[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:16

Noorwegen was echt geweldig <3 Een paar voorbeeldplaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook nog een buitenritje gemaakt door de bossen/bergen, heerlijk om toch nog even op het paard te zitten daar :D Wel heel anders dan mijn eigen paard van ca 1.75m :P
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:30

Prachtig!!

leeneliefje

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:44

ooooh wat een gave foto's! En mooi landschap, kon me d'r zo weinig bij voorstllen

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:05

Heel erg gaaf! Wauw

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:31

Wauw!! Hele mooie foto's aaidaa!

Zadelmaker is nu op vakantie marietje, maar zodra hij terug is ga ik inderdaad een afspraak maken.

Grappig Buxy, veel van het commentaar zie ik ook bij mij terugkomen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:17

Mooie foto's komen hier voorbij :j

Warmte was goed te doen hier... alleen die vliegen :x

Ondanks dat die meezwermde toch 182,5 en 175 :D

Had ook niet echt hoger verwacht

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:23

Niet normaal vandaag die vliegen... ik startte in Putten bij lozeman, echt top locatie maar die vliegen my God.

Gelukkig was mijn vriend echt mega fanatiek met de vliegenspray en kregen we elk kwartier een touchup haha. We hebben lekker kunnen rijden! Eerste proef heeeel fijn voor Mn gevoel, we hadden 190 punten daar voor. Opzich mooi, maar voelde wel beter dan dat.
Daarna was Azrael vrij moe en t duurde ook even voordat we daadwerkelijk mochten beginnen met de proef omdat de jury nog aan t schrijven was (of de kruiswoordpuzzel of wat dan ook) dus kwam
Echt uit onze tenen! Voelde een stuk minder flitsend maar toch wederom 190,5 punten én een 1ste plaats. Leuke verrassing dus! En de punten binnen voor t M1 dus dat gaan we dan ook maar meteen doen :))

Afbeelding

Wie is er al M1 gestart? Wat vonden jullie van de overgang? Voor mijn gevoel groter dan l1/L2

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:24

ynskek schreef:

Toch mooi een puntje mee kunnen pakken!
Waar startte je?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:59

leeneliefje schreef:
ynskek schreef:

Toch mooi een puntje mee kunnen pakken!
Waar startte je?

Zelfde als jij... geloof ook nog dat ik gelijk na jou startte...

Maar die van mij had echt mega last van de vliegen, bleef maar schudden met zn hoofd.... Zeker de 2e proef

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 20:36

Wij hebben zaterdag voor het verenigingskampioenschap gereden, bloed heet slechte bodem en ook veel vliegen.
Was alles behalve een fijne proef en hadden 180 punten.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:56

@ynsek, haaa wat toevallig! Had jij een roze shirtje aan? Ik een grijs blauwe en bruine laarzen

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:45

leeneliefje schreef:
@ynsek, haaa wat toevallig! Had jij een roze shirtje aan? Ik een grijs blauwe en bruine laarzen

Ja klopt :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:01

@ Ynskek; Gefeliciteerd!
@ Leenenliefje: Gefeliciteerd! Wat betreft de overgang; die is wel groot. Ik vond het niet heel veel lastiger, de oefeningen liggen me wel. Enigste is dat je moet doorzitten, maar tegenwoordig ook niet eens meer hele proef, je mag sommige onderdelen kiezen.
De overgang ligt er maar net aan hoe goed je je paard voor elkaar hebt. In het M willen ze echt zien dat je paard in elk geval horizontaal is, maar liever nog iets opwaarts en gesloten. Overgangen moeten op de letter, oefeningen komen ook sneller achter elkaar. Ook willen ze al wat verzameling zien, in de M2 wel meer als in de M1, maar toch. Ze zijn wel strenger in het beoordelen van het gehele plaatje.
@ Buxy; Ook gefeliciteerd met je punt

Ik heb die van mij weer opgepakt het weekend, hij loopt weer goed. Laat nog wel even de osteo komen om hem na te kijken. In principe over 2 weken ons L2 debuut, maar even kijken hoe fijn ik hem kan krijgen in de komende week. Hij heeft al met al toch ruim anderhalve week niks gedaan.
Nieuwe bit weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, vandaag maar weer proberen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:05

Ik moet zeggen dat de overstap me niet tegen valt. Moet ik ook wel zeggen dat mijn voorbereiding niet echt optimaal was met een week ponykamp vooraf dus ik mag zeker niet klagen :')

Moet wel zeggen dat ik in deze proeven de lijnen fijner vond dan proef 11 en 12 :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:10

Marietje35 schreef:
@ Ynskek; Gefeliciteerd!
@ Leenenliefje: Gefeliciteerd! Wat betreft de overgang; die is wel groot. Ik vond het niet heel veel lastiger, de oefeningen liggen me wel. Enigste is dat je moet doorzitten, maar tegenwoordig ook niet eens meer hele proef, je mag sommige onderdelen kiezen.
De overgang ligt er maar net aan hoe goed je je paard voor elkaar hebt. In het M willen ze echt zien dat je paard in elk geval horizontaal is, maar liever nog iets opwaarts en gesloten. Overgangen moeten op de letter, oefeningen komen ook sneller achter elkaar. Ook willen ze al wat verzameling zien, in de M2 wel meer als in de M1, maar toch. Ze zijn wel strenger in het beoordelen van het gehele plaatje.
@ Buxy; Ook gefeliciteerd met je punt

Ik heb die van mij weer opgepakt het weekend, hij loopt weer goed. Laat nog wel even de osteo komen om hem na te kijken. In principe over 2 weken ons L2 debuut, maar even kijken hoe fijn ik hem kan krijgen in de komende week. Hij heeft al met al toch ruim anderhalve week niks gedaan.
Nieuwe bit weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden, vandaag maar weer proberen.

Ah kijk, mijn paard loopt graag in de oprichting, was juist bezig met hem wat lager te krijgen in de B dus wat dat betreft is het voor ons wel tijd. Vanaf dat de teller op l2+5 ben ik gaan doorzitten tijdens het laatste gedeelte van de training thuis en dat steeds uitgebouwd. Dus dat zit ook wel goed (mooie woordgrap :’) ) SB en contra zijn ook beide bevestigd. Alleen ben ik bang dat slordigheden net wat strenger worden beoordeeld, dat waar ik nu een 6 heb ik straks een 5 heb. Herken je dat?

Wat heb je voor nieuw bit dan? :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:29

Toch weer wat puntjes gereden dit weekend gefeliciteerd allen!

Marietje wat fijn dat je paard weer goed loopt! Hopelijk kan je debuut over 2 weken doorgaan :)

Ik mag zondag weer op wedstrijd , het lijkt eindelijk cooler te worden vanaf donderdag dus ben benieuwd, de afgelopen dagen zat ik er steeds om 7/ 7.30 op dat ik toch maar weer een beetje kon gaan trainen. Ze loopt momenteel best fijn alleen die vliegen zorgen nog wel eens voor kopschudden }:0 Hopelijk zijn die na een beetje regenen ook vertrokken. _O-

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:50

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ik had afgelopen vrijdag regio kampioenschappen. Ten eerste super gave ervaring om eens te mogen rijden. Is voor ons namelijk niet vanzelfsprekend met die grote concurrentie. Het was 35 graden en moest om 14.43 uur. Gelukkig was het 8 minuten van stal dus besloten wel te gaan. Daar met alle geluk een plek in de schaduw kunnen bemachtigen. Heel kort los gereden en hup proefje doen. Xaffier deed alles braaf maar het was wel wat tam. Maar super tevreden als ik kijk naar het weer.

Afbeelding
Altijd blijven lachen ookal is het bloed heet :+

Afbeelding

Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:06

Oh shelly dat lijkt m sowieso een vette ervaring zon concours!! Hoe waren je punten ?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:02

leeneliefje schreef:
Ah kijk, mijn paard loopt graag in de oprichting, was juist bezig met hem wat lager te krijgen in de B dus wat dat betreft is het voor ons wel tijd. Vanaf dat de teller op l2+5 ben ik gaan doorzitten tijdens het laatste gedeelte van de training thuis en dat steeds uitgebouwd. Dus dat zit ook wel goed (mooie woordgrap :’) ) SB en contra zijn ook beide bevestigd. Alleen ben ik bang dat slordigheden net wat strenger worden beoordeeld, dat waar ik nu een 6 heb ik straks een 5 heb. Herken je dat?

Wat heb je voor nieuw bit dan? :)

Ja, dat zijn ze zeker. Het moet echt meer op de letter en overgangen moeten mooi gereden.
En wat ik zeg, je werkt een beetje richting de verzameling.

Een africhtingstrens/correctiebit.

@ Shelly; Mooie foto;s Heb je toch maar mooi meegereden! Wat waren je punten/plaatsing?

Bit bevalt niet zo, vandaag maar weer met een andere proberen. Hij wordt er mij te hangerig op.
Volgende week komt er ook een bitfitter, ben benieuwd.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:08

@Shelly21: moet wel pittig geweest zijn. Heb je daarvoor je voorbereidt om in de hitte te rijden?
Op de een of andere manier went het precies wel. Ik ben ook benieuwd naar je punten :-)

@Marietje35: kan je het 'hangerige' niet oplossen door meer overgangen te rijden?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:09

Nee, hij werd heel taai op het bit. Stalgenootje zag me rijden en zei gelijk hij loopt niet zo fijn als anders he? Ze wist niet dat er een ander bit in hing.
We zoeken door. :D :+

Donderdag komt de osteo even voor check up, denk echt dat hij een glijer oid heeft gemaakt in het land.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:24

Ik had 175 van beide jury’s. Eensgezind dus. Wat op de protocollen stond geen idee ben gelijk naar huis gegaan met die hitte. Snap het wel hoor was waarschijnlijk gewoon te braaf en te tam gereden. Maar vond het ook niet eerlijk om m alles te vragen met die temperaturen. Hij liep zijn proefje keurig door maar gewoon braaf. Tinkers kunnen de warmte al slechter kwijt dan warmbloeden en hebben ook dikkere haren dan warmbloeden.

Hifive heb me niet echt voorbereid nee. Normaal rijd ik dus niet midden op de middag in die extreme hitte. Maarja het was wel de regio en de kans dat ik er nog eens kom met een tinker straks in t M is vast niet zo groot denk ik.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:28

Toch goed gedaan hoor Shelly! Als ik zie hoe je vooruit gegaan bent, knap!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:50

Goed gedaan hoor shelly! En net wat Marietje zegt jullie gaan zo vooruit echt leuk om te zien!

Marietje balen dat het bit toch noet fijn blijkt, wekken Bitfitter laat je komen?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:59

Weet even haar naam niet, stalgenoot heeft het geregeld. :o :D