[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:44

MonteKarlo schreef:
Ik had vanmorgen weer les met mijn jonge paard, hij was anders in de hand dan normaal, wilde niet nageven en dramde wat. Uiteindelijk toen hij wel na gaf liep ie veel te diep, heb t maar gelaten en met een open hand gereden. Toen ik daarna zn hoofdstel af deed zag ik de oorzaak, er hing een tand los :Y) kon m er zo af pakken! Gelukkig had het gedrag dus een echte oorzaak haha, even vergeten dat ie nog jong is, ook in zn bekkie :P

Ik wilde nog een foto toevoegen maar heb struggles met mn telefoon. Bij deze is ie ook nog eens gedraaid }:0
Afbeelding

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:18

Aahh wat een leukerd MonteKarlo!

Die van mij krijgt ook last van zijn tandjes. 17dec komt de tandarts.

Hier wel fijne training gehad.
Met zijn nieuwe zweetdeken:
Afbeelding

Rockefeller0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:20

Wat een leuke combinaties komen er voorbij! :)
Ben nu druk aan het oefenen met de proefjes voor volgende week :j

Onze wedstrijdset:
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:31

Wat een leuke foto's allemaal!

Mooie set en paard, Rockefeller0! <3

Leuke deken venivedivici!

Flickie heeft ook een nieuwe zweetdeken gekregen <3

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:13

Nessie schreef:
Dankjewel! :)

Eston is hengst en blijft dat inderdaad. Hij verhuist naar een stal waar erg weinig prikkels zijn (gebouw met alleen hengsten en paddocks met hengsten), maar heeft sowieso erg weinig last van zichzelf. Hinnikt zo af en toe eens maar dat is het ook wel. Misschien dat ik hem ook nog eens naar de keuring breng, maar dat weet ik nog niet.

Wat fijn dat je een stal hebt voor hem met alleen maar hengsten! Dat heb je hier echt niet. Meestal zijn hengsten niet eens welkom op stallen en dan zit je..
Leuk om jullie te volgen! :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:15

Komen zeker hele mooie wedstrijd setjes voorbij! Leuk voor de inspiratie!
Iemand vroeg of je met een beige broek mag starten. Ik heb met een gebroken witte/ beige broek gereden. Dit mocht gewoon.

Nou als we dan toch onze zweetdeken aan het showen zijn *D Deze heeft Don ook nog niet zo lang geleden van mij gekregen :)
Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:16

Afbeelding
Vind net gewoon een foto tussen de bokt uploads van mijn set.
Broek wordt dus anders in toekomst.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:42

Zo komen hele gave dekens voorbij.

Mijn vriend heeft dit deken gekozen.
Ik zag een giraffe print maar die vond ie niet leuk helaas haha.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:19

Ik heb deze toen ook met korting gekocht dus was een hele leuke koop.

Wat leuk dat jou vriend mee gaat shoppen voor paardenspullen Lisa Jo!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:44

Er zijn wel merries en ruinen maar die staan in een ander gebouw en aan de andere kant in de paddocks. Maar het is inderdaad een fijne stal!

Wat een chique dekens en setjes allemaal! Leuk al die patronen :)

Ik gebruik deze voor Estje, is een showcooler met van binnen fleece. Moet er nog wel 1 bij voor na het rijden maar goed eerst dat zadel :+
Afbeelding

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:56

Mooie dekens allemaal! Die van mij heeft een saai bruine en een saaie busas :P
Wat is Eston knap! <3 Dat halster staat hem ook prachtig. Super fijn dat je zo'n stal gevonden hebt. Hier in de buurt zijn hengsten vaak ook niet welkom.

Mijn pony is behoorlijk fris, momenteel kent hij alleen standje hard en kop tussen de benen :')
Morgen mag hij model spelen dus vandaag helemaal wit gewassen, ben benieuwd hoe ik hem aan tref morgen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:17

Leuk zeg! Bij stal of ga je nog ergens heen? Ben benieuwd naar de foto's :) Zullen wel spectaculaire foto's worden als hij zo druk is :P

Ik ben hier op 4 stallen in de regio wezen kijken waar hengsten welkom zijn (nu werk ik best ver van mijn huis waardoor ik ook een grotere regio heb) en heb voor de stal met de minste prikkels en de meeste veiligheid gekozen (want een draadje tussen hem en de merries gaat nu nog goed maar je weet het niet). Wat ik ook erg belangrijk vind is dat ze gewoon het hele jaar door buiten komen en niet ergens geïsoleerd staan. Zolang hij paardwaardig en Estonwaardig hengst kan zijn mag hij het blijven :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:28

Afbeelding

Kom ik aan met m'n saaie Pagony wollen deken. Ik heb wel een heulllll mooi dekje voor hem gekocht:

Afbeelding

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:46

Vandaag voor het eerst gereden sinds de tandarts gereden en wauw ik merk het echt! Heel blij met het beeld van vandaag :o sorry voor de slechte kwaliteit maar even een idee, steeds meer kriebels om te gaan starten
Afbeelding

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:00

Nessie schreef:
Leuk zeg! Bij stal of ga je nog ergens heen? Ben benieuwd naar de foto's :) Zullen wel spectaculaire foto's worden als hij zo druk is :P

Ik ben hier op 4 stallen in de regio wezen kijken waar hengsten welkom zijn (nu werk ik best ver van mijn huis waardoor ik ook een grotere regio heb) en heb voor de stal met de minste prikkels en de meeste veiligheid gekozen (want een draadje tussen hem en de merries gaat nu nog goed maar je weet het niet). Wat ik ook erg belangrijk vind is dat ze gewoon het hele jaar door buiten komen en niet ergens geïsoleerd staan. Zolang hij paardwaardig en Estonwaardig hengst kan zijn mag hij het blijven :)

Op stal! :) Ben ook ontzettend benieuwd wat er uitkomt, hopelijk kan hij met standfoto's zijn adhd een beetje in bedwang houden :')

Fijn dat hij zo lekker paardwaardig hengst kan zijn :j

Blue_Berry schreef:
Vandaag voor het eerst gereden sinds de tandarts gereden en wauw ik merk het echt! Heel blij met het beeld van vandaag :o sorry voor de slechte kwaliteit maar even een idee, steeds meer kriebels om te gaan starten
[ Afbeelding ]

Super fijn zeg! Ziet er netjes uit! :))

Harvey1 schreef:
[ [url=m/MyskxL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kom ik aan met m'n saaie Pagony wollen deken. Ik heb wel een heulllll mooi dekje voor hem gekocht:

[ [url=m/wSB22b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi dekje! Ik heb ook een aantal Anky's, fijne dekjes vind ik! :)

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:12

Wauw echt knap dat je 18 kilo bent afgevallen @Harvey1 !!

En wat hebben jullie allemaal mooie wedstrijd setjes :j

Mijn wedstrijd setje is donkerblauw met wit. Ik heb een jasje van BR & Samshield cap allebei donkerblauw. Verder heb ik een witte rijbroek van euro-star, dekje van rossner en wedstrijdshirt van kingsland. Ik heb sinds kort nieuwe rijlaarzen van Lipica donkerblauw :) (niet te zien op de foto)

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:32

Ik kom mij alvast melden
Vandaag les gehad, kreeg de vraag wanneer ik ga starten.
Dus even kijken hoe we het doen bij een bb proef en dan eventueel officieel starten

Dit was in aug en bitloos, start gewoon met bit.

Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:53

Wat een gave fotos zeg!

Harvey1 gaaf dekje zeg en leuke pony!

Blue_berry wat een ziet er goed uit!

Donnie 7 gaaf setje heb je!

JoycexEnya welkom!

Evelien : mijn vriend vind paarden shoppen heel leuk.
Toen wij iets kregen 3jaar geleden had ie er niks mee en stapte toen op mijn sportpaard van 3 jaar en net zadelmak. Die 2 hadden echt een klik.

Helaas was die verkocht en 2 jaar later heb ik samen met hem duke gekocht. En hij is echt weg van hem.
Shoppen voor duke doet ie graag.
Hij heeft er 2 weken geleden voor het eerst opgezeten maar maakte die een fout door best hard been te geven haha. Gelukkig schoot ie alleen na voren.

Hij heeft 3 lessen gehad en begint te vragen na chaps en heeft mijn "oude" cap waar die blij mee is haha.

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:08

venivedivici schreef:
Wat een gave fotos zeg!

Harvey1 gaaf dekje zeg en leuke pony!

Blue_berry wat een ziet er goed uit!

Donnie 7 gaaf setje heb je!

JoycexEnya welkom!

Evelien : mijn vriend vind paarden shoppen heel leuk.
Toen wij iets kregen 3jaar geleden had ie er niks mee en stapte toen op mijn sportpaard van 3 jaar en net zadelmak. Die 2 hadden echt een klik.

Helaas was die verkocht en 2 jaar later heb ik samen met hem duke gekocht. En hij is echt weg van hem.
Shoppen voor duke doet ie graag.
Hij heeft er 2 weken geleden voor het eerst opgezeten maar maakte die een fout door best hard been te geven haha. Gelukkig schoot ie alleen na voren.

Hij heeft 3 lessen gehad en begint te vragen na chaps en heeft mijn "oude" cap waar die blij mee is haha.

Thankyou !:)

Ah echt super leuk dat je vriend zoveel interesse heeft in de sport daar heb je best geluk mee. Ik hoor niet heel vaak dat de vriendjes de sport zo leuk vinden. De vriend van mijn nicht heeft echt een hekel aan paarden en vind ze stinken

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:32

Harvey1 schreef:

Mooie Anky! <3
Welke kleur is dit?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:34

@Lisa-Jo: Wat leuk dat je vriend ook zo van de paarden is geworden! :)

Ik zou vanochtend om 11 uur eigenlijk les hebben maar de bak was toch te hard, Don liep er niet helemaal lekker in. Nu om 4 uur les, de zon schijnt al de hele dag op de bak dus hoop dat hij straks wel goed is! :)
Ben benieuwd hoe mevrouw het gaat doen met het koude weer en het zonnetje! :=

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:50

Welkom JoycexEnya! Leuke fjord.
Venivedivici: leuk dat je je hobby zo met je vriend kan delen! :)
PrimaDonna_: hopelijk kan je straks lekker lessen! Hier was de bak ook keihard.

Vannochtend een super leuke shoot gehad! Weer was echt perfect :)
Jelle was een klein duiveltje, heeft even laten zien dat hij heel goed kan steigeren. Hoe ouder, hoe gekker :Y)

Kreeg al een klein voorproefje! :)
Afbeelding
Afbeelding

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:00

PrimaDonna_ schreef:
Harvey1 schreef:

Mooie Anky! <3
Welke kleur is dit?

Cord! Dankjewel!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:20

Wauw! Prachtige foto's Snorremans! Ik fotografeer ook en wil nog zo graag ook eens zo'n shoot doen! <3
En zo zie je maar dat die oudjes met dit weer lekker fris en wakker kunnen zijn :)

Mijn les is gelukkig door gegaan, de bak was nu gewoon goed.
Heb heel fijn gereden! Ga zelf eerst altijd de eerste 15 min vast warm rijden en heb der ook even meteen moeten laten weten dat ze niet moest gaan draken! Even 2x een klein bokje maar daarna liep ze super braaf!
Mijn instructrice had nog een filmpje gemaakt. Foto is een stil eruit :)
Op het laatste moest ik haar steeds op de lange zijde verruimen maar haar ook rond rijden en ze moest echt vanuit haar achterhand weg. Donna vond het super moeilijk en werd zelfs beetje boos, schudden met haar hoofd en oren in der nek. Maar ze deed het uiteindelijk super goed en braaf <3 Ben trots op 'mijn' draak!

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:26

@Harvey1; vind het een super mooie kleur! Moet even wachten tot we een nieuw zadel hebben.. dan komt die denk ook bij mijn verzameling :wow: