Ik kom mij hier ook maar melden, maandag is het voor ons zover. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, ruim een jaar niet op wedstrijd geweest maar we gaan ervoor Dacht dat de L1 nu handiger was omdat er wat meer oefeningen inzitten dus dan kan ik zijn aandacht er misschien wat beter bij houden dan wanneer we alleen maar voltes rijden in de B
Iemand tips om goed voor te bereiden op de L1? Heb zaterdag mijn debuut en toch lichtjes zenuwachtig zeker voor de gallop. Ze durft nog eens verkeerd aanspringen en de gallop verruimen is ons sterkste punt niet... Deze namiddag nog les gelukkig
Ik zou gewoon een haalbare doel stellen. Mocht ze verkeerd aanspringen heb dan als doel om haar zo goed mogelijk te herstellen. Niet teveel bezig zijn wat allemaal mis kan gaan.
Hi allemaal! Ik had me een hele poos geleden al gemeld in dit topic..
Tussendoor helaas een peesblessure wat roet in het eten gooide. We waren zo fijn op weg maar helaas. Inmiddels zijn we weer back on track en staat ons eerste concours weer gepland! Voeg mij dus weer toe in dit topic als jullie dat goed vinden?!
Inderdaad gewoon haalbare doelen stellen voor jou en je paard.
Ik mag zondag ook weer, maar dus even keertje weer B starten voor het gevoel. Dan gaan we 3 weken niet en 22 juli gaan we weer L1. Grote B rubriek zondag 27 deelnemers! Ben benieuwd ga gewoon lekker genieten. Eerst als 5e en begint om 9 uur. om 12.00 uur pas dressuren, dus kan hij in de tussentijd mooi even op stal rusten. Scheelt als het concours in de zelfde straat als je stal is.
Ik ging vandaag mijn proefjes maar eens oefenen, lekker op tijd haha. Maar bij proef 9 moet je K-X-M van hand veranderen halsstrekken, dan tussen M-C teugels op maat en C-H aangalloperen. Nu krijg ik het dus echt met geen mogelijkheid voor elkaar om in die ene hoek mijn teugels op maat te maken. Doen jullie dat echt pas na de M of beginnen jullie er al iets voor? Want anders mankeert er echt iets aan mij want het lukt echt niet
Nouvel
Geplaatst: 29-06-17 21:41
Iets voor de M beginnen met teugels korter nemen en dan de tijd nemen om aan te springen, je hoeft pas voor de H in galop te zijn, die ruimte moet je gewoon even goed gebruiken, evt als het lukt wat meer de hoek in rijden.
Ik zorg er altijd voor dat ik op tijd begin met op maat maken.. iets voor m in dit geval. Ik zorg dat ik op tijd van been wissel en de teugels op maat heb zodat ik tijd genoeg heb voor een nette overgang. L2 is wat dat betreft nog lolliger, dan moet je na de overgang tussen h en c ook gelijk een volte 12 tot 15 meter bij c maken.. haha... Maar dat halsstrekken op de diagonaal vond ik echt een onmogelijke oefening haha.. blij dat ik daar vanaf ben!
Bedankt voor jullie reacties, denk dat ik inderdaad gewoon vast iets voor M begin dan heb ik net dat beetje extra tijd dat ik echt nodig heb haha
Dat halsstrekken op de diagonaal was bij mij ook wel een dingetje ja, doe het normaal eigenlijk altijd op de volte. Ik heb de afgelopen dagen gewoon meerdere keren per training het op de diagonaal gedaan nu gaat het wel redelijk
Marietje35
Geplaatst: 30-06-17 10:06
@ Tsplendid; Welkom terug @ Shelly; heel veel succes! Gewoon lekker genieten @ Xmalibu; Ik neem bij de hoekletter de teugels op maat, oefen dit in 1 beweging, dat scheelt al heel veel tijd. Veel mensen nemen de teugels steeds stukje bij stukje korter en ja ... dan zit je zo in de volgende hoek en komt je tijd te kort om de overgang naar galop voor te bereiden.
Rijden hier gaat lekker! Ben zo blij met hem Over 2 weken weer concours, ik hoop toch zo dat hij zijn spanning kwijt is. In elk geval loopt hij thuis echt ontzettend fijn.
Balen zeg Nouvel... maar gelukkig is het ''maar'' een hoefzweer!
Nouvel
Geplaatst: 01-07-17 22:29
Dat wel inderdaad, dat was op zich ook wel echt even een opluchting, maar goed, vervelend is het toch ook wel weer, en een hoop gedoe met verband wisselen en nat houden...
Dag bokkers! Zaterdag dus mijn L1 debuut gehad. Naar mijn gevoel ging het super de tweede proef ging voor mij beter dan de eerste. Raar maar waar, de punten gaven het anders aan; 193,5 en 175,5. Het is en blijft een jury sport maar zolang mijn gevoel maar goed zat Dus onverwachts een WP gescoord, ben zo blij
keshia
Geplaatst: 03-07-17 08:25
Super zeg! Bijna 2 zelfs! Leuk debuut zo!
Ik las even een pauze in van 6 weken met mijn paard. Ze heeft afgelopen jaar zo hard gewerkt, zoveel getraind , op wedstrijd geweest en verbeterd.
zo zijn we vorig jaar begonnen:
En zo rijden we nu rond :
Van niveau 0.0 naar nu 14 punten in de L2 en klaar voor de M1. Super trots op haar! Vond dat ze dat echt verdiend had. Ze staat nu inmiddels een weekje stil en het lijkt haar heerlijk te bevallen
Nu ga ik de 15e voor de lol een paard van mijn vriendin uitbrengen hc in de b. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen Ze is nu nog ontzettend traag, maar pikt dingen heel snel op.. dus hoop dat het met een paar keer oefenen goed genoeg is voor de b
Woeps... hoe kan dat nu? Ik had bewerken gekozen.. haha.. er stond ja ipv jaar..
Ja we zijn echt door de klassen heen gevlogen ja.. dat had ik echt niet verwacht. Ik heb enkel wat manege wedstrijdjes gereden vroeger met mijn pony.. en als beperkte sporter in een sterke kring ben ik enorm blij nu al zo ver gekomen te zijn! Heb nog als doel om met dit paard in de z1 terecht te komen.. dat zal nog de nodige bloed zweet en tranen kosten, maar hee! Dromen mag!
Tuurlijk, als je al niet meer mag dromen dan is het erg gesteld Zal zeker lukken met de nodige begeleiding! Het ziet er wel uit alsof je paard er ook zin in heeft
Ik ben persoonlijk al blij dat ik uit de B ben na 6 wedstrijden. Die proeven lagen mij gewoon niet
Ja mijn paard heeft er altijd teveel zin in... dat is ons grootste werkpunt.. de boel temperen zonder op de voorhand te knallen zonder druk van voren de boel tot rust brengen. Gelukkig gaat dat steeds beter maar het is een paardje met weinig knieactie, en super snel. Dus het toont gelijk allemaal heel vlak en gewoontjes.. maar kan ik haar laten zakken achter dan komt het de ruimte aan de voorkant ten goede en dan lijkt het opeens iets haha..
Ik heb gisteren dus weer keer B gestart en ging heerlijk. 2 mooie winst mee naar huis. Had echt als doel lekker ontspannen rijden en dat is gelukt. Ik fok mezelf zo op in de L1 en dan sluit hij zich ook af. Wat zouden jullie doen nog keertje B mee pakken voor het gevoel?