[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:45

Nouja, je kunt het best 'niet doorhebben', natuurlijk wel dat je je beugel kwijt bent en hij een beetje naar beneden hangt, maar niet dat hij er zo achteraan sleept.

Ik heb het een keer met het voortuig gehad, de knipper knapte na een stop. Kon hem zo niet zo snel meer grijpen dus die heeft in het parcours wat heen en weer gebungeld, daarna heb ik een sporenbandje over de schoft tussen de dingetjes door gedaan zodat dat nooit meer kon gebeuren.

Cioccolato

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:58

Sommige dingen gebeuren nou eenmaal zo haha. Ik heb ook regelmatig zonder beugel rond gestuurd bij de ponys.. je denkt bij jezelf altiid; ik heb m zo weer.. na die sprong pak ik m weer.. etc

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:00

RdLFoto schreef:
Zal ik me gaan melden? Heb hier een scheurmonster staan die éindelijk weet wat wachten is voor de hindernissen. Ooit als we het samen kunnen dan gaan we ook starten met de spring en dressuurwedstrijden. Maar wat is de hoogte van en BB parcours? Want meneertje is een paard maar we zitten nu net op de 70 cm wat echt goed gaat (kindje van Vleut ahum. <<) O:) ) maar ik denk niet dat we al meteen zouden kunnen beginnen met een parcours van 1 meter..
'

Midler bokaal niks voor jou ;) ken je 60 springen enzo kijke hoe gaat heel fijn die lage pacourtje om te oeffe

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:49

mooi rondje welmoed! Je paard is ook mooi gecontroleerd tussen de sprongen :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:26

Ja, hij is echt ideaal te rijden. Word niet heet, trekt niet extreem aan.
Ik reed toen nog wat op safe, doe ik nog wat te veel, daar mocht hij nog wel een stukje actiever. Is echt ons leerpunt. Ook mijn houding is een leerpunt. Ik wil nog wel eens gaan duiken en dat moet ik dus niet doen. Moet leren dat ik rustig blijf met mijn lichaam boven de sprong.

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:37

ik heb nog een vraagje want ik weet nog steeds niet hoe het zit.
Toen ik laatst mn springdebuut had was ik 2 keer foutloos maar hoeveel winstpunten heb je dan?
2 of 4? ik weet het nog steeds niet haha

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:46

Hangt ervanaf wat voor parcoursen het waren xmarloesx2. Als het twee keer klassiek (op stijl) was dan heb je 4 winstpunten, anders 2.

Heb je volgens mij toen wel gezien Welmoed. Mijn zusje deed mee daar. Ik zou zelf eigenlijk ook rijden, maar had de donderdag ervoor mijn hand gebroken. Dus als je iemand met gips hebt gezien, dat was ik ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:52

Oh Welmoed dat rondje had ik irl gezien :) Wanneer ga jij weer op concours?

Marloes dat ligt aan je stijlpunten en of het 1 of 2x voor punten was :) maar misschien is het al verwerkt bij de KNHS, dan moet je even inloggen op MijnKNHS dan kan je je standen zien.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5402460001 filmpje van het Nature parcours in Hellendoorn. Echt een gave wedstrijd, hier in het noorden gaan waarschijnlijk ook 2 soortgelijke wedstrijden worden georganiseerd.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:59

Ik snap eigenlijk ook niet helemaal hoe dat nou met die winstpunten zit, knhs site word ik ook niet wijzer van..
dus foutloos en minimaal 55 stijlpunten = 2 wp?
4 straf punten en minimaal 55 stijlpunten = 1 wp
En dit is het? meer niet?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:01

mistid schreef:
Nouja, je kunt het best 'niet doorhebben', natuurlijk wel dat je je beugel kwijt bent en hij een beetje naar beneden hangt, maar niet dat hij er zo achteraan sleept.

Ik heb het een keer met het voortuig gehad, de knipper knapte na een stop. Kon hem zo niet zo snel meer grijpen dus die heeft in het parcours wat heen en weer gebungeld, daarna heb ik een sporenbandje over de schoft tussen de dingetjes door gedaan zodat dat nooit meer kon gebeuren.

Hier heeft de pony een keer tijdens het inspringen met een maffe sprong zijn voorbeen door de martingaal heen gestoken (boven de sprong dus).
Hoe hij het heeft gedaan weet nog steeds niemand en daar zullen wij ook nooit achterkomen.
Feit blijft wel het voortuig gewoon goed zat en de martingaal ook niet los hing :n
gelukkig brak het ringetje van het voortuig af toen de pony zijn benen strekte om te landen, anders waren wij wellicht over de kop geslagen en/of had de pony zijn benen gebroken...

ik heb maar meteen voor mijn verjaardag (was 2 dagen er na jarig) een nieuwe martingaal gevraagd... dit keer met een 5 puntssysteem :+
veiliger, steviger en fijner :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:01

De hoogte van de stijlpunten is per 1 oktober niet meer zo belangrijk als daarvoor. Nu heb je alleen geen winst als je onder de 55 punten zit (daarvoor had je pas 1 winst van 60-74 en 2 winst boven de 75).

Had je filmpje al op facebook gezien Mistid, heel erg gaaf!

Edit: dat is het idd ee_f :j En dat geldt dan alleen voor klassiek op stijl, niet voor progressief of tweefasen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:03

mistid schreef:
Oh Welmoed dat rondje had ik irl gezien :) Wanneer ga jij weer op concours?

Marloes dat ligt aan je stijlpunten en of het 1 of 2x voor punten was :) maar misschien is het al verwerkt bij de KNHS, dan moet je even inloggen op MijnKNHS dan kan je je standen zien.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5402460001 filmpje van het Nature parcours in Hellendoorn. Echt een gave wedstrijd, hier in het noorden gaan waarschijnlijk ook 2 soortgelijke wedstrijden worden georganiseerd.

Soort derby? Ziet er wel gaaf uit!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:09

gomir schreef:
De hoogte van de stijlpunten is per 1 oktober niet meer zo belangrijk als daarvoor. Nu heb je alleen geen winst als je onder de 55 punten zit (daarvoor had je pas 1 winst van 60-74 en 2 winst boven de 75).

Had je filmpje al op facebook gezien Mistid, heel erg gaaf!

Edit: dat is het idd ee_f :j En dat geldt dan alleen voor klassiek op stijl, niet voor progressief of tweefasen.

wel echt weer super dat ze weer een beetje terug zijn gegaan naar het oude systeem...

Gaaf hoor Misted, en inderdaad, is het een soort derby?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:11

Ja een soort derby, maar onder een andere noemer. Derby's mogen helaas pas vanaf het Z/ZZ. Het was ook nog eens voor winstpunten dus dat was helemaal mooi. Dit was L, maar het was voor alle klassen georganiseerd. Was via Facebook bij een filmpje van vorig jaar terecht gekomen en toen moesten wij daar ook heen vond ik :Y) . Had met dat rondje een tweede prijs terwijl ik had verwacht dat ik helemaal niet mee zou kunnen komen daar in het Oosten, ging er echt voor de leuk heen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:16

ee_f_ schreef:
Ik snap eigenlijk ook niet helemaal hoe dat nou met die winstpunten zit, knhs site word ik ook niet wijzer van..
dus foutloos en minimaal 55 stijlpunten = 2 wp?
4 straf punten en minimaal 55 stijlpunten = 1 wp
En dit is het? meer niet?

Ja 8 strafpunten of meer is geen winstpunten. Had je nog meer opties willen hebben?

. Waar zou dat zijn Mistid?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:18

Dat stuur ik je even via PB :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:19

hij doet het ook zo makkelijk :))
Leuk zeg!!

In Grave organiseren ze ook altijd een derby en inderdaad voor de klasse Z/ZZ.
Het leuke is wel dat ze op hetzelfde terein het weekend daarna altijd de koudbloedendagen organiseren...
en dan is de derby er ook alleen dan in de klasse 60/70 en 80/90 :))
heb nu 2 keer meegedaan, de eerste keer gewonnen (was niet heel moeilijk, ik hoefde alleen nog mtloos te blijven :+) en de tweede keer moeten afgroeten... De pony was in het springparcours super van start gekomen, echter had ik 2 weken er voor alles gekneusd in mijn lichaam wat je maar kunt kneuzen :+ dus het fanatieke in het springparcours kwam mij een beetje hard aan...
in de derby ging de pony dus echt heel vlak springen voor mij... alleen moest hij dan heel raar met zijn benen gaan stoeien om niks te raken :') en dat vond ik niet fair dus heb ik afgegroet :)
dat was het verstandigste :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:19

kun je vertellen waar deze parcoursen te vinden zijn?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:23

Lithya schreef:
Ja 8 strafpunten of meer is geen winstpunten. Had je nog meer opties willen hebben?

. Waar zou dat zijn Mistid?

haha nee, maar er zijn altijd zoveel regeltjes overal over

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:27

ee_f_ schreef:
Lithya schreef:
Ja 8 strafpunten of meer is geen winstpunten. Had je nog meer opties gehad?

Tja, das sport. Maar wanneer je het vergelijkt met voetbal zeker. Daar hebben ze er maar een paar. Schop die bal in het doel. Wanneer je geraakt wordt, stel je aan :o
Laatst bijgewerkt door Lithya op 24-06-14 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:29

Lithya schreef:
ee_f_ schreef:

Tja, das sport. Maar wanneer je het vergelijkt met voetbal zeker. Daar hebben ze er maar een paar. Schop die bal in het doel. Wanneer je geraakt word, stel je aan :o

Dat is een ongeschreven regel :') _O-

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:59

Midden augustus (14/15/16) is er een concours in Drenthe! Vlak bij Hollandscheveld. Vrijdag pony springen en zaterdag paarden.

Ook vereniging springen!

Ik zit er over te denken om daar mijn L debuut te maken... mochten de wedstrijden daarvoor goed gaan!
Dan wel flexibel springen hoor! Hihi

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:04

Elke hoe staat 'ie op Startlijsten? In augustus is er niet zoveel te crossen dus dan kan ik wel wat meer springwedstrijden rijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:22

Kan dan wel Elim en Ruinen vinden. Valt toch niet echt onder vlakbij Hollandsche Veld?