Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[/quote]Mananeh schreef:Ik start geen petitie zonder checken met de bron zelf: KNHS. Heb 3 verschillende mensen aan de telefoon gehad (van de KHNS) die alle 3 bevestigden dat er in de ledenvergadering van december definitief besloten moet gaan worden om het startgeld te verhogen naar 10,- per proef.

confetti schreef:ThisIsMe schreef:Het verhaal is overigens wel waar, het was bij ons op de regiovergadering (Brabant) de afgevaardigde van de KNHS die het vertelde, had een presentatie bij zich waar het in stond.
Dat had ik hierboven al verteld.
)
, sorry, wel een tikkie of-topic) manie schreef:waxweazle schreef:Ik weet egt wel waar ik over praat! het kost veel geld ja maar het is gewoon dat je je onkosten eruit moet halen en je betaald overal genoeg voor tis gewoon dat ze tegenwoordig overal op willen gaan verdienen!
Wat een onzin.
Veel wedstrijden kunnen echt niet uit als het alleen via het inschrijfgeld betaald moet worden.
Er zijn sponsors voor nodig enz.
Sponsors zoeken kost tijd en mankracht, steeds minder mensen willen zich in zetten voor het vereningingsleven (de zogenaamde consumerende leden).
Maar als je minder vrijwilligers hebt voor dergelijk klussen, dan moet het geld toch ergens anders vandaan komen.
Het heeft dus niks met 'erop verdienen' te maken.
En áls een organiserende vereniging er aan verdient is ze dat gegund.
Kunnen ze een mooie extra rijhal voor plaatsen of investeren in een goede bodem, waar alle gebruikers óók weer plezier van hebben.
Mensen kijk dus iets verder als je neus lang is voordat je begint te schreeuwen!
TisUnique schreef:confetti schreef:Dat had ik hierboven al verteld.
haha, volg dit topic ook, volgens mij is er iemand creatief geweest en heeft hier ineens een pagina tussen geplakt, vanuit het topic op de voorpagina. (Waar in stond, hier niet reageren)
Dus nu staan jullie reacties inderdaad hier onder elkaar, maar vantevoren stonden ze in twee verschillende topics................. (vond het wel een grappige gewaarwording, kon het niet laten het even met jullie te delen, sorry, wel een tikkie of-topic)
, had de reactie van confetti inderdaad niet gezien
ThisIsMe schreef:Juryvergoeding gaat per 1 april naar 15 euro per dagdeel, dan komen je jurykosten op 105 euro. (Als je berekening er op gebaseerd is dat een wedstrijd ook na 1 april best met 7,50 uit moet kunnen komen)
Ook met je prijzenschaal gaat het niet helemaal goed, als je 25 starts hebt (aangenomen dat ze allemaal komen) moet je in iedere ring 7 prijzen geven, dat betekent 7 strikken én 7 prijzen. Je kan niet de eerste 3 een bekertje geven en de rest van de prijswinnaars afschepen met een strikje, een strik is alleen een plaatsaanduiding, géén prijs. Je zal dus 7 bekers (of andere prijzen) per ring moeten kopen, plus wat extra strikken/bekers voor eventuele ex aquo plaatsingen.
Wat Needje ook al aangeeft, de catering is ook een behoorlijke kostenpost, je ontvangt je juryleden met koffie en een broodje/koek, ook in de tijd dat ze zitten te jureren voorzie je hen regelmatig van eten of drinken, na afloop bijvoorbeeld een kopje soep en een broodje. Ook je vrijwilligers (die bijvoorbeeld in de kou staan te ringmeesteren!) wil je van eten en drinken voorzien. Als je voor je wedstrijd een manege hebt moeten afhuren stellen zij het meestal niet zo op prijs als je je eigen broodjes e.d. meeneemt, dus dan moet je alle consumpties bij hen kopen, neem maar aan dat dat naast de bakhuur een aardige kostenpost is voor een hele dag of een heel weekend.

LisaB schreef:Nou ik geef absoluut geen geld uit aan dure Anky-dekjes!!
Ik ben heel zuinig op de spullen die ik heb, moet ook wel, ik kan niet zomaar nieuwe kopen, moet ik maanden voor sparen. Ik wil heel graag wedstrijden blijven starten met mijn paard, maar met 10,- startgeld kan dat bijna niet. Ja de oplossing: 1 proef starten per keer, maar dan ben je de hele voorbereiding van vlechten enz. bezig voor 1 proefje, en het dieselverbruik wordt er nier minder op. Of nog minder op wedstrijd
manie schreef:LisaB schreef:Nou ik geef absoluut geen geld uit aan dure Anky-dekjes!!
Ik ben heel zuinig op de spullen die ik heb, moet ook wel, ik kan niet zomaar nieuwe kopen, moet ik maanden voor sparen. Ik wil heel graag wedstrijden blijven starten met mijn paard, maar met 10,- startgeld kan dat bijna niet. Ja de oplossing: 1 proef starten per keer, maar dan ben je de hele voorbereiding van vlechten enz. bezig voor 1 proefje, en het dieselverbruik wordt er nier minder op. Of nog minder op wedstrijd
Nog een oplossing:
Rij 1 op de 4 wedstrijden een keer niet...
sommige mensen willen graag omhoog komen en niet een hele tijd indezelfde klasse zitten omdat het startgeld zo duur is.valinor schreef:De kosten van een jury, prijzen e.d. worden normaliter voldoende gedekt door de inkomsten van de startgelden. Alleen, als je heel kleine klassen krijgt wordt het heel moeilijk. Met 2 starters moet je toch 1 prijs geven, en dat lukt dus niet uit de startgeldinkomsten die daar tegenover staan. Met grotere klassen wordt het financiele plaatje gunstiger. Huur meer terrein is vaak niet aan de orde, omdat je ook ervoor kunt kiezen om je wedstrijd langer te laten duren. Wat je tegenwoordig ziet, is dat menige wedstrijd al heel vroeg in de middag is afgelopen, dus qua tijdsduur zit daar vaak nog voldoende rek in.
casperrr schreef:
het zijn wedstrijdensommige mensen willen graag omhoog komen en niet een hele tijd indezelfde klasse zitten omdat het startgeld zo duur is.
Blij dak een sponser heb, want vanaf januari ben ik bijna ieder weekend op wedstrijd ben...
edit: en als iedereen een wedstrijd minder gaat rijden moet het geld straks weer omhoog omdat we te weinig deelnemers hebben...