[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:01

Welkom, gaaf dier!

Topic hier wel erg rustig helaas.

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:30

Idd ;-)

Kan alleen niet meer starten met een dikke buik :-D
Dit jaar zullen er geen officiele wedstrijden voor mij erbij zitten.
Mijn paardje heeft straks uim 6 maanden vakantie gehad, met af en toe een longe sessie. Vraag me af of dit allemaal wel zo goed is voor hem :-D want hij is zo gek.. meneer wil alleen maar werken werken werken en laatst kreeg ik nog te horen dat de paarden als een stel wilde door de wei crossen.
Zo kwam hij gisteren avond kreupel naar binnen *zucht*

Iig. als ik dadelijk bevallen ben, dan zullen we eerst onze conditie weer up 2 date moeten krijgen.
Ik probeer dit jaar nog wel een oefenwedstrijdje mee te pakken. Maar dat zal vooral voor de Z1 klasse worden. In 2018 starten we weer in de M2 klasse.

Ik moet zeggen dat ik die klasse wel prettiger vind dan de M1. Iig dat was tijdens mijn zwangerschap.. In de m1 kwam ik vaak zonder winstpunten thuis en in de M2 is dit nog niet voorgekomen. Haal telkens in de eerste proef ruim 1 winstpunt en in de 2e proef net geen 2 *ggrgrrrgrgrgrrg*

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:40

Hier helaas ook geen wedstrijdberichten momenteel.
Wij zijn aan het revalideren van een peesblessure.

In november heeft Don waarschijnlijk vast gelegen in stal en zichzelf aangetikt. We hebben de eerste weken gestapt en zijn begin december naar de kliniek geweest. Daar kwam de peesblessure uit de scan. Het lijkt een kleine blessure gelukkig. We mogen een half uur per dag onder de man stappen en inmiddels ook al opbouwen met wat draven op de rechte lijnen.

We zijn in februari nog een keer terug geweest en er zat al wel goede verbetering in. Klinisch was hij goed, alleen op de scan zag ze nog wel wat plekjes, dus nog even doorgaan met opbouwen zoals we deden. Eind maart mogen we weer terug.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:56

Ik ben vorig weekend na 4 maanden weer gestart, ging best goed maar helaas net geen winst: 179 en 178 punten. Aankomende zondag weer op wedstrijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:58

Ipilya, vervelend, hoop kreupelheid meeviel? Wanneer ben je uitgerekend?

Bloempie wat vervelend, gelukkig gaat het opbouwen dan al vrij vlot! Kan helaas met je meepraten, 2x al die pech gehad en duurt echt heel lang.....

Galeo, wat jammer, je zat er dicht bij! Succes dit weekend!

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:53

Ondanks even verkeerd rijden (een hele ipv kwartwending maken :') ) toch nog 183,5 en 183 punten gehaald! En 1x 2e geworden. Heel blij mee. Ondertussen alweer M2+6 :D

Hopelijk is Don snel weer helemaal de oude!

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:18

haike schreef:
Ipilya, vervelend, hoop kreupelheid meeviel? Wanneer ben je uitgerekend?

Hij heeftnog een dikke kogel.. smorgens dik overdag iets minder, na koelen nog minder. Vandaag eerste drafpassen op het harde gehad. Tis me een knuppel, kan heb beter een harnas om doen in de wei. Ik ben in mei uitgerekend
Super spannend, maar ondertussen liggen de zorgen weer ergens anders.

Bedrijf waar ik werk word beëindigd dus raak ik mijn baan kwijt. Vorige week heeft een hondje van ons de kruisband ingescheurd. We wachten nu af hoe de injectie het doet en anders toch nog een operatie ..... zucht.

Man o man... heerlijk dit

@galeo : Toppy!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:48

Gefeliciteerd galeo!

Ipilya wat een pech zo alles bij elkaar! Hoop ondertussen met paard en hond beter nieuws hebt?
En wat rot van je baan, zal ook onzeker zijn dan zo en dan helemaal met zwangerschap erbij.

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:49

Zwelling van mijn paardje is zo goed als weg joehoe :-) deze week nog stappen en draven op het harde en dan kunnen we langzaam weer beginnen met longeren.
Met mijn hondje is het nog niet ok. Bij langzaam lopen gebruikt ze haar poot, maar drafje of wandelen krijg je van die jack Russell taferelen.

Een operatie waarbij ze niet zeker weten of het nodig is. Vind ik belachelijk, de orthopeed denkt dat de voorste knieband gedeeltelijk is ingescheurd..... en daarbij DA zijn ook commerciële mensen. Jeetje, ze kijken niet eens naar hoe ze loopt.. pff ik kan foto's lezen en je kon geen afwijkende stand van de knie zien. DA schrok bij mijn uitspraak maar gaf me gelijk. Verbolgens stelde hij een ander operatie voor... man o man

Maar goed, na een discussie heeft ze een spuit in de knie gekregen en in de tussentijd kijken we hoe ze haar knie gaat gebruiken. Waarschijnlijk gaan we haar een knie-brace laten aanmeten.

Tja mijn werk.... ik heb me er eigenlijk erbij neergelegd. Mijn kindje is belangrijker en ik heb de vakbond achter me staan.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:13

Goedemiddag iedereen!

Zou ik mij hier ook mogen aanmelden?

Ik heb een eigen paard, genaamd Cavallo Rosso waar ik op het moment M1 mee rijdt.
We moeten nog 3 winstpuntjes en dan mogen we de overstap maken naar het M2.
Volgend weekend hebben we zaterdag en zondag wedstrijd, hopelijk pak ik dat weekend ook weer wat puntjes mee.

Mijn paard is een KWPN ruin van 7 jaar(Wordt dit jaar 8)
Zijn afstamming is een Johnson x Welcome.

In 1 jaar tijd zijn we door de klasses heen gevlogen en mochten we al M1 starten.
In mei dit jaar wil ik de overstap maken naar het M2.

Gelijk een vraag voor jullie,
Trainen jullie op dit moment al voor jullie wissels?
Ik had van de week een discussie met iemand die bij ons op stal was langs gekomen wat betreft de wissels te springen.
Ze vroeg aan mij hoe zij zijn wissels sprong ik gaf toen aan dat ik dit nog niet train en dus geen idee heb hoe die die zou springen.
Ze gaf aan dat je makkelijk de wissels al kan gaan aan leren als je bezig bent met de verzameling etc.
In mijn ogen heb ik juist het gevoel ik ga pas een begin maken aan de wissels zodra ik bijna aan het eind ben van het M2.
Ik ben dus erg bang dat je daardoor met je contragalop in de soep gaat lopen, dit zie ik bij veel mensen.
Die zijn al druk aan het trainen met de wissels maar bij de contragalop lopen ze hier dan weer mee klem...

Hoe is jullie ervaring hier mee?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:21

Even kort antwoord via telefoon. Ik vind dat je allang met de wissels had kunnen beginnen. Gewoon spelenderwijs. Als je paar dagen voor je wedstrijd of n week desnoods ze niet meer meepakt dan is er niks aan de hand. Wissel ook veel af tussen contra stukjes rijden en het rijden van wissels. En wees tevreden met 1 of 2 goede, niet te lang doorgaan.

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:26

Welkom dnieze.
Ik zou me niet al te veel druk maken met het omspringen van de contra galop. Waar ik mee zou beginnen zijn de de appuyement zowel de draf als de galop. Ik heb de galop appuyement gebruikt als voorbereiding op de vliegende wissel. Persoonlijk vind ik dat deze oefening bevestigd moet zijn. Je maakt het dan veel makkelijker voor je paard om de wissel te kaken. Daarbij zou ik zeker de eenvoudige galopwissel trainen.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:23

IpilyaNL schreef:
Welkom dnieze.
Ik zou me niet al te veel druk maken met het omspringen van de contra galop. Waar ik mee zou beginnen zijn de de appuyement zowel de draf als de galop. Ik heb de galop appuyement gebruikt als voorbereiding op de vliegende wissel. Persoonlijk vind ik dat deze oefening bevestigd moet zijn. Je maakt het dan veel makkelijker voor je paard om de wissel te kaken. Daarbij zou ik zeker de eenvoudige galopwissel trainen.

Bedankt voor je reactie.
De eenvoudige galopswissel nemen we in elke training mee, dit gaat echt heel fijn.

Bedankt voor de tip om het appuyement al mee te gaan nemen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:03

Bedoelde mijn reactie overigens niet vervelend hoor. Ik zie hier in de omgeving dat sommige mensen er mee wachten en dan problemen krijgen met de wissels omdat de contra rotsvast bevestigd is. Dat is wel iets om rekening mee te houden :)

Zal verder weer paar jaar duren voor ik hier weer officieel mee kan praten :P Cadiz is sinds n maand verkocht aan een stalgenoot en ik heb een puppy paard gekocht, dus zal nog 2 jaar duren voor die M mag starten hihi. Maar vind het wel leuk om mee te blijven lezen en soms wat posten :) klein fotootje van m'n nieuwe aanwinst, Job!

Afbeelding

Was de 1e x ohz bij mij op stal, hij is in totaal zo'n 9x ohz geweest nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:24

Vervelend ipilya, zit niet mee!

Welkom dnieze, dit weekend op pad voor de laatste punten of volgende week?

Myour, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuke uitdaging weer!

Over de wissels, heb er een tijdje geleden wel een paar keer wat gesprongen maar ondertussen eerst focus op contra gaan leggen. Ze vond dit heel moeilijk dus wil eerst daar sterker in krijgen. Misschien dat ik binnenkort maar weer een probeer of en hoe het lukt.
Trainde met andere paarden eigenlijk nooit echt de wissels al in M1 of begin M2, begon daar mee als ik richting het Z1 wilde.
Appuyement train ik al wel wat langer, hoewel nu met nieuwe instructrice echt even stap terug heb gezet naar de basis en dus ook even niet mee bezig ben geweest.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:02

Welkom dnieze :wave:

Wat een leukerd Myour!

Ik loop een beetje achter :o . Nog nooit galopwissels gereden (behalve in de springles over balkjes geoefend) en Appuyement wel aan begonnen. Nadeel is dat ik Nathan maar 3x in de week rijd. (+ voor mij is dit ook allemaal nieuw, nooit Z gereden oid). De rest rijd de eigenaar recreatief (b niveau) en buitenritjes. Maar we oefenen lekker verder en hoop in het Z1 winst te kunnen halen :j Dat is voor ons al een hele prestatie en nooit verwacht .

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:30

@Galeo ; Gewoon genieten.
Toen ik nog niet zwanger was, reed ik ook maar 2 a 3x in de week en 1x in de week longeerde ik hem. Die routine vind hij prettig. Elk jaar in de Winter rijden we 2,5 maand niet. Effe een winterstop en relaxen. Grappig is dat hij na de stop zowat alles vanzelf doet :-D

We rijden 10 wedstrijden per jaar, niet meer wel eens minder hihihi
Ik heb een doel om ooit Pris st. George te rijden. Weet niet hoe en wanneer en het maakt me ook niet uit of. maar ik zou het zo graag een x willen rijden. Voordeel is dat ik me niet blindstaar op wedstrijden. Ik rij mijn punten, ik train thuis 2 klasse hoger en dan zie ik wel hoe het gaat.

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:37

IpilyaNL schreef:
@Galeo ; Gewoon genieten.
Toen ik nog niet zwanger was, reed ik ook maar 2 a 3x in de week en 1x in de week longeerde ik hem. Die routine vind hij prettig. Elk jaar in de Winter rijden we 2,5 maand niet. Effe een winterstop en relaxen. Grappig is dat hij na de stop zowat alles vanzelf doet :-D

We rijden 10 wedstrijden per jaar, niet meer wel eens minder hihihi
Ik heb een doel om ooit Pris st. George te rijden. Weet niet hoe en wanneer en het maakt me ook niet uit of. maar ik zou het zo graag een x willen rijden. Voordeel is dat ik me niet blindstaar op wedstrijden. Ik rij mijn punten, ik train thuis 2 klasse hoger en dan zie ik wel hoe het gaat.

Doe ik zeker! In april weer een keer onze Kür rijden wat ook erg leuk is. De routine vind hij ook wel fijn een beetje relaxen bij zijn baasje en bij mij aan de bak. :)

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:03

*\o/* 185,5 en 189,5 . Vooral de 2e proef liep hij heel fijn. Met 8en voor het binnenkomen en halthouden (en groeten). Contragalop ook veel 7ens :) .

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:45

Gefeliciteerd mooie punten!!

Ipilya mooi om zo'n doel te hebben, denk dat dat ook een nog voorzichtig nieuw doel van mij gaat zijn hihi..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:28

Hai allemaal!! Sommige ken ik al van het M1 (of eerdere) topics en ik zou me graag hier willen melden :D Sinds dit weekend 11 punten in de M1. Het gaat goed, mijn paard en ik hebben steeds een betere communicatie. Dus nog even buiten door rijden en dan de overgang maken naar het M2.

En om dan maar gelijk met de deur in huis te vallen!! Wat vinden jullie het lastigst in de M2?

Bij ons is vooral de juiste lengte buiging altijd een doel en beter afwerken van onze proeven. Schouderbinnenwaards en traver gaan eigenlijk wel heel goed maar op concours wil dit nog wel eens te wensen over laten. Zo hadden we afgelopen weekend 2x een 5 en twee wedstrijden terug een 7,5 O:)
Dian heeft een goede galop en de contra wil ik nog meer bevestigd hebben. Thuis gaat dit heel goed maar met wedstrijd spanning verliezen we nog wel eens takt en regelmaat waardoor het soms wat rennerig wordt.

Lees dat jullie ook al met Z oefeningen bezig zijn. De eenvoudige en vliegende wissel hebben we nog niet echt mee gepakt in les maar al wel eens gereden en dat is niet zo'n probleem. Ik maak me drukker om de Appuyementen (weer die lengte buiging!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:30

Gefeliciteerd galeo, mooie punten weer!! En kür rijden is ook leuk!

Ipilya mooi doel, na zwangerschap weer lekker verder dan.

Alice welkom, bekend gezicht uit M1 topic. Tips heb ik nog niet, zelf ook nog wennen. Zal morgen ook echt proberen je films te bekijken :o

Ik vandaag debuut gehad, eerste proef wat kleine foutjes maar tevreden, 2e vond ik zelf wat minder, merkte pijp beetje leeg raakte. Na proef kwam jury uit de auto dat ze nette proeven vond en erg fijn paard, gingen ver komen op deze manier.
Uitslag viel dan ook beetje tegen, 184 en 191 en 2e prijs. Maar eigen gevoel fijn en de kop is er af en we weten waar we op moeten trainen

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:21

Leuk dat het zo goed gaat Alice! Bij ons is de lb ook lastig. Ja en verder alle uitgestrekte gangen (tinker nadeel :+ )

Mooie punten Haike!

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:47

Myour schreef:
Gefeliciteerd mooie punten!!

Ipilya mooi om zo'n doel te hebben, denk dat dat ook een nog voorzichtig nieuw doel van mij gaat zijn hihi..

Als je die klasse rijd heb ik eigenlijk alles geleerd hoe je Grand Prix oefeningen moet aanleren. Ik zou dat zo graag willen. Kan me ook niet intresseren of ik dan met 40% de ring word uitgestuurd :+ Kan iig zeggen dat ik een x gestart heb :D

Onze clubinstructrice moest laatst voor het eerst in die klasse starten. Baalde ze ook nog dat ze 63% had gereden. Kon haar wel een draai om der oren geven :j

IpilyaNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:50

Hoi Ailice

Ik denk dat je goed opweg bent eigenlijk :j
Mijn oud leraar die me laatst jureerde (NHB) vertelde dat hij vooral lette dat je goed voorbereid je oefening start. Goed de hoeken in..ook in de contra galop.
Paard meer bergopwaarts en weer meer verzamelen.

Ik moet zeggen dat ik de proeven met 13 weken - 15 weken zwangerschap gereden heb. Middendraf toch maar efkes lichtgereden. Ik haalde daar prima punten mee en was veel minder moe dan in het M1