Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:51

uit de ring springen, en vervolgens de proef in slappe lach afmaken..
was helaas wel gediskwalificeerd..Boos!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:56

Uhm een foutloos parcours rijden, vrolijk door de finishlijn en dan eraf vallen Clown dat was wel het domste gelukkig had ik mijn winstpunten wel.

Mijn zusje is een keer bij de selectie langs het paaltje van de finish gereden, snel terug er weer doorheen maar als ze er meteen doorheen was gereden was ze waarschijnlijk regiokampioen geworden.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:59

Uhh ik was het niet maar wel iemand anders ( zit niet op bokt )
Was met de Overijsselse kampioenschappen en wilhelmus enzo..
Een hand tegen je cap aan zeg maar, pony doet hoofd naar beneden en daar lag ze in het zand op der buik!:o

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:51

Ohh wat een geweldig topic Haha!

Bloopers genoeg Haha! ik had mn 1e buitenwedstr met mn pony, met van die hele lage hekjes. En meneer denkt gewoon doodleuk ik spring er even overheen zo de bak uit, maar ik zag nergens een ringmeester die even de deur voor me openkon doen dus ik ben er ook doodleuk weer in gesprongen Haha! Ook heel leuk was dat dat net gefilmt werd!!

Ik moest ook een x een vriendin voorlezen, en ze gaat van hand verandere en moest een paar passen middendraf, en dat beest laat me een scheet, we kwamen allebei echt niet meer bij van het lache!

En ik moest een x een L2 proef voorlezen en ze moest B afwenden X halthouden en dan gewoon weer wegdraven, maar k was zo gewend te zeggen, X halthouden en groeten Nagelbijten / Gniffelen Dus de ruiter kijkt me echt aan zo van huh Verward mis ik iets?

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:33

Heheh, ik bedenk me er nu zo nog een. Op een onderlinge springwedstrijd (Club Kampioenschappen) Springring binnen komen, netjes groeten voor de jury. Gallopeerd aan, netjes richting hindernis 1, alleen vanaf de verkeerde kant. Clown
Helaas gediskwalificeerd.

Had geen flauw idee waarom ik dat deed. Koe

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:08

Mijn paard galoppeerde steeds verkeerd aan uit stap. Ik wilde perse dat ze het goed deed voor ik verder ging en draaide tot 3x toe een volte om dat op de juiste plek voor elkaar te krijgen.

DINGDINGDING! Wat doe je nou??? vroeg de jury nog, nou ben je gediskwalificeerd!!! (als ze me niet gestopt hadden had ik het tot sint juttemis overnieuw gedaan waarschijnlijk)

Ah...

Blijkt dat ook nog 2 minpunten op te leveren... AAUUUWW...

Da's wel de blunder die het meeste pijn deed in ieder geval!

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:50

Miss_Malfoy schreef:
hahaha dat is echt banketstaaf van die pony!
Net of zei niet rijden kon...
(ok is mis ook zo XD)

hee srry heeft er even niks mee te maken maar wat bedoel je met banketstaaf?
haha Bloos

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:16

l.llig (bokt censuur, alle scheldwoorden worden dan anders Lachen )

FinalForster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:09

Ik heb hem al heel vaak gehoord, maar ik denk dat tot 2 keer toe over de hekjes heen springen wel 1 van de ergste was Knipoog Ik kwam niet meer bij Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:11

Oh wat een geweldig topic. Huilen van het lachen
Heb in een strijk gelegen!
ROFL

Verder heb ik zelf niet echt wedstrijdblunders, op een kleintje na.
Eerste springwedstrijd, pony was bij iedereen stout, ik spring foutloos met 'm en spring de laatste hindernis dubbel. Schijnheilig

Maar we hebben zelf een ponytje op de manege die heel goed kon springen.
Dus buitenwedstrijd paar jaar geleden ging bijna iedereen erop.
Ik geloof dat ie 5 keer ruiter + hoofdstel eraf had en 2 keer alleen de ruiter. Huilen van het lachen

Gelachen dat ik heb. Haha!

laudtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:47

Leuk topic!
Ik weet nog mijn allereerste (oefen)spingwedstrijdje. Ik op mijn verzorgpony, nog nooit parcours gesprongen. Maar die pony wel! Toen de bel ging begon hij uit zich zelf alles te springen! Eerst 2x door start gereden, daarna een paar hindernissen van de verkeerde kant gesprongen en uiteindelijk toch nog mijn een mooie strik naar huis. Die kreeg iedereen maar ik was zo trots als 10 jarig meisje haha. Haha!
Die pony heeft ook ooit een keer zijn ruiter eraf gegooid en is toen zelf nog maar wat hindernissen gaan springen. Echt ik ben nooit meer een pony tegengekomen die springen zo ontzettend gaaf vond!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:54

Ik was 7, en het was spelletjesdag op de manege, was een springwedstrijdje. Dan rijd je dus met zijn 3en tegelijk, en de pony waar iktoen op zat moest poepen en wou de hindernis niet meer over Bloos . Stond ik daar mooi voor de apengaren, we hebben daarna wel samen 1 meter gesprongen Tong uitsteken .

ik was toch nog 3e Vork

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:04

Niet echt een blunder meer een ramp:

Ik mijn paard helemaal ingevolchten, alles klaar gelegt, trailer aan gekoppeld, paard gepakt met de bedoeling om op tijd weg te gaan, hou niet van te laat komen, dan stress ik te veel. Maar toen begon het, hij wou echt niet de trailer in. Kortom stond de hele stal om ons heen om te helpen. Het heeft een uur geduurt. Wij hadden toen nog maar 45 minuten om er te komen, het was een half uur rijden. Dus ik maar de organisatie gebeld dat ik wat later kwam, maar ze waren heel vriendelijk en zeiden dat het wel goed zou komen, dus ik al wat rustiger. Toen waren we net op de snelweg, en waarom weet ik nog steeds niet, maar vraagt mijn moeder of ik wel mijn helm bij me had, niet dus, dus ik weer helemaal in de stress, wij omgedraaid en als een gek naar stal. Snel mijn helm gepakt en weer super snel terug. 5 minuten voor mijn start tijd komen we aan. Ik mijn moeder (die totaal geen verstand heeft van paarden en wedstrijden) naar de organisatie gestuurd om me in te schrijven, en ik snel mijn paard opgezadeld. Snel naar de inrij ring, waar bleek dat de mensen na mij al gestart waren omdat er meer uitvallers waren. Ik had dus nog even twee minuten om in te rijden, dus ik maar even er voor zorgen dat hij waker was. Toen de ring in. De jury had kenelijk al gehoord dat hij niet de trailer in ging, dus zij was echt super aardig, en liet mij nog even een paar rondjes rijden. Toen mocht ik beginnen. Ik wist al dat het helemaal niets zou worden, dus maakte me daar al geen zorgen om. Ik ging meer voor mijn paard, zodat hij niet gaat leren dat niet de trailer in gaan ook geen wedstrijd rijden betekent. Toen moest ik in midden draf, maar dat werd een galopje die ik echt niet terug kreeg (kreeg daar nog een 5 voor met de woorden 'jammer', had echt een 0 verwacht). Ik de ring uit om naar de volgende te gaan, waar hij niet meer langs de jury wou. Na de proefjes terug naar de trailer, paard verzorgt, en toch maar naar de prijs uitreiking, wou wel weten hoe laag mijn punten waren. Iedereen in de stress, hopend op een prijs behalve ik. Die man zei tweede plaats met 180 punten voor ..... en eerste plaats was voor mij!!! Ik moest zo lachen. Voelde me best schuldig. Iedereen netjes op tijd, en mijn proef ging naar mijn idee echt als een ramp, vooral met dat galloperen, maar toch eerste prijs. Dus ja dat was min of meer mijn wedstrijd blunder op dressuur gebied.

Voor springen is mijn grootste blunder tot nu toe dat ik twee weigeringen op de eerste hindernis had. Hij ging zo in staking dat ik hem echt niet meer vooruit kreeg. Toen ging iemand achter hem aan rennen (volgens mij mag dat niet, maar ja) toen over de eerste gegaan om vervolgens bij de tweede hindernis mijn derde weigering te hebben. Schaamde mij wel, maar ja met mijn pony ben ik ook wel eens bij de eerste hindernis uitgebeld. Kan gebeuren

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:53

Oooh precies hetzelfde heb ik ook eens gehad Nagelbijten / Gniffelen

Paard wilde niet in de trailer, kom veel te laat voor beide proeven. Paard uit de trailer getrokken, opgezadeld, gelijk de ring in, puur ff dat ie wist dat ik dat geouwehoeer niet wilde, heb ik 200 punten Party!! Clown

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:54

Haha, lekker Haha!
Ik heb ook een keer een paard gezien dat de trailer niet meer uit wou... dat is ook raar Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:27

Ik heb ook weleens in de KEIharde regen gestaan omdat mijn paard er niet meer in wilde. Haha! &daarna zeiknat (toen de wedstrijd weer verderging) mijn proeven gereden. Tong uitsteken Nog 2 ruime winst ook. Knipoog

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:17

midden in een proef, ging mn paard uitgebeid staan poepen, ik kreeg hem niet meer vooruit! Normaal doet hij dat nooit, ze loopt, draaft en galloppeert altijd gewoon terwijl ze aan het poepen is,
hij dacht vast, laat ik haar is even lekker voor banketstaaf zetten!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:16

Was pas in een M1 proef en ik zeg nog van tevoren tegen mijn vriendin "wel hard lezen anders hoor ik het niet". Was aan het rijden en moest afwenden bij E en dan op X voltes links en rechts. Was er zelf helemaal van overtuigd dat ik op het einde van de proef was en bij E een halve volte halve baan moest rijden en dan op G moet halthouden. En dat deed ik dus ook!! Clown Clown Bloos
Mijn vriendin bleef maar herhalen wat er in het boekje stond.....ik stond stil, keek de jury, en die had echt een gezicht van " weet niet wat je aan het doen bent maar bent nog niet klaar". Toen had ik het meteen in de gaten. Weer aangereden en verder gegaan met mijn proef met E afwenden.....met een grote lach op mijn gezicht!!
Vriendin zei nog droog " Ja, ik lees hard voor maar dan moet je wel luisteren....!!!
Was erg banketstaaf!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:31

Vanochtend hadden we onderlinge wedstrijd op de manege,
Ik ging op Igor, een fjord.
En bij het halthouden ( hij stond net stil) gaat hij staan poepen! Clown
Hij was alweer klaar toen ik wegreed in draf Clown

Amigoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:19

Tijdje geleden had ik een springwedstrijd, was nog aan het inrijden, wil over een hindernis gaan.. Ja hoor; stopt meneer, ik vlieg voor over hem heen, met resultaat dat ik tussen de balken beland, met me kont in een modderplas Huilen van het lachen !

Zit ik daar op de grond met een zwarte (wat eerst wit was Clown ) paardrijbroek en een hoofdstel in me handen ROFL . Uiteindelijk zijn we toch nog 4de geworden van de 28. Dus dat was dan wel weer leuk!

R_indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:24

Ik vloog een keer over de hindernis heen en toen scheurde mijn jasje Tong uitsteken

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:59

Ik heb er nog 1! Haha!
ik ging de springring in...het belletje ging en ik vertrok...
hindernis 1 goed genomen...2 en 3 ook....
toen reed ik op 4 af, maar daar was een man aan die sprong iets aans het doen(ik weet niet wat Tong uitsteken ) en die zag mij niet dus ik maar lawaai gemaakt dat hij mij zou horen... Clown in ondertussen nog altijd op die sprong aan het afrijden...en floep...ik was over de sprong maar bijna die man omver gesprongen Haha! gelukkig dat ik goed naar de andere kant van die sprong was gereden of ik had hem geraakt Clown en die in de jury toren waren maar aan het lachen...maar die man zelf had de schrik van zijn leven gemaakt Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:23

Ergste blunders: Heel fanatiek op een muur aanrijden die de pony eng vond. Pony op het laatste moment in de ankers en Anne zat met beide benen aan een kant op de muur. ROFL

Jong paard: struikeld over de eerste van een dubbel en gaat op de knieën. Anne zit zo ongeveer tussen de oren; paard spring weer op en springt braaf over nr. twee; Anne zat weer voor het zadel; paard gallopeerd braaf door naar hindernis erachter en ondertussen hobbelt Anne zich weer in het zadel. Paard springt hindernis en Anne zoekt teugels ook maar eens op; stuurt naar rechts voor de laatste hindernis. Paard springt deze ook braaf en Anne gaat toch nog met een winstpunt naar huis. Haha!

Jachtparcours: paard moest scherp wenden en normaal duurde dat even voordat ze andersom stond. Deze keer dus niet dus ik vloog er met een elegante boog vanaf en stond er ineens naast te kijken. Haha!

Uitsprong van de driesprong stond wel heel dicht bij het hek wat de springringen scheidde. Paard klapte dus mooi over de omheining heen en ik stond ineens in een B-parcours. Best triest eigenlijk als je in het M nog niet kan sturen. Clown

Indoor: Na de finish van de barrage moest je scherp rechts; lukte dus niet ivm te hoge snelheid. Paard sprong triple van de verkeerde kant. Nagelbijten / Gniffelen Was gelukkig al wel door de finish.

Losspringen op een modderig terrein. Andere pony slaat naar die van mij en pony wil aan de kant springen maar dat ging mis. Allebei languit in de modder. Vrouw in de straat was zo lief om mijn broek te wassen en in de droger te stoppen want ik moest met diezelfde broek later ook nog het achttal in.

Dressuurblunders zijn er ook legio Haha! Maar die zijn wat minder spectaculair.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 20:30

hahaha oh ik lach me dood!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:19

Kennis van me overkwam het volgende: Indoorwedstrijd met een heel eng juryhokje. Ze komt binnen staat stil op X, groet, op dat moment doet paard hoofd omhoog en ziet ineens dat rare hokje met plexiglas en zijn eigen vervormde spiegelbeeld Wow! . Paard draait zich razendsnel om en gaat in rengalop de bak uit terwijl vriendin nog net kon zwaaien naar de jury Doei, doei . Ik dacht dat ik het in mijn broek deed. ROFL ROFL ROFL Huilen van het lachen