[HK]Grand Prix debuut....wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:22

Ik kom ook even binnenvallen... Knap hoor offline! Ik herken jullie ook ergens van als combi, maar zo ver (gp) ben ik nog niet dus kan niet helemaal plaatsen waarvan... Ik weet niet hoe oud je zwartje is, maar als hij 9 is toevallig Subli of Pavo finale gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:51

Suzanne F. schreef:
Offline schreef:
Nee met stem doe ik het niet ;)

puur met beenhulp :)

Ik denk een combinatie van been, zit en een lichte ophouding vermoed ik?
De kunst is er juist niet teveel been aan te hebben, anders ben je elke pas aan het drijven. Dat zie je in de piaffe veel, dat ruiters er zelf harder aan werken dan het paard. :')

Nee ik leg beide benen iets naar achter en breng zijn schoft omhoog. als ik wil piafferen maak ik een korte ophouding. wil ik passage hou ik hem VW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:52

Denise82 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen... Knap hoor offline! Ik herken jullie ook ergens van als combi, maar zo ver (gp) ben ik nog niet dus kan niet helemaal plaatsen waarvan... Ik weet niet hoe oud je zwartje is, maar als hij 9 is toevallig Subli of Pavo finale gereden?

nee nooit gereden ;)

hij is wel 9 indd :j

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:54

CoriienRN schreef:
voorwaartse drang moeten ze idd ook wel van zich zelf hebben om aan te bieden?

ja die van mij is VW zat. maar toch moet hij nog meer naar voren blijven denken in zijn passage. Hij vindt piaffe het makkelijkst! *D

CoriienRN

Re: [HK]Grand Prix debuut....wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 07:03

Oke lijkt me ook zo gaaf om te voelen idd!

Die van mij is nu met de wissels de rem kwijt := heerlijk VW :D

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:50

Ik heb zondag weer GP gestart. Hij ging best fijn. Vooral de laatste lijn was een beetje lastig. Hij wordt dan echt heftig en gaat te snel piafferen. De eerste 2 pi-pa lijntjes gingen goed. Hij ging zoals ie nu kan.
Ik had als jury bij C dezelfde als in Maassluis en nu 24 punten meer! Was erg blij. Helaas bij de andere jury enorm veel lager (25,5 punt, dus ruim 8%!). Voor mij echt onverklaarbare verschillen, maar goed! Nu 59,2%

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:55

Mootje82 schreef:
Ik heb zondag weer GP gestart. Hij ging best fijn. Vooral de laatste lijn was een beetje lastig. Hij wordt dan echt heftig en gaat te snel piafferen. De eerste 2 pi-pa lijntjes gingen goed. Hij ging zoals ie nu kan.
Ik had als jury bij C dezelfde als in Maassluis en nu 24 punten meer! Was erg blij. Helaas bij de andere jury enorm veel lager (25,5 punt, dus ruim 8%!). Voor mij echt onverklaarbare verschillen, maar goed! Nu 59,2%

Dat had ik destijds met mijn merrie in de Inter ook bijna altijd...jury's die nooit op 1 lijn zaten...en tja, dan gaat je % natuurlijk telkens omlaag...maar goed, het is soms niet anders met een jurysport. Zolang je zelf tevreden bent over je proef, is de dag geslaagd !

Even off-topic..ik zoek inspiratie om mijn PRE de passage aan te leren :) Iemand wat tips hoe je het bij jouw paard aangepakt hebt?
Mijn merrie deed het al op haar 8e en is er nu 18 en doet het nog steeds erg graag...ging bijna als vanzelf destijds, dus nu ben ik beetje inspiratieloos ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:25

Mootje Jammer zeg! maar wel lekker gereden zelf daar gaat het natuurlijk ook wel om!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:44

Mootje82 schreef:

oliebol!
Is ook echt een K.. lijn dat laatste lijntje!
Daar begint de mijne ook al te rommelen..

Ik moet 8 nov weer.

{:}

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:48

Citaat:
Dat had ik destijds met mijn merrie in de Inter ook bijna altijd...jury's die nooit op 1 lijn zaten...en tja, dan gaat je % natuurlijk telkens omlaag...maar goed, het is soms niet anders met een jurysport. Zolang je zelf tevreden bent over je proef, is de dag geslaagd !

Even off-topic..ik zoek inspiratie om mijn PRE de passage aan te leren :) Iemand wat tips hoe je het bij jouw paard aangepakt hebt?
Mijn merrie deed het al op haar 8e en is er nu 18 en doet het nog steeds erg graag...ging bijna als vanzelf destijds, dus nu ben ik beetje inspiratieloos ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat de mijne het zo deed.
Zat echt in hem.
Ik heb ook een paard gehad die het met geen mogelijkheid snapte.
Alles geprobeerd...

Ik weet toevallig dat Anne van Olst echt een prof is in het aanleren van passage en piaffe.
Misschien haar een x benaderen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:00

Offline schreef:
Citaat:

Ik moet eerlijk zeggen dat de mijne het zo deed.
Zat echt in hem.
Ik heb ook een paard gehad die het met geen mogelijkheid snapte.
Alles geprobeerd...

Ik weet toevallig dat Anne van Olst echt een prof is in het aanleren van passage en piaffe.
Misschien haar een x benaderen?

Oké, thanks !
Jouw paardje is net zoals mijn merrie dan wat betreft de passage :D Die hebben uit zichzelf die elastiek in draf om het zo maar even te noemen, wat mijn PRE dan weer niet heeft...maar hij heeft wel meer dingetjes die echt a-typisch zijn voor het spaanse paard :') :')
Ik ga het nog een wintertje aankijken, ondertussen wordt ie ook nog wat sterker achter en we blijven uiteraard volhouden, want het zit er wel in heb ik zo het gevoel, alleen moet het eruit zien te komen met mij op zijn rug :+ !

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:06

ben ook nog steeds benieuwd naar je filmpje offline hoe de passage /piaffe nu gaan op je nieuwe methode

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:23

Ik ben ook wel benieuwd naar je filmpje ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:26

haha nog geen tijd gehad voor een film. Ben echt even aan het knutselen met hem. Vrijdag gaat hij zwemmen. ( ja in een paardenzwembad van 3 meter diep, 100m lang en 5 meter breed ) ;)

Zodra ik tijd heb ga ik filmen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:34

Lekker waarom laat je hem zwemen? voor de spieren?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:37

Wij lieten de paarden ook vaak zwemmen, ze vonden het erg fijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:16

Offline schreef:
haha nog geen tijd gehad voor een film. Ben echt even aan het knutselen met hem. Vrijdag gaat hij zwemmen. ( ja in een paardenzwembad van 3 meter diep, 100m lang en 5 meter breed ) ;)

Zodra ik tijd heb ga ik filmen

Oh ja, dat filmpje :o Kan ik misschien ook nog inspiratie opdoen :D

Zwemmen is helemaal super ! Wel vermoeiend voor het beestje zeggen ze... :P

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:37

Wat voor supplementen geven jullie op dit nivo? En waarom?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:10

Heel soms wat multivitaminen als ie in zijn verharing zat, maar verder niks. Gewoon een goede brok en muesli met genoeg vitamine E en energiewaarden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:32

Een vitamine-en mineralensupplement...Maar hun rantsoen bestaat hier dan ook uit beperkt hooi, strookbegrazing, lijnzaadbrokken en biergist :D Geen krachtvoer en geen granen dus...
Maar ik ben niet echt een '' maatstaf '' denk ik, want mijn paarden waren vroeger altijd te dik, met alle nare gevolgen vandien ( zie mijn profiel voor de ellende :( ) dus sinds ik hen dit voorschotel, is alles weer happy en healthy :j

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:27

Wat is volgens jou(vur) een goede brok?

Ik voer zelf lavor presatie met omega 369 en nu sinds 2 maanden equitop myoplast.
Ook krijgt hij bietenpulp omdat hij dat lekker vind. Helaas word hij er niet dik van _-:(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:15

Ik geef mijn paard Havens Sport muesli en havens kentycky e-lite paard doet het top en zitten voldoende supplementen in, voor de rest als ik in de zomer cross geef ik hem elektrolyten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:55

CoriienRN schreef:
Lekker waarom laat je hem zwemen? voor de spieren?

ja voor de broekspieren ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:56

Ufurio4e schreef:
Wat voor supplementen geven jullie op dit nivo? En waarom?

Hij krijgt sportbrok van Havens ( 4 kilo per dag)
plus 1 kilo muesli met olieen erdoor ( Pavo tripple P)
en 6 peentjes per dag
en sochtends een berg Hooi
savonds een berg kuil

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:02

Oke kan je die broek spieren dan niet goed trainen omdat je hem dan laat zwemmen?