tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:19

Bij het mennen blijf je je wagennummer gewoon houden. Ook als je ruime tijd geen startkaart/pas/licentie hebt. Ik ben er iets van 3 jaar tussenuit geweest en rij met mijn jonge paarden gewoon onder hetzelfde nummer

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:20

Ik zou dan graag de kosten willen weten van het kwartaalblad wat ergens in de prijzen verrekend is. Die 32,75 is geen korting, die betaal je niet meer omdat je het blad niet meer krijgt. Op die 4 keer na dan. Registratiekosten betaal je maar 1 keer, die horen mijn inziens niet in de jaarlijkse kosten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:22

Wat ik me afvraag, bedruipt P&S niet zichzelf uit de advertentie inkomsten? En nu niet meer dan wel minder vanwege teruglopende reclamebudgetten? Dus P&S terugschroeven want het is niet meer zo'n moneymaker als voorheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:22

Nee maar die registratiekosten zijn ook maar zozo.. In als voorbeeld een gezin die ik ken met meerdere kinderen.. Dat zijn allemaal ervaren pony's allang geregistreerd dus .

Hebben 3 kinderen, 4 startpassen met pony''s die al geregistreerd waren.

Voor 2015 waren dan de kosten
Lidmaatschap 18x 3 = 54
Paard en sport betaal je maar één keer dus 32,75
Startpassen 58,50 x 4 = 234
Totaal dus €320,75

Nu wordt dat
Lidmaatschap gezin 60
Startpassen 85 x 3 + 72 = 327
Totaal dus €387

Nou dat scheelt toch wel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:24

Mousmous schreef:
Ik zou dan graag de kosten willen weten van het kwartaalblad wat ergens in de prijzen verrekend is. Die 32,75 is geen korting, die betaal je niet meer omdat je het blad niet meer krijgt. Op die 4 keer na dan. Registratiekosten betaal je maar 1 keer, die horen mijn inziens niet in de jaarlijkse kosten.

Kijk, dat vind ik dan wel weer een terechte opmerking. Die kosten moeten inderdaad ergens ondervallen.
Allicht die twee euro die nu bij het lidmaatschap KNHS op komt? Ik weet niet of de P&S ook een andere opzet krijgt. Mogelijk iemand anders die een vergelijkbaar blad van een grote sportvereniging ontvangt?

Registratiekosten betaalde je maar 1 keer, nu betaal je ze helemaal niet meer. Mogelijk door een betere samenwerking met stamboeken? Of omdat je het nu allemaal zelf in kan gaan vullen en controle pas plaatsvind op chip.
Toen je de registratiekosten nog betaalde, waren dit simpelweg ook kosten die je moest betalen voor je wedstrijden. Dus ik zie niet in waarom je deze niet jaarlijks kan wegschrijven? Vooraf is het natuurlijk lastig te bepalen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:25

@ ivank
Idd, dat is een behoorlijk bedrag meer. Maar goed, het staat niet voor niets bol van negatieve reakties op het facebook van de KNHS.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 11-11-15 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:26

Hier ook een achteruitgang. Wij zijn gezinslid ( zusje en ik ) hebben samen de P & S. Dus die wordt maar 1 keer betaald. Nu geen P & S, maar wel beide per startkaart extra aftikken. Ook zag ik dat gezinslid 60 euro was aan contributie. individueel 20 contrubutie dus dan toch maar om gaan schakelen straks.... Vind het eigenlijk een flink schandalige stijging, helemaal omdat het ineens door iedereens strot geduwd wordt. En verschil tussen paard en pony vind ik ook flink. Maakt kwa organisatie en accomodatie weinig uit denk ik?

Ook de gelimiteerde startpas prijzen zijn best van de zotte zeg maar :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:26

Rex_Rolfo schreef:
Wat ik me afvraag, bedruipt P&S niet zichzelf uit de advertentie inkomsten? En nu niet meer dan wel minder vanwege teruglopende reclamebudgetten? Dus P&S terugschroeven want het is niet meer zo'n moneymaker als voorheen?

Fair point...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:30

Ik heb nooit registratiekosten betaald, mijn paard was al eerder uitgebracht en stond dus al in de database. Ik vermoed dat dit veel vaker voorkomt. Daar valt voor mij geen voordeel te behalen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:09

Voor de menners die zo klagen, ga naar het forum mennen (https://www.knhs.nl/over-knhs/organisat ... /menforum/). Die vertegenwoordigen je discipline bij de KNHS. Ook voor diegenen die nu maar massaal hun startpas opzeggen, daar wordt de KNHS echt niet warm of koud van. Die verwachten de aanmeldingen in het nieuwe jaar wel weer. Ook zo'n actie op FB, heeft allemaal weinig zin. Bewandel de juiste weg en klop aan bij je discipline-forum.

Monopolie-positie, wij hebben onlangs een vergadering gehad bij de KNHS over de grote ontevredenheid over de KNHS binnen onze discipline. En daar is ook over afscheiding gesproken. Besloten is dat er komend jaar aan gewerkt wordt vanuit de disciplineverenigingen en de KNHS, en wanneer er geen verandering is dat onze wegen dan gaan scheiden. De aangespannen sport is niet de enige daarin, al eerder heeft een discipline zich van de KNHS afgescheiden.

En tenslotte, diegene die roepen dat er niets in de Paard en Sport staat over de tariefswijzigingen, het moest eerst door de ledenraad goedgekeurd worden en dat is pas 2 november gebeurd. Hoe had het er dan al in kunnen staan? Paard en Sport is geen krant die je de volgende dag krijgt met het nieuws van een dag ervoor.

vencedor

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:11

ledenraad wie of wat zit daar in? Wie zijn de personen die hier mee akkoord zijn gegaan?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:13

Ik denk dat je dat dan beter als vereniging kan doen bij de districtsvergadering. In zuid a.s. maandag 16 november ;) .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:21

vencedor schreef:
ledenraad wie of wat zit daar in? Wie zijn de personen die hier mee akkoord zijn gegaan?

Had je ook makkelijk zelf even kunnen opzoeken op de KNHS site, maar ik ben de flauwste niet en ik heb het maar voor je opgezocht: https://www.knhs.nl/over-knhs/organisat ... ledenraad/.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:44

Neonlight schreef:
Monopolie-positie, wij hebben onlangs een vergadering gehad bij de KNHS over de grote ontevredenheid over de KNHS binnen onze discipline. En daar is ook over afscheiding gesproken. Besloten is dat er komend jaar aan gewerkt wordt vanuit de disciplineverenigingen en de KNHS, en wanneer er geen verandering is dat onze wegen dan gaan scheiden. De aangespannen sport is niet de enige daarin, al eerder heeft een discipline zich van de KNHS afgescheiden.

KNHS geeft nu signaal af blijkbaar!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:47

Die vergadering was 12 oktober, al voor de goedkeuring van de ledenraad. ;)
En ging niet over tarieven, maar over andere zaken waar ontevredenheid over heerst.
Ik geef alleen maar aan dat het niet per direct een monopolie-positie is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:07

ingvdh schreef:
Ik heb nooit registratiekosten betaald, mijn paard was al eerder uitgebracht en stond dus al in de database. Ik vermoed dat dit veel vaker voorkomt. Daar valt voor mij geen voordeel te behalen.

Precies. dat heb ik dus ook. Paard is in het verleden al officieel op wedstrijden geweest en ik zelf ben ook al weer, via de rijvereniging. zo'n 2 jaar lid van de knhs.

Dus ondanks dat volgend jaar voor mij mn allereerste start[pas wordt had ik de registratiekosten voor zowel paard als mijzelf toch al niet gehad.
Nu wil ik endurance starten en die kosten zijn niet noemenswaardig omhoog gegaan voor volgend jaar, dus wat dat betreft mag ik voor mezelf niet klagen

Maar de menners, de rijdende gezinnen; gewoon te zot voor woorden.

En dat blad wat je 4 keer per jaar krijgt...is dat niet gewoon het blad wat ik nu al 4 keer per jaar krijg; de paard&sport lite zeg maar? (heb nu dus geen kaart dus ik krijg het kwartaalblad, niet het maandblad).
Nou die is nog minder het doorbladeren waard dan het maandblad. In ieder nummer staat een artikel over veilig buitenrijden (in het bos, langs de weg, strand..en die 3 rouleren dan per nummer zeg maar) En een artikel over Enjoy the Ride en nog een interviewtje en dat is het zo'n beetje wel. Want uitslagen en sportnieuws heb je allang online wel mee gekregen.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:18

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:22

De KNHS had dit gewoon via papieren post moeten mededelen. Elk lid had persoonlijk een brief moeten krijgen met de wijzigingen en onderbouwing van deze wijzigingen. Daarbij een berekening van wat dit financieel voor jou persoonlijk als lid gaat betekenen in 2016. Dan hadden we in ieder geval veel minder discussies op social media gezien.

Daarnaast vind ik dat hier wellicht ook een rol voor de verenigingen in weggelegd had moeten worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:29

Sjira, de verenigingen hebben op 9 november een mail gekregen, dat is 1 dag eerder..... Elk lid persoonlijk een brief met een berekening wat het persoonlijk in zou houden?
Wil jij de afdrachten nog hoger maken? Heb je enig idee hoeveel brieven dit zouden zijn, en hoeveel manuren dit zou kosten? En denk je dat het dan ook nog eens binnen een week te realiseren was?

Dat mensen boos/verontwaardigd/teleurgesteld zijn oke, maar je moet wel realistisch blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:31

Ze hadden prima alle leden een mail kunnen sturen met de veranderingen. Hoeveel moeite is dat...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:34

Volgens mij hebben ze dat gedaan of zijn ze daar nu nog mee bezig? Sowieso aan de startpashoudende leden.
Ik heb in ieder geval een mail gehad, en ik weet dat er meer zijn. Ik heb 2 keer een mail gehad, 1 keer op de 9de als melding naar de verenigingen vanuit de KNHS, en 1 keer als lid met startpas gisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:34

Ik heb geen mail gehad als starpashouder :) , en met mij heel veel mensen niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:41

Ik heb je mijn mails doorgestuurd.
Denk wel aan wat realistisch is, hoeveel leden de KNHS heeft en wat het aan tijd zou kosten om iedereen in te lichten. Dat kan niet in een paar uur. :n Die mogelijkheid heeft de KNHS niet, en als ze dat wel zouden hebben zouden we nog fors meer moeten betalen daarvoor.
Ik ben ervan overtuigd dat die mails nog komen.

En als ze eerst de mails hadden verstuurd en dan de mededeling op internet hadden gedaan was ook het hek van de dam geweest, want dan was het ook niet goed geweest qua communiceren vanaf de KNHS. Ik denk dat ze het zo wel juist hebben gedaan, eerst publiekelijk zodat iedereen het direct kan lezen, en daarna persoonlijk via mail.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:45

Bij mij heeft de vereniging de mail van de KNHS gewoon braaf doorgemaild. Ik denk dat de KNHS daar de verantwoordelijkheid voor de "persoonlijke" communicatie naar afgeschoven heeft. Denk dat het slimmer was geweest als ze inderdaad zelf die verantwoordelijkheid voor een mailing hadden genomen, en die mails tegelijkertijd (zelfde dag) verstuurd hadden met de publieke aankondiging op internetsites.

Mijn startpas en lidmaatschap waren al afgemeld voor 2016 dus ik heb er geen last van :+ Maar ik blijf het bijzonder vinden hoe ze deze verkapte prijsstijging er doorheen jassen. Door het wegvallen van een groot deel P&S zou het per saldo goedkoper moeten worden (minder diensten die geleverd worden), maar dat geld wordt doodleuk ergens anders gehaald. Per saldo zal het gemiddeld niet veel omhoog gaan voor mensen (enkele groepen pechvogels daargelaten!), maar de KNHS houdt er wel veel meer aan over. Zou een staleigenaar eens moeten doen zo, dan is de stal de maand erna leeg omdat alles naar de concurrent is vertrokken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:55

Yvank_ schreef:
Ik heb geen mail gehad als starpashouder :) , en met mij heel veel mensen niet.

Komt nog. Ik kreeg de mail vanmorgen (toen had ik het hier al gelezen) dus volgens mij gaat het in etappes.