Wedstrijden kletstopic 2022

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 22:46

Mooie combinatie's zie ik voorbij komen. En leuk om jullie verhalen te lezen.

Vandaag wedstrijd gereden maar helaas weer geen foto er van. Wedstrijd ging niet zo lekker. Andere hekjes en paaltjes, dat was best spannend. 2e proef ging beter maar eigenlijk niet echt tevrede. Wel sommige punten waar ik blij mee was. Maar ik ben niet voor niks geweest, toch 3 winstpunten. Nog 1 dan mag ik L1. Als mn instructrische het daar ook mee eens is.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:33

Mooi plaatje Ladonna.

Knap gedaan 3 winstpunten

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:53

Gefeliciteerd weer allemaal! En logisch dat sommige niet gaan komende dagen met hete weer. Is ook niet fijn.

Nimber schreef:
Beterschap Wendy!

MWM oh das balen zeg, das best een tijd uit de running.

Ik heb gister zzlicht t/m m1 paarden gejureerd en als afsluiter nog een paar B ponyruiters. Dat is heel snel schakelen kan ik je vertellen.


Dat is nogal een wisseling, ja. Lijkt me heel lastig! Vooral als het nog echt kleintjes zijn.

Dank je wel, balen en heel spannend ja. Gaan zo weg brengen en dan vrijdag onder het mes. Even duimen nog dat het klein genoeg is om staand via de flank te doen.

DiscoDipp

Berichten: 2887
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:08

Gefeliciteerd allemaal weer!

Mijne gaat helaas niet zo lekker, we zijn weer aan het oppakken maar de rust en stabiliteit waar ik zo hard aan had gewerkt is echt helemaal weg. Net een raket weer ;(

We hebben nog 1 oefenwedstrijd en dan de Limburgse dus ik hoop dat we het nog recht getrokken krijgen in 3 weken..

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:21

Oei MWM, sterkte komende dagen! Ik ga voor jullie duimen :o



Ik heb zin in een springwedstrijd, maar er is echt niets in de straal van 70 km -O- verder rijden met warm weer, ook al is het "slechts" 20-25 graden zit ik niet zo op te wachten. Qua kosten ook niet. En dressuur doe ik mezelf nog minder plezier mee :')

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:09

Jezus! 70km en dan nog niks?! Bah bah.
Ik had voor komend weekend bij willen schrijven maar gezien de weersvoorspelling dacht ik laat maar. Nu is de inschrijving gesloten en wordt het nog maar 25gr :+

MWM, veel sterkte!

DiscoDipp, dat is zeker balen. Hoop voor je dat het mee gaat vallen

SandraS73

Berichten: 88
Geregistreerd: 29-01-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:04

Mooie resultaten weer.

Dit weer starten vind ik verre van ideaal. Veel te warm. Respect voor degenen die wel starten.

Ik heb m’n wedstrijdplannen maar weer in de ijskast gezet. Het doel was om begin september weer te starten, maar helaas zitten we dan nog volop in het opbouwen en komt de galop net om de hoek kijken.

We waren al aan het opbouwen, toen Zinie weer kreupel werd. We zitten sinds 1 juni in de lappenmand, maar hopelijk zijn we eind september klaar om de normale trainingen weer op te pakken en aan wedstrijden te gaan denken. Hopelijk gaat november wel lukken.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:28

Nou ik heb vandaag afgegroet... kreeg beetje spijt toen ik mijn protocol terug kreeg :} Merrie is nog heeel groen, en vond het heel erg eng allemaal vandaag. Was wel jammer, moest echt beetje survivalen dus dacht nou groet maar af... alleen maar 7s op protocol :} Iéts overwaardeert wel... maar denk dat het beetje verbloemde omdat ze over de benen wel erg ruig gewoon loopt. Dan valt de wat mindere balans niet zo op, of als ze even wegschiet :+

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:58

R_Alexanderr schreef:
Nou ik heb vandaag afgegroet... kreeg beetje spijt toen ik mijn protocol terug kreeg :} Merrie is nog heeel groen, en vond het heel erg eng allemaal vandaag. Was wel jammer, moest echt beetje survivalen dus dacht nou groet maar af... alleen maar 7s op protocol :} Iéts overwaardeert wel... maar denk dat het beetje verbloemde omdat ze over de benen wel erg ruig gewoon loopt. Dan valt de wat mindere balans niet zo op, of als ze even wegschiet :+


Voortaan gewoon doorrijden. Je kan toch geen verliespunten meer rijden. Juist door meters te maken doe je ervaring op. Het totaal beeld dat je liet zien was waarschijnlijk goed.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:08

Ik rijd juist niet door als paard zo bang is. Vooral bij jong paard gaat het toch ook om goede ervaring en bij veel angst leren ze ook niks meer. Dan kan je beter stoppen en ze even weer laten ontspannen buiten de proef om. Ik zou dus juist niet voortaan doorrijden en vind het goed opgelost, R_alexander.
Maar goed, ik geef niks om punten enzo :+ rijd ook rustig voltes extra als dat beter is voor het leerproces van het paard.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:17

Ik zou dus wel door rijden maar inderdaad met extra voltes en desnoods stappen. Eventueel met overleg jury of je mag stoppen en dan wel in de ring mag doorrijden

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:50

Nimber schreef:
Ik zou dus wel door rijden maar inderdaad met extra voltes en desnoods stappen. Eventueel met overleg jury of je mag stoppen en dan wel in de ring mag doorrijden


Ja, stoppen met de proef rijden zoals moet. Ik heb eigenlijk altijd wel even mogen blijven rijden tot er ontspanning was. Maar ook wel eens gehad dat dat echt geen optie was en dan ga ik er liever uit en werken we thuis wel verder aan dat stukje wat zoveel spanning opleverde. (Of niet, want het waren toen de bak letters met bloempotten die omwaaiden, vlaggen die van stok vielen enzo, reclameborden doe omvielen en steeds wat nieuws :+ daar was doorrijden niet de beste optie haha )

Stond er niet duidelijk, maar afgroeten vind ik in zo'n geval helemaal niet verkeerd of juist goed zelfs. Wel even blijven rijden het liefst om de spanning weer te laten afvloeien en dat is vaak wel makkelijker als je je niet aan proef hoeft te houden.

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:49

Na alle smoesjes die ik steeds bedacht om mij op te geven. Heb ik mij zojuist opgegeven en voor ons debuut volgende week zaterdag

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:15

Succes en goed gedaan! Gewoon genieten!

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:32

Supergoed! Vooral lekker van genieten :)

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:31

@Joyce: Super goed!! Gefeliciteerd!!

Ik rij altijd tot het laatste onderdeel door en groet dan af, alhoewel je inderdaad geen verlies kan rijden (wat op mij sws geen effect heeft ivm andere klasseringen met andere paarden), rij ik vooral veel paarden voor de verkoop. Dus werken lage scores ook averechts, dus dan rij ik door om de kilometers te maken en groet ik bij de één-na-laatste oefening af.

Ik wil niet mijn proef dan anders gaan doen, overal langs en rust leert ze in het losrijden. Anders leer ik haar, in mijn mening, weer aan dat als iets niet lukt of goed gaat dat ze gewoon een volte mag rijden of stappen etc. Tijdens de proef rij ik hem gewoon door zover lukt, ik push niet te ver, en dan beïndig ik hem gewoon op tijd.

Vandaag een andere mee, die ik pas 2 keer had gereden, in de L2 want die moet volgende week een IBOP lopen voor de fokker. Ging super goed, 189 in de eerste proef want ze was nog iets strak en hadden wat kleine foutjes. Tweede proef een stuk hoger allemaal 7s en 8en tot ze de bak uit vloog toen ik langs A ging :} Maar goed daar heb ik tijdens de IBOP geen last van dan is de bak daar dicht :+ :+

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 08:55

R_Alexanderr schreef:
@Joyce: Super goed!! Gefeliciteerd!!

Ik rij altijd tot het laatste onderdeel door en groet dan af, alhoewel je inderdaad geen verlies kan rijden (wat op mij sws geen effect heeft ivm andere klasseringen met andere paarden), rij ik vooral veel paarden voor de verkoop. Dus werken lage scores ook averechts, dus dan rij ik door om de kilometers te maken en groet ik bij de één-na-laatste oefening af.

Ik wil niet mijn proef dan anders gaan doen, overal langs en rust leert ze in het losrijden. Anders leer ik haar, in mijn mening, weer aan dat als iets niet lukt of goed gaat dat ze gewoon een volte mag rijden of stappen etc. Tijdens de proef rij ik hem gewoon door zover lukt, ik push niet te ver, en dan beïndig ik hem gewoon op tijd.

Vandaag een andere mee, die ik pas 2 keer had gereden, in de L2 want die moet volgende week een IBOP lopen voor de fokker. Ging super goed, 189 in de eerste proef want ze was nog iets strak en hadden wat kleine foutjes. Tweede proef een stuk hoger allemaal 7s en 8en tot ze de bak uit vloog toen ik langs A ging :} Maar goed daar heb ik tijdens de IBOP geen last van dan is de bak daar dicht :+ :+


Gaaf zeg, dan kan je wel goed rijden als je zo veel verschillende paarden rijdt. Wat is je hoogste klasse waarin je hebt gereden? En met hoeveel paarden ga je nu op wedstrijd?

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:22

onpaard schreef:
Gaaf zeg, dan kan je wel goed rijden als je zo veel verschillende paarden rijdt. Wat is je hoogste klasse waarin je hebt gereden? En met hoeveel paarden ga je nu op wedstrijd?


Uhh ik heb er momenteel 6 om te starten. Ik heb met 3 verschillende LT gereden, maar heb er nu niets in de Subtop. Maak op de 26e mijn ZZ-Z debuut met mijn eigen. Ik mag meteen LT maar ik moet toegeven dat mijn slipjas niet zo mooi meer past hij is veel te groot dus moet eerst een nieuwe kopen :Y) :Y)

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 18:05

Als je uitslagen per paard opvraagt bij de knhs zie je ook hoevaak een ruiter heeft afgegroet.
Zo hebben we ooit eens de sportuitslagen opgevraagd. Dat paard was wel geklasseerd maar de proeven waren vaker beëindigd dan dat ze rond zijn gekomen. De reden van af groeten staat er niet bij dus ik ga er meestal vanuit dat t echt een stoute in de ring is. Paard hebben we ook laten staan.

Versneld promoveren is echt wel makkelijk maar ik start wel vaker jonge paarden een paar keer L voor ik door start om ring ervaring op te doen. M2 sla ik vaak wel over dat vind ik zelf rot proeven om te rijden haha

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:08

Ook zonder opvragen zie je dat er afgegroet wordt, gewoon door de naam te googlen en/of losse uitslagen op te zoeken. Lijkt me voor de verkoop juist minder handig dan gewoon slechte punten? Dan denken mensen straks dat het een draak is die liever op 2 dan op 4 benen loopt.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 15:05

Zijn meerdere redenen tot afgroeten, dus dat scheelt, en niet alles word altijd doorgegeven merk ik met sommige plekken waar ik heb gestart. Vooral als er niet via MijnKNHS word ingeschreven.

M2 sla ik inderdaad ook liever over. Die vind ik ook echt niet fijn.

onpaard

Berichten: 2980
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:51

Interessant om jullie ervaringen te lezen. Zelf heb ik nooit de mogelijkheid gehad om wedstrijden te kunnen rijden. Wel toen ik jong was veel jonge paarden gereden maar deze werden verkocht als ze net fijn werden. Nu geniet ik van het hele avontuur. Winnen en punten maken mij niet zo veel uit. Het gevoel dat dingen lukken en de vooruitgang vind ik wel verslavend. Zaterdag mag ik weer.

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:41

Hier afgelopen zaterdag ons wedstrijddebuut gehad. Voor zowel paard als mij de aller eerste keer dus het was wel een beetje spannend. Paard is nu 1,5 jaar onder het zadel en was voor de 2e keer mee op vreemd terrein. Toen ik aan het losrijden was schrok ik toch wel even. Zijn dit echt B ruiters? Ik had het idee dat ik tussen de M ruiters aan het losrijden was maar de klasse B was toch echt de enige klasse die avond... Paard vond het allemaal mega spannend en het eerste kwartier had ik mijn handen vol om haar de bak door te krijgen. Daarna kon ik er gelukkig een beetje aan rijden. Daarna de proef in. Mevrouw vond de hekjes en de jury auto dood eng. Ze liep er wel naast maar ik moest veel moeite doen om haar naast de hekjes te houden wat resulteerde in nagenoeg een hele proef in contrastelling lopen omdat ze met haar neus naar die hekjes bleef staren. Doordat ze zo ontzettend afgeleid was verstapte ze zich ook nog eens flink net op het moment dat we de middendraf moesten inzetten waardoor ze de hele middendraf flinke taktfouten heeft laten zien. Al met al een beetje een teleurstellende proef en dan ook 175 punten en een protocol waar ik eigenijk niks mee kan gezien er nagenoeg geen commentaar op stond }:0 .

Daarna meteen door naar de 2e proef. Die ging eigenlijk al een stuk beter maar alsnog veel spanning en flink wat stukken met contrastelling gereden omdat ik haar niet recht kreeg naast de hekjes. Ook was de tank een beetje leeg maar behaalde we wel nog 189 punten en dus is ons eerste winstpunt binnen!

Nu veel ervaring op doen op vreemd terrein en dan komt het wel goed. Want we kunnen zoooo veel meer dan we zaterdag hebben laten zien.

SpikkelFire

Berichten: 6703
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 09:47

Gefeliciteerd met je winstpunt! Dat over dat het lijkt alsof je tussen M ruiters losrijdt, klinkt heel bekend. Maar uiteindelijk zei dat niets over hoe goed ze voor de jury reden, want ik ben vaak genoeg eerste geworden en dat sommigen met spectaculaire paarden geen winst reden. Dus of je rijdt zelf dan veel beter dan je denkt, of het is een vertekend beeld wat ze geven. Niet te druk om maken! :)

Fly_high

Berichten: 3351
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 10:15

Gefeliciteerd met je debuut!

Dat gevoel van losrijden in verkeerde klasse herken ik wel van grotere wedstrijden :') en niet zozeer dat die paarden zo spectaculair bewegen, meer dat de ruiters het allemaal al veel beter voor elkaar hebben qua stabiele aanleuning, perfecte overgangen etc. dan wat ik in de B zou verwachten.