De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:54

Jury was niet helemaal wakker?
Voorheen was het eigenlijk altijd daarna, nu meestal in de wending

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:25

kan iemand proef 1 of 2 even voor mij scannen?
ik wil hem even lezen me boekje is nog niet binnen en binnenkort ga ik wedstrijden rijden dus vandaar..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:33

Kan je gewoon downloaden op de knhs side, even zoeken bij wedstrijden, downloads

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 08:34

owkeej dank je

Joyce_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:03

ik vind het rotproeven om te lezen, struikel af en toe over mijn woorden en over de vele letters die je moet oplezen!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:07

Gewoon de letters en woorden weglaten die niet nodig zijn
Scheelt een hoop gedoe en gestruikel

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:40

Joyce_ schreef:
ik vind het rotproeven om te lezen, struikel af en toe over mijn woorden en over de vele letters die je moet oplezen!

Helemaal mee eens, wij oefenen ze nu en dan zeg ik: voor A doorzitten,afwenden en wijken.. en verder zoekt ze het maar lekker uit!

Binnenkomen hetzelfde : proef 10 b.v.: AK binnenkomen , MKX van handveranderen en middendraf!

Maar de punten kunnen dus wel heel leuk uitpakken! Saskia had in de eerste proef een fout op het aanspringen( L1 en gelijk een 3!) Nog een 4 op de andere kant aanspringen, 3 vijfen en nog 183 punten! Omdat ze in de extra punten 3 7ens had en nog een 8 voor middendraf en nog een handjevol 7ens! De basis is goed en dat blijkt in de punten.
2e proef had ze 197 punten zonder 8ten, maar ook erg weinig 6en
En daar gng niks mis.... Fijne mensen, die jury's

3 WP op 1 ochtendje, hoera!

naomivenema

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:31

ik vind het juist moeilijker!!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:32

Wat vind je moeilijker, naomi?

ollysgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:12

juist vervelend het is zo vervelend dat je niet hoeft te groeten op het begn

cindytje

DE nieuwe proeven!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:07

Heeyj
Ik vind ze denk ik iets moeilijker
groetjes cindytje

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:15

Ik heb vandaag voor het eerst officieel de nieuwe proeven gereden. Ik vind dat alles veel sneller achter elkaar zit. Het is voor de lezer moeilijker. Zelf vind ik de proeven wel lekker rijden.

verana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:53

Ik heb vandaag ook voor het eerst ze gereden
En ze vielen me reuze mee

De tip van (volgens mij) Lielle op de andere hand rijden tot je moet binnenkomen heb ik gedaan en dat beviel me goed

Eerste proef wat netjes maar wel te braaf met kleine foutjes was 178 punten waard
De 2de proef had ik hem iets wakkerde gemaakt waardoor de wat te heet werd en dus slordig uitkwam was 169 punten waard

CarolineP

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:38

Goed gedaan meid!

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:54

Had zaterdag voor de 2e keer de nieuwe proeven gereden en ik vind ze fijner als de vorigen. Het is idd moeilijker voor te lezen maar de opbouw van de proeven vind ik er op vooruit gegaan. Vooral in proef 26 waar je na de eenvoudige wissels eigenlijk gelijk doorrijd in een uitgestrekte galop vind ik echt een verbetering!

In de B vind ik het trouwens ook een goede oplossing dat het groeten aan het begin eruit is gehaald, een jong paard kan binnenkomen in een nieuwe ring vrij eng vinden en dan niet stil willen staan, terwijl aan het einde van de proef het paard dit wel wil. Ook qua opbouw vind ik de B proeven vooruit gegaan, ondanks dat het moeilijker voorlezen is, is de ruimte die je krijgt om overgangen voor te bereiden heel fijn. Het is nu meer een B proef zoals ik vind dat ze horen te zijn.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:31

Weet iemand wat je moet rijden in juni en juli in de L1.... kan het echt nergens vinden!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:20

in juni 9-10 en juli 8-7

ff een vraag ik ga voor het eerst L eind mei (vinden jullie me niet stom?? het wijken is nog best drama maar de rest gaat wel oke! ik wil het gewoon gaan proberen ook al vind ik het wijken nog bagger gaan, zijn er meerder naar de L gegaan ook al was het wijken niet echt voor elkaar)

maar mijn vraag, klopt het dat je in proef 10 in de L zonder eerst ff door te moeten zitten aan moet galoperen, er staat dan tussen a-k aangaloperen, moet je dan gewoon in die hoek gaan doorzitten en aanspringen. in plaats van eerst te moeten doorzitten van te voren? dit was me niet helemaal duidelijk,
bedankt!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:24

Bonny4life schreef:
in juni 9-10 en juli 8-7

ff een vraag ik ga voor het eerst L eind mei (vinden jullie me niet stom?? het wijken is nog best drama maar de rest gaat wel oke! ik wil het gewoon gaan proberen ook al vind ik het wijken nog bagger gaan, zijn er meerder naar de L gegaan ook al was het wijken niet echt voor elkaar)

maar mijn vraag, klopt het dat je in proef 10 in de L zonder eerst ff door te moeten zitten aan moet galoperen, er staat dan tussen a-k aangaloperen, moet je dan gewoon in die hoek gaan doorzitten en aanspringen. in plaats van eerst te moeten doorzitten van te voren? dit was me niet helemaal duidelijk,
bedankt!

Waarom ga je starten als je er nog niet aan toe bent? wat is de reden om neit gewoon in de b te starten?

Je vraag over proef 10 is hier al meerdere malen geplaatst dus als je het gelezen had!!
Er staat genoeg over doorzitten en lichtrijden. voor een overgang naar galop moet je eerst doorzitten. je kan zelf wel bepalen waar dat dan moet!! Voor de rest is het doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd. En er zitten ministukjes lichtrijden tussen als je daar gaat doorzitten wordt dat wel gedoogt!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:42

alleen omdat het wijken nog niet goed zou gaan zou ze geen L1 kunnen starten??
dan zou ik met willem helemaal thuis moeten blijven.
willem zal nl nooit een wijk wonder worden, maar in 7 proefjes tijd heb ik het van een 4 naar een 6 weten te trainen en dat vind ik voldoende, meer zal hij toch niet kunnen. ik had juist veel aan het commentaar(was nl bij verschillende jury's hetzelfde) en heb daar op die manier wat mee kunnen doen. had ik thuis gebleven dan was het echt niet verbeterd hoor.

soms kan je dingen beter in de praktijk leren. dan kan het thuis nog zo goed gaan, maar willem is een heel ander paard met wedstrijden, dus dat thuis oefenen(waar het vaak juist heel goed gaat) is voor mijn geen graadmeter of dat hij het in de ring ook zal kunnen.

maakt het ook wel weer leuk want hij kan je ook versteld laten staan met ineens 7ens voor de middengalop die nog geen 5 waard waren in het begin

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:18

Dat alleen het wijken niet goed gaat is vaak niet helemaal waar heb ik gemerkt.. wijken is een gehoorzaamheidsoefening die elk paard makkelijk kan als hij maar goed voor de zijwaartse hulp is. (Er is geen talent voor nodig om hier een 7 voor te halen hoor...)

Ik vind dat er iets voor te zeggen is om thuis door te trainen, vaak loop je toch vast en weinig wpen rijden is vaak niet goed voor de lol & motivatie. Maar als alleen het wijken een probleem is, zou ik over gaan..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:53

ja dat is alleen het probleem tuurlijk kunnen er meer dingen beter zoals mijn middengangen maar verder vind ik haar er klaar voor, dus ik ga ook gewoon naar de L gewoon puur voor de ervaring en weer eens iets anders, al rijd ik in deze klasse heel lang dat geeft niet, zo hebben we weer wat om te trainen en dat wijken hoeft van mij niet zo ineens goed te zijn! vandaag heb ik maar paar kleine stukjes gepakt en ging best oke vond ik.

maar dat van aanspringen in galop, in die proef moet je lichtrijden hoor tenzij doorzitten word gevraagd (proef 10)
bedankt voor jullie reacties!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 06:30

talent misschien niet, maar wel de lichamelijke mogelijkheid.

willem heeft nou eenmaal een beperking, hij heeft een karperrug en daardoor heeft hij nou eenmaal moeite met buiging en stelling, met name op links.

het is een paard van 1.78 en vrij lang, dat is gewoon moeilijk bij mekaar te rijden. maar voor zijn verleden en voor zijn beperkingen doet hij het hartstikke goed, vandaar dat ik dus geen 7ens verwacht, maar super tevreden ben met alles een 6

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:25

Het ruitertje van mijn ( b pony ) gaat zaterdag voor eerst starten ik vindt voor kind van 11 best pitige proefjes en voo rmij naar voor lezen

Chntl_Zrro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:25

Ik vind ze makkelijker te rijden maar moelijker om te lezen

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:34

miriamrocky schreef:
Het ruitertje van mijn ( b pony ) gaat zaterdag voor eerst starten ik vindt voor kind van 11 best pitige proefjes en voo rmij naar voor lezen

Als het voor een kind van 11 nog te pittig is dan moet dat kind van 11 gewoon lekker thuis plezier hebben in het paardrijden en nog helemaal niet aan proefjes denken