[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:33

Josien_ schreef:
Misschien de volgende keer eens kijken om daar te rijden ipv het Keelven als dat zo'n fijne locatie is :) !

Veel succes alvast!

Bij Het keelven ben ik nog nooit geweest, heb enkel bij de molenhorst gereden gehad nu :) de 22e dan voor de 2e keer :)

Tinkerlove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:38

Mag ik hier ook aanhaken? Vorig jaar 1x een wedstrijd gereden en toen ben ik gaan reizen. De bedoeling is wel dat weleens wedstrijden ga rijden met de tank. :') Eerst maar eens de zenuwen onder controle zien te krijgen. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tinkerlove_ op 24-08-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:42

Ik moet zeggen dat ik ook wel licht zenuwachtig begin te worden := Vooral omdat ik geen idee heb wat ik met mijn paard kan verwachten. Thuis gaat het fijn, maar op vreemd terrein zegt dat natuurlijk helemaal niets.

Gewoon veel gaan doen denk ik? Jij ook veel succes in elk geval!

Tinkerlove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:46

YellowGray schreef:
Ik moet zeggen dat ik ook wel licht zenuwachtig begin te worden := Vooral omdat ik geen idee heb wat ik met mijn paard kan verwachten. Thuis gaat het fijn, maar op vreemd terrein zegt dat natuurlijk helemaal niets.

Gewoon veel gaan doen denk ik? Jij ook veel succes in elk geval!

Ik ben zo'n zenuwenlijer dat mensen in mijn omgeving op de dag zelf niet echt blij van mij worden, dagen ervoor ook niet trouwens. Op vreemd terrein kan die van mij ondanks dat het een koudbloed is, een behoorlijk heethoofd zijn. Kreeg advies om met wedstrijden ook met sporen te rijden, was vorig jaar met de wedstrijd binnen 4 minuten klaar met de proef :') Veel succes iig *\o/*

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:56

Tinkerlove schreef:
Kreeg advies om met wedstrijden ook met sporen te rijden, was vorig jaar met de wedstrijd binnen 4 minuten klaar met de proef :') Veel succes iig *\o/*

Oh oeps := Ja dat helpt niet dan.

Josien_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:05

De nieuwe proeven zijn ook wel iets korter schijnt.
Maar ik kreeg ook als tip om te rijden alsof ik voor mijn gevoel te langzaam ging.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:38

Tinkerlove_ schreef:
Mag ik hier ook aanhaken? Vorig jaar 1x een wedstrijd gereden en toen ben ik gaan reizen. De bedoeling is wel dat weleens wedstrijden ga rijden met de tank. :') Eerst maar eens de zenuwen onder controle zien te krijgen. [ [url=m/hVxzuT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Ik zie dat je in Oss woont, welke omgeving ga je dan starten? :)

Hier gaat het rijden trouwens zo ontzettend goed. Pony wordt echt leergierig, begint alles leuk te vinden en perfect op te pakken. Alleen in de overgangen blijft ze niet helemaal rond, maar niet extreem dus dat is ons werkpunt voor de komende tijd! De rest doet ze eigenlijk top, weinig storingen meer in de aanleuning en zijgangen gaan ook al lekker. We gaan nu voornamelijk werken aan het rond blijven in de overgangen zodat we straks als we een nieuw zadel hebben helemaal kunnen knallen op wedstrijd :D

Want ik rijd mijn lessen nog steeds zonder zadel _O-

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:50

Pff ik zie best op tegen zaterdag hoor :+ vamdaag proef geoefend maar zo'n (naar ves zn mening) 'saaie' proef, plus hele proef verplicht lichtrijden ben ik niet blij mee. Moet meneer bezig houden om m aan het sjouwen te houden, zodra hij het saai gaat vinden gaat t er ook heel saai uitzien :Z

Maargoed, ik kreeg m vandaag uiteindelijk best fijn opgericht tijdens het lichtrijden (is veel makkelijker als ik mag blijven zitten) hopen dat dat zaterdag ook lukt en dan gauw die B uit :') gelukkig dat je vanaf L1 mag doorzitten dan gaat het vast beter

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:21

Haha Renee, Ves is natuurlijk meer gewend :P .
Ik vind sommige stukken nog best uitdagend, maar dat is vooral omdat ponylief in de ring soms een stuk drammeriger is dan thuis en dan volgen sommige oefeningen toch wel snel.
Veel succes alvast!!

Hoe doen jullie dat met voorlezers? Ik vraag elke keer maar weer iedereen of die kan komen lezen, maar ergens voelt het wel stom dat ik telkens mensen moet vragen :Y) .

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:26

Josien_ schreef:
Haha Renee, Ves is natuurlijk meer gewend :P .
Ik vind sommige stukken nog best uitdagend, maar dat is vooral omdat ponylief in de ring soms een stuk drammeriger is dan thuis en dan volgen sommige oefeningen toch wel snel.
Veel succes alvast!!

Hoe doen jullie dat met voorlezers? Ik vraag elke keer maar weer iedereen of die kan komen lezen, maar ergens voelt het wel stom dat ik telkens mensen moet vragen :Y) .

Bij mij gaat de eigenaresse van mijn bijrijdpaard altijd sowieso mee, dus ook altijd een vaste voorlezer ter beschikking :D en andersom doen we hetzelfde :D

Ik vind het trouwens nooit erg om mee te gaan om voor te lezen, vind dat leuk! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 21:43

Ik reed met mijn eigen paard de proeven uit mijn hoofd. Die b proeven zijn nog veel makkelijker te onthouden dus ik rijd het gewoon uit mijn hoofd. Veel meer rust.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:04

Annetje schreef:
Ik reed met mijn eigen paard de proeven uit mijn hoofd. Die b proeven zijn nog veel makkelijker te onthouden dus ik rijd het gewoon uit mijn hoofd. Veel meer rust.

ik ben altijd bang dat als ik hem uit mijn hoofd ken en alleen zou gaan, ik een black out ga krijgen en de proef compleet vergeet tijdens het rijden... :')

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:11

Ik rijd de proeven thuis gewoon ook tig keer tijdens een training. De ene keer van het begin tot het eind, dan gespiegeld, Dan alleen wat oefeningen eruit enz. Die proef vergeet je dan echt niet. In de auto op weg naar wedstrijd bekijk ik altijd nog even de precieze plekken van de overgangen en de rest gaat gewoon vanzelf.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:22

Ik ken de proeven ook van kop tot staart uit m'n hoofd maar als er een factor wedstrijdstress bij komt kijken dan ga ik aan mezelf twijfelen.. Gelukkig heb ik mijn moeder die door haar eigen onzekerheid altijd weigerde om voor te lezen, maar dat nu een paar keer in de training heeft gedaan en het eigenlijk heel goed doet!
We hebben afgesproken dat ik de proeven gewoon uit m'n hoofd blijf leren, maar dat zij voorleest op wedstrijd ter bevestiging van mezelf. Ze heeft nog niet helemaal het inzicht welke oefeningen ze wat sneller achter elkaar moet lezen (van die X-C volte, X-B rechtuit, B rechterhand dingen leest ze bv te langzaam :D ), maar dat maakt niet uit. Ik ben al blij dat ze het na jaren wil doen en ik vind dat als ruiter de verantwoordelijkheid bij jezelf hoort te liggen om je proeven te kennen.
Als ik boos op haar zou worden als zij per ongeluk verkeerd voor zou lezen, dan laat ze me achter op het wedstrijdterrein denk ik (en terecht). _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:38

Ik ken de proeven meestal ook wel vrij goed, maar ik durf er nog niet op te vertrouwen.
De laatste twee springwedstrijden was ik onderweg ook een paar keer bijna in paniek omdat ik ff niet meer wist waar ik heen moest. Gelukkig telkens goed gekomen haha.

Heb mijn vriend het ook geleerd om voor te lezen, maar die kan nooit op zondag haha.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 22:41

Ik heb eerst ook altijd nog een voorlezer gehad maar de laatste wedstrijden heb ik het gewoon zonder gedaan en dat was echt fijner. Ik kende allebei mijn proeven uit het hoofd en ik ben nergens verkeerd gereden. Ik vind het alleen ontzettend lastig om te zien wanneer je mag beginnen. Normaal krijgt je voorlezer een seintje en nu moet je maar net op tijd naar die jury kijken.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 23:00

Meestal vraag ik iemand mee voor het lezen, ook altijd wel gezellig! Mijn vriend wil alles doen behalve lezen Haha!
Snap het wel, is vaak wel een ding dat lezen. Als er niemand mee kan bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit iemand hoeven vragen op de locatie Zelf maar ook dat gebeurd veel en volgens mij vindt bijna niemand dat heel erg :-)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:33

Afbeelding

We zijn al weer 5 winstpunten rijker! :+ Persoonlijk was ik niet zo heel tevreden over mijn proeven, eerste proef was ie wat flauw en werd ie wat te lang. Dit proberen op te lossen voor de tweede proef maar toen werd hij wat te vlot en daardoor samen slordig. En man man wat wil ik graag doorzitten, ik hou m lichtrijdend echt niet goed aan elkaar :') maar goed Ves was zelf wel erg tevreden met zn resultaat dus daar doen we het voor!

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:56

Zoo mooie punten hierboven! Netjes hoor gefeliciteerd!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:44

Netjes hoor Renée..

Hier in mn laatste B wedstrijd 2x eerste met 190,5 en 198

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:32

Ben ik ook weer eens :p ikzelf heb sinds de regio (15 juli) niet meer dressuur gestart,oepss. Maar we hebben absoluut niet stilgezeten. Heb bij nieuwe lesgeefster en thuis wat meer doorgetraind en wel op wedstrijd gesprongen! Ik hoop over 2 weken weer te gaan.

Mooie punten heb ik voorbij zien komen zeg! Ik moet er nog niet aan denken om de hele proef door te zitten :=

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:55

Mooie punten, gefeliciteerd!

Ik heb ook een fijn debuut gehad. 199 en 196,5 punt, super trots! Ik rekende niet eens op winstpunten want ik had geen idee wat ik kon verwachten, neem ik er zomaar 4 mee naar huis :+ *\o/*

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:20

Wat een mooie punten Renee_S, gefeliciteerd!!

Ik heb vorige week mijn springzadel gekregen. Super blij mee. Nu is het wachten op de singel, verwacht die vandaag of morgen binnen.

Uiteraard heb ik het zadel wel gepast en gereden, maar met een singel van de zadelpasser, had toen nog geen idee welke maat meneer zou hebben.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:55

Mooie punten zeg gefeliciteerd :D

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:03

Dank jullie wel :D mooie punten ook brittms! Gefeliciteerd

Dit zijn wij btw :D
Afbeelding