[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:06

Ah Thirza wat naar voor jou en je paard, hoop dat je paard vandaag al weer wat is opgeknapt.

@simpie94, spannend he weer de eerste keer. Vorige keer mijn eerste keer L2 liepen er prachtige paarden met losrijden, achteraf bleek ik ze er dik uit te hebben gereden. Zegt dus inderdaad helemaal niks. Lekker rijden en zorgen dat je met een goed gevoel de ring uit gaat.

Wij mogen vanavond weer en ook ik vind het weer erg spannend, meestal trekt het weg als ik hem gevlochten heb. Ga er niet vanuit mijn vorige resultaat van 4 wp weer te halen :D

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:54

dat is lastig zeg die wond! is de zwelling al beter? loopt de neusriem over de plek? als dat niet zo is en het is niet gevoelig dan zou je gewoon kunnen starten!

@simpie: idd niet druk maken! en met selecties weet je dat je dat soort combinaties tegen kunt komen, zeker in de L2 (het is niet voor niks een selectie natuurlijk) gewoon niet over nadenken gewoon lekker je ding doen en daarna zie je wel wat eruit komt!

@irene: heeel veel succes!!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:15

O bah die wond

Ik maak van t weekend m'n M1 debuut
Wel is waar onderling maar maakt niet uit :')

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:24

;( Zwelling was nog steeds hetzelfde, had ik eigenlijk niet verwacht. Hij lijkt er echt geen last van te hebben heb vandaag zonder neusriem gereden en hij liep best fijn!
Ik ga een lage neusriem lenen van m'n instructrice, m'n gewone neusriem gaat er precies over en wil het gewoon de kans geven zonder iets erop om te genezen.

Morgen komt de DA toch even op stal, ga der gelijk even naar laten kijken.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:31

Ow das super! Zou inderdaad zonde zijn als hij niet lekker loopt omdat er een neusriem overheen gaat, dus dan is dit een mooie oplossing! Kun je een mooie wedstrijd tegenmoet lopen :)

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 09:23

@Thirza, balen dat het nog niet weg is getrokken. Benieuwd wat de dierenarts zegt.

Gisteren weer wedstrijd gehad 194 + 196. Schandalig want dat betekent dat ik in 2 wedstrijden L2+7 ben *\o/* . Trots op mijn paardje!

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:23

jeeetje irene jij gaat lekker!!

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:01

wat ga je goed inderdaad!! gefeliciteerd :D

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 13:53

Ja bizar! En ik weet gewoon door de lessen en oefeningen thuis dat hij nog beter kan. We zien wel waar het schip strand :D.

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:03

Wow Irene wat goed zeg!

Hier is de DA geweest en ik ben best geschrokken, Deus heeft waarschijnlijk een scheurtje in z'n bot, het bot is daar heel dun en kan snel breken zei ze. Het was vandaag nog net zo dik, maar wat ze kon voelen is alles wel recht en als we voorzichtig doen mogen we gewoon rijden, als de lage neusriem de zwelling niet raakt is dat ook geen probleem.
Nu ben ik niet van het maar door rijden ondanks alles, en ben ik heel voorzichtig. Maar omdat ik gister heb gereden en hij echt gewoon zichzelf is mocht ik gewoon zo door gaan.

Ik liep met hem daarstraks door de stallen en hij trekt gewoon zelf aan het halster om net dat plukje kuil te kunnen pakken wat ie eigenlijk niet mag terwijl z'n halster precies op die plek zat. En hij trok me echt n stukje mee. Dit mag hij niet en geef hem normaal gelijk op z'n kop maar was nu wel even benieuwd wat ie zou doen en hij trok gewoon door.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:12

Ergens ook weer geluk Tirza!

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:23

Wat een mooie punten zeg Irene! Goed zeg!
Wel fijn dat je nog mag rijden Thirza! Jaa, als paarden eten zien :roll:

Wij gaan zaterdag weer starten, de 1e selectie! Zag dat iemand anders in het topic er ook al last van had, dat er zulke mooie paarden rondlopen op die selecties! :oo Maar we gaan proberen er niets van aan te trekken en lekker ons rondje te rijden, en dan zien we het wel :j

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2449
Geregistreerd: 07-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:13

Dat was ik denk ik :')

Ik laat ze maar schieten. Brengt onnodig veel stress _O-

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 22:34

Dat is mooi om te horen Thirza, wanneer ging je ook alweer starten?
En galopje2000 heel veel succes bij de selectie, spannend hoor!

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:44

Ik ga zaterdag m'n debuut maken, vind het best spannend.

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 10:05

galopje2000 en Thirza allebei veel succes. Thirza, hoop dat je paardje weer snel is opgeknapt maar gelukkig lijkt hij er niet onder te lijden.

Ik maak me ook altijd druk om de concurrentie met mooie paarden, ik weet niet hoe het op selecties is. Ik wil graag selectie in Exloo rijden in januari.

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 11:30

ik rijd ook geen selecties dit seizoen zaterdag mogen wij ook weer!

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 17:46

Ik weet om eerlijk te zijn niet echt wat selecties inhoud, ja voor kampioenschappen duhh... Maar wat moet je ervoor doen. Ik geloof drie wedstrijden rijden toch en dan moet je boven een bepaald aantal gemiddeld punten zitten om mee te mogen doen voor de kampioen?
Waar wordt dat bijgehouden?
Heb zelf nog nooit selectie gedaan, omdat ik dat nooit echt belangrijk vond, maar is toch wel interessant om te weten! :)

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:13

Ik ben ook wel benieuwd :D
Heb ook nog nooit n selectie gereden maar vind het leuk om te weten!

Irene_S

Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:46

Selecties zijn idd om je te selecteren voor regiokampioenschappen. Tm L1 moet je daar 2 van de 3 wedstrijden van rijden en qua punten kwalificeren. Vanaf l2 (in drenthe iig) doe je 1 proef, de beste 5 gaan door geloof ik. Zou voor mij ook eerste keer zijn, rij pas sinds vorig jaar oktober wedstrijden haha.

Zoek bij google maar regiokampioenschappen met je regio/provincie. Voor Drenthe bijv: http://www.paardensportdrenthe.nl/index ... &Itemid=31

Okaya
Berichten: 134
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: Eede

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 22:12

Ik start aanstaande zaterdag ook voor het eerst in het L2 met mijn 18-jarige merrie. Ik heb nog nooit een L2 proef gereden en vind het best spannend allemaal. Ze heeft bijna een jaar stilgestaan en ik heb ze afgelopen september weer opgenomen. Ik hoop gewoon dat ik met een goed gevoel de ring kan uitkomen.

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:06

Zo.. een tijdje afwezig geweest, alles is even heel druk.

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten :))
en iedereen die dit weekend gaat starten, heel veel succes!

Vervelend van de wond Thirza :(:)

Ik ga in ieder geval 14 december mijn L2 debuut maken met Gerrit, misschien eerder een wedstrijdje inplannen maar dat weet ik nog niet. Mijn eigenpaard staat ook weer in training, maar pfoe dat wordt een hele uitdaging om hem weer op niveau te krijgen :+ , maar goed dat maakt niet uit we hebben alle tijd :) .

fjordjuhh
Berichten: 314
Geregistreerd: 15-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:56

Wat een super nette punten heeft iedereen gehaald! Gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen!

Wat een vervelende wond Thirza! Hopen dat het snel geneest! Hoe gaat het nu?

Heb afgelopen zondag ook weer wedstrijd gehad, 3e keer L2. Eerste proef ging heel goed, 3e prijs met 188pnt. 2e proef veel spanning maar toch nog 185pnt :).

Hoeveel deelnemers hebben jullie eigenlijk gemiddeld in de ring? En dan vaak met het L1 erbij?

KellyLytsa

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-02-08
Woonplaats: De Hoef

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:07

Gefeliciteerd met de winstpunten allemaal :D

Thirza wat schrikken! Ik hoop voor je dat hij weer opknapt.

Fjordjuhh wij zitten eigenlijk altijd met kleine groepen, vaak inderdaad ook met het L1 erbij.

lina1998

Berichten: 1902
Geregistreerd: 15-02-11

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:53

Hier verschilt het heel erg, de ene keer hebben we 10 mensen en de andere keer drie. De klasse's worden wel bijna altijd apart gereden en de prijsuitreiking is sowieso altijd apart(per klasse)