Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 23:25

rockey schreef:
ik heb niet heel het topic gelezen, maar vind die verhoging van 5 naar 6 jaar voor een Z proef wel vreemd, mijn instructrice bijvoorbeeld (en die zal niet de enige zijn) die heeft net als nu weer een 4 jarige op stal, is klaar omgestart te worden, maar zij MOET dus in het Z starten aangezien ze lichte tour rijd, kan ze hem nu dus 2 jaar thuis houden...

Daar zijn die jonge paarden-proeven voor.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 00:14

kim6815 schreef:
Daar zijn die jonge paarden-proeven voor.

Maar die worden juist niet regulier uitgeschreven.........
Alleen zo af en toe op de grotere publieksconcoursen (en zelfs dat is nog maar afwachten)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:13

rockey schreef:
ik heb niet heel het topic gelezen, maar vind die verhoging van 5 naar 6 jaar voor een Z proef wel vreemd, mijn instructrice bijvoorbeeld (en die zal niet de enige zijn) die heeft net als nu weer een 4 jarige op stal, is klaar omgestart te worden, maar zij MOET dus in het Z starten aangezien ze lichte tour rijd, kan ze hem nu dus 2 jaar thuis houden...

Missouri schreef:
Maud, mijn juf heeft 2 keer Prix st G. gereden en mag gewoon M starten hoor

Waarom de jouwe niet

Volgens het KNHS reglement:

Klasse Ruiter Klasse Paard/pony Startgerechtigd in de klasse:
Lichte Tour -/B/L1 L1/L2/M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour L2 L2/M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour M1 M1/M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour M2 M2/Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour Z1 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour Z2 Z2/ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour ZZ-L ZZ-L/ZZ-Z
Lichte Tour ZZ-Z ZZ-Z
Lichte Tour LT/en hoger LT

Lichte Tour (2x) -/B/L1 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) L2 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) M1 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) M2 Z1/Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) Z1 Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) Z2 Z2/ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) ZZ-L ZZ-L/ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) ZZ-Z ZZ-Z/LT
Lichte Tour (2x) LT/en hoger LT
Als de instructrise van Maud dus met 2 paarden (of meer) Lichte Tour geklasseerd is, mag ze geen M starten, maar moet ze Z1 starten.

@Missouri : als jouw juf dus met 2 paarden LT geklasseerd is, is ze in overtreding als ze M start

GeaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:25

Raiza schreef:

Als de instructrise van Maud dus met 2 paarden (of meer) Lichte Tour geklasseerd is, mag ze geen M starten, maar moet ze Z1 starten.

@Missouri : als jouw juf dus met 2 paarden LT geklasseerd is, is ze in overtreding als ze M start

Waarschijnlijk reed ze voor de regeling van 2x Lichte Tour van kracht werd al met dat paard en kon ze haar nieuwe paard L1 of hoger uitbrengen....

Dus toch niet in overtreding...

Misschien heeft ze wel dispensatie gekregen, kan ook nog....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:22

maar dat lijkt me niet helemaal on topic

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:35

Die jonge paardenproeven lijken mij dus een wassen neus, goed idee, slecht uitgewerkt

De profi's rijden hun jonge paarden gewoon HC op de regionale concoursen, minder rompslomp ook voor de organisatie.

Hoeveel jonge paarden krijg je nu eigenlijk in de baan die niet regulier mogen starten? 2 of zo? op een hele wedstrijd.

Gcj112, heb je al gebeld?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:56

rockey schreef:

Mijn instructrice was juist heel blij met deze regel!

Ik hoop dat ze de jonge dieren nou maar wat langer in de wei laten staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:09

amondi schreef:

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:08

Suzanne F. schreef:
amondi schreef:

1-1-2 .......... het wordt steeds gekker..........

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:02

Ik ben gister naar Bornebroek geweest, wij waren mooi op tijd om een leuk plekje uit te zoeken.
Heel handig dat er ook nog een microfoon voor het publiek bijkwam.
De reacties in de zaal waren soms best wel leuk .

Het was wel interresant om te horen hoe of wat.
Wel apart dat ze het nu naar buiten brengen terwijl ze het over sommige dingen nog niet eens eens zijn.
Lijkt mij dat dat eigenlijk wel zo had moeten zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:24

Als die proeven nu allemaal al defintief gereed zijn ,dan snap ik niet waarom die dingen nog niet op internet te vinden zijn......
Dan kun je die dingen tenminste thuis even bestuderen en gericht vragen stellen op zo'n avond.......

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:50

Ik vraag me ook af of er op gewone reguliere wedstrijden animo is voor de jonge paarden-proeven. Meer dan 3 deelnemers hebben ze dan volgens mij niet....
Ben het eens met CGJ12, als de proeven al klaar zijn, waarom publiceren ze die niet alvast???

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:01

De échte amateur (degene die NIET versneld mag promoveren!) kan het zich niet permitteren om aan die 4-jarigen proeven mee te doen, omdat hij dan weer eens een kans laat schieten om winstpunten bijeen te sprokkelen om over een jaar eindelijk een klasse (of 2) hogerop te mogen starten..........

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 02:40

CGJ12 schreef:
Als die proeven nu allemaal al defintief gereed zijn ,dan snap ik niet waarom die dingen nog niet op internet te vinden zijn......
Dan kun je die dingen tenminste thuis even bestuderen en gericht vragen stellen op zo'n avond.......

Maar dat is toch niet zo?
Iig, dat heb ik er van begrepen.
Dat er mogelijk nog (kleine) aanpassingen kunnen komen.
Waarom zei hij anders dat ze het over bepaalde aspecten nog zullen gaan hebben?
Als er toch niks meer veranderd kan worden?

Daarbij, over sommige dingen zijn ze het nog niet eens eens, bijvoorbeeld dat er 4 proeven zijn, maar de indeling ervan is nog onbekend, dus wanneer je welke proef moet rijden.

*Ik heb niet het hele topic gelezen, dus als ik dingen herhaal die jullie allang weten, sorry*

Het boekje komt rond februari uit (meen ik mij te herinneren, niet echt op gelet), de proeven zullen waarschijnlijk eerder al op internet te zien zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 08:19

Chrystal-gek schreef:
Het boekje komt rond februari uit (meen ik mij te herinneren, niet echt op gelet),
de proeven zullen waarschijnlijk eerder al op internet te zien zijn
.

Het is geen film die je via Bittorrent kunt downloaden.............
(hoe kan het toch zo zijn dat ik wederom bang ben dat de digitale versie pas in juli beschikbaar komt.... )

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 09:23

Even weer ontopic , 23-11 ga ik naar Breukelen. Nog meer Bokkers misschien?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 10:07

Tsja zo zijn er wel meer dingen die ik vreemd vind.

Zo hebben ze dus besloten dat je met een 5 jarig paard geen Z meer mag rijden 'in verband met het welzijn van het paard'.

Maar: Je mag WEL met je 4 jarige paard op één wedstrijd EN je gewone 2 proeven rijden, EN nog een jonge paarden-proef (als die ook wordt uitgeschreven).

Dus Z met een 5 jarig paard kan in hun ogen niet in verband met het welzijn van het paard, maar met een 4jarige 3 proeven op één dag karren mag wel....

GeaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:19

Bettine schreef:

Zo hebben ze dus besloten dat je met een 5 jarig paard geen Z meer mag rijden 'in verband met het welzijn van het paard'.

Er werd afgelopen maandagavond over dit onderwerp vergaderd. Is het al bekend dat het definitief doorgaat?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:42

@Anoukie, ik wil wel, maar weet niet hoe ik er kom. Dus als ik met je kan carpoolen, ga ik wel mee! (moet ik alleen ff vrij nemen, aangezien ik late dienst heb die dag)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:48

CGJ12 schreef:
Chrystal-gek schreef:
Het boekje komt rond februari uit (meen ik mij te herinneren, niet echt op gelet),
de proeven zullen waarschijnlijk eerder al op internet te zien zijn
.

Het is geen film die je via Bittorrent kunt downloaden.............
(hoe kan het toch zo zijn dat ik wederom bang ben dat de digitale versie pas in juli beschikbaar komt.... )

Je snapte vast wel wat ik bedoelde

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:10

Bettine schreef:
Dus Z met een 5 jarig paard kan in hun ogen niet in verband met het welzijn van het paard, maar met een 4jarige 3 proeven op één dag karren mag wel....
In het Z hoort een paard al helemaal bij elkaar te zijn en zeer zware oefeningen te beheersen, ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook in vragen in die jonge paardenproeven, of wel soms?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:28

Needje schreef:
@Anoukie, ik wil wel, maar weet niet hoe ik er kom. Dus als ik met je kan carpoolen, ga ik wel mee! (moet ik alleen ff vrij nemen, aangezien ik late dienst heb die dag)

Sorry, ik zou je dolgraag meenemen, maar mijn vriend gaat ook mee en we hebben een auto met grijs kenteken (dus helaas slechts plaats voor 2 personen)... Misschien nog een andere Bokker die gaat waarbij je mee kunt rijden?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:18

Sammie schreef:
Bettine schreef:
In het Z hoort een paard al helemaal bij elkaar te zijn en zeer zware oefeningen te beheersen, ik kan me niet voorstellen dat ze dat ook in vragen in die jonge paardenproeven, of wel soms?

Zeer zware oefeningen vind ik toch wat overdreven

Maar ik doelde meer op het feit dat ze 3 proeven karren op één dag met een paard van nog maar 4 blijkbaar WEL vinden kunnen (de meeste 4 jarige paarden zijn na 2 proefjes toch écht wel leeg, en zo niet lijkt het me voor zo'n jong beest wat veel), en met een 5 jarig paard Z rijden vinden ze, óók vanuit het welzijn van het paard bekeken, weer niet kunnen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:40

Bettine schreef:

Maar: Je mag WEL met je 4 jarige paard op één wedstrijd EN je gewone 2 proeven rijden, EN nog een jonge paarden-proef (als die ook wordt uitgeschreven).

Plus de onvrede die je krijgt omdat de "profs" en "trickers" en de "broodrijders" allemaal met hun 5 jarigen lang in de M blijven hangen en op de kampioenschappen de titels mee naar huis nemen... (eigenaren willen toch graag dat hun paard wordt uitgebracht, dan beperkt men zich starks tot de betere en grotere concoursen)

Ik vind het geen goede regel, de paarden worden thuis toch gewoon verder doorgetraind.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:11

tyrza ga jij nog naar maasdijlk morgenavond?