehad en dit wil ik wel wat vaker doen. Denk dat het leuk is voor de afwisseling en dat ze nog stoerder wordt dan ze al is haha!
Verder heb ik in andere takken geen interesse om uit te proberen.

En gisteren kreeg ik een mailtje dat ik ook naar de Gelderse kampioenschappen mag voor de dressuur!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:00

Ik heb de sportnaam van Gadget gewijzigd in Go Go Gadget :D
Was heel makkelijk via mijn KNHS en gratis <<)

@ Kaitlyn, Gefeliciteerd dat je naar ook voor de dressuur naar de Gelderse mag!

@ annoniempje1 mijn paard kan ook zo in de houding lopen, maar vind het ook moeilijk om over de rug te gaan idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:47

IwanLuver schreef:

*\o/* *\%/* *\o/* Te Gek!!! Echt een hele leuke sportnaam!

Alstie zn Go Go Gadget helicopter maar niet uitklapt en zo de baan uitvliegt!!! :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:14

Neejj alleen de Go Go Gadget legs *\%/*

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:44

Wat een leuke sportnaam. Ehnlay is gewoon Ehnlay W.ST. En als ik over een paar jaar met mijn hengstje ga starten krijgt hij ook geen sportnaam (ze naam is al lang genoeg :'))

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:30

IwanLuver schreef:
Was heel makkelijk via mijn KNHS en gratis <<)

Vind ik leuk!! Hele leuke sportnaam! :D

Susan, ik heb jou gezien in Nijkerkerveen! Ik wilde je aanspreken maar ik kwam er pas achter toen je man zijn rondje had gereden en ze je paards zijn naam zeiden en toen liepen jullie naar hem toe. Net rondje hoor! Zag er fijn uit. :j

En Leane gefeliciteeeeeerd!!! *\%/* *\%/* Mega gaaf! En wat leuk dat je vriend ook rijd!

Bij ons staan wedstrijden even op een laag vuurtje.. Geen goede auto voor de trailer, en kan niet altijd de auto van mijn vriend lenen. Ben druk op zoek naar weer een goede auto maar de geschikte is nog niet gevonden. Wel gaan we zondag ons B debuut maken met springen als het goed is en maandag naar de instructieweek. Dus we trainen wel lekker door! :D

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:46

Ik ga dinsdag met 2 paarden op concours. Met de een hoop ik de B af te kunnen sluiten en de andere gaat voor de eerste keer mee :D

Kan je een sportnaam zomaar veranderen? Eentje van mij heet Castella maar ik vind het eigenlijk zo'n stomme naam. Iemand anders suggesties voor iets? :P

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:32

aniquegraaf schreef:
Ik ga dinsdag met 2 paarden op concours. Met de een hoop ik de B af te kunnen sluiten en de andere gaat voor de eerste keer mee :D

Kan je een sportnaam zomaar veranderen? Eentje van mij heet Castella maar ik vind het eigenlijk zo'n stomme naam. Iemand anders suggesties voor iets? :P

Ja via Mijn KNHS via het menu paarden & startpassen en dan bij ‘mijn paarden’ door achter de sportnaam op bewerken te klikken.

Waar ga je heen Anique? Want jij woont niet zo ver bij mij vandaan.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:10

IwanLuver schreef:
aniquegraaf schreef:

Ja via Mijn KNHS via het menu paarden & startpassen en dan bij ‘mijn paarden’ door achter de sportnaam op bewerken te klikken.

Waar ga je heen Anique? Want jij woont niet zo ver bij mij vandaan.

Dankjewel! Ik ga naar Elim

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:19

Volgens mij is het 1x gratis en wil je het nog een keer kost het volgens mij iets van €60

Mijn paardje heet First Lady dat vond ik zelf niet mooi. Dus heb haar Indy genoemd en haar sportnaam is Indypendent First Lady

Ik heb afgelopen zaterdag voor de derde keer officieel gestart. Dat ging niet helemaal goed :')
Afbeelding

Eerste proef spring ze na 3 onderdelen de bak uit :')
Tweede proef had ik ook totaal geen controle en voor mn gevoel vlogen we de bak door :=
We hadden nog 172. Ik dacht echt voor mijn gevoel 150 dus het viel nog mee.

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:39

Jammer AnneMieke maar oefening baart kunst. Gewoon hoop kilometers maken en lekker meenemen op wedstrijd dan worden ze vanzelf koeler in hun koppie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:19

Nann_: dank je! Ik heb jou niet gezien/herkend :o

Annemieke: wat zien jullie er netjes uit zeg! Jammer van je punten maar als je er meer rust in krijgt gaat dat vast goedkomen.

Ik ben al een beetje nerveus voor morgenavond :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:36

Annemieke, toevallig dat ik nu de sportnaam weet! Jij start zaterdag ook in Soest zie ik!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:14

Waarscheinlijk kan ik zonfag niet starten....hangt van mijn zadelmaker af.
Ik geloof ik word gek.
Jill is vandaag behandelt en heeft/had een spierblokade in de rug.. dit verklaart weer haar gedrag
De laatste week voelde ze erg star aan en kwam van achter niet mee.
Morgen verplicht rust.
Zaterdag kijken wat de zadelmaker zegt.
Zadel ligt er verdomme nog geen half jaar op.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:34

Annemieke oepsss! Volgende keer beter hihi
Zie kampioenschapamazones voorbij komen hihi alvast heel veel succes

Ik heb dinsdag mijn L1 debuut gemaakt. Of nouja het paard haha. Het ging echt nergens naar.. nog wel 2 wps gereden maar echt 180 en 184 haha was niet echt tevreden maar goed. Kan niet altijd goed gaan!
Aankomend weekend hele weekend op concour als het niet afgelast wordt, nu al zown zin in. Maar vandaag was ze niet fijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:01

Kaitlyn schreef:
Annemieke, toevallig dat ik nu de sportnaam weet! Jij start zaterdag ook in Soest zie ik!

Jaaaa klopt.
Lekker veel oefenen. Dus twee keer lekker achter elkaar gepland. Mij kan je niet missen met mn schimpie mocht je mij zien zeg ff hoi :D

Dank jullie wel voor de complimenten. Ik ben echt heel onzeker over alles wb mn pown we zijn nog een jonge combi kennen elkaar nog niet zo lang :j
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 14-07-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:02

Sunshinee schreef:
Annemieke oepsss! Volgende keer beter hihi
Zie kampioenschapamazones voorbij komen hihi alvast heel veel succes

Ik heb dinsdag mijn L1 debuut gemaakt. Of nouja het paard haha. Het ging echt nergens naar.. nog wel 2 wps gereden maar echt 180 en 184 haha was niet echt tevreden maar goed. Kan niet altijd goed gaan!
Aankomend weekend hele weekend op concour als het niet afgelast wordt, nu al zown zin in. Maar vandaag was ze niet fijn.

Wel nette punten hoor :j