Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:17

MyWishMax schreef:
Zou ik ergens nog een foto hebben toen je bij Max en mij kwam kijken? Toen ik instructeur had die jij kende? ;) dat was wel een leuk gras concours, maar wel altijd gedoe met de bodem. Of keihard omdat het droog was of niet te rijden als het nat was.

Ik heb pavo cup ook gereden met vorige, maar daar lag ik ook meteen af na het opstappen :+ Huidige was de 4e wedstrijd regiokampoenschap denk ik en de 5e of 6e NK, dus die kijkt nergens meer van op en mag wel wat extra's. Maar goed, die was die andere wedstrijden ook niks anders als thuis. Ja, met opzadelen enzovoorts, maar met rijden juist niet.

Speaking of vroeger! Maar klopt inderdaad, op die kleibodem is gras niet altijd ideaal. Of vaker niet dan wel eigenlijk. In Utrecht waren wel een paar leuke ook, maar vaak pech met het weer en steeds minder deelnemers..

wendy1987

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:34

Ik start alleen op zand idd.. niet op gras.
En hier ook alleen 12,5 of 15. Pak dus meestal die van 12,5. Zit van gebruiksvoorwerp bij als je wint.

Die van 15 weet ik eigenlijk niet maar vind die locatie iets te massaal dus pak eigenlijk altijd die ander die ook nog dichterbij is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:44

Ik houd ook wel een beetje van de kleinere wedstrijden. Dat kleine vind ik vaak wat gezelliger.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:33

Ach enger dan thuis zal het op ch niet zijn… hier staat een ezel naast de bak , galopperen eventingruiters ineens door de waterbak, hebben we 2 deur in de binnenbak met daarachter donkere ruimtes waar mensen soms lopen, vinden de kaarten de bakrand ook grappig. Jonge vrolijke paarden om je heen.. en een buitengaan met een bosrand waar ook een gallopeerpad zit.. nee die van mij kijkt niet meer van veel op, al kan hij ook soms best dressuurpaard zijn, niet handig als je net af wilt stappen
Afbeelding
de lieverd is echt heel voorzichtig met mij, maar vandaag ging hij wel ff uit zijn plaat aan de longe, donderdag word hij gelukkig weer ff fanatiek gereden of rondje bos.. Mij lukt het helaas nog steeds niet, om buiten wat gestuntel echt te rijden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:04

Wacht maar tot jullie subtop gaan starten. Inschrijfgeld minimaal 20 euro. Meestal 25 euro per proef. Prijzen, gebruiksvoorwerpen. Ik had laatst een stel sokken en een zakje winegums.

Bij locaties let ik op bodem en vooral de afstand. Ik heb geen zin om uren in de auto te zitten om er dan achter te komen dat t op gras is en ik geen stiften heb.
Er is hier 1 locatie in de buurt waar de bak zwaar is maar bij een klein buitje al onder water staat. Daar gaan de wedstrijden altijd door maar zit je echt tot achter je oren in de bagger. Daar ben ik na 2 keer niet meer heen gegaan. Ik kom er nu af en toe als ik met lesklanten mee ben maar t is echt zo vaak stoffen of soppen.

Ik schrijf vaak een week of 6 van te voren in.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:37

Ik selecteer inderdaad ook op dichtbij.
Zand bodem is wel een vereiste anders ga ik niet

En startgeod zit hier tussen de 10 en 12,50 in dat is ook prima, duurder doe ik niet.

En er is 1 locatie daar komen altijd alle. Profs heen en word mega streng gejureerd, (altijd maar 3 a 4 combinaties met winst) dus daar ga ik niet meer heen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:44

Ik schrijf altijd wel ver van tevoren in, hier zitten wedstrijden best wel snel vol, vooral in het Z.

Subtop is inderdaad niet echt rendabel om te starten. Bij ons in Almelo organiseren wij ook 1 keer per jaar een Subtop wedstrijd maar daar moet ook zowat geld bij.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:52

Ik let eigenlijk niet op het startgeld, maar op de afstand. 1 is op stapafstand en anders max een halfuur met de trailer

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:56

Afstand is idd ook nog een factor, maar er is hier zo ontzettend veel op max 30min met de trailer dat dat geen probleem is. Ik start die merrie ook maar 1, hooguit 2x per maand in principe, dus dan kom je er altijd wel uit.

Kim, welke locatie is dat met die modder? Weet ik waar ik weg moet blijven O:)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:04

Ik ga dit jaar voor het eerst starten (50+ :=). Ik kijk vooral naar de afstand. Omdat mijn weekenden zich redelijk snel vullen, maar ik ook wat routine op wil bouwen en daarom ongeveer iedere maand 1x wil starten, heb ik wel gekeken waar het komend half jaar wedstrijden in de buurt zijn. Nog niet ingeschreven, wel in potlood in mijn agenda genoteerd. Als ik dat niet doe, zitten mijn weekenden zo vol met andere dingen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:18

Oh jeetje Nimber, ik blijf nog wel even lekker in het B :')

Ik irriteer mij er een beetje op dat sommige mensen dus gewoon 6 paarden kunnen starten op de kampioenschappen.. Waarvan 3 in een ring, ik vind dat dus echt niet eerlijk.. dat ze t lekker houden op gewoon 1 paard per klasse.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 10:32

DiscoDipp ik dacht dat je niet meer dan 1 paard mocht starten op RK? Is het echt niet zo, dat lijkt onzin :?

Nimber schreef:
Wacht maar tot jullie subtop gaan starten. Inschrijfgeld minimaal 20 euro. Meestal 25 euro per proef. Prijzen, gebruiksvoorwerpen. Ik had laatst een stel sokken en een zakje winegums.

Dat is best triest :')

Ik schrijf me in de B in voor 12,5 en krijg tot nu toe of geld terug of gratis starten, zo zijn mijn wedstrijden van afgelopen en aanstaand weekend beide gratis :D op brandstof na uiteraard, maar dat scheelt iig die 25 euro puur om in te kunnen schrijven.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:38

DiscoDipp schreef:

Ik irriteer mij er een beetje op dat sommige mensen dus gewoon 6 paarden kunnen starten op de kampioenschappen.. Waarvan 3 in een ring, ik vind dat dus echt niet eerlijk.. dat ze t lekker houden op gewoon 1 paard per klasse.

Of subtop/GP hebben gereden met winst en/of claimen prof te zijn, maar je wel melden in het L1 :')
Laatst bijgewerkt door Noukie op 11-01-23 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 10:40

En daarom heb ik niets te zoeken op regiokampioenschappen :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:31

Noukie schreef:
DiscoDipp schreef:

Of subtop/GP hebben gereden met winst en/of claimen prof te zijn, maar je wel melden in het L1 :')

In Brabant is 3 de max voor de regio en in Ermelo mag je er maar 2 meebrengen.

Ook de kampioenschappen kun je sowieso niet afgevaardigd worden in de L1 en Z1 of hoger.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:36

Hier zijn de regels dus duidelijk anders, of er moet straks met de startlijst nog wat gaan veranderen.

Maar ik kan er een beetje nijdig om worden, ze hebben vaak al zulke kwalitatief goede paarden, en dan moet ik dus tegen 3 daarvan :') Een is ook meer dan zat he :')

*we doen het voor de hobby, we doen het voor de hobby , we doen het voor de hobby* _O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 11-01-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:43

Dat vind ik wel heel fijn aan niet voor de selecties rijden _O-

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:22

Robijntjah schreef:
Dat vind ik wel heel fijn aan niet voor de selecties rijden _O-

Dit is ook mijn laatste haha. Vanaf het L ben ik er ook klaar mee. Voelt soms echt alsof ik in een Opel Corsa tegen Max Verstappen aan t rijden ben :') _O-

In het voorjaar komt sowieso mijn spring zadel dus dan kunnen we ook wat springwedstrijdjes mee pakken! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:25

Oh wat leuk, eind januari komt mijn zadelmaker ook voor een spring zadeltje. Niet voor wedstrijden maar gewoon voor de babycrossjes die ik met Modesta rijd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:33

Ik was nog naïef dat ik dacht dat subtop ruiters niet in het B of L1 mochten, maar dat blijkt per dit jaar anders. Had ik dat geweten :+ Zag idd ook dat de regio zelf mag beslissen hoeveel paarden iemand per rubriek mag starten. Voor het NK zijn er wel weer restricties.

Lekker vooruitzicht die springzadels! Bedacht laatst ook dat ik met mn Z2 paard ipv dressuur misschien maar weer op zoek moet naar oefenparcoursen met 'ingegraven balken' (lees extreem laag)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:47

Oh in onze regio mag je maximaal 2 paarden starten in de dressuur. Bijzonder dat dat per regio anders is! En je mag echt als subtopper niet in de B of L1 starten:

Citaat:
Bij de discipline dressuur is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen voor paarden deel
te nemen in zowel de klasse B als de klasse Z1 en hoger. Ook is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHSkampioenschappen voor paarden deel te nemen in zowel de klasse L1 als de klasse Z1 en hoger. Ook is het niet
toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen voor paarden deel te nemen in zowel de klasse L2 als
de klasse Z2 en hoger. Ook is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen voor paarden
deel te nemen in zowel de klasse M1 als de klasse ZZ-Licht.
Bij de discipline dressuur is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHS-kampioenschappen voor pony’s deel
te nemen in zowel de klasse B als de klasse Z1 en hoger. Ook is het niet toegestaan tijdens Regio- en/of KNHSkampioenschappen voor pony’s deel te nemen in zowel de klasse L1 als de klasse Z2.
Ruiters die in het desbetreffende seizoen LT-niveau of hoger hebben gestart mogen niet deelnemen aan het
Regio- en/of KNHS-kampioenschappen in de klassen L1, L2 en M1.

Een clubgenootje van mij was vorig jaar outdoor regio-reservekampioen, maar werd later toch als kampioen gehuldigd omdat degene die als kampioen was gehuldigd, onreglementair gestart was...dus er wordt echt op gecontroleerd.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 13:02

Ik snap eerlijk gezegd de motivatie van subtoppers die een L1 kampioenschap binnen proberen te krijgen niet zo :? B of L1 titel is toch echt geen prestatie (no offense, tis ook mijn niveau ;) ) Wie zit er nou te denken "oh yes ik ben na al die jaren in de subtop eindelijk beter in grote voltes rijden dan paar trieste beginners" nou dat mag ik hopen :=

Leuk iedereen die wil gaan springen, springen is awesome :D

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:12

Fly_high schreef:
Ik snap eerlijk gezegd de motivatie van subtoppers die een L1 kampioenschap binnen proberen te krijgen niet zo :? B of L1 titel is toch echt geen prestatie (no offense, tis ook mijn niveau ;) ) Wie zit er nou te denken "oh yes ik ben na al die jaren in de subtop eindelijk beter in grote voltes rijden dan paar trieste beginners" nou dat mag ik hopen :=

Leuk iedereen die wil gaan springen, springen is awesome :D

Nederlands kampioen staat goed op de verkoopadvertentie denk ik. Tenminste dat lijkt mij de reden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:14

Dat denk ik ook.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 13:23

Is het zo? Ik snap het als het om NK jonge paarden oid gaat, maar NK amateurs op laag niveau :? Het zegt toch weinig over het paard