B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 18:32

Zo, mijn kleutertje heeft vandaag haar eerste proefje 90cm gelopen! Super braaf, 1 stom foutje maar héééél tevreden in een moeilijke piste :D
Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:40

Ziet er goed uit Laurie!
Gismo mag morgen ook weer mee twee rondjes B.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:15

Laurievc schreef:
Zo, mijn kleutertje heeft vandaag haar eerste proefje 90cm gelopen! Super braaf, 1 stom foutje maar héééél tevreden in een moeilijke piste :D
[ [url=m/bpXVSU.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit lijkt geen moeite Te hebben met de hoogte he?

@paljeslaura veel succes!

Zo ziet het er nu bij ons uit:

Afbeelding

Over een aantal weken maar eens opgeven voor de bb :D Ik heb nog nooit bb gesprongen dus vind het nogal spannend :+

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 06:34

Hinke schreef:
Laurievc schreef:
[ [url=m/bpXVSU.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit lijkt geen moeite Te hebben met de hoogte he?

@paljeslaura veel succes!

Zo ziet het er nu bij ons uit:

[ Afbeelding ]

Over een aantal weken maar eens opgeven voor de bb :D Ik heb nog nooit bb gesprongen dus vind het nogal spannend :+

Dat moet goedkomen! Je paard springt er hoog zat voor. Wel denk ik dat je m voor net ff iets losser mag laten, zodat ie iets makkelijker weg kan

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:47

Ze springt zeker hoog genoeg :j Geeft veel vertrouwen dat ze er geen moeite mee heeft. Moet inderdaad meer meegeven- Moet zelf het springen nl nog leren: Tot vorige week kon ik alleen blijven zitten als ik het touwtje vasthield. Het touwtje laat ik nu los- nu nog aanwennen de handen halverwege de hals Te doen :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:00

Hinke schreef:
Ze springt zeker hoog genoeg :j Geeft veel vertrouwen dat ze er geen moeite mee heeft. Moet inderdaad meer meegeven- Moet zelf het springen nl nog leren: Tot vorige week kon ik alleen blijven zitten als ik het touwtje vasthield. Het touwtje laat ik nu los- nu nog aanwennen de handen halverwege de hals Te doen :)

Dan ziet t er best goed uit al! Als je zo door gaat, komt t vanzelf!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:37

Klopt Hinke! Afgelopen wedstrijden heeft ze veel vermogen laten zien. Heel benieuwd voor binnen een paar jaar! :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:54

Mijn merrie vandaag mee in de BB 80cm, ik heb last van bronchitis (hoestaanvallen en benauwd) dus kon niet optimaal rijden. 1 balkje en een 3e plek: erg tevreden!

Doet ze maar ff als dressuurgefokt paard. :D

Tevens ook ons L2 debuut met twee winspunten en een 3e en 5e plek. een geslaagd dagje dus! :j

Afbeelding
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:08

Ik moet me hier dan toch ook maar aan gaan melden. Mijn doel is 2 september BB SGW starten, maar daar heb ik natuurlijk een winstpunt voor nodig in het springen :D Vandaag dressuur gestart en met 2 1e plekken geëindigd, startbewijs voor het springen heb ik dus al (winstpunt). Nou moet ik tempo erachter zetten en gewoon gaan rijden.
Mijn paard heet Diëgo, en is vrij kijkerig en sensibel gefokt (Numero Uno en Ramiro Z). Hierdoor hebben we soms wat moeite met rare hindernissen. Ik ga proberen het een beetje bij te houden en zal dit topic voornamelijk als schop onder m'n kont zien := Binnenkort een keer bij Tolboom oefenparcours rijden en dan maar een keer BB starten denk ik. Alhoewel de hoogte niet echt het probleem is dus misschien wel gelijk B.
Fotootjes voor het beeld:
Afbeelding
Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:36

Mooie resultaten en foto's komen hier weer voorbij! Hele tijd stil meegelezen, maar volgende week mag het weer gebeuren. Gaan we weer van start in de B! Heb er wel zin in, wel klein beetje spannend blijft het wel Haha.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:17

Ik heb een nieuw doel met mn pup. áls ik in oktober mn militair ruiterbewijs standaard haal, dan wil ik kijken hoever mn pup met springen is, en met hem op dezelfde dag zilver doen. Dit is een parcoursje 80/90 cm, met hindernissen met een slootje, picknicktafel, boomstam ect. Dus best kijkerig, spannend en nieuw, dus makkelijk zal het niet zijn. Heb al wel een ander paard uitgezocht om m mee te doen ipv mn eigen, maar die is minder fijn (manegepaard, al hebben ze best fijne beesten) standaard kan ik sowieso niet met mn eigen doen, dat is te moeilijk nog

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:31

Wat een leuke resultaten en foto's :D

Ik ben vandaag op oefenparcours geweest. Een rondje 80cm en een rondje 1m.
Eerste parcours foutloos. Tweede 3 balkjes, maar zeer tevreden!
Mijn paard wordt snel erg heet en gaat dan vroeg af. Vandaag liet ze zich fijn rijden en zette ze regelmatig een pas extra. Dat dat dan balkjes oplevert vindt ik niet zo erg :)

Over 2 weken eerste concours. Ik twijfel nog tussen BB en B. Wat zouden jullie doen?
De hoogte is opzich het probleem niet. Still uit filmpje 1m:
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:45

BB en B doen.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:47

'Probleem' is dat de BB op zaterdag is, en de B op zondag..

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:14

Ik zou BB doen. Concours is toch even net wat moeilijker dan oefenspringen en ik zou dan eerder kiezen voor de veiligere optie. En als dat goed gaat kun je de volgende wedstrijd toch B starten ;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:23

Inderdaad dan BB. Jezelf niet overschatten en gewoon 'makkelijk' beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:51

Begin makkelijk en bouw dan op. Beter een keer BB te veel en je paard laten knallen van zelfvertrouwen dan gelijk de B in en misschien overdonderen.

Ik had graag mijn spring debuut in de A gemaakt (BB in NL) op de zomer tornooien. Alleen had ik me al ingeschreven voor B2 dressuur op elke wedstrijddag, er van uitgaande dat 1 dressuurproef en 1 springproefje prima kon.
Nu ben ik geselecteerd als vaste ruiter voor het viertal M van onze club. Vrijdag dus maar eens bekijken of daar een oplossing voor is, 3 proeven op 1 dag start ik niet. Al levert viertal rijden wel voor alle disciplines extra selectiepunten op voor het provinciaal kampioenschap op het einde...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:31

Hier nog twee mooie foto's van gisteren!
Afbeelding
Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:04

Gaaf! Hier heb ik net ingeschreven voor oefenpacours in het wedstrijd pacours op de club vrijdag avond. Ik sta voor 2x 90 cm ingeschreven, maar als het heel goed gaat kan ik evt ook 2e rondje 1 meter doen := Ik vind het vooral heel hoog en spannend

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:55

Gave foto's komen er voorbij en mooie resultaten!

Liekec volgens mij heb je voor bb eventing geen winstpunt nodig in het springen. Dit is een oefenrubriek. Of het moet recent veranderd zijn maar ik heb destijds met mijn merrie ook meerdere bb eventing wedstrijden gereden omdat ik nog geen winstpunt had in het springen en dus geen b mocht starten.
Waar ga je starten? In westdorpe?

Wij hebben ons BB debuut er ook opzitten. Man wat vond hij het spannend in de ring. Had wat overtuiging nodig maar toch keurig foutloos rond gesprongen. 6e plek en natuurlijk maar 5 prijzen :+
Aankomend weekend nog een oefencross en dan 15 juli ons BB debuut in de eventing. Denk dat we er wel klaar voor zijn.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:09

Sterker nog, voor een BB heb je geen startpas nodig, omdat t een impuls rubriek is.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:22

Aha, dat is waar natuurlijk. Maar ik wil alsnog eerst een wp in t springen rijden want SGW bevat natuurlijk ook een parcours. En mocht de BB hem niet worden kan ik altijd nog B starten als ik dat punt heb. Heb tegen die tijd al meerdere oefencrossen erop zitten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:19

Phoe.. en ik maar jaloers zijn op jullie vorderingen... :o

Maar... eindelijk mag mijn kanjer weer aan het werk na 7 weken rust, en ik hoop er komend weekend weer eens op te gaan zitten.. :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:44

sterreke98 schreef:
Sterker nog, voor een BB heb je geen startpas nodig, omdat t een impuls rubriek is.

Dat dacht ik dus ook, maar wilde me nu inschrijven voor bb over een paar weken en daarvoor moest ik een combinatienummer opgeven. Dat krijg je toch pas als je een startpas aanvraagt?

@casarell vervelend Wat had je paard?

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:52

Wat fijn dat je er dit weekend weer is op gaat casarell!
Ons B debuut staat gepland overigens, starten in Leende :) Toenstraks les gehad en volgende week donderdag weer dus ben benieuwd. Trailer laden was eerder ook nog wel een klein dingetje, vandaag stond ze er beide keren binnen 20 minuten op dus daar was ik ook al erg blij mee! :D
Hinke schreef:
Dat dacht ik dus ook, maar wilde me nu inschrijven voor bb over een paar weken en daarvoor moest ik een combinatienummer opgeven. Dat krijg je toch pas als je een startpas aanvraagt?

Via welk systeem was het inschrijven? Bij sommige systemen kun je bv ook 000 invullen oid. Of anders even de vereniging mailen, deed ik eerder nog wel is met bb als het inschrijven via mijnknhs was :)