Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:48

Hoe streng is die neusriem controle?
Mijn neusriem zit echt ontzettend los, echter lijkt het in het filmpje alsof er amper een vinger tussen past (van onderen gefilmd).. Zou dat problemen geven?

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:35

xSannee schreef:
Maar tm zondag mag je beide proeven inleveren PS.

[ [url=m/ArNKqp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of waren de filmpjes te oud?

Dan is het een foutje van de KNHS want het kwam niet overeen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:21

renee16 schreef:
Hoe streng is die neusriem controle?
Mijn neusriem zit echt ontzettend los, echter lijkt het in het filmpje alsof er amper een vinger tussen past (van onderen gefilmd).. Zou dat problemen geven?

[ [url=m/USEAId.png]Afbeelding[/url] ]

Als er bij de controle 2 vingers tussen kunnen, dan lijkt me dat gewoon oké.

Ik rijd sinds kort met een onderlegger onder de s&t en als ik die onderweg niet wil verliezen, dan moet de neusriem op een gangbare manier vast en dus zeker niet te los zitten. Zal straks eens kijken of ik daar nu aan de bovenkant 2 vingers tussen kan krijgen, terwijl je met je andere hand de telefoon vasthoudt. Vanaf de zijkant en dan naar boven toe werken past namelijk wel met gemak maar door de onderlegger is de pasvorm van de neusriem ook iets anders geworden :')

Buxy

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:41

Wij gaan morgen weer een proefje opnemen, 2e keer Z1

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:48

Wij hebben gisterenavond de punten weer gekregen, zondagavond ingestuurd. Best weer snel dus. Net een winstpunt, maar jury wees precies de oefenpuntjes aan. Kunnen ons er dus weer helemaal in vinden en oefenen lekker verder (M2)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:07

Wij net ook de punten terug, 175 punten. Helaas geen winst, maar wel goede verbeter punten waar we zeker mee aan de slag kunnen. Voor de 2de keer M1 best tevreden. Nu komende weken maar weer hard oefenen :Y)

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:33

Vanvond voor het eerst proefje opgenomen voor mijn bijrijdster -O- ik was nog zenuwachtiger voor het correct filmen en nies vergeten dan zij was voor het rijden :')

Enige minpunt is dat met de laaghangende zon m'n telefoon besloot steeds donker te worden dus hoop dat dat niet voor afkeuring gaat zorgen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:04

JiKaLeNiPau schreef:
Dee_Es schreef:
Oh oh, dan film je voor iemand de proef, dus je zorgt er voor dat je de regels kent en die netjes opvolgt en vervolgens draai je de rollen om en dan filmt je filmer niet op de juiste manier |o Ik hoop dat het wordt goedgekeurd door de jury. Ik dacht alles goed te hebben uitgelegd maar blijkbaar niet goed genoeg (maar ik vind dat hier ook een rol ligt voor de filmer aangezien diegene zelf dus ook online start).

Ik ben echt een pietje precies met proefjes dus ik baal hier wel een beetje van en ik vind het niet tof voor de jury dat ze nu weer een proefje krijgen waarbij dingen verkeerd zijn gefilmd maar ik hoop dat ze een beetje coulant zijn want ik heb als ruiter gewoon geen controle over wat de filmer allemaal doet -O-

Herkenbaar hoor. Ik heb deze week de eerste proef ingestuurd. Ik heb het hele jaar anderen gefilmd en nu voor het eerst waren de rollen omgekeerd. Na de proef zei ik: lijkt het er een beetje op? Ja. Stuur dan maar direct in. Ik heb het filmpje pas later terug gekeken en was toen ook niet echt tevreden. Volgende keer maar even beter doen en nu hopen dat het goed gekeurd wordt

Wel een opmerking gekregen van de jury maar gelukkig beide proeven goedgekeurd en 207,5 en 220 punten dus ben blij dat ze zijn goedgekeurd :=

Het valt nog niet mee, die online proeven :')

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:13

Dee_Es schreef:
Wel een opmerking gekregen van de jury maar gelukkig beide proeven goedgekeurd en 207,5 en 220 punten dus ben blij dat ze zijn goedgekeurd :=

Dat is super! Ik blijf even met de fingers crossed zitten tot ik terugkoppeling heb gekregen

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:58

Monsterpunten Dee_es :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:33

JiKaLeNiPau schreef:
Dee_Es schreef:

Dat is super! Ik blijf even met de fingers crossed zitten tot ik terugkoppeling heb gekregen

Ik zal voor je duimen.

Snorlex, ik was hier ook lichtelijk van onder de indruk :') ik heb maar een simpel htk-paard maar we kunnen het er wel makkelijk en vloeiend uit laten zien dus dat compenseert dan weer voor de wat vlakke gangen denk ik.

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:56

Dee_Es schreef:
Ik zal voor je duimen.

Snorlex, ik was hier ook lichtelijk van onder de indruk :') ik heb maar een simpel htk-paard maar we kunnen het er wel makkelijk en vloeiend uit laten zien dus dat compenseert dan weer voor de wat vlakke gangen denk ik.

Dank je!

Simpel htk-paard ;) haha

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:11

Dee_Es schreef:
ik heb maar een simpel htk-paard maar we kunnen het er wel makkelijk en vloeiend uit laten zien dus dat compenseert dan weer voor de wat vlakke gangen denk ik.

Wat superleuk dat je dan zulke punten rijdt! Petje af hoor!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:40

Ik heb mijn punten binnen en ben echt heeeeeeeel blij!! Ik heb een nieuw paard die voor het eerst gestart werd (in zijn hele leven) hij bouwt nogal wat spanning op en dat is af en toe erg moeilijk om dat op te lossen. Ook mede daardoor maar kort ingereden en de proef gereden. Fingers crossed, helemaal na het zien van het filmpje want toen was ik echt niet tevreden maar misschien ook de lat te hoog gelegd voor deze eerste keer. Ik heb een dikke winstpunt en ben zo trots op hem vooral omdat ik weet dat het nog zoveel beter kan *\o/* **\O/** **\O/**

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:04

Ik hou echt van simpele htk paarden :) En helemaal als de proef dan zeer correct gereden wordt. Met die paarden is het juist de kunst om ze niet te overvragen! Als jury waardeer ik dat dan ook zeer.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:55

Ik had laatst een meisje op een tinker. Bij t voorstellen dacht ik hmmm dat wordt een 6jes proef. Gewoon door de bouw en de uitstraling. Nou die heeft me toch een partij positief verrast! Was een genot om naar te kijken. Absoluut niet door de kwaliteit van de gangen, maar zo netjes en correct gereden. Heel leuk zoiets!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:43

Nan, wat een monsterscores!! dik verdiend! Dubbel gefeliciteerd (ik zie dat je ook nog eens jarig bent ;) ) *\o/* Y)(^)

Harmany, wat leuk dat ze je positief verrast werd :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:23

linda2008 schreef:
Nan, wat een monsterscores!! dik verdiend! Dubbel gefeliciteerd (ik zie dat je ook nog eens jarig bent ;) ) *\o/* Y)(^)

Harmany, wat leuk dat ze je positief verrast werd :)

Ik moest weer een beetje op je uitlopen anders zou je me nog inhalen met winstpunten :))

Jika, super, gefeliciteerd!

Leuk dat er hier ook jury's zijn die ook simpele paarden waarderen. Ik vind mijn paard ook z'n gewicht in goud waard hoor, is echt m'n maatje <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:34

Dee_Es schreef:
Ik moest weer een beetje op je uitlopen anders zou je me nog inhalen met winstpunten :))

whahaha _O- wat schattig dat je dat even dacht :') Raik moet waarschijnlijk ook opnieuw onder het mes over een tijdje, dus zo lang het nog kan wil ik wel nog eens proberen richting 190 te komen... :D maar dat zal al een hele prestatie voor ons zijn hoor :o hihi
Nou hup, nu gauw over naar het M2 jij ! ~~}>

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:44

Fijn dat de htk jury’s nog bestaan. Hier in de regio mag je in je handjes knijpen als je een correcte proef rijd en dan net 180 rijd. Of je moet een benen gooier hebben met wat leuk ruk en pluk werk terwijl je je beugelriemen kapot duwt. Dan haal je zo 210 punten :+

Ik reed mijn htk paard altijd heel constant, beeld overal gelijk maar sommige juryleden vonden het nog geen 170 punten waard, reed je de volgende proef binnen met hetzelfde beeld ban 197 punten _O-

Ik was best snel klaar met de dressuur wereld. Het indoor seizoen wordt je in deze regio gewoon van je sokken gereden. Ik vind die online proefjes in dat opzicht wel fijn! Hoop snel te kunnen filmen met t arabje. Die is al helemaal een vak apart om te jureren _O- kreeg laatst de opmerking ‘meer los in rug en staart laag’ sorry vriend maar dat is nou eenmaal z’n houding, en daarbij drilde alles wat maar kan drillen bij een ontspannen rug achter het zadel _O- ik zal de volgde keer z’n staart wel vastbinden :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:13

Billy, maar soms worden er ook wel andere dingen mee bedoeld, niet zo letterlijk zeg maar... Ik had met mijn fjordje de laatste keer op mijn protocol staan "meer zweefmoment" bij het verruimen van de draf. Dan kan ik denken "zweefmoment? bij een fjord van 1,40m?" maar ik kan ook denken; "het moet dus ruimer, meer bodem proberen te pakken".

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:21

linda2008 schreef:
Billy, maar soms worden er ook wel andere dingen mee bedoeld, niet zo letterlijk zeg maar... Ik had met mijn fjordje de laatste keer op mijn protocol staan "meer zweefmoment" bij het verruimen van de draf. Dan kan ik denken "zweefmoment? bij een fjord van 1,40m?" maar ik kan ook denken; "het moet dus ruimer, meer bodem proberen te pakken".

Dat is ook de intentie! Net als wanneer er staat dat aanleuning constanter mag, dan is het wel zaak om uit te zoeken waar de oorzaak ligt en dat is meestal bij de impuls.
We geven immers aan wat we constateren, niet hoe je het op zou moeten lossen.
Mooi dat jij dat zo oppakt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:48

Ik had een Z menproef in gestuurd maandag.
Na een jaar door gewoon niet fijn voor elkaar te krijgen en geen enkel winstpunt kunnen rijden gister 208,5 punten! Bij het mennen is ook in het Z 180 winst.
We hadden het gevoel de goede kant op te gaan, en het is fijn dat dat bevestigd word :) .

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:46

Heerlijk Dennis! Zijn de menproeven ook in een 20x40 bak of mag dat ik een grotere bak?

Linda, sterkte met Raika. Het is maar goed dat ik geen jury ben want ik zou echt niet objectief kunnen blijven bij zo'n knappe pony!

JiKaLeNiPau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:48

Dennis schreef:
Ik had een Z menproef in gestuurd maandag.
Na een jaar door gewoon niet fijn voor elkaar te krijgen en geen enkel winstpunt kunnen rijden gister 208,5 punten! Bij het mennen is ook in het Z 180 winst.
We hadden het gevoel de goede kant op te gaan, en het is fijn dat dat bevestigd word :) .

Super Dennis wat fijn dat je weer lekker kunt rijden/mennen