[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 07:38

Wauw prachtig !

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 09:12

Wauw wat een prachtige foto's !! Lijkt me genieten.. Ik wil het ook ooit nog eens, ooit.. haha

Jammer van de punten in Bakkeveen.. Vond M1 qua jureren met de vorige paarden ook altijd een vreemde klasse. Ben er nu achter hoe te rijden met Hope, maar moet dat nog ff lukken.

Lekker Rianne dichterbij Marena wonen!

Hier ook altijd voor anderen gereden, dik 6.5 jaar voor dezelfde eigenaar die met de Friese paarden. Toen ik mijn vriend leerde kennen, vrij snel gingen samenwonen moest ik dik 30 min heen&terug.. En begon net met de opleiding, dus was wel balen maar dat opgezegd.
Toen zei hij op gegeven moment, je hebt nu hier land en een bak.. Als je wil rijden koop dan een eigen.

Werk hier fulltime, dik 38 uur pw. 2 paarden thuis en een huis/hok wat allemaal opgeknapt moet worden. Vind mijn werk super, dus wil misschien soms wel eens wat meer werken.. Maar voor alle bezigheden thuis vind ik de weken van 4 dagen werken ook lekker.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:02

Heerlijke plaatjes Nouvel, met die mooie herfstkleuren <3

Tussen de Friezen en je eigen heb je Sil van de buren ook nog best een tijdje gereden toch?

Vandaag lekker even blokje om geweest met Marena. Dan is ze een stuk wakkerder :)) Dochter van de mensen waar ik op stal sta is even mee geweest op de fiets. Wel fijn, even iemand mee. Gewoon voor het geval dat :o Marena was gelukkig erg braaf. Wel koud zeg, moet toch even wennen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:30

Meya wat heerlijk als je dan zelf iets kan kopen en gewoon bij huis kunt houden!
Wel veel werk maar wel genieten denk!

Ik heb naast eigen paarden ook tussendoor nog wel eens wat voor anderen gereden, blijft leuk voor de ervaring maar heb er gewoon naast werk en eigen paarden te weinig tijd voor...

Rianne, lekker zo’n rondje om!
Zeker koud vandaag, brrr, echt weer even wennen!

Ik had vandaag les van Herman Wientjes, vlak bij dus kon er onder het zadel heen, in de buitenbak gereden, fris maar wel lekker!
Hij moest weer even aan gezet worden, begon sterk en wat voorover op mijn hand maar later toch zowaar wat fijne meer verzamelde stukjes omhoog, wel bizar om ineens even te voelen dat hij dat in kleine beetjes gaat kunnen, alsof je heel even op een ander paard zit! :D
Merk nog steeds wel dat hij moet wennen aan zijn ijzers, Herman zei het ook, het lukt hem even niet meer om echt zijn voorbeen naar voren te strekken, wat hij wel ging doen, beetje jammer, maar komt vast wel weer.
Weer even wennen aan een nieuwe balans denk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:37

Dat lijkt mij ook fijn leenjelief, om achteraf nog even met de jury te kunnen praten. Ergens in januari krijgen we een clinic van een jurylid. Je rijdt dan je proef en krijgt commentaar van het jurylid waarna je de proef nog een keer rijdt.

Dankjewel Rianne! Ben ook heel blij met hem :D. Is het huis al bijna verkocht?

Verder ben ik het met leenjelief eens wat betreft de bewegingstoppers en moderne paarden. Ik zie vaak dat paarden die correct gereden worden en van zichzelf heel correct zijn hoger scoren dan een bewegingstopper waarbij het het allemaal net niet is.

Shelley ik heb denk ik iets gemist. Wat is er met Xav?

Gezellig Annika, welkom!

Hier wisselen de trainingen en het vrij geven een beetje. Soms heeft hij twee dagen per week vrij en soms pas na 8 dagen. Over het algemeen wordt hij wel 5 a 6 dagen serieus gereden (inclusief springen).

Ziet er super uit Nouvel! Zie ik nou dat hij ook beleerd is voor de wagen?

Hier even wat gezeur met een jury/organisatie/knhs. Voor wie wil kan ik het even in een pb'tje zetten. Wil het hier niet zo open en bloot zetten.

Verder heb ik gisteren de oefencross bij stal jacobs gedaan. Dat deed hij super! Vandaag of morgen krijg ik wat foto's binnen dus dan zal ik er een paar plaatsen. 2 rondjes waarvan in het 1e rondje 1 weigering. Helemaal happy dus. Vandaag even een half uurtje lang laag en rond gereden tegen de eventuele spierpijn (wat hij ook super fijn deed) en dan morgen vrij.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 21:46

Ooh daar zitten zo te zien al hele fijne stukjes tussen Nouvel! Lekker! :D

Nee gaat nog wel even duren denk ik Emma. De fotograaf kan helaas pas 6 november langs komen dus voordat ons huis überhaupt online staat zijn we nog wel wat weekjes verder helaas.. -O- Geduld is niet mijn sterkste punt. Nu het allemaal definitief is heb ik 't het liefst ook zsm achter de rug allemaal.

Hmm klinkt niet goed, gezeur. Ben wel benieuwd? Leuk dat de oefencross goed ging! Benieuwd naar de foto's :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:08

Heb je even een pb gestuurd.

Dat is wel jammer. Snap wel dat je het zo snel mogelijk geregeld wil hebben nu je eenmaal de knoop hebt doorgehakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 22:23

Emma klinkt vervelend zeg, sterkte ermee, hopelijk snel opgelost!

Rianne balen dat het zo lang duurt, kan me voorstellen dat je dan niet veel geduld hebt.
Ook sterkte ermee!

Ow en Ferro loopt niet voor de wagen, dat is ons andere paard... 8-)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 23:05

Ja, niet super lang zo'n dik half jaar/ 3 kwart jaar denk ik? Was voor die tijd verder ook prima :) Maar was (ook) mega blij toen ik een eigen op stal had staan :D

Leuk zo'n oefencross en dus een veelzijdig paard :j

Lekker, was heerlijk weer vandaag :D

Leuke foto's Nouvel. Jammer dat ie op balans gebied misschien net iets stapje terug doet, maar komt vast wel weer!
Ja klopt. Geeft zeker veel voldoening, en omdat ip zo goed als alles nog moe (s)t kan je het ook naar je eigen zin inrichten. Alhoewel ik me afvraag als mijn vriend er niet had gewoond ik überhaupt naar dit huis was gaan kijken, maar dat terzijde :') Zo was de situatie en dat het de mogelijkheid heeft om paarden bij huis te hebben maakt alweer veel goed :o Het is nu kwestie van tijd om het goed op te knappen en mooi te maken...

Hier ook eventjes gereden vandaag. Laatste x rijden was week geleden, soms heb je dat. Moet alleen meer op mijn kont gaan zitten zeg :o Blijft een puntje van aandacht.

Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:20

Ik lees hier al een tijdje stilletjes mee, omdat we thuis al op dit niveau rijden en deze klasse ons beter ligt. Gisteren een oefenwedstrijdje M1 gedaan en direct 2e met 193 pt (nr. 1 had trouwens ook 193)!
Ik hoop in 2019 onze officiële debuut te maken, maar tot die tijd volg ik jullie ervaringen/tips nog stilletjes mee (als dat mag) :D.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 09:27

Mooie herfstfoto's Nouvel!

Ik ben ook begonnen met bijrijdpaarden maar toen er eentje achter mijn rug verkocht werd was het direct gedaan voor mij.

Dit weekend is het uur verzet en dat geeft echt een impact op mij. Die donkere natte periode tegemoet zorgt ervoor dat ik mijn springpaard echt wil verkopen. Ik heb drie paarden aan huis staan en in de winter is dat echt teveel. Mijn piste ligt 4 maand volledig nat, net als mijn paddock dus het is ploeteren en verzuipen die periode. Ik neem mijn dressuurpaard mee naar de binnen piste maar om er dan twee te rijden is het niet haalbaar meer. + dit voorjaar ga ik beginnen om mijn 'veulen' zadelmak te maken. Kan er iemand voor mij beslissen? :') Ik heb mijn springpaard al 5 jaar en ik kan een leven zonder haar precies toch niet voorstellen?
Sorry voor mijn emo postje, het moest even van me af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:10

Alpha welkom!
Mooi debuut. Dat gaat vast goed komen!
Heb je een foto van je paard?

Hifive hier hetzelfde, de winter is echt een rot tijd, donker, koud, nat, natte bak...
Dan is het echt lastig om 2 paarden aan de gang te houden...
Dus ik begrijp je wel!
Even weer 2 lastige maanden door worstelen...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:39

Ziet er goed uit nouvel!

Rianne, hier gisteren ook blokje om gedaan en paard was ook fris haha. Alle paarden bij ons op stal trouwens.

Meya, ziet er goed uit op de foto! Heb dat ook wel eens hoor dat ik al bijna een week niet heb gereden of maar 1x ofzo.

Emma, leuk dat de oefen cross lekker ging! Gezeur met jury?

Gister stap rondje buiten gemaakt. Hij liep daar ruim en met gelijke passen dus dat is fijn. Heel klein stukje gedraafd omdat de koude wind zo recht in ons gezicht kwam. Hij wou steeds harder en harder :+ . Maar liep wel correct dus goed teken. Vandaag ook nog erg fris hier. 6 graden brrr

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:09

Emma, niet fijn dat gezeur met de jury :n hopelijk kunnen jullie het gemakkelijk onderling oplossen?
Nouvel, heb je dan soms geen zin om er eentje weg te doen? Hier zal het toch wel nat liggen tot februari/maart :-(
Shelly, hier lopen ze ook lekker fris. Ik zie ze niet vaak met hun 4 benen tegelijk op de grond staan :D
Fijn dat Xav correct liep. We duimen verder!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:17

Sorry vergeten op jou te reageren hifive. Vervelend die winter maanden. Ik heb ook echt genoeg aan een paard dan. Gelukkig wel een binnenbak maar de kou en donker bah

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:23

Ohh ik vond hem er heel erg op lijken nouvel, zeker van achteren hihi :D
mm dat is niet fijn highfive. Begrijp ik nou goed dat je 1 springpaard, 1 dressuurpaard en dan een veulen aan huis hebt staan? Is het een idee om een bijrijder of leaser te zoeken voor het springpaard, als je haar niet kwijt wil? Ik hoop inderdaad dat het zo op te lossen is, maar daar ziet het niet naar uit.

Fijn dat hij weer goed liep Shelley! Hij is zeker ook blij als die weer aan het werk mag zo te lezen. Ik heb je even een pb gestuurd.

Hier zijn vanochtend de crossbeschermers binnengekomen. Ze zien er wel heel klein uit, dus ik ga ze vanmiddag maar even passen haha. Ik ben ook geen fan van de winter. Veelste koud en nat. Om nog maar te zwijgen over het altijd verkouden zijn :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:54

De kou en donker vind ik niet zo erg, het is dat natte altijd dat ik zo vervelend vind. Dan kan ik op mijn eigen piste niet rijden en moet ik met de trailer op verplaatsing gaan.

Klopt, alleen is dat veulen 2,5 en niet meer zo veulen. Al noem ik ze zo wel nog altijd :-p. Ik heb ook al aan een bijrijder gedacht hoor, maar ze staan aan huis en ik heb niet zo graag volk over het erf. En om eerlijk te zijn, wat je zelf doet doe je beter. Ik ben nogal pietje precies op mijn paarden. Dus zucht ik weet niet goed wat ik ermee moet doen.

Fijn zeg, van welk merk zijn ze?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:07

Leuk Alpha, welkom!

Herkenbaar HiFive. Ik reed 3,5 jaar een Fries voor iemand en was zo gek op dat paard.. <3 En toen was ze ineens verkocht. Heb niet eens afscheid kunnen nemen. Daarna nooit meer echt aangedurfd om een band op te bouwen met andermans paard en gekozen voor een eigen. Maar goed, aan een eigen zitten ook nadelen.

Pff lastig dilemma hoor! Het is op een gegeven moment toch keuzes maken/knopen doorhakken denk ik.. Ik heb ook getwijfeld over verkoop toen ik zwanger was, zag niet in hoe ik het allemaal moest combineren. Maar aangezien ik dat écht niet kon heb ik toen maar een bijrijder gezocht. Ik vond dat eerst ook heel lastig, maar ik denk maar zo: altijd beter dan verkopen of dat ze helemaal stilstaat.

Haha ohjee, hopelijk passen ze Emma!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:46

En klikt het goed nu met je bijrijden Rianne? Smerig van die fries. Een verhaal dat ik wel vaker hoor eerlijk gezegd.

Ik droom wel van samen uitjes te doen enzo en samen op wedstrijd te gaan maar ik denk niet dat ik zo iemand snel ga vinden.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:59

Wat een heelijke herfstfotos zie ik voorbijkomen.
@ Nouvel, paard begint idd lekker te sjouwen op de laatste foto's.
@ HiFive5 wat een lastige keuze. Zou het ook niet zo weten. Weet wel dat het in de winter altijd een uitdaging is om te trainen. Ik werk 4 dagen van 7.30 tot 17.00, dan is het ook al donker. We hebben wel profosorisch licht bij de bak gemaakt, maar echt ideaal is het niet......

De fries die ik rij is niet van mij, maar het voelt wel zo. Paard is van de moeder van mijn goede vriendin die bij haar ouders haar eigen paard heeft staan. Die kon niet alleen en toen kwam er een fries bij. En dat klikte goed met mij dus ben haar gaan rijden. Ze gaat ook niet zomaar weg dus gelukkig voor mij alle tijd.

Ik heb een nieuw zadel gekocht :D was eigenlijk nog niet de bedoeling maar deze kwam via facebook voorbij. Het is een Arno Brandt met een lekkere comfortabele zit en dikke kniewrongen (dat laatste is nog wat wennen) maar hij zit echt heerlijk. Gister lekker galoptraining gedaan in het bos. Vandaag alleen even wat losgereden.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:04

NatasjaS, fijn dat je zo een mooie kans krijgt. Misschien kan ik op die manier ook iemand zo blij maken. Ik kijk het nog even aan. Tevreden met je nieuwe zadel? Ik heb dat merk wel al vaker gehoord maar heb er nog nooit op gezeten.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:15

Mmm. Dat is wel lastig hifive. Goeie bijrijders waar het ook nog mee klikt zijn lastig te vinden. Aan de andere kant is het niet onmogelijk. Wel is het heel goed zoeken haha. Ik ben zelf ook bijrijder en mag alles van de eigenaresse. Nou kende ik haar al langer en leasde zij Phil toen ik nog wedstrijden met hem reed. Communicatie is wel het sleutelwoord.

De beschermers zijn van PEI. Net even gepast en zijn helaas te klein |( . Dat wordt terugsturen en ruilen tegen een maat groter.

Wat fijn van het nieuwe zadel Natasja!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:36

Alpha nette punten voor een oefenrondje! Welkom!

Wat een ellende met bijrijpaarden die zomaar verkocht werden oid. Gelukkig heb ik dat niet mee gemaakt!

Hifive, lastig! Bijrijder zoeken? Blijft alles zo nat dan, of ga je van het ergste uit? :)
Ik heb destijds bijrijpaard via marktplaats gevonden, de pony's destijds ouderwets aanbellen bij een stal.
Oh hmm.. ja ook lastig. Volk over erf. En anderen op je paard.. Vind altijd knap van anderen waarbij ik heb gereden, heb zelf ook zoiets.. Stel dat je op punt aankomt, ik zou niet iedereen op mijn paard(en) willen hebben

Shelly bedankt!

Ja Nouvel, bij jullie ook snel nat?

Goed voor elkaar Natasja! En leuk een nieuw zadel!

Hier benieuwd hoe de paddocks en bak zich gaan houden. Voorheen was de buitenbak nog prima te doen, in mijn herinnering dan :') Maar ben vrij makkelijk, kan me snel redden :) Komt omdat ik voorheen (bij de friezen) niet de luxe had van goede afmetingen, licht al helemaal niet (licht van buurman ging dan aan of reed in zijn bak)
Nu hebben we nieuwe led verlichting opgehangen de laatste tijd en dus de bak verlengd. Dus ff afwachten hoe het gaat dit seizoen.

Hier vanavond na wéken weer eens een les.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:44

Ja klikt goed HiFive! Ze rijdt inmiddels nog een paard bij op stal, haha. Qua communicatie zou het beter kunnen maar ze is goed voor Marena en dat is het belangrijkste! :) Ik heb haar via Facebook gevonden. Gewoon oproepje op mijn eigen pagina en zo is zij via via terecht gekomen bij mij. Als het via via is kan iemand anders je ook wat meer vertellen over diegene.. ;-)

Perfecte situatie zo Natasja! Ideaal dat je zo een zadel tegenkwam. Schijnt een fijn merk te zijn! Ah heerlijk zeg, in het bos!

Ah jammer dat ze te klein zijn Emma! Gedoe altijd met die pasvormen..

Wij hebben bij de bak echt perfect licht. Die verlicht de hele bak en alles er omheen! Ik kan vaak ook alleen maar ‘s avonds dus dat is wel perfect dan. Bak is eigenlijk ook altijd goed te rijden, heel fijn! Maar mis de luxe van een binnenbak soms wel hoor. Vorig jaar kon ik gebruik maken van de binnenbak vd buren en daarvoor stond ik op een stal met eigen binnenbak. Ach, can’t have it all :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:24

Oh vergeet ik bijna, mooi plaatje meya!

Ik heb ook wel paarden gereden die verkocht werden of waar ineens een ander op mocht rijden...
Maar vooral ook heel veel van geleerd en plezier mee gehad!
toen ik eenmaal van school was en een baan had wist ik wel wat ik wilde, een eigen paard waar ik alles zelf over kon beslissen!

Ja bak is hier in de winter ook snel nat, wel de club vlakbij maar dat is ook buiten en die is tegenwoordig ook of zwaar of nat...
Maar wel 20 x 60 en dat vind ik ook wel fijn rijden zo ruim!

Bij ons is het andere paard eigenlijk van mijn vriend om mee te mennen, maar omdat hij daar wat moeilijk voor bleek en rijtechnisch ook verre van in orde ben ik die ook meer onder het zadel gaan rijden.
Maar als ik er geen tijd voor hebt longeert hij zelf of werkt ermee aan de hand, dus dat is wel fijn, is geen complete belasting voor mij.