Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Halsstrekken moet je altijd lichtrijdend doen. Je moet de rug daar ontlasten, paard moet de bovenlijn helemaal oprekken. Teugels op maat maken is inderdaad het lastigste stuk, eens.
MyWishMax schreef:Suzanne F. schreef:Halsstrekken moet je altijd lichtrijdend doen. Je moet de rug daar ontlasten, paard moet de bovenlijn helemaal oprekken. Teugels op maat maken is inderdaad het lastigste stuk, eens.
Je mag ook gewoon door blijven zitten in een proef. Eigenlijk zou een jury er dus niks van mogen zeggen? Ik blijf ook niet voor mijn lol zitten,als het zou gaan ging ik ook lichtrijden, maar dat hangt al van de dag af of het überhaupt lukt.
MyWishMax schreef:Suzanne F. schreef:Halsstrekken moet je altijd lichtrijdend doen. Je moet de rug daar ontlasten, paard moet de bovenlijn helemaal oprekken. Teugels op maat maken is inderdaad het lastigste stuk, eens.
Je mag ook gewoon door blijven zitten in een proef. Eigenlijk zou een jury er dus niks van mogen zeggen? Ik blijf ook niet voor mijn lol zitten,als het zou gaan ging ik ook lichtrijden, maar dat hangt al van de dag af of het überhaupt lukt.
PSvanLot schreef:MyWishMax schreef:
Waarom zou een jury er niets van mogen zeggen? Volgens mij is er niets mis mee als je er een opmerking bij staat dat bij lichtrijden het paard de rug/bovenlijn meer kan ontspannen en de hals meer zal laten zakken.
MyWishMax schreef:PSvanLot schreef:
Waarom zou een jury er niets van mogen zeggen? Volgens mij is er niets mis mee als je er een opmerking bij staat dat bij lichtrijden het paard de rug/bovenlijn meer kan ontspannen en de hals meer zal laten zakken.
Je kan niet zeggen dat iemand MOET lichtrijden, want dat klopt al niet vanuit de knhs.
En als het paard de bovenlijn gewoon goed ontspant en genoeg zakt? Ik snap het helemaal als je ziet dat het paard dat niet genoeg doet, maar als het gewoon goed uitgevoerd wordt niet. Net als bij verruimen, als er daar nog winst behaald kan worden door te gaan zitten of juist lichtrijden is zo'n opmerking logisch. Maar als het gewoon goed uitgevoerd wordt zie ik niet in waarom het veranderd zou moeten worden. Opmerking maken mag altijd, maar je kan iemand er niet op afrekenen als het goed uitgevoerd wordt want het is gewoon toegestaan. En je kan ook niet zeggen dat het anders moet.
Ik vind lichtrijden met halsstrekken ook bij de meeste combinaties slimmer en fijner, ook bij mezelf en daarom is het vervelend dat het niet lukt.
Suzanne f. Misschien even het bericht teruglezen?Ik blijf door zitten, omdat ik niet kan lichtrijden op zo'n moment. Of als het al lukt, dan met pijn die meer gevolgen heeft. Geen verschil in hoeveel het paard daalt of hoe ze blijft lopen als ik een keer aangegeven heb dat we blijven draven, maar moet wel eerst een keer vertellen dat we niet gaan stappen. Dat is gewoon aangeleerd en niet over nagedacht.
Fly_high schreef:Sorry om discussie te onderbreken maar weet iemand toevallig hoe het zit met startgeld als de wedstrijd afgelast is? Krijg ik het nog terug of dat niet?
Helaas ging het vandaag toch niet door, teveel regenbeter dan rondglijden in het parcours maar blijft jammer.
ginatje schreef:Interessante discussie inderdaad, vanochtend zat ik de finale van het WK voor de 7-jarige te kijken en daar bleef zo ongeveer iedereen doorzitten tijdens het halsstrekken. Ziet er voor mij ook wat vreemd uit, naast dat het me voor het paard ook minder comfortabel lijkt. Als lichtrijden wegens fysieke omstandigheden niet gaat, dan is het een ander verhaal uiteraard.
Suzanne F. schreef:ginatje schreef:Interessante discussie inderdaad, vanochtend zat ik de finale van het WK voor de 7-jarige te kijken en daar bleef zo ongeveer iedereen doorzitten tijdens het halsstrekken. Ziet er voor mij ook wat vreemd uit, naast dat het me voor het paard ook minder comfortabel lijkt. Als lichtrijden wegens fysieke omstandigheden niet gaat, dan is het een ander verhaal uiteraard.
Dat is geen halsstrekken wat ze daar laten zien of moeten tonen. Het is stretchen, ik zal de juiste term even opzoeken, maar het is geen halsstrekken.