Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:41

Als ik iets vervelend vind , is het een ringmeester die niet goed functioneerd, dus onduidelijkheid over wannneer je mag komen, want bij ons willen door uitlopen de tijden nogal eens niet kloppen. En dan moet je gehaast de bak in en dan is het gevoel weg. En mensen die 10 min. van te voren er nog een ff in gaan slaan wie er nou de baas is. Zo lomp. En ook van die mensen (ik rij op manegepaarden en pony's) die een eigen paard hebben, daarom denken dat ze beter zijn, en dus de helft van de inrijbaan voor zichzelf op te eisen door gewoon overal doorheen te crossen. En met ruiters die toevallig een duur stamboek paard hebben is het precies zo... Ik kan daar echt zo moe van worden.. En dan heb ik het nog helemaal niet over mensen die bijv. in een hoge klasse rijden, of met een dressuurhoedje en zich daarom heel belangrijk voelen... herkent iemand dit?

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:51

pharagirlke schreef:
First_Unique schreef:
ooh maar niet iedereen haalt een brevet hoor Knipoog dus helaas voorjou met je slimme opmerking

Verward Hier mag je geen wedstrijden starten zonder brevet?
Daarbij moet je niet meteen zo in je kont gebeten zijn. Geen wonder dat het er zo aan toe gaat op wedstrijden Scheve mond

Ik heb ook geen brevetten en ik start ook Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 16:14

Theake schreef:
Ik heb ook geen brevetten en ik start ook Lachen

Ik had in Nederland al M gereden en moest alsnog mijn brevetten halen Frusty

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:25

wat dus echt belachelijk is Haha!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:55

Ik erger me kapot aan de mensen die doen alsof wij ( mijn fjord en ik ) geen waarde hebben en eigenlijk niet op dit terrein thuis horen..

En aan de mensen die gewoon niet kijken.. Die kijken gewoon echt niet waar ze naar toe gaan.. Die rossen hem zo van de hoefslag af terwijl JIJ daar rijd!! En dan je nog aan kijken van: Halloww.. Ik rijd hier!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:03

volgens mij kunnen ringmeesters ook wel deelnermers diskwalificeren bij wreedheden en verkeerd gedrag
ik heb alleen vaak het idee dat niemand wat durft te zeggen soms zie je mensen hun paarden gewoon verrot slaan maar er is niemand die er wat aan doet

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:53

Nimroy schreef:
Ik erger me kapot aan de mensen die doen alsof wij ( mijn fjord en ik ) geen waarde hebben en eigenlijk niet op dit terrein thuis horen..

En aan de mensen die gewoon niet kijken.. Die kijken gewoon echt niet waar ze naar toe gaan.. Die rossen hem zo van de hoefslag af terwijl JIJ daar rijd!! En dan je nog aan kijken van: Halloww.. Ik rijd hier!

Herkenbaar, alleen heb ik dan geen fjord maar een kwpn-er, telt dat ook???
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, het komt niet omdat JIJ op een fjord zit, maar omdat die andere mensen asso's zijn die op niemand letten, niet op kwpn-ers, fjorden, tuigpaarden,dravers, bwp-en....
Knipoog

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:59

Ik erger mij aan mensen die langs de kant staan, en (soms nogal behoorlijk hard) staan te vertellen hoe slecht jij het wel niet doet en hoe goed ze het zelf wel niet kunnen... *kots*

*beste stuurlui staan aan wal*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 21:56

Karinnn schreef:
Ik erger mij aan mensen die langs de kant staan, en (soms nogal behoorlijk hard) staan te vertellen hoe slecht jij het wel niet doet en hoe goed ze het zelf wel niet kunnen... *kots*

*beste stuurlui staan aan wal*

Om dat soort mensen moet ik altijd vreselijk hard lachen. Haha!
Als ze vreselijk goed zijn wat doen ze dan in hemelsnaam op een basisdressuurwedstrijd? Daar heb je dan toch niks te zoeken? Koe

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:17

Die mensen hebben gewoon niets beters te doen en doen elkaar lekker na. Niks van aantrekken... maar het maakt het er niet leuker op natuurlijk!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:27

Paar weken terug wast echt hel raar op wedstrijd. Was vrij groot inrijterrein en ik was lekker aant losrijden en eigenlijk had niemand last van elkaar. Ik ging halthouden en er reed zo iemand tegen mijn paard zn hoofd aan :S Mijn paard natuurlijk geschrokken en dat andere meisje helemaal boos op mij terwijl ik toch echt had gekeken waar ik stil ging staan voor die tijd (niemand in de buurt) vond ik heel apart...
En vandaag wask aan het inrijden en het gebeurde mij eigenlijk niet maar er reed een zo'n meisje die dacht dat ze in dr eentje reed volgens mij en die sneed een ander meisje af en toen vloog dat meisje helemaal uit dr vel :S Zei ze gewoon zo van: 'Stom Rot mens kijk uit waar je rijdt' :S da's dan ook wel weer apart Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:09

Vandaag had ik tegenovergestelde!
Mijn paard was behoorlijk vervelend, sprong alle kanten op en was eigenlijk niet te sturen.
Toen kwam iemand aanbieden om voor me te gaan rijden zodat ik achter haar aan kon rijden zodat hij daar langst ging waar hij bang voor was!
Vond dat echt helemaal OK dan! , zo lief!
Maar helaas was hij nergens bang van dus had het geen nut.
Maar het aanbod vond ik echt geweldig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 01:42

das super asjemenou! Clubgenootje doet dat ook altijd, als ze ziet datk Probs heb met Pret. Komt ze voor me op rijden! Heerlijk zo'n mensen Ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:06

Oh gisteren nog een irritatie Clown De Z paarden ruiters die vinden dat pony's niet hoeven los te rijden en gewoon tegen je aan rijden.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 17:17

De Z-ruiters hier zijn vrijwel allemaal helemaaal niet irritant . Die zijn juist het beleefdst.
Die meeste 'lagere' ruiters zijn juist vervelend, op van die duur aangekochte paarden die eigenlijk veel te heet voor ze zijn, en het nog raar vinden als je niet voor ze aan de kant gaat he Clown.
(Gelukkig voor mij startte ik dressuur met een dikke fokmerrie, die voor niets en niemand aan de kant gaat, dus dat viel vaak tegen voor ze Vork )

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:00

Aaan de kant, Aaaaan de kant Z paard in aantocht.

(Komt er dus zo'n wannabee anky op der parade paardje met allerlei toeters en bellen voorbij showen) Sigaar

Heb ik zelf dus nog maar 1 keer mee gemaakt maar zie het vaak genoeg op wedstrijden.
Over het algemeen valt het hier nog mee als ik sommige verhalen lees. Dromen Gelukkig dan maar weer

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 21:19

switchx schreef:
Aaan de kant, Aaaaan de kant Z paard in aantocht.

*LOL* Toen ik eerst ging losrijden voor mijn proeven en ik reed bij iemand in die ik niet mocht was het altijd:
aaaan de kant, pas op HENGST!
Niet dat hij wat deed ofzo Huilen van het lachen Ja als ze me afsneden, dan hadden ze een lichtelijk probleem...

Volgens mij zijn er ook genoeg mensen op het inrijterrein die zich aan mij kunnen ergeren.
Als ik voorrang heb, en ik wil op dat moment bijv. op de hoefslag een middengalop rijden en ik heb voorrang, dan blíjf ik ook op de hoefslag. Dan kan het me niet schelen wat er loopt, als is het een schattige shet, voor mij part is het een Z2 combinatie die met lange teugels stapt. Als ik voorrang heb en ik wil net iets op de hoefslag doen of wat en waar dan ook dan rijd ik gewoon door.
Ben wel eens tegen een aantal mensen opgeknald ja. Maar hier is het zo op bepaalde terreinen, als je dan niet even flink verwaand doorrijd, rijden ze gewoon door, en dan kunnen ze het ook niks schelen of je voorrang hebt of niet.
Daarintegen zorg ik er áltijd voor dat ik op tijd aan de kant ben als iemand anders voorrang heeft Ja

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:42

Mensen die hun paard mishandelen tijdens het losrijden. En dan eigenlijk nog meer de mensen aan de kant die het vreemd vinden als je er dan wat van zegt.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:55

Ik was vroeger altijd zo dat ik echt voor iedereen aan de kant ging. Ik was ook altijd bang voor al die andere ruiters en het inrijden was dan ook absoluut niet positief voor paard en ruiter. Is ook een van de redenen waarom ik uiteindelijk gestopt ben, ik vond die andere ruiters zo eng! Momenteel heb ik even geen paard voor de wedstrijden (al een paar jaar niet) maar als het er weer van komt sta ik er wel heel anders tegenover nu. Iedereen heeft rechten, zelfs ik Knipoog

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:31

Ik vind het heel iritant als vreemde mensen met je gaat bemoeien Boos!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:19

Iets wat ik nog erger vind..
Zo'n klein schattig meisje op haar zeer getallendeerde dressuurpony die moeders uitgezocht heeft en dat meisje is aan het rijden en moeders staat aan de kant te bleren: Doe dit doe dat doe zus doe zo en dat meisje bijna huilen!!

Of laatst op een wedstrijd was er een meisje die kon haar paardje niet aan de teugel krijgen.. Maar ze had haar teugels op 10 cm lengte en trekken en meppen met de zweep! Vind je het gek dat je paard vliegend met zijn hoofd in de lucht wegrend.. nouuu.. Mijn mond jeukte!!
Toen kwam er iemand die met haar mee was even "helpen". Zij sjort aan de teugels van die pony en die pony loopt met zijn kin op de borst. Iets nieuws in de L1: De koprol....

Uiteindelijk mocht ze niet meer meedoen met de wedstrijd..

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:46

laatst nog een irritatie.. Boos!
Een echte kakmadame met het haar van beatrix, dure laarsjes aan kwam even naar dr dochter kijken in de inrijring. Mevrouw had een klein wit hondje bij zich dat aan zo'n lange uitrol-riem meeliep. Het vrouwtje en haar hondje liepen de heeeeele tijd naast haar dochter door de inrijring.. dat is echt riirtant want die lijn van dat hondje was dus suoerlang en dat hondje rende overaal heen en weer, de lijn was moielijk te zien dus raad maar wat er gebuerd.. :S

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:57

Kelly_Horse schreef:
Een echte kakmadame met het haar van beatrix, dure laarsjes aan kwam even naar dr dochter kijken in de inrijring. Mevrouw had een klein wit hondje bij zich dat aan zo'n lange uitrol-riem meeliep. Het vrouwtje en haar hondje liepen de heeeeele tijd naast haar dochter door de inrijring.. dat is echt riirtant want die lijn van dat hondje was dus suoerlang en dat hondje rende overaal heen en weer, de lijn was moielijk te zien dus raad maar wat er gebuerd.. :S

oei dat meen je niet? levensgevaarlijk! snap zowiezo niet waarom men honden meeneemt op concours
Paarden zijn vluchtdieren, daar hoor je geen roofdieren bij te houden.

VickjeeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:32

Ik erger me aan mensen die gaan stappen op die hoefslag, of dat typische afsnijden.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:29

Lowara schreef:
Kelly_Horse schreef:

oei dat meen je niet? levensgevaarlijk! snap zowiezo niet waarom men honden meeneemt op concours
Paarden zijn vluchtdieren, daar hoor je geen roofdieren bij te houden.

Fifi het roofdier. Nagelbijten / Gniffelen
Ach, de meeste paarden zijn honden gewend en andersom ook. Zolang de hond aangelijnd is, aan de zijkant van het inrijterrein blijft en rustig is, is er niets aan de hand.