Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:50

Zeepsop schreef:
Ik ga maandag weer op wedstrijd en volgende week zondag ook weer. Doel is om dan M2+10 te zijn, als paard zich goed gedraagd kan dat prima. :)

Gelukt :) vandaag 1e en 2e geworden met 192,5 en 190 punten dus ik heb nu de punten binnen voor het Z1! Plan is om nu door te trainen en van de zomer naar het Z te gaan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:31

Liquorice schreef:
Liquorice schreef:
Mijn doel voor het komende jaar is eind december 2017 zz-licht startgerechtigd zijn. Wel erg ambitieus misschien, maar we gaan ons best doen ;)

Even mezelf quoten
Toen ik dit berichtje schreef mochten we Z1 gaan starten.
Vandaag hebben we de punten voor het Z2 alweer binnengehaald. Nu een maandje trainen en dan eind mei in het Z2 gaan proberen. We zijn tot nu toe goed op weg om ons doel te bereiken!

Wauw knap hoor!! :D

Ik heb voorheen Z1 bij de pony's gereden, en M1 bij de paarden. En als je me nu ziet met mijn jonkie, daar kan ik nog niet eens echt een B proef mee rijden zoals ik voorheen kon :')

Juttertje88

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:07

Vandaag F10 gereden. Op een superleuke haflinger, heb er 5x op gelest en 212 punten gehaald vandaag. Ze gaat wel snel draven na de galop en soms probeert ze aan te springen als je doorzit. Als dat niet lukt draaft ze ook snel. Heb dus nog niet echt controle over het tempo. Heb daar dan ook een 5 voor. Mijn doel is om eind mei, als ik voor de 3de keer F10 doe, meer tempo controle te hebben tijdens de proef en ook een 6

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:11

Maar is 212 wel een winstpunt bij de F proefjes?

Mijn wedstrijddoel is nog in 5 wedstrijden in ieder geval nog eens boven de 65% kunnen scoren. Eind van de zomer wil ik graag ZZL kunnen starten maar dan hebben we nog heel wat te oefenen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 06:25

Ja, bij de FNRS heb je vanaf 210 een puntje

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:03

Ik wil me ook graag melden. Rijd nu nog geen wedstrijden met mn jonge paard, maar eind van dit jaar wil ik graag beginnen met dressuur en misschien ook wel springen. En wil graag mn ruiterbewijs halen op mn werk, zodat ik ook hier met evenementen mee kan doen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:42

mijn doel is nog voor het einde van het jaar, M startrechtig zijn in 2018 met mijn Merrie. Met mijn ruin ben ik super blij, als we eind B lopen dit jaar! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:51

Ik weet niet of het ook als wedstrijddoel kan tellen... maar ik heb me via onze ruiterclub ingeschreven voor een jurycursus in mei. Die omvat alles van B t.e.m L2. Als ik die goed kan afronden ga ik bekijken of er dit jaar nog een jurycursus Zwaar wordt georganiseerd, en dan pak ik die ook mee. Slaag ik daar ook voor, dan mag ik binnen de organisatie LRV jureren t.e.m ZZ-zwaar.
En tegelijk ga ik OOK eens informeren of de andere ruitersportorganisatie VLP ook cursussen op de planning heeft. Dan pak ik die eventueel eveneens mee in het pakket...

Zou wel mooi zijn, zelf B2/L1 starten als hoogste zelf gereden niveau, maar wel tot ZZ mogen jureren :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 13:53

Varekaj schreef:
Ik weet niet of het ook als wedstrijddoel kan tellen... maar ik heb me via onze ruiterclub ingeschreven voor een jurycursus in mei. Die omvat alles van B t.e.m L2. Als ik die goed kan afronden ga ik bekijken of er dit jaar nog een jurycursus Zwaar wordt georganiseerd, en dan pak ik die ook mee. Slaag ik daar ook voor, dan mag ik binnen de organisatie LRV jureren t.e.m ZZ-zwaar.
En tegelijk ga ik OOK eens informeren of de andere ruitersportorganisatie VLP ook cursussen op de planning heeft. Dan pak ik die eventueel eveneens mee in het pakket...

Zou wel mooi zijn, zelf B2/L1 starten als hoogste zelf gereden niveau, maar wel tot ZZ mogen jureren :=

Rare jongens die Belgen... Vind ik echt niet kunnen eerlijk gezegd :n

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:59

Dan meld ik ook even aan.
We hebben gisteren onze 3wedstrijd gereden na 2jaar lang pauze.
Gewoon in amateur 3 (mix van B/L1)
Op de scorebord 2wp en 3de in prijsuitreiking. Paardje was heel erg braaf, nu moet ik wat meer reactief zijn.
3wedstrijden -> 5wp
Objectief voor het einde van het jaar amateur 2 (mix van L2/M1 en M2) rijden met minstens 1wp !

Bon courage allemaal :)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:00

Janine1990 schreef:
Varekaj schreef:

Dat heb je ook in Frankrijk, de jury leden die net L1 halen, maar toch jureren hogere niveau

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:02

Skogan schreef:
Janine1990 schreef:

Dat heb je ook in Frankrijk, de jury leden die net L1 halen, maar toch jureren hogere niveau

Absurd zeg...

Maar hoe werkt het bij jullie met wp's? Wanneer heb je een wp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:22

De cursussen zijn wel heel degelijk opgebouwd en worden gegeven door zeer ervaren juryleden. Ik heb liever iemand die tot ZZ geschoold is en correct kan jureren maar misschien niet zelf rijdt, dan iemand die ZZ rijdt maar geen bal begrijpt hoe je als jury naar een proef moet kijken... En geloof me, die zijn er.

Normaal mag je enkel jureren als je OF een gepaste cursus hebt gevolgd, OF als je zelf max. het niveau rijdt van de proef die je moet voorzitten.
Ik ben een "uitzondering" op de regel :+ Iemand van de nationale dressuurcommissie had mij een keer als schrijver t.e.m Z die dag en was van oordeel dat ik competent genoeg ben om tot L te jureren, ook al rij ik dat momenteel nog niet (is wel een doel tegen de zomer). Die heeft me zonder dat ik het wist voorgedragen als extra jurylid.
Op zich een dik compliment, aan de andere kant voel ik me er inderdaad niet zo goed bij... vandaar dat ik de cursus t.e.m. L2 aangevraagd heb, en ook mag starten in mei.

De cursus Zwaar zou ik er vooral bijnemen uit interesse en omdat het natuurlijk een heel goed licht werpt op wat een jury nu verwacht tegen dat ik zo ver ben met mijn paard :) Voor het effectieve jureren van dat niveau ga ik wel bedanken. Dat vind ik zelf ook een dikke brug te ver.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:23

Alsnog een aparte regeling.. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:30

Varekaj schreef:
De cursussen zijn wel heel degelijk opgebouwd en worden gegeven door zeer ervaren juryleden. Ik heb liever iemand die tot ZZ geschoold is en correct kan jureren maar misschien niet zelf rijdt, dan iemand die ZZ rijdt maar geen bal begrijpt hoe je als jury naar een proef moet kijken... En geloof me, die zijn er.

Normaal mag je enkel jureren als je OF een gepaste cursus hebt gevolgd, OF als je zelf max. het niveau rijdt van de proef die je moet voorzitten.
Ik ben een "uitzondering" op de regel :+ Iemand van de nationale dressuurcommissie had mij een keer als schrijver t.e.m Z die dag en was van oordeel dat ik competent genoeg ben om tot L te jureren, ook al rij ik dat momenteel nog niet (is wel een doel tegen de zomer). Die heeft me zonder dat ik het wist voorgedragen als extra jurylid.
Op zich een dik compliment, aan de andere kant voel ik me er inderdaad niet zo goed bij... vandaar dat ik de cursus t.e.m. L2 aangevraagd heb, en ook mag starten in mei.

De cursus Zwaar zou ik er vooral bijnemen uit interesse en omdat het natuurlijk een heel goed licht werpt op wat een jury nu verwacht tegen dat ik zo ver ben met mijn paard :) Voor het effectieve jureren van dat niveau ga ik wel bedanken. Dat vind ik zelf ook een dikke brug te ver.

En hier zijn de cursussen minder degelijk opgebouwd omdat er 'al' een voorwaarde is gesteld aan de deelnemer? :P

Natuurlijk zijn er mensen die ZZ-zwaar (ik hou het even in Nederlandse termen) rijden en niet geschikt zijn als jury, die zijn er in Nederland ook hoor. Heel vaak komen die niet door de intake heen. Dat is hier ook een stuk zwaarder dan aangedragen worden vanwege een keertje schrijven.
In de jury opleiding moet je ook stage lopen als schrijver.

Maar wat ik me vooral afvraag; Hoe kan je een proef jureren op het niveau waarbij je zelf nooit een gevoel hebt gehad. Hoe kan je een appuyement jureren als je zelf nooit gevoeld hebt hoe dat gaat?

Ik zal niet zeggen dat het per definitie niet kan, maar het aantal mensen die dat kunnen zijn maar heel dun gezaaid op deze aardkloot.

Maar jij hoeft je niet te verdedigen hoor Varekaj, het is niet zo dat jij iets kan doen aan die regels daar!!! Jij hebt ze niet persoonlijk verzonnen ;)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:37

Janine1990 schreef:
Absurd zeg...

Eigenlijk in Frankrijk heb je geen winspunten, je mag starten wat je wil.. of bijna, want je hebt wel drie diverse licenties, club, amateur en pro en de proeven zijn verdeeld onder bepaalde licenties.

Ik heb over wp gepraat, alleen om een beeld te geven over onze progressie. Ik geloof dat als ik zeg dat ik D3 heb gereden en hoop van de zomer C3 te rijden, weinig zouden begrijpen over wat ik heb

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:39

Skogan schreef:
Janine1990 schreef:
Absurd zeg...

Eigenlijk in Frankrijk heb je geen winspunten, je mag starten wat je wil.. of bijna, want je hebt wel drie diverse licenties, club, amateur en pro en de proeven zijn verdeeld onder bepaalde licenties.

Ik heb over wp gepraat, alleen om een beeld te geven over onze progressie. Ik geloof dat als ik zeg dat ik D3 heb gereden en hoop van de zomer C3 te rijden, weinig zouden begrijpen over wat ik heb

Haha inderdaad, dat zou lastig gaan worden.

Maar aan de hand waarvan wordt bepaald of jij een licentie club, amateur of pro krijgt?
En hoe worden jullie scores uitgedrukt? In procenten of in gehelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:56

Er zit praktijk bij de cursus in ieder geval. Wat het exact inhoud ga ik dan nog wel te weten komen.

Ik begrijp de vraag wel, ik heb ze me ook vaak gesteld. En toch kan het blijkbaar. Nu is mijn lesgeefster zelf ook jurylid t.e.m Z (en dat niveau gereden). Daar leer ik ontzettend veel van. Elke coupon die ik al heb gehad, zowel officieel als onderling, is naderhand samen besproken. Op die manier heb ik wel al goed kunnen uitvogelen waar een jury op beoordeeld en wat het goede gevoel is dat daarbij hoort :)

De andere organisatie heeft een intensievere opleiding met meer stage. Ik scoor echter bij beide organisaties hetzelfde qua punten op wedstrijd en ik krijg dezelfde opmerkingen. Op basis daarvan kan ik toch wel zeggen dat het niveau van jureren gelijk loopt. De persoon die mij heeft voorgedragen jureert ook bij beide organisaties en heeft ook alle opleidingen gehad.

Zelf wil ik inderdaad ook elke mogelijke opleiding die er is volgen hoor. Niet alleen om mezelf in de spiegel recht aan te kunnen kijken als ik aan zo'n tafeltje moet gaan zitten en punten geven, maar ook omdat het altijd meerwaarde heeft in je eigen training.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:21

Vind het ook maar vreemd dat dat zo simpel eigenlijk kan. Kun jij natuurlijk niks aan doen dus geen aanval gericht op jou.

Een bepaald niveau bij rijden komt een hoop bij kijken. Toen ik L reed leek het heel anders dan nu ik het ondertussen rijdt. Vind dat een jury minstens het niveau gereden moet hebben wat het jureert.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:24

suikermeisje schreef:
Vind het ook maar vreemd dat dat zo simpel eigenlijk kan. Kun jij natuurlijk niks aan doen dus geen aanval gericht op jou.

Een bepaald niveau bij rijden komt een hoop bij kijken. Toen ik L reed leek het heel anders dan nu ik het ondertussen rijdt. Vind dat een jury minstens het niveau gereden moet hebben wat het jureert.

Tegenwoordig is het hier zelfs zo dat je dat binnen een bepaald aantal jaar voor je de opleiding gaat doen moet hebben gedaan. Het mag niet zo zijn dat je jurycursus IL gaat doen, omdat je 15 jaar geleden M1 bent geweest.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:39

Janine1990 schreef:
suikermeisje schreef:

Tegenwoordig is het hier zelfs zo dat je dat binnen een bepaald aantal jaar voor je de opleiding gaat doen moet hebben gedaan. Het mag niet zo zijn dat je jurycursus IL gaat doen, omdat je 15 jaar geleden M1 bent geweest.

Je moet zelfs een niveau hoger rijden. Volgens de brochure voor de KNHS jurycursus moet je al minimaal M1+1 zijn om B en L-jurylid te worden.

Edit: zie dat dat alleen geldt voor L-jurylid. Om de hogere klasses te mogen jureren is inderdaad het daadwerkelijke niveau genoeg. (M-jurylid moet minimaal M2+1 zijn bijvoorbeeld)
Laatst bijgewerkt door Zeepsop op 24-04-17 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:40

Zeepsop schreef:
Janine1990 schreef:

Je moet zelfs een niveau hoger rijden. Volgens de brochure voor de jurycursus moet je al minimaal M1+1 zijn om B en L-jurylid te worden.

Dat schrijf ik ook :P
M1+0 is geen M1 zijn natuurlijk.

Voor IM is het toch ZZL?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:42

Wat bedoel je met IM? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:45

Zeepsop schreef:
Wat bedoel je met IM? :)

IL = jury B t/m L2
IM = jury M1/M2 (+ voorgaande)
IZ = jury Z1/Z2/ZZL (+ voorgaande)

De jurys die zijn opgeleid voordat de ZZL in de basis kwam, hebben een aanvullende cursus kunnen doen. Daardoor zijn niet alle jurys Z1/Z2 ook bevoegd om ZZL te jureren.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:48