[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:30

Vandaag heb ik ook weer wedstrijd gehad. Wat een ramp, veel te laat opgestapt terwijl wij echt op tijd gingen opzadelen en toen was de proef vervroegd.. ik heb 7 minuten in kunnen rijden. Ben 2x een beetje verkeerd gereden in mijn eerste proef en in mijn tweede proef gaf ze een harde bok en trok ze daarna haar kop omhoog.. we waren met ze 3e en ik ben eerste en tweede geworden en had 185,5 en 183,5 punten. Echt geheel onterecht.. nu staat de teller op B+9, maar ben er echt niet trots op

Josien_

Berichten: 9060
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:15

Samy schreef:
Iedereen die wedstrijd heeft gereden en punten heeft gehaald, gefeliciteerd! Josien_ ga jij al over? Of blijf je nog hangen?


Ik ga volgende week op de club eens onderling een L1 proefje proberen, daarna ga ik officieel L1 starten op een koudbloedenwedstrijd begin februari.
Daarna krijgen wij de sleutel van het nieuwe huis en ik heb dus geenog idee wanneer ik weerijd ga starten. Misschien daarna weer eerst B maar misschien ook wel L. Ik zie wel hoe het loopt.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 02:11

Ik deed 5 keer per week 'iets' met het paard. Voornamelijk dressuurmatig, maar ook longeren, naar buiten (ohz/wandelen) of balkjes/huppeltjes. Deze week rijdt mijn instructrice haar omdat we een paar dagen weg zijn. Aruba, heel vervelend. :P

Bagger Britt, dat zadelgedoe! Je hebt vast al genoeg tops gehad, maar heb je ook al gekeken naar je type singel? Ik had een 'Fairfax' singel gekocht onder het mom van drukverdeling, maar paardlief moest 'm echt niet. Ik herkende haar met rijden echt niet meer..

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:48

Gefeliciteerd met de wedstrijd punten iedereen die wedstrijden hebben gereden! Wel jammer xxcleeoo dat je er toch geen goed gevoel aan over hebt gehouden. Volgende keer zal het vast beter gaan!

Peerappel: hou de moed erin! Zo'n dip is echt super vervelend, ik herken het! Maar er komt wel weer een moment dat je denkt 'ja, nu gaan we ervoor en nu komt het goed!'

Zadels zijn altijd een feest inderdaad. Omdat ik wist dat mijn pony nog veel zou veranderen w.b.t. spieren wilde ik ook per se een zadel waaraan je veel dingen kon veranderen. Het was nog al wat om een bruin veelzijdigheidszadel met veel aanpassingsmogelijkheden te vinden in mijn prijsranche, maar uiteindelijk ben ik ontzettend blij met het wintec zadel wat ik heb aangeschaft!

Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk weer een keer goed kunnen trainen! Op 30 december waren alle paarden losgebroken doordat jagers te dicht bij stal in de buurt kwamen. In eerste instantie bleek er niks mis te zijn met Sjaak, maar de volgende dag haalde ik hem toch met een dik been uit stal. Veel koelen en stappen gedaan en toen het weer goed voelde langzaam een beetje opbouwen en zaterdag dus weer echt echt kunnen trainen :) Ik heb eindelijk het wijken in galop kunnen doen wat ik al had willen proberen toen ik hem met een dik been uit stal haalde. Ik moet zeggen, wijken in galop doet hij voor mijn gevoel beter dan wijken in draf, haha!

En niet geheel onbelangrijk als je op wedstrijd gaat, ik heb gister wat trailerladen met hem geoefend! Hij vindt een trailer verder niet heel eng, alleen een beetje spannend, alleen het achteruit de laadklep aflopen vindt hij wel eng. Eerdere keren dat ik heb geoefend moest ik hem ook elke keer omdraaien op de trailer omdat hij absoluut niet de stap van de trailer naar de laadklep wilde maken. Gister is het eindelijk gelukt om hem achteruit de trailer uit te laten lopen! Eerst een beetje chaotisch, hij nam veel te grote stappen waardoor hij over zijn eigen benen struikelde, maar uiteindelijk heel rustig en beheerst! :D

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:08

Ik heb gisteren weer 2 wp erbij gereden! 185,5 & 183,5, waren het niet helemaal eens met het jurycommentaar. Maar ik heb super fijn gereden, trots op ons beide en heel veel plezier gehad! Dat vind ik het belangrijkste :) Als een jury zelfs niet kan lachen als ik afgroet, nou dan vraag ik mij af wat je er dan zit te doen...? >;)

In de 1ste proef hadden we iets meer spanning dan de 2de. En de 2de heb ik juist minder gescoord.
De jury heeft zelfs niet gezien dat Enjoy in galop oversprong en ik hem hiervoor netjes terug reed en weer aansprong, cijfer; 5, commentaar; binnenbeen, draf. Even serieus...
Is veel te streng gejureerd voor een B proef. Ze had het al over achterhand en ze von dat hij te diep liep. Beetje vaag allemaal!

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:24

upendo schreef:
Ik deed 5 keer per week 'iets' met het paard. Voornamelijk dressuurmatig, maar ook longeren, naar buiten (ohz/wandelen) of balkjes/huppeltjes. Deze week rijdt mijn instructrice haar omdat we een paar dagen weg zijn. Aruba, heel vervelend. :P

Bagger Britt, dat zadelgedoe! Je hebt vast al genoeg tops gehad, maar heb je ook al gekeken naar je type singel? Ik had een 'Fairfax' singel gekocht onder het mom van drukverdeling, maar paardlief moest 'm echt niet. Ik herkende haar met rijden echt niet meer..


Ik heb na de laatste keer zadelmaker een nieuwe singel aangeschaft waar ze echt fijn op loopt, dus daar valt weinig meer te behalen denk ik. We gaan nu lekker spier op de rechterschouder erbij trainen en dan het zadel weer passend maken :j
Vanmorgen is de hoefsmid geweest, dus ze heeft ook weer mooie voetjes. Daarna even lekker gelongeerd. Plannen jullie voor de hele week wat je wanneer gaat doen? Ik bepaal het namelijk pas op de dag zelf, omdat mijn dagen heel onregelmatig zijn.

PrimaDonna, vervelend als een jury zo is! Ik heb ook een keer een norse vent gehad die zijn autoraampje opendraaide om te vragen wie ik was. Vervolgens: "Maar dat is een pony". Ja meneer dat klopt, maar ik ben 21+ dus ik moet tussen de paarden starten. Waarop hij chagrijnig wat bromde en zijn raampje weer dichtdraaide :?

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:48

@primadonna mooi beeld !
@ga, hopelijk heb je snel weer een zadel die past en kunnen jullie verder. Zo mooi om te zien hoe jullie groeien !

Alle anderen ook echt super gedaan!

Ik ben langzaam aan weer aan t oefenen richting een wedstrijdje. Mei voor t laatst geweest daarna meerdere ziekenhuisopnames en na de laatste opname Mn pols naar gebroken waardoor twee zenuwen bekneld zitten. Hierdoor weinig kracht in Mn hand en is het gevoel gedeeltelijk weg. Langzaam aan vind ik mijn weg er weer in en lukt nageeflijk rijden ook weer. Nog even door oefenen en dan hoop ik feb/maart toch weer terug in de ring te zijn.

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:10

GA ik vind het al knap dat je met barebackpad zo blijft zitten! Wat voor een heb jij? Ik wil er ook graag een (over een tijdje, heeft geen haast) maar zie door de bomen het bos niet meer. Zadel 4 ga ik denk ik ook nog wel aankomen.. :Y) Ik heb Jippie sinds juni en dit wordt zadel 2. Maar was ook wel te verwachten, hij is zo gegroeid. Dit was al van juni-oktober en hij is nu nog een stuk breder geworden.
Afbeelding

PD Fijn dat je zelf in ieder geval fijn hebt kunnen rijden! En de jury dan maar even vergeten.. ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt (maar ben ook al heeeel wat jaar niet gestart..) Ben benieuwd wat er veranderd is. In "mijn tijd" (haha, ben 23 :+) was het in de B voldoende als je paard vriendelijk nageeflijk liep, waarbij het neusje soms nog voor of net een tikje achter de loodlijn mocht zijn of je paard nog wat op de voorhand/in gelijk evenwicht mocht lopen in plaats van al op de achterhand.

Sivanna, zo dat is wel vervelend die jagers zo dicht bij het terrein! Gaaf dat het wijken in galop goed ging, net zoals het trailerladen! Dat staat ook nog op mijn to-do-lijstje (tegen de tijd dat ik een trailer heb :Y) )

Jammer van het nare gevoel Cleo, herkenbaar dat je er dan echt niet tevreden mee kunt zijn.

Pfoe Papilio, dat is een lange weg geweest dan. Fijn dat het stukje bij beetje weer beter gaat!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:23

Bij mijn vorige pony hadden we ook zadel troebels zo vervelend pony had een rug waar echt niet alle zadels op passen. Dus naar daaleman geweest in Empe hij heeft er een op maat gemaakt rib uit me lijf maar zadel zat perfect

Ghostattack

Berichten: 11269
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:27

Ik heb een Barefoot Ride-On Pad! Geloof me, dat ding zit zo gigantisch stevig. Als ik volledig zonder zadel zit, dan had ik er al meermaals naast gelegen. Het leuke aan deze barebackpad is dat hij een soort zitvlak heeft met aparte kniestukken, waardoor het net mini-wrongen lijken. Hij zit ook nog eens super lekker :))
Afbeelding

Precies 2 jaar geleden, toen ik mijn pony kocht, zag ze er ongeveer zo uit:
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:54

Dat is een mooi ding, GA. Nog niet eens heel duur zie ik ook. Ik had er 5 jaar geleden 1 van FRA en dat vond ik heerlijk eigenlijk. Had hem op mijn Haflinger liggen en toen die met pensioen ging helaas verkocht. Zonder zadel kan ik echt niet blijven zitten, maar met zo'n pad red ik me hartstikke goed.

xVera94

Berichten: 131
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:23

GA en PA dat klinkt positief! Ik vind het leuk om zonder zadel te rijden, maar ik kan het voor mezelf niet helemaal goedpraten dat ik er zonder enige vorm van bescherming/schokdemping op zit. Ik doe het wel in stap, maar zou ook graag bijvoorbeeld een drafje proberen. Dat ga ik niet doen zonder barebackpad. Ik ben in ieder geval overtuigd om er (in de toekomst) toch een aan te schaffen!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:26

Mag je daar wedstrijden rijden?

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:27

Mag je daar mee wedstrijden rijden?

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:31

Volgens mij niet yfkelover.
Vera, zeker een aanrader dan hoor! Goed voor je zit ook. Ik heb mijn 1e rengalop met zo'n ding gedaan, moet je nagaan. :') Ik vind zonder zadel ook niet fijn. Heb niet erg veel zitvlees en pony heeft best wel een harde schoft en ruggengraat (natuurlijk). Wil graag al onze botten heel houden. _O-

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:50

Ik durf niet zonder zadel op Canto die kan zich in een keer omdraaien of ertussen uitvliegen heb haar snel weet terug maar denk niet dat ik zonder zadel blijf zitten

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:52

Afgelopen weekend weer op wedstrijd geweest!

ontzettend leuk, maar meneer was tegendraads en tegen de hand. En dat zag de jury ook. Helaas maar we gaan vrolijk verder!

Baileyi
Berichten: 93
Geregistreerd: 01-06-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:04

Jammer xGaab, hopelijk gaat het volgende keer beter!

Ik ben afgelopen weekend voor het eerst officieel gestart, heb echt een hele leuke en gezellige dag gehad.
Helaas 2x net geen winstpunt, maar ben het eens met het jury commentaar dus daar gaan we lekker aan werken, vooral het voorwaarts blijven is nog een beetje een dingetje.

Paardlief zelf vond het volgens mij allemaal wel leuk (vooral alle aandacht en lekkers :'))

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:22

ik mag zaterdag weer op een vreemde locatie voor Canto dus ben benieuwd hoe het zal gaan van de week met oefenen in onze eigen manege stond een hekje in de hoek en dat was eng niet normaal meer dus ga er van uit dat ze wel kijkerig is

Kabayo

Berichten: 14169
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:44

Heel leuk om al jullie resultaten te lezen. Daar begint het wel van te kriebelen!

Hier train ik nogsteeds aan de hand <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog 2 maandjes. Dan ga ik er op!

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:10

@xvera94 ja het is een lange weg geweest, maar het begint weer ergens op te lijken.



@kabayo: Wat ziet dat er heerlijk uit !! prachtig paard!

@yfkelover, heel veel succes! Komt vast goed! :)

@ baileyi, volgende keer dan vast wel winst! Super gedaan!

Anoniem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:48

Zocht iemand deze nu nog in dressuur?

Afbeelding

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:22

Charizard schreef:
Zocht iemand deze nu nog in dressuur?

[ [url=m/O0SCcT.jpg]Afbeelding[/url] ]


dat was ik! inmiddels voorzien van een andere!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:31

Ik volg dit topic al eventjes maar nu mag ik dan ook een berichtje schrijven! Ik heb zojuist mijn startkaart betaald en ga met mijn verzorgpony aan de start verschijnen!
Ik vind het leuk om te lezen dat er hier best veel ponycombinaties tussen de paarden zitten.
Ik vind het wel best spannend, ik kan totaal niet inschatten waar wij staan, is het al winstpuntwaardig of niet? We hebben nog zoveel dingen die beter kunnen, het is nog verre van perfect. Maar aan de andere kant, het kan ook geen kwaad om het eens te proberen en ik heb niet de illusie om prijzen te rijden.

Dit zijn wij tijdens een onderlinge wedstrijd:
Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:28

Ik kom weer even binnenvallen! Het begint echt te kriebelen na het zien van al jullie resultaten, wedstrijdverhalen en knappe paarden strak in de wedstrijdlak :D!

Helaas hier ook een dip (PeerAppel, hoe gaat het met die van jou?). We waren zo lekker op weg! Meneer was zacht van voor, lekker aan het been en ik kon nu eindelijk gaan werken aan het wat strakker rijden van wendingen, een klein pasje opzij meepakken, verruimen etc. En nu opeens weer terug bij af. Nageeflijkheid weg, reactie op been weg, hangerig, hoofd kantelen, door de hulpen heen lopen..
Dus de hele apk maar besteld: tandarts, osteopaat, zadelpasser..

Hopen dat het iets oplevert, want anders is het toch echt een rijtechnisch probleem en dat vind ik eerlijk gezegd ietsje minder leuk.. Voorlopig dus even met een lang teugeltje naar buiten en geen trainingen in de bak!