[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:16

Springen lager als 80/90 cm durf ik nog wel zonder ijzers op gras. 1x vol door de hindernis heen geklapt, omdat er net een stortbui over net te lang gras was gegaan. Pony schrok zich kapot toen ze zo weggleed in de dubbel, net als ik.
80/90 + hoger ben ik voor ijzers voor en achter met kalkoenen.

Dressuur durf ik overigens wel prima zonder te rijden. Daar is het toch een stuk minder korte bochten draaien en afzetten/landen.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:17

Dat dacht ik al. Dus dan wordt het kiezen tussen vierkant op ijzers en starten of niets en niet starten. :P Alleen voor wil ik echt niet meer.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:35

Vanaf de L2 en M1 moet je voltes van 12-10m draaien in de proef, no way dat ik dat zonder ijzers zou doen op gras. :+

Heb ook al tig keer mensen onderuit zien gaan die zonder ijzers een parcours sprongen.

Nee, hier gewoon vierkant ijzers! :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:40

Het hangt ook een beetje van je paard af. Zus met fjord met korte pootjes liep prima op blote voeten in de M2. Vos met lange benen en hoge koten kon je niet eens een B proef mee doorkomen zonder weg te glijden.
Daarbij hangt het ook nog eens af van de bodem. Een wat zachtere bodem glijdt minder snel dan een keiharde bodem waar net een plensbui overheen is geweest.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:52

Ik heb ook rondom, de mijne is niet zo bodemvast zullen we maar zeggen :+ Dressuur draai ik echt ieniemienie stiften, tijdens les niks.
Wil mijn paard ook met springen niet onzeker maken, met ijzers is ze veel stoerder :j
Ik zag gave foto's voorbij komen!

Laura en vibabu allebei pech met de paarden... Hopelijk zijn ze snel weer goed!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:37

Hier ook de 2 wedstrijd paarden rondom.
Ik start niet op gras zonder

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:42

Ik zou op gras idd ook niet zonder kalkoenen startten.

Laura en Vibabu balen paarden in de lappenmand :(:)

Ik heb gister weer even gereden, Cascade heeft twee weken stil gestaan omdat ze twee weken geleden op mijn voet/teen is gaan staan en ik daarbij een nagel kwijt ben geraakt.
Dichte schoenen en laarzen gingen dus even niet lukken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:55

Au.. :(:)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:12

Leuke foto's en goede resultaten!
Schimmel staat alleen voor op ijzers, heb alleen nog niet op gras gestart aangezien de meeste wedstrijden waar ik rijd tegenwoordig op zand zijn :o
Schimmel loopt gewoon prima op gras, geen enkele moeite met een L parcours en M dressuurproef. Heb hiervoor wel een paard gehad dat niet goed liep op alleen ijzers voor, ligt wel een beetje aan je paard denk ik.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:01

Ik heb mijn paard ook rondom op ijzers staan. Ik heb ook nog nooit zonder gestart op gras, ook niet in de dressuur.

Auw, heel pijnlijk Jes! :(:)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:14

Heee, zoo ik ben lange tijd weer weggeweest van bokt. Zo druk met de studie en met de paardjes. Ik ga zo weer even helemaal bijlezen. Zie dat het over ijzers gaat en heb een vraagje. Ik heb helemaal geen ijzers bij Elaya omdat alles op zand is bijna hier in de buurt. Nu wil ik over anderhalve week gaan starten op een grasbodem. Kan dan zelfs een BB en B parcours te gevaarlijk zijn? Mijn hoefsmid zegt dat dit makkelijk moet kunnen, maar als ik dit lees dan ben ik er helemaal niet zo zeker van...

Paps is terug van vakantie! Dus de wedstrijden kunnen voor mij weer beginnen, gelijk alweer 3 op de planning voor de maand Juli :D

Aii... ik vind als ze op mijn teen gaat staan en ik houd er niks aan over al pijnlijk...
Ben ooit ook mijn teennagel kwijtgeraakt, is echt geen pretje.

Gave foto's weer! Ik heb dus nooit geluk dat er een fotograaf aanwezig is, enkel af en toe een vriendin die hele mooie foto;s kan maken. Maarja die neem ik ook niet elk weekend mee haha.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:02

Au Jes niet fijn!

Gismo staat bloot en Mick tegenwoordig alleen nog voor want die schaatste het hele terrein over..

Ik heb de filmpjes van mijn rondjes bekeken en het voelde een heel stuk slechter dan het eruit zag. Niet alle afstanden correct maar hij heeft wel een paar mooie sprongen laten zien zoals deze:
De hindernis na degene waar die uit stilstand overheen ging
Afbeelding

Voel me nu weer iets minder slecht :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:17

Mooi dier Changex!
Au Jes :(:) , gelukkig kan je weer rijden.
Lekker aan de bak weer Felien!
Ziet er niet verkeerd uit zo Laura.
Mijn ervaring met blootsvoets/ijzers is dat het erg verschild per paard en bodem. Denk dat het voor de meeste geen probleem is, zeker blootvoets (uiteraard geen scherpe wendingen rijden). Maar als ze toch wel een keer goed wegglijden kunnen sommige paarden daar erg onzeker van worden. Heb mijn merrie een half jaar zonder problemen blootvoets gestart in de sgw, dus dressuur, springen en cross. Maar toen ik bij een cross voelde dat ze wat ging glijden en onzeker werd ben ik meteen overgegaan op ijzers.

Ik speel liever op safe met stiften, hoef ik me niet druk te maken over de bodem of hoe scherp mijn wending is. Wel gebruik ik het liefst zo klein mogelijke stiften, om de belasting op de spieren/pezen te beperken. Ik rij tegenwoordig meestal met kleine puntjes van 11 mm.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:29

Wauw wat een knap veulen Gomir!

ED mooie foto's zeg, gefeliciteerd met je prijzen! :D

Wat ziet dat er gaaf uit in Zuid Frankrijk zeg!

Jeetje Marijke, Gucci heeft in ieder geval nog ruimte zat over! :wow:

Bunn schreef:
Voor wie op gras start: hebben jullie voor én achter ijzers? Ik baal er zo van dat ik niet meer op gras durf te starten nadat ik vorig jaar met paard en al achterover ben geklapt. Ze had toen alleen ijzers voor. Ze heeft er nu helemaal niets onder zitten en ik vraag me af waar ik wijs aan doe...

Vraag het omdat echt alle leuke concoursen nu op gras zijn... En ik wil zo graag rijden!

Ik heb die van mij rondom op ijzers staan en op gras stiften, als ik dat niet zou hebben dan zou ik niet op gras starten. Maar het oude paard werd in de dressuur gewoon zonder ijzers op gras gestart, nooit iets aan de hand. Velvet startte ik in de B en L1 met alleen ijzers en stiften voor, en vanaf het L2 had ik die ook vierkant op de ijzers staan met stiften.

Stalgenootje is pas nog met pony en al onderuit gegaan omdat ze zonder ijzers dressuurmatig aan het rijden was in het weiland. Meisje kon amper lopen, pony bloedneus, maar verder gelukkig met een sisser afgelopen...

Auw Jes dat klinkt niet heel erg prettig. :(:)

Hier zijn Gibbie en ik weer helemaal terug volgens mij!
Vorige week 1e selectie gereden, heel stom foutje gemaakt in een wending waardoor we zo slingerend naar de hindernis toegingen dat ze mij niet genoeg gecorrigeerd kreeg en hadden we een balkje. Wel nette stijlpunten van 72. Verder gewoon heel fijn gereden en stonden we voor de selecties alsnog 10e ofzo, werden erg veel balken gereden in het parcours.

Afgelopen zaterdag 2e selectie, was op gras en dat vind ik zelf heel spannend en er stond een muur in het parcours en die vind ik ook heel spannend (omdat ik dan denk dat Gibbie die eng vindt). :+ Dus ik ging met spanning het paard op, dat was niet zo handig. Weigeren tijdens het warmrijden, echt niet leuk. Naar de hindernis toe galopperen en er dan ineens langsrennen ofzo, lag er al een keer bijna naast. Kreeg nog hulp van een bekende instructeur uit de regio, dat was wel fijn! Hij vroeg al "Doet ze dit vaker" Uhh, nou nooit..
Heb nog geroepen dat ik het parcours echt niet in ging, maar wilde me ook weer niet laten kennen want het was echt onzin. := Gibbie sprong verder wel heel goed, alleen ik was zelf te afgeleid waardoor zij heel druk werd.

Dus toch het parcours in en daar herpakte ik mezelf en waren we dubbel foutloos en hebben nog een 8e plaats! *\o/* Was niet een heel net rondje, maar was al happy dat ik mijn spanning naast me neer kon leggen. En zoals altijd keek Gibbie natuurlijk helemaal nergens naar. :+ Waarom maak ik mezelf nog druk? Ze loodst me immers altijd het parcours door.. 8)7

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:38

@Kaitlyn: Knap dat je hebt herpakt in het parcours!!!! Goed zo! super dat jullie weer terug zijn :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:50

FIjn!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:23

Ben alleen aan het twijfelen wat ik ga doen.. Zoals het er nu voorstaat mogen we mee naar de Gelderse, en het moet heel gek lopen wil dat veranderen.

Maar als ze zo blijft springen wil ik ook over naar het L, dat zouden we een tijdje terug al doen maar toen werd zij vervelend tijdens het springen dus hebben we aan de controle gewerkt. Toen we dat terug hadden viel ik verkeerd en daarna viel zij en daarom heb ik toen besloten even in de B te blijven, want we waren in ruim een half jaar niet meer op wedstrijd geweest..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:28

Ga je toch nog lekker de Gelderse in de klasse B rijden en daarna overstap naar de L?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:39

Als ik jou was zou ik lekker even B blijven tot de Gelderse Kaitlyn. Zou zonde zijn om niet mee te doen. Alleen maar goed voor het vertrouwen, en thuis alvast trainen voor het L :) .

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:46

Knap herpakt dan! En ik zou inderdaad dan nog even in de B blijven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:49

Ja denk dat ik de Gelderse dan nog mee doe en daarna de overstap ga maken. Vertraging hebben we toch al opgelopen, maakt die 1.5 maand ook niks meer uit.. :+

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:29

Volgens mij mag je tussen de selecties en de Gelderse promoveren. Weet het alleen niet 100% zeker maar dacht dit van de week nog te lezen. Ik zou zeker de Gelderse in de B rijden! Jullie staan er zo goed voor. :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:02

Nann__ schreef:
Volgens mij mag je tussen de selecties en de Gelderse promoveren. Weet het alleen niet 100% zeker maar dacht dit van de week nog te lezen. Ik zou zeker de Gelderse in de B rijden! Jullie staan er zo goed voor. :j

Nee volgens het selectie reglement mag je tussen de selecties en de kampioenschappen niet promoveren.

Hoe sta jij er nu voor? Er mogen er 13 mee, zit je daar niet meer tussen?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:30

Je mag idd niet tussen de Kring en de Regionale Kampioenschappen promoveren. Tussen de Regionale en het NK wel :)

Ik heb helaas geen selectie kunnen rijden, hij werd op woensdag avond verreden tijdens de Almelose Ruiterdagen (stond eerst op zaterdag gepland) waardoor ik niet mee kon doen ivm m'n studie ;(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:26

@paljaslaura haha gelukkig! Heb ik ook wel eens ja. Vaak ziek het er toch beter uit dan dat het voelt

@kaitlyn wel een luxe probleem :D Ik zou ook lekker B blijven tot na de kampioenschappen

Ben zelf nog veel dressuur aan het trainen met de 4-jarige. Beetje oefenen met wijken, stellingen, schouder voor etc. Zit met het leed dat zadel zoeken heet. Zoek een mooi springzadel met een fijne zit. Extra lastig maakt dat paard nog in de groei is. Morgen gaan we er eentje ophalen zo'n 60 km verderop. Ik hoop echt dat het past, want anders moeten we die ook weer terugbrengen. En dan nog op zoek naar een andere (in dat geval ga ik voor een nieuwe van Divoza). Het is een Fairfax springzadel. Ervaringen toevallig? :)