Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) toch nog 183,5 en 183 punten gehaald! En 1x 2e geworden. Heel blij mee. Ondertussen alweer M2+6
haike schreef:Ipilya, vervelend, hoop kreupelheid meeviel? Wanneer ben je uitgerekend?
deze week nog stappen en draven op het harde en dan kunnen we langzaam weer beginnen met longeren. IpilyaNL schreef:Welkom dnieze.
Ik zou me niet al te veel druk maken met het omspringen van de contra galop. Waar ik mee zou beginnen zijn de de appuyement zowel de draf als de galop. Ik heb de galop appuyement gebruikt als voorbereiding op de vliegende wissel. Persoonlijk vind ik dat deze oefening bevestigd moet zijn. Je maakt het dan veel makkelijker voor je paard om de wissel te kaken. Daarbij zou ik zeker de eenvoudige galopwissel trainen.

Cadiz is sinds n maand verkocht aan een stalgenoot en ik heb een puppy paard gekocht, dus zal nog 2 jaar duren voor die M mag starten hihi. Maar vind het wel leuk om mee te blijven lezen en soms wat posten
klein fotootje van m'n nieuwe aanwinst, Job!
. Nog nooit galopwissels gereden (behalve in de springles over balkjes geoefend) en Appuyement wel aan begonnen. Nadeel is dat ik Nathan maar 3x in de week rijd. (+ voor mij is dit ook allemaal nieuw, nooit Z gereden oid). De rest rijd de eigenaar recreatief (b niveau) en buitenritjes. Maar we oefenen lekker verder en hoop in het Z1 winst te kunnen halen
Dat is voor ons al een hele prestatie en nooit verwacht . IpilyaNL schreef:@Galeo ; Gewoon genieten.
Toen ik nog niet zwanger was, reed ik ook maar 2 a 3x in de week en 1x in de week longeerde ik hem. Die routine vind hij prettig. Elk jaar in de Winter rijden we 2,5 maand niet. Effe een winterstop en relaxen. Grappig is dat hij na de stop zowat alles vanzelf doet :-D
We rijden 10 wedstrijden per jaar, niet meer wel eens minder hihihi
Ik heb een doel om ooit Pris st. George te rijden. Weet niet hoe en wanneer en het maakt me ook niet uit of. maar ik zou het zo graag een x willen rijden. Voordeel is dat ik me niet blindstaar op wedstrijden. Ik rij mijn punten, ik train thuis 2 klasse hoger en dan zie ik wel hoe het gaat.
185,5 en 189,5 . Vooral de 2e proef liep hij heel fijn. Met 8en voor het binnenkomen en halthouden (en groeten). Contragalop ook veel 7ens
.
Sinds dit weekend 11 punten in de M1. Het gaat goed, mijn paard en ik hebben steeds een betere communicatie. Dus nog even buiten door rijden en dan de overgang maken naar het M2. 

Myour schreef:Gefeliciteerd mooie punten!!
Ipilya mooi om zo'n doel te hebben, denk dat dat ook een nog voorzichtig nieuw doel van mij gaat zijn hihi..
Kan iig zeggen dat ik een x gestart heb