Of iedereen het er mee eens is weet ik niet, maar we hebben ze op stal die alvast een hoedje gekocht hebben voor het geval ze ooit Z worden

Die tekenen dus zeker !!!!!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lovely schreef:WWWiske, hoe denk je erover om strakjes het voorstel waar we het over hadden in te dienen ?? In plaats van simpelweg de eis om de regel terug te draaien? Zo hebben we wat te ruilen zeg maar.
OnTime schreef:Ik ga zowiezo even stemmen ronselen bij ons op stal. Verder start ik nu op dit moment niet, vanwege blessure bij On Time. Maar op stal moet ik toch zo'n 10 handtekeningen kunnen krijgen. (tja net echt een grote stal).
Of iedereen het er mee eens is weet ik niet, maar we hebben ze op stal die alvast een hoedje gekocht hebben voor het geval ze ooit Z worden.
Die tekenen dus zeker !!!!!!
Lovely schreef:CGJ, kun je daar iets mee over vertellen misschien, de persoonlijke aansprakelijkheid van Bestuursleden??
CGJ12 schreef:Bestuursaansprakelijkheid
Wanneer is een bestuurslid nu wel aansprakelijk met zijn persoonlijke bezittingen en wanneer niet? Dit is afhankelijk van de vorm van de vereniging:
• Een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid.
Deze vereniging is niet bij notariële akte opgericht. De bestuursleden zijn naast de vereniging altijd hoofdelijk aansprakelijk wanneer de vereniging haar verplichtingen niet nakomt. Bij dit type vereniging is de angst ooit aansprakelijk te kunnen zijn dus wel begrijpelijk.
• Een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid.
Bestuursleden zijn in beginsel niet hoofdelijk aansprakelijk, behalve in het geval van onbehoorlijk uitvoeren van de bestuurlijke taak. Wanneer er sprake is van het niet behoorlijk vervullen van de functie bepaalt uiteindelijk de rechter. Dus zolang er naar behoren wordt gefunctioneerd hoeft men zich geen zorgen te maken.
Juist om die reden nemen de bestuursleden liever het zekere voor het onzekere..........
3VO schreef:
3VO wil mensen (met name kinderen en sport- en toerfietsers)
stimuleren een helm te dragen. Voorwaarde voor succes is een passende helm, die op de juiste manier gedragen wordt. Fabrikanten produceren steeds meer leuke modellen. Daarnaast zijn er allerlei initiatieven om de fietshelm te promoten. De populariteit van de fietshelm neemt daardoor toe. 3VO is voor dergelijke initiatieven, maar tegen een verplichting van de fietshelm. Het fietsen moet namelijk wel voor iedereen aantrekkelijk blijven.