[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:25

Zo vandaag onze rentree na ruim anderhalf jaar niet meer te hebben gestart.
Ik was zenuwachtig... niet normaal :') en als klap op de vuurpijl begaf mijn rits het van mijn wedstrijd laarzen... m'n oude maar even snel opgepoetst en hoppa naar Naaldwijk :D
Inrijden liep die heel fijn, wel wat heet. In de proeven zelf heb ik door de zenuwen slecht gereden. Zat er meer op mee te liften dan dat ik wat deed :+ en heel wat slordige foutjes erbij. Maar ook mooie stukken erin.

Eerste proef winst en de tweede op anderhalf puntje na nèt niet. Maar voor de eerste keer en die hoeveelheid zenuwen die ik had zeker niet ontevreden :)
De kop is eraf... dus nu flink aan de bak, werken aan me zelf en rijden ipv liften :Y)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:25

Gefeliciteerd C-alsemgeest!!

Miepp

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 17:57

Gefeliciteerd C_Alsemgeest!

Ik ben vorige week en gisteren weer op pad geweest. Vorige week 2 winstpunten en een eerste plaats en gisteren een eerste plaats en 222,5 en 223,5. Nu nog een puntje te gaan, dus komende week in de les maar eens wat Z2 onderdelen meepakken. Gelukkig springt hij de wissels heel keurig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:33

Gefeliciteerd C_Alsemgeest!!! En nu hopelijk op deze manier door!!

Goed bezig Liquorice!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:36

Goed bezig allebei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:10

Goed bezig!

Wij hadden kür vandaag in de M2. 3e geworden met 65,33% van de M/Z

Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:34

Goedzo! Telt dat ook mee voor punten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:35

Zover ik weet niet. Is dat gewoon voor de leuk! Maar je moet uiteraard wel starten in de klasse waarin je thuis hoort.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:54

Hoi allemaal!
Na een tijdje te hebben meegelezen zou ik graag gezellig met jullie meekletsen!

30 april staat ons Z1 debuut gepland. Heb er ontzettend veel zin in maar stiekem vind ik het ook weer een beetje spannend.

Groetjes Danique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:26

Proficiat allemaal!!! Knap gedaan!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:47

Super gedaan iedereen!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:04

Mooie punten allemaal! Gefeliciteerd!

En welkom DWensink. ik heb ook mijn debuut gepland staan voor 30 april. Spannend!! Ben je er al klaar voor? Wordt voor ons nog even hard werken de komende weekjes :oo

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:36

Wat een mooie punten allemaal, gefeliciteerd :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:45

Mooi punten allemaal !

Zo na 2 x starten en 4 maanden 'winter/oefen/verhuis stop' gaan we het deze week maar weer proberen :D ! Nog helemaal niet klaar voor een echt goede Z-proef.
Maar door mijn wedstrijdspanning is het denk ik toch wel goed weer van huis te gaan :), zin in !

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:09

Vaak is het juist een kwestie van doen in plaats van tot in den treure denken thuis alles te blijven oefen.

Ik dacht mooi hard te gaan trainen voor de volgende start, maar nou heb ik eerst nog een springwedstrijd opgegeven :=

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:35

Ja daarom, ik kan wel wachten tot ik het thuis Z-waardig vind. Maar dan wordt de spanning alleen maar erger. Dus we gaan het gewoon proberen, ook een oefenwedstrijdje ingeschreven. Zo zijn we toch weer van huis. Lastig om nog helemaal zonder verwachtingen te gaan, maar dat is wel het doel: Lekker rond rijden :)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:37

Oh springen wil ik binnekort ook gaan proberen. Eerst een rondje in de bb en dan b. Ik heb alleen nog nooit officiële wedstrijden gereden met springen dus vind dat wel heel spannend.
Merrie heeft gister weds in de B gelopen met m'n vriend. En ze hebben hun eerste wp gehaald. Mijn vriend reed de eerste proef nogal slordig z'n figuren (alles afsnijden en dan het paard de schuld geven dat die niet goed stuurde haha) dat was 179 punt. Tweede proef ging na "schat je moet beter de hoeken en de figuren rijden" stuk beter en werd 188,5. Jury had er onder geschreven dat ie wel nog wat moet werken aan de afwerking haha. Wel fijn zo n leer paard voor hem.
Merrie en ik blijven nog even oefenen maar hoop eind mei ofzo toch z te kunnen starten. Maar miss dat ik er eerst nog eens in de m start ofzo ( heb zelf nog nooit wed met haar gereden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:22

renee16 schreef:
Mooi punten allemaal !

Zo na 2 x starten en 4 maanden 'winter/oefen/verhuis stop' gaan we het deze week maar weer proberen :D ! Nog helemaal niet klaar voor een echt goede Z-proef.
Maar door mijn wedstrijdspanning is het denk ik toch wel goed weer van huis te gaan :), zin in !

Heel regelmatig op pad gaan werkt het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:27

renee16 schreef:
Ja daarom, ik kan wel wachten tot ik het thuis Z-waardig vind. Maar dan wordt de spanning alleen maar erger. Dus we gaan het gewoon proberen, ook een oefenwedstrijdje ingeschreven. Zo zijn we toch weer van huis. Lastig om nog helemaal zonder verwachtingen te gaan, maar dat is wel het doel: Lekker rond rijden :)

Wij hebben maandagavondwedstrijden in Moergestel. 8 mei start het Z als laatste. Kleine wedstrijd dus misschien wel fijn voor je spanning?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:25

Ik twijfel nog steeds. Moet nog 3 punten in het M2 en hij gaat echt behoorlijk vooruit op het moment.
Over ruim een maand starten bij ons de selecties, eigenlijk zou ik dan Z1 willen starten. Hij maakt een prima eenvoudige wissel. Lengtebuiging is nog een dingetje, maar in stap prima dus ook goede kw's. Alleen in draf is het nog een struikelblok, het gaat echt stukken beter, maar nog niet zoals ik het wil. Appuyementen zijn voor hem eenvoudiger dan het gewone travers langs de lange zijde. Het ene appuyement is veel beter dan het andere alleen weet ik even niet meer welke kant :')

Ergens denk ik: Voor de selecties hoef ik het niet te doen, zeker als ik kijk naar wie de concurrentie is. Maar ik denk tegelijk ook: Waarom laten? (mits ik de punten heb) Want hij beweegt heel fijn, instructrice merkt dit ook regelmatig op. Een foutje wordt hem daardoor vrij eenvoudig vergeven.

Wat zouden jullie doen? (er van uit gaande dat ik die punten nog wel haal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:59

Ik vind africhting een erg belangrijke zaak. In alle Klasse. Persoonlijk zou ik pas overgaan wanneer de oefeningen redelijk bevestigd zijn.

Dingen als LB zijn in het Z toch wel van wezenlijk belang in de oefeningen.

Fijn bewegen zal je niet redden als de basis niet goed aanwezig is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:10

vonneke schreef:
Ik vind africhting een erg belangrijke zaak. In alle Klasse. Persoonlijk zou ik pas overgaan wanneer de oefeningen redelijk bevestigd zijn.

Dingen als LB zijn in het Z toch wel van wezenlijk belang in de oefeningen.

Fijn bewegen zal je niet redden als de basis niet goed aanwezig is.

Mee eens hoor, en dat is precies de reden dat ik dus twijfel.
Omdat ik niet rij voor de punten, maar voor het gevoel. Ik wil een goed gevoel en dan ben ik tevreden.
Ik start normaal ook niet een klasse hoger als ik het idee hebt dat mijn paard er niet klaar voor is. Het liefst rij ik minimaal 70% thuis.

Maar ik heb ook het gevoel dat mijn paard beter tot zijn recht komt in het Z1. En gezien de progressie, hij er tegen die tijd prima klaar voor is.

Klein voordeel is dat ik in Groningen zit natuurlijk, het niveau is hier schrikbarend laag. Waardoor mijn paard zich al snel opwaardeert met zelfhouding en lopen. Zeker op een gemiddelde wedstrijd, selecties zijn dan niet de beste vergelijk natuurlijk. ;)

Maar dan blijft de twijfel nog wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:59

vonneke schreef:
renee16 schreef:
Mooi punten allemaal !

Heel regelmatig op pad gaan werkt het beste!

Ja vooe mij ook hoor... eerste wedstrijd na zo'n lange stop als we nu hadden ben ik 1 bonk stress
:') daarna als ik weer wat ritme heb gaat het steeds beter... en nu hadden we met, naar mijn mening, een slechte proef winst... dus dat kan alleen maar beter worden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:28

Mij wedstrijd vandaag zit er ook weer op. Niet helemaal top de eerste keer buiten maar toch weer 2maal gewonnen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:40

c_alsemgeest gefeliciteerd met je punten, ondanks de lange stop inderdaad nu ritme opbouwen, kan het alleen maar beter gaan!

Yvank, leuk nog een fjord hihi!

Janine1990 scheelt dat echt zo veel? Ik ga toch maar naar groningen verhuizen dan :+ Ik vind het niveau in de randstad weer af en toe echt te hoog bij sommige jury's daar kom je met een normale beweger niet eens de B door, alleen met voorbenen zwaaiend tot voorbij de oren :')
Ach ik vermeed dat soort stallen gewoon en dan is het in de randstad ook prima te doen, zelfs met mn fjord :P