[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:14

Ik heb zondagmiddag ook een clinic. Hoop dat het hier wederom niet te warm wordt! Afgelopen dagen valt het enorm mee. Lekker windje erbij!

Gisteravond weer gereden. Ging best lekker. Ik kan mijn lichaam weer beter ontspannen en het is niet meer zo negatief. Hij reageert nu veel beter op de hulpen. Ben nog wel wat zoekende in mijn aanpak qua streng zijn voor hem. Wat laat ik toe en wat niet.

Wel grappig detail. Ik heb altijd snel last van mijn rug. Si gewricht en loop hier met flinke klachten voor naar de manueel therapeut. Dit helpt goed, maar na inspanning heb ik de volgende dag altijd even moeite met uit bed komen omdat de spanning er af moet. Dit was er vanochtend totaal niet!!

Morgenochtend nog even op de wei rijden.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:46

Iedereen succes met de wedstrijd! Het is in ieder geval mooi weer, hopelijk niet te warm.

Succes met je clinic Janine. En fijn dat je lijf beter reageert en daardoor het rijden ook weer beter gaat *\o/* Je hebt alweer mooie stappen gemaakt!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:43

Gisteren weer 3 winstpunten rijker! 221,5 en 2e prijs en 215,5 en gewonnen.
Ze ging fijn maar was in de 2e proef moe, duurde ook vrij lang tot ik aan mijn 2e proef kon beginnen en mijn auto gaf 30 graden aan *\o/*

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:10

Waauw! Fijne punten hoor! En ook erg knap in deze hitte.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:20

Gefeliciteerd micchhellee! Super knap gedaan *\o/*

Ik ben vandaag lekker naar het bos geweest met een vriendin. We zijn naar een meertje geweest en Beer heeft heerlijk gespetterd. Hij vindt het geweldig om keihard op het water te slaan met zijn voorbenen :j Er waren toevallig twee voorbijgangers die foto’s gemaakt hebben dus ik ben benieuwd naar de beelden :)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:00

Gefeliciteerd! Mooie punten zeg!

Heerlijk mahitri!
Zou graag eens zwemmen met m'n paarden, kan je dat daar ook?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:23

Gefeliciteerd!
Vanmiddag nog even getraind, wel in de warmte. Moest deze namiddag zelf weg, gelukkig wou stalgenootje vlechten. Scheelt me morgen 45 min!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:59

Wooow 3 kwartier om te vlechten? :oo

Michelle gefeliciteerd! *\o/* Wat een prachtige punten!!!!!

Ben ook erg benieuwd naar de beelden Mahitri! Canadameer?

Ik heb vanochtend nog even gereden. Had er redelijk de balen in dat ik pas om half 10 weg kon wegens conference call van werk. Alleen viel de warmte enorm mee! (zelfs al moest ik een bodywarmer aan, om mijn werktelefoon in te doen) Heerlijk windje er bij. Lekker op het land gereden.
Nu helemaal heerlijk gereden! Ook een heel stuk van proeven doorgereden, aangezien ik morgen een clinic heb. Gewoon doorgezeten en hij bleef gaan! Als ik been gaf ging hij gewoon nog meer :D Hopen dat ik dit morgen door kan zetten. Even bedenken of ik met zweep ga rijden en vragen te beoordelen op de oefeningen omdat ik graag aan mijn zelfvertrouwen wil werken. Wat zouden jullie doen?

Nu lekker in de tuin, genieten... :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 22:43

Ik zou lekker met zweep rijden. Een clinic is niks meer als een training en als jij aan jou zelfvertrouwen wilt werken dan zou ik niet ook nog eens bezig willen zijn met dat hij naar voren blijft gaan.

Je kan de zweep altijd nog wegleggen als je dat kwa training mee wilt pakken.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:29

Daar ben ik het mee eens! De focus ligt niet op de proef helemaal netjes afwerken maar op jouw een fijn gevoel en zelfvertrouwen geven. Veel succes vandaag!

De foto's van ons spetteravontuur staan nog niet op internet dus ik moet nog even geduld hebben. We zijn naar de spartelvijver geweest omdat het Canadameer officieel niet mag.

Citaat:
Zou graag eens zwemmen met m'n paarden, kan je dat daar ook?

De spartelvijver is niet voor alle paarden zo diep dat ze echt moeten zwemmen, bij Beer kwam het water tot net boven zijn borst (hij is 1.76 m) dus hij moest wel hard werken om er door te komen. Heb je een iets kleiner paard of een pony dan kan het best zijn dat je kunt zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:27

Spartelvijver is niet diep... Helemaal later in seizoen niet. Zelfs de fjord van 1,55 kon blijven lopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 11:05

oliebol oliebol oliebol. Wietse heeft bijna 40 graden koorts en eet niet ;(
Vorig jaar had hij een steek gehad en ook hoge koorts maar wel eten en snoepjes schooien.

Snel ff wat eten en dan maar ff naar stal toe.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:21

Beterschap volr je paard Janine!

Ja poetsen, vlechten, materiaal klaarleggen etc doe ik toch uurtje over.
Wil me ook helemaal niet haasten.

Heb dr wel de pest in.
Jury heeft nergens hoger dan een zes gepunt, dus 193 en 193,5. En zeker eerste proef was naar mijn gevoel de beste tot nu toe.
Stond met de wagen ook gewoon knal naast de middellijn, dus ook daar vier keer vijf omdat mijn middellijn niet recht zou zijn. Kan je toch niet zien dan?

Nuja er zijn wel foto’s gemaakt dus ik hoop dat die mijn fijne gevoel wat bevestigen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:36

Gefeliciteerd Michelle!

Klinkt heerlijk Mahitri, lekker in het water spelen met dit weer :)

Janine, wat een pech hebben jullie weer, beterschap voor m! Koorts is nooit fijn, maar met dit weer is het extra zwaar voor ze.

Optiwolk, zuur is dat altijd he? Zeker als je fijn gereden hebt. Hopelijk volgende keer meer lijn in je gevoel en de punten.

Net voor het eerst weer gelest. Hij pakte echt top aan en instructrice had m nog niet zo goed gezien. Kortom, behandeling lijkt baat te hebben :)

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:21

Dank jullie wel!

Janine, beterschap met je paardje. Hoe is het nu met hem?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:41

Oooh op die manier Optiwolk! Ja in totaal trek ik er ook wel een uur voor uit. Maar alleen het vlechten kost me niet zoveel tijd. Dacht dat je alleen dat bedoelde.

Noukie, hier is het gelukkig niet heel warm en de wind koelt de stal nog meer af. Heerlijk is het daar!

Ik ben net weer heen geweest... Nadat stalgenootje een verontrustend appje stuurde: "Hij is er echt goed ziek van."
Nou, ik liet vanmiddag een vrolijk paard achter dat at, maar wel wat last had. Echt zwaar frustrerend mensen die zich alleen in uitersten kunnen uitdrukken.
Dus ik zwaar over de zeik meteen weer naar stal gegaan. Anders slaap ik toch niet, en met die consternatiediensten van afgelopen week heb ik al zo weinig slaap gehad omdat het op het werk zo slecht liep.

Kom ik daar, meteen temperaturen. (hij stond gewoon weer vrolijk te eten, vrat de snoepjes zo snel als kon uit mijn handen want o wee, daar kon iemand anders aan komen)
Blijkt de koorts al bijna 2 graden te zijn gezakt (nu 38,5). Bewegen is nog moeizaam, maar goed wat wil je 3 uur na de antibiotica. Bel vanavond nog even met de eigenaar en dan moet ik maar kunnen slapen.
Ohja en water uit een emmer is om mee te kliederen. :+
Heb voor de zekerheid zijn been nog even ingesponst met betadine scrub.

Dus alles behalve verontrustend naar mijn idee. Ik ga morgen uit mijn werk meteen heen en bel 's ochtends even met de eigenaar.

Ik bedenk me nu pas dat ik nog helemaal niet echt uitleg heb gegeven over vanochtend.
Toen ik op stal kwam (half uurtje nadat ik werd gebeld) had hij intussen zijn eten wel op en begon aan zijn hooi. Hij wilde wel snoepjes van me hebben en had een heldere uitstraling.
Ik heb hem even gepoetst (oneffenheden checken) en hij had weer een enorme bult in zijn lies. Dit had hij vorig jaar ook onder ongeveer dezelfde omstandigheden. Toen gingen we er vanuit dat hij was gestoken. Nu vind ik het té toevallig dat hij op dezelfde plek is gestoken terwijl hij nu geen vliegendeken draagt. Oké, na vanochtend wel opgedaan want dan hoeft hij zich daar niet druk om te maken. Kost alleen maar energie die vliegen wegjagen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:43

mellamoshan: wat vervelend van je jonge Fries, ontzettend balen. Wel fijn dat je hem nog een kans geeft! En wauw, gaaf, een clinic van Rien van der Schaft.
droversrun: gefeliciteerd met je winstpunt. Kan me voorstellen dat je trots bent, ik ook een hele prestatie om twee paarden zelf op te leiden van zadelmak naar Z1 :j
absque_dubio: fijn dat het opbouwen zo goed gaat. Hopelijk kan je in september weer de ring in :D
Janine1990: klinkt als een leuke les, met de cavaletti's. Wel balen van je werk... Jeetje, dat is schrikken. Hoe is het nu met Wietse?
Noukie: klinkt goed. Fijn is dat he, als de puzzelstukjes op de plek vallen en het simpel voelt.
Mahitri: lastig is dat, zo'n groot en sterk paard. Lekker in het bos gereden zo te lezen :D
miicchhellee: super nette punten, gefeliciteerd! *\o/*
Optiwolk: balen van de tegenvallende punten, zeker omdat ze niet met je gevoel overeen komen

Hoi :wave:
Wat een hitte... Van mij mag het wel weer koeler.
Gisteren weer les gehad, voor het eerst met S&T gereden (was voor mij ook de eerste keer, heb nooit eerder dit niveau gereden en voor dit paard überhaupt nooit wedstrijden gereden :P ). Paard pakte het heel erg goed op, liep er eigenlijk zo mee weg. Ben nu van plan om er af en toe mee te rijden. Verder ook alle Z oefeningen meegepakt. Hij doet alles, maar het kan nog wat netter, dus daar gaan we de komende weken aan werken. In de avond was ik mee schrijven bij m'n instructrice, klasse M1 t/m ZZ-licht. Was ook erg leerzaam!

Toch wel trots op paardlief, hij begint erg gaaf te worden!
Afbeelding

Afbeelding

Hier komen we vandaan, een aantal jaar terug :P
Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:46

Oh wat gaaf dat verschil! Bijna niet meer voor te stellen dat jullie ooit zo begonnen zijn :D
Lekker dat ie S&T fijn oppakte, dan kan t je toch net helpen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:05

Jeetje wat een verschil Sofie!!! Jouw houding is ook echt enorm veranderd! Van best wel gespannen, naar super relaxed maar prachtig mooi rechtop!
Mooi dat hij S&T zo goed oppakt!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:10

Oh, sorry Janine. vergeet ik jouw post gewoon.
Fijn dat ie wel wat beter is en iig wil eten! Wel gek idd dat het weer precies diezelfde plek is...
Zo heb ik er 1 gehad die elk jaar in juni met 4 dikke benen en 41 graden stond. Nooit gevonden waardoor het kwam, maar dat er iets geks was rond die tijd was een feit

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:53

Wat fijn Janine dat het mee lijkt te vallen. Wel vreemd dat hij dit nu voor de tweede keer heeft.

Jammer van je punten Optiwolk. Je eigen gevoel is belangrijker maar het is fijn als de punten daar een beetje hij in de buurt komen.

Noukie wat heerlijk dat behandeling het goede effect lijkt te hebben!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:20

Bah janine, hoe gaat het nu met hem?

Wat een verschil sofie! Heel ander paard om te zien zo op de foto's van nu.

Wij terug van een heerlijk weekend Veluwe. Pas in de avond en laatste dag in ochtend gereden, omdat de temperatuur nog een beetje te doen was. Paarden hebben zich keurig gedragen. Voelde als een mini vakantie zo. :Y)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 13:33

mellamoshan, wat leuk zo'n clinic zeg! Dat zou ik ook nog graag een keer bij hem willen.
Pff wat balen zeg, ik blijf duimen dat het goed komt met zn rug!

Janine, ik reageer hier ook alleen als ik achter een computer zit. Dat typt toch het fijnst. :D Na jouw berichtje ga ik eens proberen hoe dat nou gaat, lichtrijden in travers. :+
Ik zou trouwens toch lekker met zweep rijden, even weer consequent het gas erop, dan komt het echt wel weer goed.
Hoe gaat het nu met Wietse?

Mahitri, daarom ben ik heel blij met mijn pony's. Stuk fijner bij elkaar te rijden. Voltes 10 meter zijn een eitje. _O-
Ik ben benieuwd naar de foto's van Beer!

Optiwolk, gaat het alweer wat beter met je? Ik neem ook altijd lekker de tijd hoor om te vlechten etc. en uiteindelijk sta ik vaak alsnog te haasten. Zonde van de punten, maar houd het goede gevoel vast en op naar de volgende.

miicchhellee fantastische punten zeg! En dat in de hitte.

Noukie ook weer een positieve les gehad.

_Sofie wauw wat een gaaf paard heb jij, helemaal mijn ding! En als ik dan die foto zie van een aantal jaren terug, daar zou je er bij wijze van nog geen euro voor geven. Heel goed werk heb je verricht!

Zo, volgens mij weer op iedereen gereageerd. :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:54

Wat fijn van de vakantie Mello!

Wat fijn van de behandeling Noukie.
Sofie, dat verschil! Ö

Even fotospam <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik houd me die beelden voor ogen en richt me op de volgende wedstrijd :j

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:09

Hoi, mag ik met jullie meekletsen? Ik heb gisteren mijn Z1 debuut gehad. Was de week ervoor zo zenuwachtig dat ik eigenlijk niet meer wilde trainen. Maar goed. Toch maar gedaan en gister meteen 2 punten gereden. Dus super blij. Was voor ons allebei voor het eerst op dit niveau.
Dit zijn wij
Afbeelding