Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: Bitloos en wedstrijden: is er animo om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 02:44

Kunnen we het hier on topic houden? Als je een discussie wilt starten of bitloos past in de wedstrijdsport is dat prima, maar open dan een nieuw topic. Dan kan in dit topic het initiatief van de topicstarter verder besproken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:32

Ellende schreef:
Kunnen we het hier on topic houden? Als je een discussie wilt starten of bitloos past in de wedstrijdsport is dat prima, maar open dan een nieuw topic. Dan kan in dit topic het initiatief van de topicstarter verder besproken worden.

Dank je! Knipoog
Gaan we meteen verder;
dit is dus wat ik bedoel:
Speedster schreef:
Een paard met onvoldoende ruimte in de mond voor een bit zou dus wel gewoon uitgebracht worden als de ruiter zich daar niks van aantrekt. geen jury die zoiets gaat conroleren.

De lichamelijke beperkingen van het paard, wat z'n mond en gebit betreft. Dàt is hier van toepassing.
En wat hier ook onder valt - vind ik - is de periode waarin het paard wisselt en last tot pijn heeft van dat bit. Het moet mogelijk zijn om ook dan zonder bit te rijden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:34

Jovarna schreef:
* of iemand deze dag op één of andere manier wil sponsoren (reclame, stand, programma e.d.)

Ik had je al een pb gestuurd dat ik wel interesse heb in een stand (helaas nog geen reactie gehad) maar nu lees ik een aantal paginas terug dat er alleen stands gewenst zijn welke enkel bitloze hoofdstellen verkopen en niets anders? Ik verkoop bitloze hoofdstellen maar voor alleen die hoofdstellen heeft het voor mij geen nut om kosten te gaan maken. Ik denk dat andere standhouders met dit zelfde probleem zullen zitten en daardoor snel afhaken.
Natuurlijk voert bitloos de boventoon maar als je toch standjes neerzet maak er dan een leuk strodorp van waar je van alles en nogwat kan kopen, zowel NH als traditioneel, er zullen ook een hoop mensen juist voor het strodorp komen (als ik naar mijzelf kijk, ik ga als toeschouwer dus niet naar een wedstrijd/evenement als er geen strodorp is, ik moet wel wat te snuffelen hebben Haha! )
Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk echt de bedoeling is, stands met alleen maar het zelfde product? Of een leuk en gevarieerd strodorp(je) erbij?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:40

@Tanja,ik denk dat je een heel goed idee geeft. Bitloos heeft de boventoon maar om geen mensen uit te sluiten is het zeker de bedoeling dat er stands komen met een breed aanbod.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:45

ik denk dat je een heel goed idee oppert tanja.
Alleen bitloos zijn er denk ik ook niet zoveel en het is natuurlijk altijd leuk om lkkr te snuffelen tussen allerlij paardenspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:09

T@nj@:
Het is maar goed dat je hier reageert, want ik heb zéker gereageerd op je PB! Ik heb je laten weten dat je natuurlijk hartstikke welkom bent en dat ik je genoteerd heb als standhouder.
Nu kijk ik in mijn sentbox en zie ik dat mijn pb daar niet tussen staat...
Er is dus iets mis gegaan bij Bokt (en dat verbaast me niet, aangezien er wel meer mankementen waren de afgelopen dagen Knipoog ).

Wat in dit topic gepost wordt, is voornamelijk brainstormen, gedachten en ideeën uitwisselen. Dat iemand heeft geopperd om alleen stands te plaatsen die alleen bitloze hoofdstellen verkopen en niets anders, maakt het geen feit of beslissing.

Gedurende de loop van dit topic houd ik alles bij. Alle suggesties, vraagstukken, acties, voorstellen e.d. noteer ik in een bestand. Er zijn nog geen beslissingen genomen. Wel wordt duidelijk wat we precies allemaal nodig hebben en dat breng ik dus ondertussen in kaart.

Ik hoop dat het zo duidelijk is (voor iedereen)?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:59

T@nj@ schreef:
Jovarna schreef:
* of iemand deze dag op één of andere manier wil sponsoren (reclame, stand, programma e.d.)

Ik had je al een pb gestuurd dat ik wel interesse heb in een stand (helaas nog geen reactie gehad) maar nu lees ik een aantal paginas terug dat er alleen stands gewenst zijn welke enkel bitloze hoofdstellen verkopen en niets anders? Ik verkoop bitloze hoofdstellen maar voor alleen die hoofdstellen heeft het voor mij geen nut om kosten te gaan maken. Ik denk dat andere standhouders met dit zelfde probleem zullen zitten en daardoor snel afhaken.
Natuurlijk voert bitloos de boventoon maar als je toch standjes neerzet maak er dan een leuk strodorp van waar je van alles en nogwat kan kopen, zowel NH als traditioneel, er zullen ook een hoop mensen juist voor het strodorp komen (als ik naar mijzelf kijk, ik ga als toeschouwer dus niet naar een wedstrijd/evenement als er geen strodorp is, ik moet wel wat te snuffelen hebben Haha! )
Ik ben benieuwd wat er nu eigenlijk echt de bedoeling is, stands met alleen maar het zelfde product? Of een leuk en gevarieerd strodorp(je) erbij?

inderdaad, anders wordt het de aanwezigen ook zo opgedrongen, en dat willen we niet want dat wekt aversie op. wel zou het leuk zijn als het bitloze aspect centraal staat. ik moet zeggen dat ik ook niet naar evenementen ga zonder strodorp, heerlijk om lekker te neuzen en salaris te verbrassen...
om bij zoiets een clinic te doen, bijv. iemand die voorrijdt, en daarbij uitleg geeft over verschillen en voor- en nadelen van met of zonder bit rijden. VOORAL het uitleggen hoe iedere ruiter het op een veilige manier kan gebruiken (de overgang van bit naar bitloos) is denk ik belangrijk, omdat veel mensen bang zijn om het te proberen.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:16

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:18

Duidelijk Jovarna! (verbaast mij ook niets dat de pb is verdwenen, Bokt is erg vaag de afgelopen dagen Haha! )

Ik vroeg het hierom namelijk, een aantal paginas terug had iemand het over hun stal die officieel verkooppunt is van barefoot en daar werd meteen op gereageerd dat barefoot niets te maken heeft met bitloos en dat het niet een NH evenement moet worden, dat dat dus de bedoeling niet is. Vandaar dus mijn verwarring even Clown (ik verkoop overigens NH en traditioneel spul Clown )

merrieveulen schreef:
om bij zoiets een clinic te doen, bijv. iemand die voorrijdt, en daarbij uitleg geeft over verschillen en voor- en nadelen van met of zonder bit rijden. VOORAL het uitleggen hoe iedere ruiter het op een veilige manier kan gebruiken (de overgang van bit naar bitloos) is denk ik belangrijk, omdat veel mensen bang zijn om het te proberen.

Dit klinkt geweldig goed OK dan! Veel te veel mensen zijn idd bang om het te proberen, hebben het (verkeerde) idee dat het bit een stuur en een rem is. Een duidelijk clinic achtig iets kan daar veel helderheid in scheppen voor veel mensen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:22

Mocht ik kunnen komen jureren wil ik me evt wel als slachtoffer beschikbaar stellen voor een bitloos springen clinic.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:42

Lielle schreef:
Mocht ik kunnen komen jureren wil ik me evt wel als slachtoffer beschikbaar stellen voor een bitloos springen clinic.

jaa gaaf! Spring je vaker bitloos en of ga je nu flink oefenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:58

Clinics vind ik een geweldig idee!
Zelf zat ik de afgelopen dagen ook te broeden op meer een soort van evenementendag dan uitsluitend een wedstrijddag. Een paarden-evenement dus, met als thema 'bitloos'.
En daarin kunnen alle discplines naar voren komen, dus springen, western, dressuur, mennen etc. Met daarin een wedstrijd(je), clinics, demo's, snuffelmarkt, misschien een workshop, etc.
Wie heeft nog meer ideeën?

germie en casjuh: mooie foto's! Ik sla ze op en bewaar ze! We kunnen ze zeker gebruiken!
Wie volgt?? Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:01

Nee, ik spring (en rijd) nooit bitloos en ga het dus ook niet oefenen. Lijkt me een aardige demo juist door het met een ervaren springcombi ter plekke te proberen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-06-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kleine toevoeging

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:54

klinkt goed Lachen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:55

VOOR!!!
ik rij ook wedstrijden bitloos
tenminste ben papier aan het aanvragen... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:39

Na 13 pagina's brainstormen allereerst (nu al) hartstikke bedankt voor jullie bijdragen en input! Geweldig! OK dan!

Hier dan even een paar dingen concreet, waarbij we ieder z'n hulp nodig hebben!

Wat we zoeken:

* Deelnemers voor de dressuurcompetitie; dressuurruiters op elk niveau die bitloos een proef willen rijden in competitieverband.
* Deelnemers voor de springcompetitie; springruiters op elk niveau die bitloos een parcours willen rijden in competitieverband.
* Deelnemers voor de westerncompetitie. Ik ben niet thuis in de westernwereld, dus Anya, help me hier effe een handje Knipoog .
* Juryleden die deze wedstrijden willen jureren.
* Deelnemers voor een clinic in dressuur, springen, western, mennen.
* Mensen die een demo in dressuur, springen, western, mennen willen doen.(Springdemo is reeds voorzien --> Lielle.)
* Iemand die een workshop wil geven, in welke vorm dan ook, met thema 'bitloos'.
* Standhouders voor snuffelmarkt.
* Sponsors (via stand, reclame op programma'boekje', aanbieden van prijzen, aanbieden van attentie, reclame overig, etc).
* Ruiters op hoog niveau (vanaf ZZ bijv.) die - in welke vorm dan ook - willen deelnemen.
* Dispensatie-aanvragen in het verleden die geweigerd zijn.
* Mensen die ooit eens bij de KNHS geïnformeerd hebben waarom de bitverplichting er is en de reactie van de KNHS hierop.

Willen jullie hier actief een bijdrage in leveren?
Suggesties, daadwerkelijk aanmeldingen, vragen e.d. mag ook per pb.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-06 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:40

uhm, ik doe geen demo, ik wil wel een springclinic volgen als diehard bitrijder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:42

Lielle schreef:
uhm, ik doe geen demo, ik wil wel een springclinic volgen als diehard bitrijder Knipoog

Oh, oké. Knipoog Dan heb ik je vorige post verkeerd begrepen. Knipoog
Deelnemers clinic springen --> Lielle; staat genoteerd! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:43

Waar is trouwens RunningKawa? Zij springt toch wel bitloos?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:45

Ik heb een keer gevraagd of je bitloos mag starten. Heb alleen het mailtje niet meer.

Het kwam er op neer dat je bij dressuurwedstrijden niet zonder bit mag starten omdat het niet bij de traditionele uitrusting hoort. Bij springen is het wel toegestaan.

Als het niet te ver is wil ik dressuur en springen doen, anders ben ik vrijwilliger
Laatst bijgewerkt door Lenneke_ op 28-06-06 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:51

Lenneke_ schreef:
dat je bij dressuurwedstrijden niet met bit mag starten

Dat is snel geregeld Clown Knipoog

Ik wil ook meedoen in de dressuur mits het niet te ver is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:55

Oeps, dat was wel een hele domme fout.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:01

Er is hier toch ook iemand op bokt die best wel hoog (in het aantal cm bedoeld) springt met haar fjord, zonder hoofdstel en zadel? Weet iemand hoe deze persoon heet?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:02

Ik spring ook wel eens zonder zadel en hoofdstel/halster. Foto staat onder in m'n profiel

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:04

daar heb ik het evenwicht nog niet helemaal voor...