Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:02

PSvanLot schreef:
Romanoff schreef:
Denk dat je op wedstrijd beter de 1,5m maatregel kan handhaven dan in de supermarkt of winkels ind.
En dan nog niet gesproken over de bouwmarkten en tuincentrums. Rare wereld met rare regels ..

Ik heb afgelopen zomer gezien dat op wedstrijden ook de 1,5 meter niet gehouden wordt. We zullen gewoon geduld moeten hebben. We kunnen straks vanzelf weer een keer op pad.

Nee de uitvoering is overal een ramp..
Enige voordeel is dat je nu met verjaardagen en oud & nieuw niet verplicht hoeft te zoenen, geen handen schudden! Zo fijn :') :j

caro29

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:24

Hier gaan ze vanuit het noorden met 2 vrachtauto’s naar de Peel bergen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:25

caro29 schreef:
Hier gaan ze vanuit het noorden met 2 vrachtauto’s naar de Peel bergen

Daar wordt je voor 40 euro lid van de rijvereniging en kun je deelnemen aan hun onderlinge wedstrijden voor leden.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:16

Jeetje met dit soort initiatieven snap ik wel dat de cijfers oplopen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:54

Zijn er nog mensen die hebben opgenomen? Wachten op punten van vorige week? Of plannen hebben om deze week nog op te gaan nemen? :D ik mis de refresh-stress :P ;) hahaha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:55

Het is wel een stuk rustiger ja!

Ik zou eigenlijk zondag weer gaan opnemen, maar hoef nog maar 4 punten en nu het lijkt alsof de wedstrijden heel lang nog niet doorgaan maar even kijken. Ik hoop ook dat ze snel eens gaan wisselen qua proef.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:02

Ik ben van plan om vrijdag weer eens een filmpje op te nemen! :D Tot nu toe vind ik het eruit zien als een fijn systeem, dus ik ben benieuwd. Ik denk zomaar dat het met de kerstvakantie ineens een stuk drukker kan worden voor de jury's :P

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:03

linda2008 schreef:
Zijn er nog mensen die hebben opgenomen? Wachten op punten van vorige week? Of plannen hebben om deze week nog op te gaan nemen? :D ik mis de refresh-stress :P ;) hahaha

Ja.. die refresh-stress had ook wel iets he? Beetje gezelligheid en saamhorigheid :D.
Ik wil graag L2 gaan starten maar daarvoor is nog een klein beetje werk aan de winkel. Ik denk dat ik pas weer in januari ga filmen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:05

linda2008 schreef:

Ik wacht nog op mijn punten van zaterdag :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:06

Ik wil ook vrijdag weer filmen :D
Ik vind het heerlijk, zo snel de punten terug haha! Go jury's!

Tot nu toe vind ik het platform dan ook superfijn!

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:06

tennan schreef:
linda2008 schreef:

Ik wacht nog op mijn punten van zaterdag :D

Ik ook, mischieen hebben wij dezelfde jury, in de L2?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:08

L2 inderdaad Sott!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:09

Urosa, haha ja je moet ook niet te hard gaan want dan ben je straks al klaar :P

Nadja, leuk dat je plannen maakt om te gaan filmen. Ik denk ook dat het erg druk gaat worden in de kerstvakantie := hihi

Anneruth, haha ja wat je zegt! Die saamhorigheid had ook wel iets. Maar ik wil niet klagen want ik ben hier blijer mee hoor ;) :P
Wat leuk dat je L2 wilt gaan starten :)

Tennan en Sot, ohh spannend :):) hopelijk hebben jullie snel de punten...

Sanne, leuk dat je ook weer gaat filmen. Helemaal mee eens, tot nu toe lijkt het een groot succes :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:22

Tot vandaag nog steeds geen combinaties gehad om te beoordelen. Volgens de KNHS ben Ik aangemeld maar hebben ze nog niet veel filmpjes

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:37

caro29 schreef:
Tot vandaag nog steeds geen combinaties gehad om te beoordelen. Volgens de KNHS ben Ik aangemeld maar hebben ze nog niet veel filmpjes

Toch vreemd... zullen mensen gewacht hebben op de persconferentie van gister? (in de hoop dat er weer meetmomenten mogelijk zouden worden) Of zouden mensen dan toch nu misschien gewoon niet weten hoe ze kunnen "inschrijven"? :?
Zelf denk ik dat mensen nu zoiets hebben van; "overgang nieuw systeem, laten we maar even wachten, komt in de vakantie wel weer"
Toch jammer dat er niet optimaal gebruik kan worden gemaakt van alle beschikbare juryleden...
Ik heb gister weer ingestuurd hoor ;) aan mij zal het niet liggen :P :') :Y)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:37

caro29 schreef:

Ik ook niet. Vind het dus wel bijzonder dat de filmpjes dus blijkbaar steeds naar dezelfde juryleden gaan. Een stalgenootje heeft er nu al 2x 10 gehad. Je zou dan zeggen, wissel af tussen de juryleden zodat iedereen een keer een aantal proeven ontvangt.

Het zal wel goed komen als er dadelijk weer meer inschrijvingen zijn, maar vind dit toch bijzonder.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:38

Caro, kun je Sott en mij niet even beoordelen :+ :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:39

Hallo allen, ws is deze vraag al behandeld, maar kan het zo vlug niet vinden:
Er mag nu toch voorgelezen worden tijdens het filmen?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:40

Letizia schreef:
Hallo allen, ws is deze vraag al behandeld, maar kan het zo vlug niet vinden:
Er mag nu toch voorgelezen worden tijdens het filmen?

Volgens mij wel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:40

Sowieso denk ik dat daar nog wel iets voor de KNHS te winnen valt. Nu zijn er soms alsnog mensen aan het wachten omdat hun proefje bij een jury ligt die nog geen tijd heeft gehad om het te beoordelen, terwijl er ondertussen juryleden met tijd zijn die geen proefjes hebben.

Ik heb ooit voor een bedrijf gewerkt waar ik dictaten moest uittypen. Alle dictaten stonden dan ook gewoon in een soort online database en dan kon ik als het ware gewoon eentje uitkiezen en die uittypen. Andere typistes pakten dan gewoon een andere uit de database. Op die manier ben je nooit op iets of iemand aan het wachten, het werk kan hooguit 'op' zijn zegmaar.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:41

Inmiddels heb ik een antwoord van de knhs m.b.t. het doen van een figuur een meter van de hoefslag om alles te kunnen zien.

Beste ....,

Wij konden in het weekend niet op je bericht reageren over je protocol. Ik snap je dilemma en ik snap dat het niet eerlijk voelt dat je het advies van de eerste jury opvolgt, de bepalingen hebt gelezen en daar dan op afgerekend wordt. Toch is het zo dat de jury bepaalt welke punten die geeft en dat is leidend in deze. We kunnen hier helaas geen uitzondering op maken.

Als er nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:43

linda2008 schreef:
caro29 schreef:

Toch vreemd... zullen mensen gewacht hebben op de persconferentie van gister? (in de hoop dat er weer meetmomenten mogelijk zouden worden) Of zouden mensen dan toch nu misschien gewoon niet weten hoe ze kunnen "inschrijven"? :?
Zelf denk ik dat mensen nu zoiets hebben van; "overgang nieuw systeem, laten we maar even wachten, komt in de vakantie wel weer"
Toch jammer dat er niet optimaal gebruik kan worden gemaakt van alle beschikbare juryleden...
Ik heb gister weer ingestuurd hoor ;) aan mij zal het niet liggen :P :') :Y)

Ik denk ook dat veel mensen door de winter beperkter zijn of minder zin hebben. Ik merk dat bij mezelf. Een fulltime baan, alleen een buitenbak. Dus gewezen op de weekenden die ook vaak al druk genoeg zijn. Dan moet je ook maar geluk hebben dat het in het weekend oké weer is en moet je ook voor half 5 klaar zijn met filmen.
Ik merk dat bij mezelf dat ik door de winter dus hier ‘last’ van heb en daardoor minder motivatie. Ik kan ook het paard minder makkelijk boenen want alleen koud water. Ik ga misschien nog 1x starten deze winter maar daarna zien ze mij van het voorjaar pas weer :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:44

eva92 schreef:
Inmiddels heb ik een antwoord van de knhs m.b.t. het doen van een figuur een meter van de hoefslag om alles te kunnen zien.

Beste ....,

Wij konden in het weekend niet op je bericht reageren over je protocol. Ik snap je dilemma en ik snap dat het niet eerlijk voelt dat je het advies van de eerste jury opvolgt, de bepalingen hebt gelezen en daar dan op afgerekend wordt. Toch is het zo dat de jury bepaalt welke punten die geeft en dat is leidend in deze. We kunnen hier helaas geen uitzondering op maken.

Hmm... kan je je in dit antwoord vinden?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:46

eva92 schreef:

Beste ....,

Toch een beetje jammer dat ze het betreffende jurylid niet informeren dat het rijden van oefeningen een stukje van de hoefslag af wordt aangeraden wanneer je door de situering van de rijbak de oefening bij C niet volledig in beeld kan krijgen. Zoals ze aangeven: je wordt nu ergens op afgerekend terwijl je een advies hebt opgevolgd en de bepalingen volgt.

Ik maak nu steeds met balken de bak 1 meter korter zodat de oefeningen bij C voldoende in beeld komen maar ‘technisch’ gezien rij ik daar dus altijd de binnenhoefslag. Continue.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 09-12-20 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:46

Vind ik niet correct. Staat in de uitleg, dat Hele Paard zichtbaar moet zijn en je desgewenst 2m eerder af kunt wenden, zodat alles goed te zien is.