Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:33

Ik kan niet zo goed vinden welke proef ik moet rijden? (Nog in de B)
Dan kan ik vast oefenen :D

Flevolander

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:35

proef 6

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:35

Staat gewoon in de bepalingen inderdaad! :)

De volgende proeven worden uitgeschreven:

Klasse B: proef 6

Klasse L1: proef 10

Klasse L2: proef 14

Klasse M1: proef 18

Klasse M2: proef 22

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:39

Ik vind het jammer dat er ook geen BB proef mogelijkheid is. Hier wel al 2x in het verleden gestart, maar door blessure gestopt. Het plan was wel om dit jaar misschien wel weer te gaan starten, maar wilde eerst een BB proef gaan rijden als indicatie. Ik ga niet een startpas aanvragen voor digitaal starten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:47

ik heb net de app gedownload, en het lijkt al te werken om een video te kunnen uploaden :j

Gaat de goede kant op dit

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:11

Flevolander schreef:
ik heb net de app gedownload, en het lijkt al te werken om een video te kunnen uploaden :j

Gaat de goede kant op dit

Kun jij al online event vinden?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:22

Ik nog niet, gok dat hun laatste stap is...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:30

miss_lizje schreef:
Ik vind het jammer dat er ook geen BB proef mogelijkheid is. Hier wel al 2x in het verleden gestart, maar door blessure gestopt. Het plan was wel om dit jaar misschien wel weer te gaan starten, maar wilde eerst een BB proef gaan rijden als indicatie. Ik ga niet een startpas aanvragen voor digitaal starten.

Heb wel gelezen dat je HC kan starten, website even goed doorlezen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:37

gett schreef:
miss_lizje schreef:

Heb wel gelezen dat je HC kan starten, website even goed doorlezen.

Maar je moet een geldige startpas hebben ;)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:42

MyWishMax schreef:
Maar je moet een geldige startpas hebben ;)

Ah oke, dan heb ik het verkeerd gelezen, excuus :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:46

swatch schreef:
Ik volgde dit topic een beetje en lijkt me een leuk initiatief. Ik vroeg me alleen iets af over het filmen. Als je start met het paspoort, voorstellen en rondje lopen om het paard door de filmer waarbij bit en sporen zichtbaar zijn en daarna de proef. Dan staat de ruiter naast het paard? Want hoe moet de filmer het bit anders in beeld brengen? Vervolgens moet je dan opstappen en de filmer zorgt terwijl hij de bak uitloopt en zich naar op de filmlocatie 2-5 meter achter C begeeft dat jij in beeld blijft? Of mag dat apart?
Ik weet idd niet of ik blij ben met het feit dat je filmpje studiemateriaal kan worden voor de knhs... maar je hebt wel zelf in de hand wat je instuurt.

Ik zie het als:
Ruiter zit op paard ergens bij de x ofzo. Filmer staat voor het paard. Ruiter zegt wie ze is, wie het paard is en wat het combinatienummer is. Daarna loopt filmer een rondje om het paard en de ruiter heen. Filmer loopt naar hoofd paard en laat bit zien links en rechts. Filmer loopt naar bakrand, laat paspoort zien. Ondertussen kan de ruiter rondstappen. Filmer neemt positie in, roept dat ie klaar staat. Ruiter rijdt proef, groet af. Filmer komt bak in om gezicht van de ruiter van dichtbij te laten zien.
Je mag namelijk niet je film in stukjes hakken, het moet één grote film zijn.

Hoe heet de app? Ik wil het ook alvast downloaden.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:57

De app heet ook “paardrijden.nl”.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:58

Ik zie die app nog niet staan. Misschien is het alleen nog maar voor iPhone beschikbaar?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:09

Dat zou kunnen inderdaad. Ik heb iPhone en kan hem al downloaden. In de app zover ik nu zie nog niet meer into dan op de site.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:18

Noukie schreef:
Ik kan me voorstellen dat het Z nog een uitdaging wordt om te filmen doordat je niet mag inzoomen. Tenminste, het filmen zal lukken, maar of je rond de A ook daadwerkelijk wat ziet?

Misschien starten ze daarom ook tm M, eerst dat eens ervaren. Anyway, interessant concept in deze tijd!

Ik kan als jury bij C ook niet inzoomen(geen verrekijker bij me in de auto). Dus dat blijft voor de beoordeling hetzelfde lijkt me.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:20

Als je op de site zelf kijkt en je drukt rechts in de hoek op de oranje horizontale streepjes kan je hem ook voor Android downloaden

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:22

Flevolander schreef:
Als je op de site zelf kijkt en je drukt rechts in de hoek op de oranje horizontale streepjes kan je hem ook voor Android downloaden

Bij mij zegt die dat de app niet gevonden kan worden als ik op die link klik :') zal nog komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:29

Scum schreef:
Waar staat de informatie? Op de knhs site kan ik niks vinden. Als jurylid heb ik ook nog geen bericht van ze gehad.

Snap wat je bedoelt. Heel de hysterisch drukke startpagina van de KNHS site afgezocht, subrubrieken aangeklikt, maar ik vind niks over video wedstrijden.
Dan is het toch fijn dat Bokt bestaat, dan blijf je als official ook geinformeerd. Slechte communicatie van de KNHS.

Zelfs onder de knop : KNHS en Corona is de laatste update 3 april, en niks over de videowedstrijden, zucht,.......KNHS.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:10

weet iemand wat de kosten zijn

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:38

leonie87 schreef:
Ik heb het volgebde bericht ontvangen van de knhs

Citaat:
Het inschrijfgeld voor een online beoordeling van een dressuurproef is € 7,50 per proef. Van dit bedrag wordt € 2,50 per proef gestort in een KNHS Corona noodfonds t.b.v. FNRS-Ruitersportcentra en KNHS-verenigingen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:26

Er staat dat je per event maximaal 1x mag insturen.
Hoe vaak is zo event ?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:39

AfricanLady schreef:
Er staat dat je per event maximaal 1x mag insturen.
Hoe vaak is zo event ?

Op mijnKNHS zouden ze moeten komen te staan, maar daar kan ik ze nog niet vinden...
Ik vermoed minimaal elke zaterdag en zondag (feestdagen uitgezonderd?). Maar zeg het maar...?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:10

Even afwachten dus
Ben benieuwd waneer de app erop komt

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:59

CharleyT schreef:
Scum schreef:
Waar staat de informatie? Op de knhs site kan ik niks vinden. Als jurylid heb ik ook nog geen bericht van ze gehad.

Snap wat je bedoelt. Heel de hysterisch drukke startpagina van de KNHS site afgezocht, subrubrieken aangeklikt, maar ik vind niks over video wedstrijden.
Dan is het toch fijn dat Bokt bestaat, dan blijf je als official ook geinformeerd. Slechte communicatie van de KNHS.

Zelfs onder de knop : KNHS en Corona is de laatste update 3 april, en niks over de videowedstrijden, zucht,.......KNHS.

Houdt er rekening mee dat ook het KNHS moet hoelahoepen met alle Corona maatregelen en dat niet alles ondervangen kan worden, en het een groot aanpassingsvermogen vraagt van personeel om te kunnen schakelen etc.

Persoonlijk zou ik wat meer coulance verwachten ipv er over te vallen dat je niet geïnformeerd bent..

Wees lief voor elkaar en je medemens en wees blij met de mogelijkheden die gecreëerd worden. Het KNVB kan niks anders dan afwachten tot er weer gespeeld kan worden. Wij mogen gewoon door met onze wedstrijdsport op een alternatieve manier.. Toppers ! :j

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:33

Stond vanochtend al op de website paardrijden.nl dat het vanaf dinsdag 11 april ‘start’? Valt me nu pas op!

Citaat:
KNHS lanceert dinsdag 11 april Paardrijden.nl