pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:56

Dankjewel voor het positief denken ! Tong uitsteken Ik zal wel niet ver komen, want mn merrie is best wel springgefokt en ze is maar klein. En dan tegen Laurens die waarschijnlijk zijn 5-jarige al rond Z niveau heeft.

Pfff *jarloers*... Wel lekker hoor 10 minuutjes met de trailer ArianneF

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:23

ja idd. wij simpele amazones kunnen niet tegen die supergefokte paarden die op hun 5e al alles kunnen op...

maarja Lachen stiekum blijven hopen Lachen

mijn paard is ook op springen gefokt afstamming murano.
maar hij is wel best groot, volgens mij groeit hij nog.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 09:48

ArianneF schreef:
ja idd. wij simpele amazones kunnen niet tegen die supergefokte paarden die op hun 5e al alles kunnen op...

Ik hoorde via via dat er dit jaar (door de juryleden) veel negatief commentaar was gegeven op het rijden (en ja, OOK de grote namen!!).
Constant op de handrem, niet los durven laten, koppen optrekken.
Niet eerlijk vanuit het achterbeen naar de hand toe, met het neusje eruit.

Jammer want zo moet een jong paard wel lopen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 11:31

Missouri schreef:
Ik hoorde via via dat er dit jaar (door de juryleden) veel negatief commentaar was gegeven op het rijden (en ja, OOK de grote namen!!).
Constant op de handrem, niet los durven laten, koppen optrekken.
Niet eerlijk vanuit het achterbeen naar de hand toe, met het neusje eruit.

Jammer want zo moet een jong paard wel lopen.

ja precies, zo hebben ze in houten naar mijn mening wel gekeken, want ik vond de zwarte negro hengst heel gaaf, maar hield zich nog net wat vast in zijn lijf en daardoor toch op een 4e plaats, die van mij was op zich best los, vandaar waarschijnlijk ook haar 7 voor souplesse, maar ik kon haar wel heel ruig laten draven, maar ze gaat zich dan nog iets wat vast houden in haar rug, en ben blij dat ik haar liever los voor heb gesteld dan zo strak, maarja we leren het wel volgend jaar weer een kansje, jullie allemaal nog erg veel succes!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:47

Ben het met jullie eens, maar naar mijn idee worden de paarden al jaren zo voorgesteld. Vind ik ook niet terecht en zou best eens wat van gezegd mogen worden.
Maar ik vind dat dat ook in de gewone dressuur te veel gerukt en geplukt wordt zonder dat dit wordt afgestraft.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:13

Wie is er geselecteerd in Houten ik naar Ermelo

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:50

ArianneF schreef:

maarja Lachen stiekum blijven hopen Lachen

mijn paard is ook op springen gefokt afstamming murano.
maar hij is wel best groot, volgens mij groeit hij nog.

Precies, stiekum blijven hopen.

En als ze echt naar de manier van rijden kijken, kan ik het denk ook best wel vergeten, ik kan dus écht niet rechtopzitten.
Ik let er alleen maar op dat mn paardje goed loopt Haha! Heel handig Tong uitsteken

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:26

haha ja ik had dat in de springles maandag. ik was zo blij dat hij in de linkergalop bleef na de hindernis dat ik helemaal voorover ging zitte. en ik zit dan altijd een beetje voorover en me instructeur die zat hele tijd, rechtop! rechtop!

nouja was wel grappig, want hij was zo fanatiek op mijn zit aan het letten en ik niet omdat ik allang blij was dattie goed sprong

ok dit gaat weer nergens over Bloos!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:26

De starttijden voor Sevenum, Heerjansdam en Dronten staan op de site van het KWPN!!
Mijn paardje moet om 14:40-14:55 in Heerjansdam Bloos Cheese!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 13:42

Djezus, maar 6!! 5-jarigen in Dronten??

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 14:27

Samsam schreef:
Djezus, maar 6!! 5-jarigen in Dronten??

wow is ook niet veel Scheve mond Er staat trouwens een stukje van Houten in de paardenkrant, ik vind die foto's eigenlijk minder spectaculair dan dat de paarden waren Knipoog

Treschique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 14:51

Ik ben blond, maar als ik kijk op de site van het KWPN zie ik alleen de startlijst van Vrouwenpolder staan.... waar kijken jullie???

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:08

Links op de site: KWPN paardendagen --> dan pavo-cup --> dan deelnemers.

Treschique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:23

tss, krijg alleen maar teksten te zien als ik de de titelbalk aanpas van vrouwenpolder naar dronten... ligt misschien wel aan mijn pc.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 20:59

Zag net foto van Laurens van Lieren op NK Kür op muziek, pfff als hij zijn 5-jarige ook zo netjes rijd kan k me netzo goed zoekmelden Tong uitsteken

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 21:19

QuijoSavan schreef:
Zag net foto van Laurens van Lieren op NK Kür op muziek, pfff als hij zijn 5-jarige ook zo netjes rijd kan k me netzo goed zoekmelden Tong uitsteken

Haha Knipoog Nou ik denk dat die 5 jarige van hun allen al wel een Z proef kunnen lopen, maar reken er maar wel op dat ze bij de 5 jarige best streng zullen zijn, je paard moet daar al gewoon veel meer afericht zijn, en niet specifiek in de oefeningen, maar wel in zijn bewegen, dan bedoel ik dat hij heel erg in balans moet zijn, en de aanleuning moet goed zijn, en hij moet al veel dragen, dat is tenminste wat ik er van begrepen heb Knipoog Sorry if i'm wrong

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:40

De foto van die 5-jarige Jazz in de paardekrant was ik nog niet zo van gecharmeerd trouwens!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 21:45

Samsam schreef:
De foto van die 5-jarige Jazz in de paardekrant was ik nog niet zo van gecharmeerd trouwens!

Ik heb de 5 jarige niet gezien, maar die foto's van de 4 jarige vond ik echt wat minder, ookal is het maar een moment opname, hier op internet heb ik toch heel wat betere en spactaculairdere foto's van die 5 gezien!!!!!

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:48

op welke site stonden die foto's?? Goed gepresteerd maud!! Maar ja mag ook wel he met zo'n duur en goed paardje Knipoog Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:48

waar staan die??

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 22:29

_Romana_ schreef:
op welke site stonden die foto's?? Goed gepresteerd maud!! Maar ja mag ook wel he met zo'n duur en goed paardje Knipoog Haha!

Dank je Lachen Ik weet gewoon dat er meer in zat en dat ik niet alles uit de kast heb gehaald, dus volgend jaar weer een kans! Maar die foto's staan op :

http://www.horses.nl/p&s/ en dan centrale keuring KWPN Utrecht, en dan op pagina 8 beginnen de foto's van onder het zadel dat was tijdens de demonstratie, let vooral op dat achterbeen van die zwarte negro hengst Bloos! en ik vond die havidoff erg leuk alleen zo jammer dat hij wat knijperig liep! Ook staan daar wat foto's van een caretino merrie, dat is een ster merrie, die ging daar vrij springen, ze had nummer 206 eerst staan er foto's van een schimmel, en dan een bruine, en dan is zij de wat donkerbruine met bles, en de witte eskadron beschermers aan, apart beestje lijkt me ze had een 80 punten voor het springen, en voor haar exterieur 70 punten, en voor haar beweging 67, dus cacharel's familie doet het goed Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 10:10

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:35

Schijnheilig ik was blij om te zien dat ik niet de enige ben met een niet-KWPN-er Knipoog Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:46

Missouri schreef:
O:) ik was blij om te zien dat ik niet de enige ben met een niet-KWPN-er Knipoog Haha!

hoe bedoel je Blond

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:58

rockey schreef:
hoe bedoel je Blond

Wat Duitsers, wat NRPS-ers... (de Sjapoer die 2e was op de keuring in Vrouwenpolder geloof ik... tja er waren er maar 2 of 3 Schijnheilig Haha! ).

Ik blijf nog steeds uniek met mijn paard, dat wel Haha! Knipoog Haha!