De spaanse schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:00

Klotp, het gaat om de bewegingen. Lachen Maar ik vind die paarden NIET mooi bewegen. Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:11

Hop Hop Hop, paardje in Galop Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:31

CGJ12 schreef:
Lesjes respect bestaan niet.
Respect dwing je af.
Zover is Soto blijkbaar nog niet.
Eerst mooi stil rechtop zitten, onzichtbare hulpen geven en niet steeds half van je paard afvallen..........

DAT is klassieke dressuur.

Ik dacht altijd dat je respect verdíende, in plaats van afdwong. En nee danku, jij verdient mijn respect niet echt.

Citaat:
en om maar met Sjef Jansen te quoten:
Citaat:
die witte braadworst? daar kijk ik niet naar...wat heeft dat nou met dressuur te maken!

Ik hoop dat dit als grapje bedoeld is, anders kan Sjef ook eens stilstaan bij het begrip 'respect'.

En ook Senja haar reactie loopt over van respect . De PRE-liefhebbers zeggen toch ook niet dat een KWPN zo vreselijk lelijk is?

Lovely, inderdaad, de PRE-eigenaars voelen zich misschien iets aangevallen, maar wat wil je, menig KWPN-liefhebber in dit topic zeikt mens en paard wel erg gefrustreerd af, om jouw woorden te gebruiken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:36

De PRE liefhebbers zeggen idd niet dat KWPN zo vreselijk is, omdat ze gewoon geen grond hebben om op te staan Haha!

En over dat zinnetje van GGJ12 over 'Respect dwingje af'....dat is in zekere zin ook waar. En trouwens snap ik toch niet waarom iedereen haar nu loopt af te zeiken om dat ene zinnetje van een persoon! FOEI (haha Tong uitsteken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:40

Op de vorige pagina staan wat foto's van de Lusitano uit het Spaanse team. Dat paard kan niet zitten en heeft geen buiging in t lijf, ik vind het echt jammer dat zo'n paard zulke punten krijgt. Ik heb de schimmel ook gezien, maar ik heb er geen beelden van bewaard en zodoende kan ik dus niet toelichten wat ik er slecht of lelijk aan vind.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:44

angelke schreef:
Ik hoop dat dit als grapje bedoeld is, anders kan Sjef ook eens stilstaan bij het begrip 'respect'.

Sjef en respect?
Dat woord kent 'ie niet hoor Haha!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:51

Jaa dat van Sjef Jansen was een grapje (3e keer dat ik moet zeggen dat het een grapje was)...

Jammer dat mensen zo gefrustreerd raken van dit topic. PRE dit, anda dat, KWPN dit...Ik ben toevallig voorstander van het letse warmbloed hahaha, dus waag eens iets negatiefs over Rusty te zeggen!! Knipoog

Laten we het bij de discussie houden: man zit voor geen meter, maar paard doet het wel..

Is deze PRE het ideale dressuurpaard!? de PRE is gefokt als stierenvechterspaard en showpaard en heeft daarom ook een goede balans. Maar we willen toch ook de ultieme gangen zien in bijvoorbeeld de uitgestrekte draf. En daarin schiet dit paard, Invasor te kort...

De topdressuur gaat van ultieme verruiming naare ultieme verzameling. Een paard wat daartussen de balans kan vinden is voor mij een goed dressuurpaard. Invasor zit op die schaal teveel aan de ultieme verzameling kant en toont te weinig verruimingen.
De ruiter is wat mij betreft zo storend (zelfs het paard vindt het storend!), dat het voor mij niet de ultieme combinatie is...bepaalt niet nee.

Maar de verzamling telt gewoon dubbel in de GP en daarom scoort dit zo hoog...IK vind het jammer, want volgens mij worden de gangen van het paard niet geoptimaliseerd. En is dat niet het doel van dressuur?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:00

Ragne schreef:
De ruiter is wat mij betreft zo storend (zelfs het paard vindt het storend!), dat het voor mij niet de ultieme combinatie is...bepaalt niet nee.

Oh, haha. Ik las even dat er stond; De ruiter is wat mij betreft zo stoned.... Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:37

VValar schreef:
De PRE liefhebbers zeggen idd niet dat KWPN zo vreselijk is, omdat ze gewoon geen grond hebben om op te staan Haha!

Gut gut, Warmbloed erend Bokt heeft het duidelijk nog steeds niet aanvaard.

Wil je alsjeblieft niet in naam van ons Iberische paardenliefhebbers spreken? De reden waarom wij niet met dergelijke insinuaties en opmerkingen smijten komt doordat wij ons niet tot het niveau dat jullie hanteren willen verlagen. Sommigen onder jullie hebben het duidelijk moeilijk met de Iberier en hun successen, dat blijkt ondermeer wel uit dit topic over de "worst op pootjes" en de reacties zoals jij er nu net weer 1 hebt geplaatst.
Lekker volwassen van jullie, en nog steeds mis ik het respect voor een ander ras dan KWPN.

Tjonge jonge wat laten jullie je kennen zeg ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 15:45

Hunnie en zullie.
Loola. heb jij nog wat leuks te zeggen over de foto's van de LUS??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:12

Citaat:
Is deze PRE het ideale dressuurpaard!? de PRE is gefokt als stierenvechterspaard en showpaard en heeft daarom ook een goede balans. Maar we willen toch ook de ultieme gangen zien in bijvoorbeeld de uitgestrekte draf. En daarin schiet dit paard, Invasor te kort...

Maar heeft Elke PRE daar geen moeite mee.

Ik vind het jammer dat hier alleen maar over de slechte dingen wordt gesproken, over andere ruiters hoor ik niet zoveel slechte dingen.

Jammer dat Lovely alleen slechte momenten plaatst, laten we dat van Anky en Ulla ook eens doen. Dus misschien leuk om ook eens goede momenten te plaatsen, want alles slecht dat kan niet.

Met name de 2e uitgestrekte draf van de bruine PRE zag er stukken beter uit dan de eerste. De eerste was in mijn ogen ook geen veruimde draf.
Moet zeggen dat ik ook niet echt onder de indruk was van de veruimde draf van Salinero.

Scheef gaan???? Ik heb bijna elk paard wel scheef zien gaan, sommige paarden wisten geen eens waar ze de benen neer moesten zetten in de piaff.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:20

Loolapelooza schreef:
Gut gut, Warmbloed erend Bokt heeft het duidelijk nog steeds niet aanvaard.

Wil je alsjeblieft niet in naam van ons Iberische paardenliefhebbers spreken? De reden waarom wij niet met dergelijke insinuaties en opmerkingen smijten komt doordat wij ons niet tot het niveau dat jullie hanteren willen verlagen. Sommigen onder jullie hebben het duidelijk moeilijk met de Iberier en hun successen, dat blijkt ondermeer wel uit dit topic over de "worst op pootjes" en de reacties zoals jij er nu net weer 1 hebt geplaatst.
Lekker volwassen van jullie, en nog steeds mis ik het respect voor een ander ras dan KWPN.

Okeee.... Verward Die opmerkingen van jou gingen ook weer nergens heen. Als je het respect mist, kan ik suggereren dat je maar beter moet gaan zoeken. En over die bemerking over de verlaging die je moet ondergaan om op 'ons' niveau te komen.....doe je nu niet precies hetzelfde als waar je me toenet voor afgezeken hebt? Misschien moet je idd maar niet in de naam van alle Iberische paardenliefhebbers spreken. 'Wij' kan je maar beter vervangen door 'ik' Knipoog

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:41

stormpje schreef:
Ik doe niet meer mee jij wilt geen discussie maar gewoon gelijk hebben !!!

Ik geef mijn mening graag voor een betere.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 16:56

VValar schreef:

Mag ik even HEEL hard lachen??! Dan zal ik je maar niet gaan vervelen met hoe ik over de meeste KWPNers dacht al voordat ik naar Spanje verhuisde, en al helemaal niet met over hoe ik over ze dacht toen ik na 2 jaar Spanje weer naar huis kwam Misselijk

Maar kijk dat is mijn mening en die zal ik aan niemand op gaan dringen. Gelukkig maar dat smaken verschillen. Waar ik echter over val is dat in dit topic de combinaties die hoog scoren, en die niet onder het kopje "Smaak van de KWPN-aanhang" vallen, meteen met de grond gelijk gemaakt worden. Nix laten jullie heel van zowel de ruiter als het paard. Kijk dat het je smaak niet is, tot daar aan toe. Maar een beetje boel respect is toch zeker wel op zijn plaats als iemand die op dit niveau rijdt zulke punten haalt. Nogmaals, ik zie het jullie niet nadoen met jullie knakworsten op potjes, om maar even in "jullie" termen te blijven spreken Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:17

Ik vind het nogal wat dat menigeen het beter denkt te weten dan de jury's die mogen jureren in Athene. Als het nou door één iemand gejureerd was oke dan kon je speculeren, maar als 6 juryleden (of hoeveel zijn het er) het er over uit zijn dat de proef goed is dan is dat toch een objectief beeld en kunnen ze daar toch niet zomaar naast zitten?
Tenzij ze met een roze bril hebben gekeken omdat alle jury's prompt fan zouden zijn van "dikke worsten", maar daarvan lijkt - neem bijvoorbeeld dit topic - eerder het tegendeel waar.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:22

DinkeyGirl schreef:
Mag ik even HEEL hard lachen??! Dan zal ik je maar niet gaan vervelen met hoe ik over de meeste KWPNers dacht al voordat ik naar Spanje verhuisde, en al helemaal niet met over hoe ik over ze dacht toen ik na 2 jaar Spanje weer naar huis kwam Misselijk

Nee, vertel ons dat maar niet Knipoog

Citaat:
Nogmaals, ik zie het jullie niet nadoen met jullie knakworsten op potjes, om maar even in "jullie" termen te blijven spreken Haha!

Hm, dus ik neem aan dat je al onze paarden al eens een keer onder het zadel hebt zien lopen om deze opmerking te maken?............. Ja, dat dacht ik ook. Dus mag ík dan eens even heel hard lachen om deze opmerking??

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:38

DinkeyGirl schreef:

Maar kijk dat is mijn mening en die zal ik aan niemand op gaan dringen. Gelukkig maar dat smaken verschillen. Waar ik echter over val is dat in dit topic de combinaties die hoog scoren, en die niet onder het kopje "Smaak van de KWPN-aanhang" vallen, meteen met de grond gelijk gemaakt worden. Nix laten jullie heel van zowel de ruiter als het paard. Kijk dat het je smaak niet is, tot daar aan toe. Maar een beetje boel respect is toch zeker wel op zijn plaats als iemand die op dit niveau rijdt zulke punten haalt. Nogmaals, ik zie het jullie niet nadoen met jullie knakworsten op potjes, om maar even in "jullie" termen te blijven spreken Haha!

De duitse commentator zou zeggen:
"Nur mit so einen schimmel kommt mann in den himmel".

Avalon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 17:43

Can't we all just get along????? Verdrietig

Mensen, het gaat hier om de Olympische Spelen!!!!! Het evenement waar vroeger de oorlogen voor stil gelegd werden, zodat sporters uit alle uithoeken zich met elkaar konden meten. In vriendschappelijke sfeer wel te verstaan!!!!!
Kom op zeg, laat iedereen lekker in zijn waarde...we hebben allemaal een eigen smaak en een eigen standpunt. Goddank. Laten we dat ook vooral zo houden.
En iemand van jouw visie proberen te overtuigen door te denigreren...nou ja...da's beneden ieders peil toch? En het werkt ook niet.
Dus kom op met die "Olympic Spirit" en doe lief! OK dan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:16

Toch nog even een vraagje aan de PRE-liefhebbeers. Vinden jullie dat de schimmel (buiten de pi/pa) genoeg van de grond af komt???
Ik vind dit namelijk nogal tegenvallen. Nogmaals ik vind het een prestatie om zo te presteren met een PRE-er en ik heb daar respect voor. Maar het valt mij op dat bij de warmbloeden onderling het punten verschil nogal eens afhangt van het van de grond komen (en daardoor een spectaculairder beeld gevend) van het paard. Terwijl daar imo bij de Spanjaard niet echt naar wordt gekeken. Verward
Ik vind trouwens dat Ulla ook overgewaardeerd werd, goede proef hoor, maar ik zag toch nog wel wat foutjes. En dit is geen PRE Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:42

Loolapelooza"]
[/quote]

Even naar die foto's van Lovely op de vorige pagina kijken Loola (owowow Loooooola Muziek! )

[quote="Cowgirl schreef:
Jammer dat Lovely alleen slechte momenten plaatst, laten we dat van Anky en Ulla ook eens doen. Dus misschien leuk om ook eens goede momenten te plaatsen, want alles slecht dat kan niet.

Mijn eerste idee bij die foto's was dus ook dat dat gewoon de allerslechtste momenten waren. Maar we hebben nog eens goed zitten turen, en Sjuimpje kwam meteen al tot de conclusie dat als je naar de beenzetting kijkt, met name in de piaffe/passage momenten, en de verruimingen, dat dat eigenlijk juist de mooiste plaatjes op zou moeten leveren... rara hoe kan dat Verward

Ook eis ik nu een antwoord op mijn opmerking dat je geen enkele PRE- Fries- of EASP-ven hoort klagen wanneer ik een opmerking plaats dat ik Lingh liever boven Salinero had gezien (Mechelen) en andere opmerkingen van die soort. Maar nu het om een PRE gaat is er ineens vreselijk op jullie tere zieltjes getrapt.

Ik heb Beauvalais jammergenoeg niet gezien, maar weet uit ervaring hoe gruwelijk apart dit paard kan gaan. Leuk hoor, een Spanjaard op een PRE, maar ik zie liever een Spaans grietje op een grote bruine warmbloed... (die voorheen trouwens onder Heike Kemmer amper scoorde, en via een carriere als leerpaard in Brazillië (of all places...) pas bij deze Spaanse dame terecht is gekomen )

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:46

toen ik die spaanse schimmel zag, schrok ik me rot, sorry hoor, maar dat vind ik nou een lelijk paard, grand prix of niet.....
hoe breed moet de borst van een paard zijn, het leek net of hij bijna geen hals had....brrrrrr
niet mijn type paard!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:53

Zep schreef:

Ook
eis
ik )

Verward Verward Verward Verward

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:54

VValar schreef:
Hm, dus ik neem aan dat je al onze paarden al eens een keer onder het zadel hebt zien lopen om deze opmerking te maken?............. Ja, dat dacht ik ook. Dus mag ík dan eens even heel hard lachen om deze opmerking??

Dit topic is een en al generalisatie hoor

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:00

russel schreef:
Ik vind het stuitend hoe velen in dit topic zich uitlaten.

Geen woorden voor, (mis de kotssmiley nu heel erg) bah!

Ik vind het een superprestatie om daar te mogen rijden.

Dit paard is iets anders gebouwd omdat het een ANDALUSIER is, sjonge wat een respect voor een dier en zijn bereider. Gruwelijk, wat een afgunst.

Rommel maar lekker verder met jullie knollebollekes. Wat is die paardenwereld toch kotselijk.

Ik hoop idd van ganzer harte dat Soto wint, Sommige mensen moeten maar eens een toontje lager gaan zingen.

Over afgunst gesproken Verward

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:02

frunnik schreef:
Over afgunst gesproken Verward

Ik zie nergens afgunst hoor